Log in

View Full Version : Dagen før dagen!

tigersager
04-03-2013, 16:03
Alle de postene jeg har hatt planer om å sette opp har noen andre kommet i forkjøpet på, så ettersom det bare en en liten mnd igjen til TG13 så var det greit å sette opp denne posten litt tidlig :D

TG er de 5 gyldne dagene iløpet av året slik jeg ser det, jo nærmere vi kommer TG, begynner adrenalinet og TG feelingen å bygge seg opp!

Dagen før dagen som altså er Tirsdagen i påskeferien så har man det store "glede seg" kicket til hundre og man klarer nesten ikke vente til kl 0900 på Onsdags morran for å komme seg inn i skipet!

Dagen før dagen er magisk, noen velger å gjøre noe høytidelig som å ta et oppvarmingslan før man skal innta Norges største og verdens nest største data-party og andre velger å ta det pent og rett og slett sove.... noe jeg aldri har klart å få til denne dagen.

I år skal jeg selv reise til Løten og campe hos en kompis som jeg har kjent i neste alle mine år på TG og da skal vi mest sannsynlig også ha et lite oppvarmingslan. På onsdagen så er det pakking og lasting av utstyr, og ca kl 07:00 på morran så ere avreise til skipet! Tror faktisk at dette er den eneste dager der jeg gleder meg til å stå opp så tidlig XD

Hva med dere? hva er deres planer dagen før dagen?

Creativity
04-03-2013, 16:30
Jeg skal prøve sove så mye som mulig, selvom jeg veit at jeg ikke kommer til å få sove mer enn maks en time.

SvennO
04-03-2013, 18:35
Regner med at jeg skal stresse nokså mye for at alt er på plass til dere kommer opp. Regner og med at det blir en lang dag, for å ikke snakke om en kort natt.
Gleder meg til alle kommer opp i skipet og vi er igang.

grebyl88
05-03-2013, 02:11
Min dag blir vel noe lignende som SvennO sin. Forberedelser for at dere skal kunne komme inn til et supert dataparty :D og en forholdsvis kort natt :p

SuperTeD
05-03-2013, 04:28
Dagen før dagen starter i grisotta med pakking av minibuss og skaphenger. Deretter følger 6-8 timer med kjøring avhengig av hvilken rute vi velger. Ankomst Hamar aller helst før Biltema stenger, for vi VET vi har glemt noe, så sjekke inn på hotellet, lodde de siste finessene på sparkesykklene våre og så finne en passende halvliter et sted :) Til køys rundt klokka 0100 og opp igjen klokka 7 på onsdag for å finne køen :)

HeroinHero
05-03-2013, 08:18
Dagen før Dagen kommer jeg til og bruke på pakking og det og finne ut av hvordan man skal få plass til alt utstyret i bilen og tenke ut hvordan jeg skal få alt inn i skipet på tryggest og best måte (dæven for en lang setning). og som alltid kommer jeg til og bruke mye av kvelden på og sitte på forumet og se på hvor mye folk gleder seg, og det og sitte på youtube og se diverse tg filmer for og glede meg enda mer!

DirtyDog
05-03-2013, 15:30
Dagen før dagen blir det en liten tur innom Sverige, laste opp med Cola, Energi Drikker, Påskegodt og diverse mat. Deretter legger vi oss i vei til Hamar og Scandic hotell med en liten pitstop på Espa :)

Så blir det å hilse på de andre som venter uten for vikingskipet før vi tar en sen-middag.
Deretter blir det å sove på Scandic og ha god frokost før vi stiller oss i kø.

Reisen opp og dagen før dagen er den mest magiske av de alle :P

Rubaduck
06-03-2013, 12:48
Vi reiser opp til Hamar på tirsdagen. Han ene kjører bil med alle PC'ene og 2 passasjerer, mens meg og en kompis tar toget til Hamar. Når vi ankommer Hamar checker vi inn på Scandic Hotell. Kansje spise litt mat og nyte et glass vin eller en øll før vi tusler i seng og er klar til Onsdagen.

Det som kommer til og bli dritkult er at en engelsk gaming venn jeg har hatt i noen år faktisk blir med oss på TG i år. Kommer til og bli episk!

Estella
06-03-2013, 13:29
Regner med at jeg skal stresse nokså mye for at alt er på plass til dere kommer opp. Regner og med at det blir en lang dag, for å ikke snakke om en kort natt.
Gleder meg til alle kommer opp i skipet og vi er igang.

