Log in

View Full Version : pc vl ikke starte opp

tigersager
10-04-2012, 19:09
Igår, etter jeg hadde koblet meg opp på rommet igjen etter TG så skulle jeg da starte opp pcen, dette gikk da helt fint... helt til idag. PCen hengte seg opp på svart skjerm, på skjermen var den en hvit strek (understrek-lingnende) som skal blinke, men den henger seg opp. etter det nå så har jeg fått opp en melding som sier "bootgmr is missing, press Ctrl-Alt-Delete for restart" og det resulterer med at pcen bare restarter seg og jeg får samme melding gang på gang.

Noen som vet hva problemet er?

``Robin
10-04-2012, 19:11
det er ikke bootmgr, som i "bootmanager" elns det står?

tigersager
10-04-2012, 19:16
BOOTMGR står det, det er det jeg vet

``Robin
10-04-2012, 19:21
Hvis du har installasjons-cden til OS'n din, ville jeg prøvd å kjøre en reparasjon. ;)

Creativity
10-04-2012, 19:22
Hadde samme problemet, en reinstallasjon av OS funket.

tigersager
10-04-2012, 19:29
Hadde samme problemet, en reinstallasjon av OS funket.

Jeg har lest fra flere steder at det bør gjøres, problemet er at jeg verken har en win7 cd eller kommer meg inn på boot menyen...

Creativity
10-04-2012, 19:31
Jeg har lest fra flere steder at det bør gjøres, problemet er at jeg verken har en win7 cd eller kommer meg inn på boot menyen...

Har du en annen pc som du kan brenne Boot CD fra da?
Da du settern inn i CD-driven vil den automatisk boote inn i Win7 install programmet, ble værtfall slik på meg :)

tigersager
10-04-2012, 19:39
Da du settern inn i CD-driven vil den automatisk boote inn i Win7 install programmet, ble værtfall slik på meg :)

Sitter i utgangspunktet på en laptop nå, så jeg tror kansje det vil fungere...... er bare usikker på om jeg har noen cder å kunne brenne med... hvis det ikke funker å gjøre det fra extern hardisk?

men jeg er nødt til å gå til det steget om formatering?

``Robin
10-04-2012, 20:47
er ikke sikkert du trenger å formatere, kan hende du får reparert den eksisterende versjonen din av Win7 med OS-cden.

tigersager
10-04-2012, 23:25
Da du settern inn i CD-driven vil den automatisk boote inn i Win7 install programmet, ble værtfall slik på meg :) ar

dette har jeg nå prøvd, og den leser IKKE automatisk fra cd-rom.... det som hjelper er om jeg kommer inn på boot meny, men jeg husker ikke hvilke knapper det var.... de jeg har prøvd vil ikke fungere

Reactions
11-04-2012, 01:45
Bootmeny er som oftest F8, prøvd det? Kan også sette det manuelt i bios (prøv backspace).

tigersager
11-04-2012, 11:48
jeg vet ikke hva som var problemet, men jeg fikk kl 00:00 pcen til å starte å gå igjen igår. Men ellers så takker jeg for alle gode tips her inne;)

``Robin
11-04-2012, 17:04
bra det løste seg! :p