Log in

View Full Version : Noen spørsmål om TG

Adele
21-11-2012, 18:11
Hei! Jeg og noen venner har tenkt oss på TG for første gang i år, og vi lurer på noen ting.

-Er det noe foskjell på creative lounge og vanlig plass? Er det bare foskjellige steder i skipet, eller er det noe forskjeller med plassen og alt?

-Hvor mye penger burde vi ta med hver?

-Er det anbefalt å lage hylle?

-Er det vanskelig å få plasser sammen hvis man er 3-4 stykker?

-Er det mulig å komme litt senere på dagen på onsdagen, eller er det sånt at noen kan ha tatt plassene der vi egentlig skulle sitte?

-Jeg har hørt at det er vanskelig å få soveplass hvis man legger seg for seint, hvilket klokkeslett ca. er det?

-Har de skap der man kan oppbevare tingene sine i?

Det var alt, hadde satt veldig stor pris på svar!=)

MVH Adele=)

Chiobe
21-11-2012, 20:04
-Creative lounge er forbehold de som holder på med creative bidrag og de som er på TG for å lære

-Ta med kortet, så kan du regulere selv. Men det går en del penger på TG, så rundt 3-400 per dag ville jeg ha sagt.

-Kommer an på hvor mye du har tenkt å ha med deg. 80cmx60cm er den plassen du har tilgjengelig, trenger du mer så må du bruke høyden.

-Varierer, men som regel går det bra.

-Når du har betal for billett, så er den plassen din under hele TG, selv om du ikke møter.

-Igjen så varierer dette. Kommer an på hva som skjer den dagen, men rundt 4-5 tiden om morgenen så pleier det å være ganske fullt.

-Niks. All oppbevaring må du stå for selv.

grebyl88
21-11-2012, 23:58
-Er det noe foskjell på creative lounge og vanlig plass? Er det bare foskjellige steder i skipet, eller er det noe forskjeller med plassen og alt?
Sitat fra Chiobie"-Creative lounge er forbehold de som holder på med creative bidrag og de som er på TG for å lære"

Det varierer fra person til person, hvor mye han/hun spiser, hvor mye han/hun bruke på ting og tang. Men det er nok lurt å satse på rundt 300 - 400 per dag som Chiobe sier. Da er du i hvertfall sikret :)

Hylle er noe som folk lager for å kunne ha ting på, så det er mer ryddig. Hylle er rett og slett en morsom ting som en gruppe venner lager. Det er helt opp til hver enkelt person om han/hun vil lage en hylle eller ikke.

Det kommer helt ann på hvor rask du er til å reservere plass til deg og dine venner. Det skal litt til at det ikke finnes 3 - 4 plasser ved siden av hverandre. Da er du bra sent ute.

-Er det mulig å komme litt senere på dagen på onsdagen, eller er det sånt at noen kan ha tatt plassene der vi egentlig skulle sitte?
Når du velger å ankomme er helt opp til deg selv. Man må ikke være der når det åpnes, grunnen til at en del folk møter opp når det starter er rett og slett fordi det er spennende å være der når det åpner. Få med seg energien av åpningen, men hvis du ikke har noe behov for å se åpningen så er det fullt og helt ditt valg når du vil ankomme.

-Jeg har hørt at det er vanskelig å få soveplass hvis man legger seg for seint, hvilket klokkeslett ca. er det?
Det er slik som Chiobe sier: Det varierer, men rundt 4 - 5 er det ganske vanskelig å finne plasser å sove.

Det er ingen skap for å oppbevare tingene sine i. Du har selv ansvar for dine egne ting.

Creativity
22-11-2012, 13:52
-Er det noe foskjell på creative lounge og vanlig plass? Ja, Creative er for de som satser på det kreative som tegning og musikk etc.

-Hvor mye penger burde vi ta med hver? Ta med bankkort og kanskje 500-1000kr i kontanter tilfelle det skjer noe med kortet.

-Er det anbefalt å lage hylle? Vil så aboslutt anbefale det!

-Er det vanskelig å få plasser sammen hvis man er 3-4 stykker? Nei.

-Er det mulig å komme litt senere på dagen på onsdagen, eller er det sånt at noen kan ha tatt plassene der vi egentlig skulle sitte? Kom når dere vil, plassene er deres.

-Jeg har hørt at det er vanskelig å få soveplass hvis man legger seg for seint, hvilket klokkeslett ca. er det? Alltid, det er aldri lett å få soveplass, ikke en gang på dagen.

-Har de skap der man kan oppbevare tingene sine i? Nei, men hvis du skal lage hylle kan du jo skru inn et skap med hengelås :)

Hans
23-11-2012, 01:57
Ser ut som du har fått svar på det meste. Men kan legge til at det mest sannsynlig ikke er love å sette opp hylle på Creative lounge, da de bruker andre bord i den avdeling som ikke er like stabile som de resten av hallen bruker. Bordene på Creative lounge minner mer om skolepulter.

