Log in

View Full Version : Utkledning?

Maiz96
02-11-2012, 23:36
Hei.
Tenker kanskje at skal kle meg ut som et eller annet til TG (Har ikke anelse på hva). Vet ikke hvordan det har vært de forrige årene, men synes kanskje at det hadde vært kult om det var en gjeng som kledde seg ut som forskjellige figurer fra spill, serier, filmer eller noe annet. Når jeg sier kle oss ut tenker jeg ikke på unger som tar på seg Guy Fawkes maske og går rundt å tror at de er kul bare for det.

Om noen blir med kan jeg godt finne noen å kle meg ut som, og at vi tar på oss kostymene en spesiell dag på TG. Hjemmelaget eller bestilt på nettet spiller ingen rolle.

Hadde dette vært noe å gjøre?

borbra
03-11-2012, 14:14
Har lenge tenkt på å lage meg ett Ezio kostyme, med velfungerende hidden-blades. Om jeg kommer til å få det ferdig til TG er jo ett annet spørsmål, men om jeg gjør det hadde det vært stilig med en felles dag hvor alle kledde seg opp.

Maiz96
08-11-2012, 20:49
Hadde vært kult om du kunne fått til det. Selv aner jeg ikke hva jeg kunne kledd meg ut som, men kommer sikkert på noe om jeg bare tenker godt nok.
Må heller ikke være for sen ute med å lage kostymet siden det er ganske mye jobb om man vil få det fint!

l4ff3n
13-11-2012, 14:32
Når jeg sier kle oss ut tenker jeg ikke på unger som tar på seg Guy Fawkes maske og går rundt å tror at de er kul bare for det. Uff ja, det er til tider ganske plagsomt. Eg har veldig lyst til å kjøpe eit zerokostyme(Gode Geass). Hadde vært super awesome om vi hadde fått det til!

StineJB
18-11-2012, 11:26
Ezio Auditore og hans brorskap! Det hadde vært awesome! :D

Hans
23-11-2012, 02:56
Mulig jeg lager meg en Deadmau5 maske/hode som jeg går rundt med! :)

SuperTeD
29-11-2012, 01:36
Jeg og en kompis hadde Jedi-drakter ifjor, og det var passe morro :) At komplett stilte med the SW spill på kinect la ikke noen demper på det :) Støtter tanken, og lykke til :)

Maiz96
29-11-2012, 14:25
Ezio Auditore og hans brorskap! Det hadde vært awesome! :D

Jepp! Elsker AC-serien og kunne godt tenkt meg til å kledd meg ut som Ezio, Connor eller Altaír, men problemet er at det er forferdelig mye arbeid med å lage kostymet. Kan hende jeg velger å kle meg ut som Mario siden jeg faktisk har spilt Super Mario siden jeg var liten, men har også lyst til å gå som Link, Crash Bandicoot eller en annen character fra barndommen. (Ikke Spyro da, blir litt krotete å gå rundt på 4 ben.) Er så mye å velge og jeg vet ikke hva jeg vil kle meg ut som :S

Mulig jeg lager meg en Deadmau5 maske/hode som jeg går rundt med! :)

Det hadde vært fett!

Jeg og en kompis hadde Jedi-drakter ifjor, og det var passe morro :) At komplett stilte med the SW spill på kinect la ikke noen demper på det :) Støtter tanken, og lykke til :)

Nice, sto jo også i stil med årets tema ;)

Estella
01-12-2012, 21:26
Hadde vært gøy om flere kledde seg ut da :)

cart
02-12-2012, 00:48
Jeg var oppe på SpillExpo i dag, og kommer til å være der i morgen.

På SpillExpo var det CostPlay-konkurranse, og det var utrolig mange kule kostymer der! Anbefales å ta turen innom i morgen :)

Vetle
02-12-2012, 01:07
Jeg var oppe på SpillExpo i dag, og kommer til å være der i morgen.

På SpillExpo var det CostPlay-konkurranse, og det var utrolig mange kule kostymer der! Anbefales å ta turen innom i morgen :)
Cosplay, Mats, cosplay! (Som kommer av Costume play) eller kostymespill, om vi skal driste oss til å oversette til norsk.

Men tilbake til temaet. Jeg har egentlig stusset litt over at det ikke har vært flere med personer på TG med kostymer, de store con-ene og de fleste spillmesser (nå inkludert SpillExpo) pleier jo også å være preget av det.

Om jeg skal synse litt antar jeg det for TGs del har mye med å gjøre at man har relativt begrenset lagringsplass for kostymer og effekter, som det tar lang tid å lage. Men så kreative som de mange deltakerne er med hyllebyggingen er jeg sikker på at noen finner en løsning på det!

F4celess
07-12-2012, 16:54
Har de 2 siste åra surra rundt med et par grønne pappesker og latet som at jeg var en Minecraft Creeper.

Lurer på om jeg skal finne på noe til TG13 tho. Aner ikke hva jeg kan lage som ikke involverer våpen... Kan ikke ta med en realistisk Airsoft M4 til TG.

Chrix
07-12-2012, 20:19
Det er stor sannsynlighet for at det vil bli arrangert cosplaykonkurranse på TG13, og jeg kommer personlig til å følge opp considering that this is my area of expertise. Men ja, det er nok noen utfordringer med oppbevaring av kostymer under TG, skifting, våpenregler osv Men vi finner ut av det. Dersom det blir konkurranse så blir denne annonsert sammen med de andre konkurransene til Game på gathering.org. Og i god tid før påske, så det er tid til å legge skikkelig arbeid i flotte kostymer :)