Log in

View Full Version : wc3 lan problem

sebomstian
07-04-2012, 03:25
Jeg skulle spille wc3 (warcraft 3) med noen venner fra naborekken, men da jeg gikk inn på lan på spillet kom ingen games opp, deretter koblet jeg maskinen min rett i dems bordswitch, da fant jeg gamet dems. Problemet da var at folk snublet i tp-kabelen. Adre løsninger:
Hamachi: funket ikke
Garena: får ikke logget inn.
Eurobattle: Dette var eneste løsningen som funket.

Litt kjipt at vi ikke kan spille med resten av skipet. Eller for at vi kan spille så må alle sette opp eurobattle.

baosen
07-04-2012, 17:55
Jeg skulle spille wc3 (warcraft 3) med noen venner fra naborekken, men da jeg gikk inn på lan på spillet kom ingen games opp, deretter koblet jeg maskinen min rett i dems bordswitch, da fant jeg gamet dems. Problemet da var at folk snublet i tp-kabelen. Adre løsninger:
Hamachi: funket ikke
Garena: får ikke logget inn.
Eurobattle: Dette var eneste løsningen som funket.

Litt kjipt at vi ikke kan spille med resten av skipet. Eller for at vi kan spille så må alle sette opp eurobattle.

Bruk Lancraft: http://www.lancraftwc3.com/p/lancraft.html
Da kan du koble til host via IP.

Suppemannen
11-04-2012, 19:03
Jeg mener å huske på TG10 og TG11 at vi kunne koble rett opp mot hverandre, på de fleste spill. I allefalll Wc3 og CS:S og CS 1,6. Dette er meget merkelig. Syntes alltid at det var så gøy å joine som en liten troll, og være den skumle random personen, hehe.

Dj_Devil
12-04-2012, 06:09
i crew buret fant eg ingen css, cs lokal spill vertfall.
bare anntok at folk spilte på nette og ikke lan

sebomstian
12-04-2012, 11:00
Baosen: den metoden fungerer bare om jeg vet host ip. Men om jeg vil bare skjekke om folk hoster noe så er din metode ikke brukenes. Husker i fjor at jeg brukte lan funskjonen på både cs, wc3 og age of empires. Det er jo sånn det skal være, husker også at han nettverksfyren skrøyt av det på et foredrag om nettverket på tg10 eller 11.

Hadde vært fint om dere kunne ordnet det. Kanskje fokusere litt mere på slike teknikaliteter i stede for å knuse sverige i båndbredde vi ikke har bruk for.

marilla
16-04-2012, 14:15
Hadde vært fint om dere kunne ordnet det. Kanskje fokusere litt mere på slike teknikaliteter i stede for å knuse sverige i båndbredde vi ikke har bruk for.

Tja, jeg tror nå de fokuserte ganske mye på det i år. Chiefen for tech:server har skrevet en bloggpost om problematikken med lan-spill i år (http://blog.sesse.net/blog/tech/TG/2012-04-15-01-45_no_mbd_at_tg12) - vel å merke som en privatperson. De brukte mao tre arbeidsdager og ganske mye energi på å prøve å fikse dette. :)

sebomstian
16-04-2012, 22:02
Ah, kjente ikke til problemstillingen, har forsåvidt ikke mere erfaring på emnet enn hva jeg har fått av routeren hjemme og en 24 ports switch. Håper bare det ordner seg neste år. Dette har ganske mye å si for lan følelsen.