Log in

View Full Version : plasser

PerrilM
01-11-2005, 11:01
hvor stor er plassen man for på TG? (cm)

2K3
01-11-2005, 11:23
80x60 vist jeg ikke husker feil...altså mer en nok!

Breiker
01-11-2005, 11:38
det stemmer. 60cm i dybden og 80 i lengden. og nei det er ikke lov til å bygge utover siden dette strider i mot reglene for brannvern/rømningsvei.

if(vei.equals(clear)){
String romning="OK";
}else{
romning="FYYYYYYYYYY";
}

2K3
01-11-2005, 14:45
g33k :D hehe.....men man kan bygge i høyden ;) Mange som lagde hyller! Det er også en engen copmo, der det var om å ha best brukervennlige hylle til og fra tg og hvor stødig den er!

[VK]Boogieman
02-11-2005, 18:24
Stemmer som Breiker sier ja... 80bredde, 60 dybde.. Så jeg anbefaler deg å gå sammen med de du sitter sammen med og bygg hylle som kan dekke deres plasser... Får en del mer plass da... :)

evil_t
03-11-2005, 11:38
Eneste jeg vil legge til er at platene er 250cm selv om 3*80cm=240cm. Har MYE å si når du bygger hylle over 8/9 plasser.

[VK]Boogieman
03-11-2005, 16:30
Det er sant... Noen av plassene er en smule større enn andre...

John Morten
07-11-2005, 18:54
Eneste jeg vil legge til er at platene er 250cm selv om 3*80cm=240cm. Har MYE å si når du bygger hylle over 8/9 plasser.

Eh, har noen endra på norsk standard? Kan jeg foreslå en liten ekspedisjon til nærmeste trelastutsalg medbringende linjal, målbånd, teodolitt, sekstant og lasermåler.

Altså en standard sponplate i Norge er 240 * 120 centimeter. Det samme gjelder for gips, men der finnes det en variant som er 60 cm bred. Sponplater kommer derimot i forskjellige tykkelser, og på TG har vi i alle fall to forskjellige, 20 og 22 mm. Det gir litt småproblemer når vi skal ha på plass stativene til switcher.

Jeg hadde ikke satsa på de 10 ekstra centimetrene der.

John Morten

Holmen
07-11-2005, 21:58
For og være veeldig nøyaktig på hvor stor plass man har så er det 0.00000048 kvadrat kilometer per deltager med bordplass.

MRmP
07-11-2005, 23:09
det stemmer. 60cm i dybden og 80 i lengden. og nei det er ikke lov til å bygge utover siden dette strider i mot reglene for brannvern/rømningsvei.

if(vei.equals(clear)){
String romning="OK";
}else{
romning="FYYYYYYYYYY";
}

det er vel hva jeg har hørt også, men så leste jeg har den grønne monsteret og siterer {Ajax} med følgende

Den går over to plasser dvs at den er 160 x 160 cm.
først og fremst, er det lengden og høyden det er snakk om, elller lengden og dybden, for er det sistnevnte, må jo dette bli feil dersom 60*2 = 120 og 80*2 = 160

skal lage hylle selv og greit om jeg får detaljene på plass ^^

evil_t
09-11-2005, 14:27
John Morten: Vi fikk store problemer med det her i fjor. Hylla ble rett og slett for kort.

netrom2k
09-11-2005, 18:22
John Morten: Vi fikk store problemer med det her i fjor. Hylla ble rett og slett for kort.

... Og videre følger av dette var at topp-plata på hylla blei delt.

På bilde kan man se at det var god plass til en sovepose... :p

Skal sies at hylla vår gikk over 10 plasser.

MRmP
09-11-2005, 20:42

det var dere som sperra utsiken min til hallen :mad: satt 1-2rader foran dere :P

evil_t
09-11-2005, 23:26
Buhu! :P Men det skal nevnes at hylla var jo bra tråka med ting da...

John Morten
10-11-2005, 08:04

Eh, jeg vet ikke helt hva du vil at jeg skal kommentere på dette jeg. Ble hylla for kort fordi dere hadde brukt feil mål, ble den for kort fordi platene ikke lå helt inntil hverandre eller ble den for kort fordi du mener at norske sponplater ikke holder de målene de er solgt etter?

(Noen som husker den gamle filmen "Norske Byggeklosser": Dettane e'itte centimeter 'ma, det e'r tommer! og nå reser je hemmat og der har je itte tellefon!)

