Log in

View Full Version : 2 plasser 1 person... 2013

Plexim
22-07-2012, 20:27
Vet jeg er tidlig ute og at 2012 ikke er ryddet bort fra forumet enda, men har planer om å begynne på hylla nå.

Skal ha noe som er lett å sette opp når jeg kommer, hylledelene kan være delvis sammensatt, men må være små nok til å komme ut å inn gjennom døra på campingvogna det skal fraktes i (lita dør).
Det blir stående et big tower og to midi tower på toppen av hylla (for å vise fram casemods), vil ha ei lita mellomhylle til switch, forsterker til anlegget og litt oppbevaring.

Høyde blir på mellom 80 cm og 100 cm, dybde på 50 cm, bredde skal jeg benytte fullt ut begge plassene (160 cm) og jeg skal sitte på midten, så kan ikke ha midtstolpe.

De to tingene jeg er usikker på er hvordan jeg skal bygge hylla for å lette kunne montere og demontere til passe store deler for frakt og hvordan jeg skal få den sterk nok til å ikke knekke sammen på midten med så mye bredde og vekt på toppen.
Noen tips???

Vetle
29-07-2012, 22:59
Noen tips???

Jepp, les worklogs fra både dette og tidligere TG-fora (du finner de under Archived Forums på forsiden av forums.gathering.org). Det er generelt lite aktivitet her om sommeren, så du vil neppe få mange svar enn så lenge.

Til den grad det kan kalles noe triks er vel trikset å flatpakke hyllen, montere den i Vikingskipet og å sørge for god stivelse i hylleryggen.

Ps. Til senere, ta en titt på forumreglene, det er ingen grunn til å bruke en bøtte spørsmålstegn. :)

Creativity
30-07-2012, 01:02
Tips: Bygg lett, helst store hjul på taket så den kan snus og trilles. Våres vår skit tung, men heldigvis hadde jeg og en kompis med skateboardet våres.
- Kom foresten på TV2-Nyhetene, ser ut som vi driter på oss da vi løftern.

Plexim
01-08-2012, 02:23
Ps. Til senere, ta en titt på forumreglene, det er ingen grunn til å bruke en bøtte spørsmålstegn. :)
Oisann :S gammel vane.

``Robin
02-08-2012, 22:46
Jeg hadde skrudd fast lekter ("bjelker") i endene av noen av platene og boret hull i dem og de andre platene. Ved å bruke lekter gjør du det enkelt å feste platene i hverandre og hylla blir lettere å få stødig. Da du har ankommet vikingskipet med flatpakka hylle, tar du frem et par bolter, muttere og skiver, så skrur du sammen hylla med medbrakt verktøy. Å lage noe som du bare knepper sammen uten skruer o.l. vil ikke være noen god løsning siden du vil ha den såppas stor. :cool:

Plexim
09-08-2012, 23:32
takker for gode tips på en tid med lite forumaktivitet, men planene våre ble heldigvis endret til at vi ble flere med hylle og en av de skal kjøre med henger, så vi slipper flatpakking og kan bygge hylla mye mer solid på forhånd