Log in

View Full Version : Standard 1'mannshylle

TaterKjell
05-01-2012, 21:52
Hei, driver å lager tegninger til en relativt simpel hylle til meg selv :)
1 manns
100 cm høy
80 cm bred
47 cm dyp
Låsbart skap i "2. etasje"
Skal males og modifiseres litt mer når årets tema kommer!
Noen som har smarte tips eller noe sånt til ting jeg burde gjøre/endre på?

624

Meinstad
05-01-2012, 21:57
Kul ;) ser faktisk veldig bra ut... Med litt maling og kanskje lys så blir den enda bedre ;)

Liker ideen med låsbar :)

Aga'n
05-01-2012, 22:43
Hei, tenkte noe ala den samme type hylle sjæl, bare i 160cm bred (2pers) Jeg tror ikke jeg ville brukt sponplater på sidene, heller brukt 2x2" eller 2x3". Sponplater er vell ikke det med best hold i når du skal skru inn i det og ha en del vekt i hyllene. Jeg ville gjort det sånn som på bildet under, det holder mye bedre, da skrur du bare en 2x2" fast i bena og skrur plata fast over 2x2en som på bilet under.

http://bildr.no/view/1070485

tgdaniel
05-01-2012, 23:05
Hei, tenkte noe ala den samme type hylle sjæl, bare i 160cm bred (2pers) Jeg tror ikke jeg ville brukt sponplater på sidene, heller brukt 2x2" eller 2x3". Sponplater er vell ikke det med best hold i når du skal skru inn i det og ha en del vekt i hyllene. Jeg ville gjort det sånn som på bildet under, det holder mye bedre, da skrur du bare en 2x2" fast i bena og skrur plata fast over 2x2en som på bilet under.

Det er ikke noe dårligere "hold" i spon, det som er ulempen med spon er at du får ikke skrudd samma skruen i samma skrue høl, men det er jo ikke no problem hvis hylla blir oppbevart sammen skrudd :) Sponplater er jo tross alt billigere!

Aga'n
05-01-2012, 23:15
Det er ikke noe dårligere "hold" i spon, det som er ulempen med spon er at du får ikke skrudd samma skruen i samma skrue høl, men det er jo ikke no problem hvis hylla blir oppbevart sammen skrudd :) Sponplater er jo tross alt billigere!

Sant det, men jeg er snekker, jeg har vært borti mye drit, må si innspillet mitt er tryggere enn å bare bruke sponplater. Ang penger så er ikke 6-7m med 2x2 - 2x3 dyrt. Men det er opp til trådstarter. Veldig ofte har man jo også materialer hjemme.

TaterKjell
05-01-2012, 23:55

http://bildr.no/view/1070485

Enig, har tenkt å gjøre det på den måten.. gadd rett og slett ikke bare styre med det i SketchUp.. Skal ikke bruke spon, var bare den fargen jeg valgte midlertidig i programmet :) Er litt usikker på hva materialet jeg har er, men fikk tak i noe gratis av en venn av meg. Husker ikke navnet, men virker ganske kraftige og skal nok holde i massevis!

`Alexander
12-01-2012, 21:01

Ja med treskruer er det ett mareritt og bruke samme hull og få stabilitet! Men skal du demontere og montere flere ganger vil jeg anbefale Bolter, skiver og mutter også forborrer du bare hullene og kan montere opp og ned igjen så mange ganger du vill med skralle og fastnøkkel :) - bare ett tips.

TaterKjell
03-04-2012, 15:46
Da er jeg ferdig med hylla :) Gjorde noen endringer, så hele den den øverste hylla ble låsbar.

792
793
794
795

TaterKjell
03-04-2012, 15:56
796
797
798
799

Fikk noe error når jeg prøvde å gå inn på bildene, så lastet de inn på nytt for sikkerthetsskyld :)