This! Hehe

krage
06-03-2013, 17:04
Tirsdagen ja :)
da tenker jeg det blir rigging av område for innsjekking, altså bæring av franskegjerder, bord, stoler, testing av laptoper. Rigging av resepsjon, info:desk, sikkert litt kabeltrekking ++++

Yess en dag med mye jobb :-)
så er alt fint og flott, til dere andre kommer på onsdagen :)

Kepler
06-03-2013, 19:39
Dagen før dagen blir det å sette meg på toget, toge i ca 5-6 timer, ankomme Oslo. Dra med sakene mine opp til reisefølget, ta oss et par pils og gå til køys. så blir det opp i gryotta for å finne oss et tog til hamar :)

petterroea
06-03-2013, 20:06
Er i vikingskipet mesteparten av tirsdag, jeg^^

Så for meg blir det mandag jeg sliter med søvnløshet^^

Rebus
08-03-2013, 13:20
Reisa mi begynner allerede helga før TG, da det har blitt tradisjon å reise en tur til Sverige for innkjøpt av brus og godteri, og en liten unnskyldning for å kjøre forbi Hamar og skipet, det er liksom da feelingen kommer. Begynner å pakke klær på mandagen og drøyer med å ta ned PC, TV og NES til avreise på tirsdagen. Før vi reiser presser vi på 2hyller på hengeren med alt pakket inni, og to-tre stoler oppå. Ankommer hotellet på tirsdagen og pakker ut og møter alle de andre som vi kjenner. Tviler på att det blir så mye søvn, og går til porten rundt 0700, tenker jeg.

Tonio
13-03-2013, 13:26
Jeg skal bare prøve å slappe av og sove, og passe på at alt er pakket og klart. :) Må jo opp tidlig på onsdagen.

StineJB
13-03-2013, 17:29
I fjor satt jeg og 3 andre på et lite motellrom rett ovenfor vikingskipet natta før TG startet :) Der spilte vi Super Mario på NES hele natta. Mariomusikk på full guffe, hehe :D
Planer om å gjøre noe ala. det samme i år også :)

Sgb91
14-03-2013, 15:44
Pakke bilen på kvelden en gang tenker jeg, stroppe fast hyller på hengeren og prøve å få et par timers søvn før man står opp tidlig for å dra :D

Dranzar
14-03-2013, 19:38
Tirsdagen ja :)
da tenker jeg det blir rigging av område for innsjekking, altså bæring av franskegjerder, bord, stoler, testing av laptoper. Rigging av resepsjon, info:desk, sikkert litt kabeltrekking ++++

Yess en dag med mye jobb :-)
så er alt fint og flott, til dere andre kommer på onsdagen :)

blir vel mye av det samme på meg og :) kanskje litt vakt ute og ellers litt hjelp der folk trenger det ^^

klisteret
18-03-2013, 10:30
Tirsdagen blir en treg dag. Pakker alt 2-3 ganger for maks kapasitet. Dermed komme seg på toget i 11 timer.. iløpet av natta på toget blir det nokk tvserier og youtube vidioer på den bærbare. Gleder meg alt, regner med jeg ikke er den ene som sikker har sett hver eneste "The gathering" video på youtube?

tigersager
26-03-2013, 13:21
Yes folkens, da er den her! Dagen før dagen!

akkurat nå så har jeg fått pakka sammen klær og toalettsaker og når kl er ca 14:00 så skal pc og alt datautstyr pakkes ned så er det avreise til Løten kl 15:00 :D

DirtyDog
26-03-2013, 14:45
Sitter på på espa og spiser sjokoladebolle, en liten pause før det bærer videre til hotellet i hamar :)

Mari3us
26-03-2013, 15:15
Har akuratt pakket :)

lilfire
26-03-2013, 18:16
Pakker siste nå, før ferden går oppover, regner med å ankomme skipet litt før midnatt.

tigersager
26-03-2013, 18:43
Sitter nå i kjelleren til Bjotte og pre laner! Her games det og jeg sitter og varmer opp anlegget for TG!

Bjotte
26-03-2013, 19:06
Sitter nå i kjelleren til Bjotte og pre laner! Her games det og jeg sitter og varmer opp anlegget for TG!
ja her varmes anlegget opp med dårlig musikk med stor Å

HeroinHero
26-03-2013, 19:15
da er jeg ferdig med og pakke alt :D så nå står alt nede ved døra klart til og bæres ut i bilen ved halv 8 tiden i morgen tidlig før avreise kvart på 8 :) deilig og bo 10 min unna skipet

Creativity
26-03-2013, 21:42
Driver å pakker atm, så er det bare å stå opp å dra i morgen tidlig!

EDIT 01:35: Hadde man nå bare fått sove hadde det vært supert.

rebekkafkh
26-03-2013, 22:27
Da var jeg ferdigpakka ca :3 Med en gigantisk trillekoffert, stor tursekk + skjerm og pc ved siden av.. Ønsk meg lykke til, haha :P Så blir det avreise fra Kløfta kl 9.00 og muligens fremme 10.15-10.30 om trafikken går som den skal :)

tigersager
26-03-2013, 22:33
Da var jeg ferdigpakka ca :3 Med en gigantisk trillekoffert, stor tursekk + skjerm og pc ved siden av.. Ønsk meg lykke til, haha :P Så blir det avreise fra Kløfta kl 9.00 og muligens fremme 10.15-10.30 om trafikken går som den skal :)

Du er plikta til å komme innom plassen min imorra ;)

NinjaOla
27-03-2013, 07:15

Lykke til :)