Log in

View Full Version : Bestille fra utlandet selv om man bor i norge ?

Zach
30-10-2005, 11:42
hei..

Jeg drar på ferie den 10 desember til et sted i asia. Å jeg skal på TG06.
Jeg var på TG05 og har konto hos partyticket.net.
Så jeg lurte på om jeg kunne få bestilt fra utlandet selv om jeg bor i norge ?
Slik at når jeg kommer tilbake den 20 januar så kan jeg kjekke kontoen min fra norge (der jeg bor) ?

Er det mulig ?

Takker for alle svar :D

Strike8
30-10-2005, 13:24
ja er jo selvfølgelig mulig det. bare du har en måte å overført penger på, enten via telefon eller nettbank.

Zach
30-10-2005, 13:52
ja er jo selvfølgelig mulig det. bare du har en måte å overført penger på, enten via telefon eller nettbank.

Blir det ikke på samme måte som jeg betiller fra norge da ?

For i år så bestilte jeg med visa kortet til fattern. Kan jeg bruke den der også ?

2K3
30-10-2005, 18:00
Visa kort kan du bruke over hele verdenen! Det som er så genialt med det! Så det er samma hvor du er! Det viktigste er at du kan komme inn på kontoen din ;)

Zach
31-10-2005, 18:59
Visa kort kan du bruke over hele verdenen! Det som er så genialt med det! Så det er samma hvor du er! Det viktigste er at du kan komme inn på kontoen din ;)

ja oki. Men da takker jeg for hjelpen.
For de som fikk meg til å spørre var at, det pleier jo å bli lakt ut noen biletter til de som kommer til tg fra utlandet, å kunn de med utenlands IP kunne bestille derifra. Dette er jo seff etter det jeg har hørt.

For dette har jeg sett på dette forumet noen skrive, men husker ikke hvem.

"Tror neppe du får kjøpt utenlands billett aviruse fordi du har norsk adresse! Er bare for de som har utenlands adresse"

2K3
31-10-2005, 20:36
da var det snakk om gate adresse tror jeg...for ipen kan du jo føkke med veit du ;) så tror nok neppe du får kjøpt utenlandsk billet siden du er norsk statsborgere!

Zach
31-10-2005, 20:46
da var det snakk om gate adresse tror jeg...for ipen kan du jo føkke med veit du ;) så tror nok neppe du får kjøpt utenlandsk billet siden du er norsk statsborgere!

ja ok.. Men da stoler jeg på dere å tar den store RISKEN å bestiller fra utlandet.

Om det ikke blir noe TG for meg så er hele PÅSKN ØDELAKT. Å DET ER FÆÆÆRT !
Tørr ikke å tenke på det en gang. heh

2K3
01-11-2005, 00:33
så klart funker det å bestille fra utlandet! Trust me!

Breiker
01-11-2005, 11:39
man gjør det på samme måte som om man skulle vært hjemme. man bruker partyticket.net, logger seg inn på vanlig måte og vips du har billetter. Driit i foreigner billetter siden detter for folk som BOR i utlandet

Zach
01-11-2005, 16:54
takker for hjelpen her :D

En siste ting. Når man skal bestille bilett/viletter så er det veldig stor trafikk på den partyticket siden. Er det noen mulig het får å slippe den store trafikken ?

For når jeg bestilte i år tok det noen minutter før hver side kom opp. heh

Breiker
01-11-2005, 21:14
ja men vi sier ikke hvordan vi som vet det!

2K3
01-11-2005, 23:56
det er en ûber hemmelighet! Bare 1337 haxxor vet om det!

Zach
02-11-2005, 18:22
ha ha, slemt. men men.

[VK]Boogieman
02-11-2005, 18:23
Det er en måte, men den forteller vi ikke, for da kan ikke vi bruke den... :D Men bare sett av hele kvelden til billettene, så ordner alt seg... ;)

Zach
02-11-2005, 21:26
Boogieman']Det er en måte, men den forteller vi ikke, for da kan ikke vi bruke den... :D Men bare sett av hele kvelden til billettene, så ordner alt seg... ;)

Jupp har tenkt til å sitte der hele kvelden til jeg for bilett :D

[VK]Boogieman
03-11-2005, 16:31
Men alt er mye lettere nå, enn det det var før... Før var det førstemann til mølla, med best tilkobling som fikk billetter først... Da endte det ofte med at man hamret på F5 siden man ikke kom inn, og billettene var ofte ikke sikret før langt på natt... Men nå logger du inn en gang, så får du et kø nr... Og så får du bestille dagen etter... :)

Zach
03-11-2005, 19:07
Boogieman']Men alt er mye lettere nå, enn det det var før... Før var det førstemann til mølla, med best tilkobling som fikk billetter først... Da endte det ofte med at man hamret på F5 siden man ikke kom inn, og billettene var ofte ikke sikret før langt på natt... Men nå logger du inn en gang, så får du et kø nr... Og så får du bestille dagen etter... :)

ikke hvis man havner på kø nr. 1480 . heh .. da får man ikke bestille dagen etter. men kanskje noen uker etter.

mdj
03-11-2005, 19:28
Husker godt i fjord da jeg å clanen min satt å venta 3-4 timer på slippett forran pcen å da slippet først begynte klikka hele dritt pcen hehe :p Var sikker på at vi ikke kom til å få billet men det var jo ledige billetter fram til TG :eek:

Zach
03-11-2005, 20:21
ja, for egentelig var ikke alle plassene fult på TG. Det var noen får plasser igjen.