John Morten

John Morten
10-11-2005, 08:13

Jeg husker godt den konstruksjonen der ettersom jeg fulgte utviklingsminister Morten Meier rundt i hele hallen for å lete etter og bedømme konstruksjonene. Den hylla ble karakterisert som "lager" og så gikk han til neste.

Hylla er praktisk som plass for lagring av soveposer, drikke, matetc. (som vel også var det dere brukte den til for det meste). Med det kompakte lasset med greier dere hadde oppå der så er det jo klart at dere tok mye av utsikten mot scenen for dem som satt lengre ned.

Jeg foreslår at dere tenker litt i retning av å dekorere den litt, f.eks. med lys på undersiden (som skal dempes når det er visninger av demos og annet fra scenen, både med hensyn til dem som skal se på og dem som framfører noe), og også at dere kan sette PCer oppå og legge soveposene under bodet. Da kan man som regel se mellom PCene og inntrykket blir ikke like kompakt.

Og så må dere vel ta den turen på trelastutsalget for å kikke på plater og justere om måla på hylla.

Når dere bygger over så lang avstand må dere også ta hensyn til at det skal stå en switch eller to på stativ under hylla (Nei, jeg husker ikke høyden på dem)

John Morten

Holmen
10-11-2005, 15:31
Skal legge inn en liten skyte greie her.. Jeg og mit reisefølge skal ha intet mindre en 20 meter hylle over plassene:P

netrom2k
10-11-2005, 16:00
Norske byggeklosser er genial.

-Ja det er snekkern i den filmen, som lærte oss å snekre :P

evil_t
13-11-2005, 03:53
Jeg husker godt den konstruksjonen der ettersom jeg fulgte utviklingsminister Morten Meier rundt i hele hallen for å lete etter og bedømme konstruksjonene. Den hylla ble karakterisert som "lager" og så gikk han til neste.
OMFG!!

Hylla er praktisk som plass for lagring av soveposer, drikke, matetc. (som vel også var det dere brukte den til for det meste). Med det kompakte lasset med greier dere hadde oppå der så er det jo klart at dere tok mye av utsikten mot scenen for dem som satt lengre ned.

Jeg foreslår at dere tenker litt i retning av å dekorere den litt, f.eks. med lys på undersiden (som skal dempes når det er visninger av demos og annet fra scenen, både med hensyn til dem som skal se på og dem som framfører noe), og også at dere kan sette PCer oppå og legge soveposene under bodet. Da kan man som regel se mellom PCene og inntrykket blir ikke like kompakt.
Seff stabler vi hylla full. Hadde forresten fullt under bordet også. Ellers så er det jo mulig å røre litt på seg om utsikten blir for dårlig. Skippa lys fordi vi ville ha med anlegg som kunne spille uten å ta strømmen. Hadde projektor også.

Og så må dere vel ta den turen på trelastutsalget for å kikke på plater og justere om måla på hylla.
Det er det som var så rart fordi vi var og kjøpte standard plater og delte de på midten så de skulle bli 60cm dype. Gjorde ikke noe annet.

Når dere bygger over så lang avstand må dere også ta hensyn til at det skal stå en switch eller to på stativ under hylla (Nei, jeg husker ikke høyden på dem)
Vi tok sats for at de gikk i forhold til høyden på hylla våres. Heldigvis så gikk det med noen cm. Itt'no problem.

netrom2k
14-11-2005, 21:07
Om vi ikke hadde hylla full av lysende glorier... så hadde vi farga støttebena i forskjellige farger.
Ikke at så mange så det da.. :P

Vi hadde ett lerett på den ene enden av hylla.

CEO
04-12-2005, 23:29
Vel, sier ikke annet enn SYZTECH jeg...
Originalen, første hylla på TG - og ingen har klart å slå den. Selv om din er styggere Ajax =)

I år blir vi enda større også!

[VK]Boogieman
07-12-2005, 15:54
I år kommer vi til å gjøre litt mer ut av oss enn tidligere... Fikk meg en projektor i går, som vi skal kjøre opp på lerret... :D Kommer sikkert til å blokkere litt for synet til scenen, men fuck that... :D

atle_kul
10-12-2005, 16:03
er det matrialer til å bygge hylle der? eller må mak kjøpe det selv?:P

[db]
10-12-2005, 16:05
Det må du nok kjøpe selv du:)

atle_kul
11-12-2005, 13:34
okok den er grei! det er da monter rett over vegen så.... oxo bor jeg så jeg kan se vikingskipet fra rom vindet mitt:P