Log in

View Full Version : Ansvar for rigging?

TaterKjell
19-11-2012, 23:49
Hei!
Trenger litt hjelp av forhåpentligvis noen med litt kunnskap om arrangeringen av TG.
Kan noen gi meg svar på hvem som står ansvarlig for riggingen FØR TG? Altså f.eks rigging av bordene og stolene?
Er dette medlemmer av CREW, egne arrangører fra TG-teamet eller Vikingskipet som har ansvar for dette?

Hvis noen vil vite hvorfor jeg lurer på dette, er det fordi jeg er ute etter dugnadsjobber :-)
Takk på forhånd! :rolleyes:

Zarbon
20-11-2012, 00:39
Riggingen av bordene er det vel HOA (http://www.hoa.no/) som står for.
Correct me if I'm wrong.

krage
20-11-2012, 01:59
Riggingen er delt mellom KANDU (ved crew på TG) og HOA (Hamar Olympiske Anlegg).

Hvem som rigger hva, reguleres av leieavtalen mellom de to, men som det er nevnt over her. Så rigges bord og stoler av HOA, de rigger en del annet. Det HOA ikke rigger blir rigget av en gjeng på i overkant av 300 frivillige som sammen utgjør crew :-)

TaterKjell
20-11-2012, 20:05
Takk for raskt svar! :-)

gather
07-01-2013, 03:28
Det har i allefall tidligere vært sånn at det er idrettslag som har hatt rydding av søppel o.l etter TG. Jeg mener iallefall å ha våkna av det på mandagen :)

Thorvald
08-01-2013, 17:26
nå som vi er inne på snakk om rigging av bord så var det noe høydeforskjell mellom flere bordplater på TG12, jeg måtte skjære ned noen tupper på pallene for å få bordplattene i samme høyde for å sikre hyllene rundt meg, ellers var de veldig vaklende.
blir det noe sjekk på bordene på TG13 før massene slipper inn eller burde jeg ta meg egen sag?

krage
08-01-2013, 18:54
nå som vi er inne på snakk om rigging av bord så var det noe høydeforskjell mellom flere bordplater på TG12, jeg måtte skjære ned noen tupper på pallene for å få bordplattene i samme høyde for å sikre hyllene rundt meg, ellers var de veldig vaklende.
blir det noe sjekk på bordene på TG13 før massene slipper inn eller burde jeg ta meg egen sag?

Det er HOA (Hamar olympiske anlegg) som har ansvaret for rigging av bord. Høydeforskjeller kan det være, men ikke planlagt. Det brukes standard europaller og standard sponplater. Høydeforskjeller, kan oppstå om det er skjevheter i gulvet, også kan det være litt ulikheter på paller og plater (ikke mye men litt).

Du har absolutt ikke lov å bruke sag på paller og plater! det samme gjelder kniv for å skjære i dem. All endring av disse konstruksjonene er forbudt.

Du må heller bygge hyllen din med forbehold om at det kan være små høydeforskjeller.

Daniel
09-01-2013, 02:26
Det brukes standard europaller og standard sponplater.

Hvor stor er en standard sponplate? :)

Mosy
10-01-2013, 20:20
Hvor stor er en standard sponplate? :)

240x120 cm

Thorvald
11-01-2013, 16:29
ifjor var det IKKE brukt standard europaller derav høydeforskjellen på disse pallene var det nemlig en ekstra planke under som er 6 mm lenger enn pallen er på hver side.
og siden det bare er en ekstra på midten så ble disse vippene.

Du må heller bygge hyllen din med forbehold om at det kan være små høydeforskjeller.

12 mm eller 1.2 cm er ingen liten høydeforskjell

Vetle
13-01-2013, 18:09
Denne tråden har gått langt av tema og stenges. Dersom noen har tenkt til å svare på temaet, ta kontakt med meg.