Breiker
04-11-2005, 09:03
tja.. det er fordi folk har trukket seg i siste liten.

Zach
04-11-2005, 15:26
tja.. det er fordi folk har trukket seg i siste liten.

Det er dårlig gjort det. :mad:

2K3
04-11-2005, 15:40
helt enig! TG burde fiksa det slik at man kunne komme dagen etter start og få seg plass vist det var noen som ikke kom!

Strike8
05-11-2005, 11:39
helt enig! TG burde fiksa det slik at man kunne komme dagen etter start og få seg plass vist det var noen som ikke kom!

vel det hadde vært litt kjeldig for de som kanskje ikke hadde hatt mulihet til å komme første dagen, men kom dagen etter.. kan være like TG fanatikere de.
Men om det hadde vært en måte å si ifra at "jeg skal ikke ha plassen min" hadde det jo funka...

( hadde selv en kammerat som var halvveis på vei til TG da bilen brøyt sammen, måtte tilbake til sandefjord så han kom ikke før langt utpå natten, det kan jo skje alle. Hadde vært litt kjeldig om noen hadde tatt plassen hans da)

Zach
05-11-2005, 12:36
vel det hadde vært litt kjeldig for de som kanskje ikke hadde hatt mulihet til å komme første dagen, men kom dagen etter.. kan være like TG fanatikere de.
Men om det hadde vært en måte å si ifra at "jeg skal ikke ha plassen min" hadde det jo funka...

( hadde selv en kammerat som var halvveis på vei til TG da bilen brøyt sammen, måtte tilbake til sandefjord så han kom ikke før langt utpå natten, det kan jo skje alle. Hadde vært litt kjeldig om noen hadde tatt plassen hans da)

ja det er klart. Men jeg oppdaget at det var MINST 3 plasser ved siden av en kamerat av meg som var ledige under HELE TG05.

2K3
05-11-2005, 21:02
Var ikke slikt at de som kom mistet plassen sin! Mente de som viste dagen før tg at de ikke kom ;)

[VK]Boogieman
06-11-2005, 14:24
Jeg sjekket jevnlig innom PTN i hele fjor, og det var ledige billetter hele tiden frem til TG... Så det er nok ingen problemer med å få billetter, uansett når man kjøper dem... :)

Breiker
06-11-2005, 14:53
det stemmer. hørte om flere som hadde mange billetter under tg grunnet at de ikke hadde fått solgt dem på svartebørs før tg. ganske moro

[VK]Boogieman
06-11-2005, 22:58
Jeg og brodern hadde nok av plass, fordi vi hadde kjøpt en billett til en kamerat, som trakk seg ut rett før, og jeg blei ikke kvitt billetten... :P Var egentlig ganske deilig med en ekstra plass... :)

Breiker
06-11-2005, 23:07
hehe. greit med 80 cm ekstra

2K3
07-11-2005, 00:27
dobbel betydning :D

[VK]Boogieman
07-11-2005, 14:16
80cm ekstra utgjør utrolig mye... Da har vi jo faktisk plass til cupnoodlesene våre... :D

Breiker
07-11-2005, 14:33
hehe.. i ditt tilfelle så spiste du vel den sumostørrelsen

John Morten
07-11-2005, 18:34
ja, for egentelig var ikke alle plassene fult på TG. Det var noen får plasser igjen.

Hvis du betrakter en menneskemengde på 5.500 sånn i runde tall så vil du alltid finne at noen er blitt syke eller på en eller annen måte ikke er i stand til å komme til Hamar, uansett hvor mye de gjerne vil det.

Dette er en utfordring for oss som arrangører. Når vi vet at en del ikke kommer så kunne vi kanskje "overselge" billetter? Men om vi gjør det og alle vil ha plass? Da sitter vi der med buksa på knea og brune hæler.
Nettoresultatet er at det alltid vil være plasser innimellom som ikke er i bruk. Alle plassene er som regel solgt (sjekk navnelappene som ligger på hver eneste plass), men som sagt noen er alltid forhindret. Når de er forhindret så kan det faktisk skje på veien dit.

Jeg skal tenke litt på den ideen med "Jeg kan ikke bruke plassen min". Klart at det skulle gått an å overlate sånne plasser til andre, men da får vi også en haug med diskusjoner om "Jeg-veit-at-dere-solgte-plassen-min-etter-at-jeg-sa-fra-at-jeg-ikke-kunne-komme-så-nå-vil-jeg-ha-tilbake-penga-mine"
Jeg er ikke så glad i de diskusjonene (jeg har et antall hvert år). Så derfor sier vi det sånn at jeg skal tenke litt på det.

John Morten

2K3
07-11-2005, 19:41
flinke john morten! Kommer alltid med slike fornuftige innlegg!

Zach
07-11-2005, 20:33
hehe, det var veldig bra svar John Morten. Den tanken var veldig flott den å :D

[VK]Boogieman
09-11-2005, 12:28
Sånn som jeg så på TG05, så var det vel et hundretalls billetter som ikke var solgt dagen før TG eller noe... Så da trenger man vel ikke å ha et "overselgings" system, eller "jeg-kan-ikke-bruke-plassen-min" system. Siden det virket som at alle som hadde lyst, og muligheten til å komme, hadde muligheten...

Breiker
09-11-2005, 12:33
jupp men man vet aldri om personene kommer dagen etter.