Log in

View Full Version : (Hemmelig Tittel) Hylla!

LoverBoy
05-12-2011, 22:16
Her kommer årets bidrag..

Her kommer det til å bli stemning ;)

SuperTeD
07-12-2011, 00:50
Slett ikke verst:) må vel snart tegne en skisse på min og... Den her ligner litt på min gamle egentlig :p

LoverBoy
08-12-2011, 13:04
blir det noe heftig tak å greier i år også eller Eirik? :P

SuperTeD
09-12-2011, 03:10
Taket ble nixa i fjor, og resten av hylla skrotet etter 3 år siden ingen hadde energi til å pakke den ned :$ Har tenkt å lage noe WOW i år og, men inspirasjonen mangler litt enda... :/

Helx
12-12-2011, 01:09
Drøm å sitte ved sia av da *_*

zaco
15-12-2011, 08:19
Her kommer årets bidrag..

Her kommer det til å bli stemning ;)

Nice! :D

Eirik, vi må ha veggfester eller noe til skjermene!
Som i 2010, skal vi nok dra iland seieren! :D

LoverBoy
15-12-2011, 12:45
fått satt sammen grunnstrukturen nå ;) blir bra detta.. Eirik.. har du noe tips til hvordan jeg skal få strammet og strekt de metallbånda jeg bruker som kryss enda mer? :P står litt fast på akkurat den x)

607

zaco
15-12-2011, 13:51
fått satt sammen grunnstrukturen nå ;) blir bra detta.. Eirik.. har du noe tips til hvordan jeg skal få strammet og strekt de metallbånda jeg bruker som kryss enda mer? :P står litt fast på akkurat den x)

607

610

Her er den hyllen Eirik, jeg og noen til brukte 10 og 11. Dette var også hyllen han bygde med tak over i 09? :)

``Robin
15-12-2011, 21:31

Sett lekter tversover bak nede også, og stram båndene før du skrur dem fast. Strammer du båndene nå vil nok hylla bare bli "dratt sammen" nede.

En bedre løsning kan være å kappe til lekter skrått i endene, og skru dem sammen i kryss bakerst istedenfor. (kappe et lite hakk bakerst på den ene plata slik at lektene kan være innenfor konstruksjonen)

SuperTeD
16-12-2011, 03:05
zaco: ja det var den hylla som hadde tak på tg09 :P Det beste året for den hylla mener jeg personlig :P
614
613
Og ja, jeg har vurdert veggfester :P
LoverBoy: Alternativ 1 som ``Robin sier med lekter. Alternativ 2 jekkestropper på hylla for å holde den rett, så jekkestropper på båndet for å stramme... en smule vanskelig å få til i felten kansje. Alternativ 3, fest båndet i en ende, dra som faen med en krok igjennom et hull i andre enden og få en annen til å feste andre enden. Liker at du holder det enkelt og gjenbrukbart:) for mange som dumper hylla etter 1 TG...

LoverBoy
17-12-2011, 20:35
Sett lekter tversover bak nede også, og stram båndene før du skrur dem fast. Strammer du båndene nå vil nok hylla bare bli "dratt sammen" nede.

En bedre løsning kan være å kappe til lekter skrått i endene, og skru dem sammen i kryss bakerst istedenfor. (kappe et lite hakk bakerst på den ene plata slik at lektene kan være innenfor konstruksjonen)

det har jeg løst :P du ser det ikke her, men vi har skrudd 2 15cm høye kryssfinerplater for å gjøre at beina ikke blir dratt sammen :) eneste jeg lurte på var hvordan å strekke de bånda så de blir helt flate og stramme.. er et hærk mtp at de bøyer seg :P men har testet og den står veldig stabilt allikevel.. var mest for utseendets skyld det :P