Når det kommer til penger så er det egentlig helt opp til deg selv. Om du har tenkt å kjøpe deg mye fett utstyr til pc'n din etc. så kan det være lurt å ha spart seg opp litt. Men om du bare skal ha til mat, så trenger du sikkert ikke mer enn 200-300 max pr. dag.
Men husk, TG låner ikke bort penger.

Når det kommer til soving, så blir det fort fullt og forblir ganske fullt gjennom hele TG da mange mister totalt døgnrytme og sover på alle tider av døgnet etter den første natta :p Men før kl. 23 på kvelden tror jeg det skal være mulig å finne seg en plass. Og det er også mye bedre plass til å sove om dagen. Kan også nevne at det er satt opp sovetelt på utsiden av skipet, men jeg har aldri vært der og vet ikke om det blir fort fullt. Men har hørt at det er kalt å sove der! :P

Kan love dere at dere får en hundre ganger bedre TG opplevelse om dere bygger en hylle!! :) Trenger ikke å være spektaulert (om dere ikke vil det), bare nok så dere kan få plassert ting i høyden!! :)
Blir litt koseligere å sitte å game med kompisene dine uten at det er et totalt rot med ledninger og snop strødd rund dere!! :p Men husk at dere må ha nøyaktige mål på hyllen for at den skal bli godkjent. 55cm dybde og 80cm bred (pr. plass). Tror max høyde på selve hyllen er 2meter, men alt om konstruksjonsregler finner du her (http://www.gathering.org/tg12/no/information/construction-safety-rules/)

Det burde ikke være noe problem å få seatet 3-4 sammen, så lenge dere ikke venter i flere uker før dere seater. Men vil dere ha litt mer å velge i på hvor dere vil sitte, så burde dere være tidlig ute med å få seatet.

Vetle
23-11-2012, 02:00
Hei! Jeg og noen venner har tenkt oss på TG for første gang i år, og vi lurer på noen ting.

Foruten at plassene i creative lounge er for deltakere som ønsker å delta i de kreative konkurransene, har det de siste årene vært litt penere bord der, med litt bedre sittehøyde. - men jeg aner ikke om det blir slik i 2013.

Ta høyde for at det er noen år siden jeg var deltaker, men jeg mener å huske at jeg brukte rundt 1000-1500 kroner i 2007, men det inkluderte en tur på Peppes og noen runder paintball i Hamar. Desto bedre du planlegger matforbruk, desto billigere kan TG bli.

Nei.

Folk her på forumet som har vært deltakere i flere år, kan nok svare bedre. Men etter mitt intrykk er det ikke noe problem så lenge dere følger med på Gathering.org og reserverer plasser så snart dere kan.

Selvsagt kan du komme når det passer deg, plassen er din så fort du reserverer den. Jeg kom ca samtidig som åpningsshowet i 2006, uten at det var noe problem.

Nja, det kommer an på hva man mener med vanskelig. Du kommer neppe til å finne en soveplass med en gang om du går til de første stedene du ser ved 5-6-7-tiden. Men heldigvis har vi et sovekart som oppdateres av sikkerhetspersonalet. Dette viser hvor det er ledige plasser og følger du dette går det greit.
Med det sagt, så er det selvsagt rundt 5000 andre som skal sove, så det kan være du må lete litt.

Nei, TG har ikke hatt noen oppbevaringsløsing tidligere. Men det er heller ingen nevneverdige problemer med tyveri på TG. Husk at alle andre som er på TG er i samme situasjon som deg, de har med den dyrebare pcen sin, med tilbehør, headset, mobil, lommebok, etc og ingen kommer inn uten å ha billett.

Edit:

Kan også nevne at det er satt opp sovetelt på utsiden av skipet, men jeg har aldri vært, og vet ikke om det blir fort fullt der. Men har hørt at det er kalt å sove der! :P
Soveteltet har vært oppvarmet, null problem.

``Robin
08-12-2012, 22:08
Soveteltet har vært oppvarmet, null problem.

Prøvde å sove der natt til søndag i fjor, og da var det sinnsykt kaldt selv med jakke inni soveposen! ;)

Daniel
11-12-2012, 11:33
Angående skap, så står det vel en del (små) oppbevaringskap i gangene hvor man kan sette på egen hengelås? Tror TG opplyste om dette tidligere, men ikke skyt meg hvis jeg tar feil.

Vetle
11-12-2012, 14:57
Angående skap, så står det vel en del (små) oppbevaringskap i gangene hvor man kan sette på egen hengelås? Tror TG opplyste om dette tidligere, men ikke skyt meg hvis jeg tar feil.

Heisann, såvidt meg bekjent har det ikke tidligere vært noen slik ordning på TG og jeg fant heller ikke noe på nettsidene i farten. Forslaget kan imidlertid være noe for deltagerombudet å ta opp og jeg vil anbefale deg å lage en egen tråd om temaet i deltagerombud-fourmet, http://forums.gathering.org/forumdisplay.php?185-Participants-ombudsman

Ps. Null behov for å skyte, trådstarter spurte jo om det samme, så det er on-topic :)