Log in

View Full Version : årets billettsystem

Cr0nos
02-12-2005, 14:00
Er det så at alle kan registrere seg som "buyer"? Blir det ikke litt kaos hvis 5500 mennesker registrer seg og står i kø?

Sett at en gruppe på 5 skal kjøpe billetter... Alle registrerer seg som "buyer". De får muligheten til å kjøpe 25 billetter, men kjøper bare 5. Så må de andre vente i 2 dager for at de ubrukte billettene blir tilgjengelige..

Er det sånn det virker i år?
Hva hvis alle 5500 registrerer seg som buyer? Billettkjøpet kan jo gå over flere uker.

2K3
02-12-2005, 14:06
so...det er jo flere måneder før lanet....og man får vel ikke kjøpt mer en 5?

Cr0nos
02-12-2005, 14:18
jo, men hvis alle er "buyer" så blir det 27500 billetter i kø (5 * 5500).

netrom2k
02-12-2005, 16:49
slik det var i fjor, så sto man i kø. du fikk mail ofte, slik at man viste hvor mange som var før en i køa. når det var din tur til å kjøpe biletter, så logget man seg inn på partyticket.net og gikk deretter i gjennom bestillingen. Man kunne kjøpe MAX 5 biletter. etter at man hadde valgt antall billeter og fylt ut nødvendig info var man ferdig i første omgang. deretter hade man ei hvis tid på å betale billettene(VISA, nettbank osv..)
Når bilettene var betalt, kunne man sette users på de billettene som kameratene eller bekjente skulle ha.
Hvis en person var registrert med 2 eller flere billetter, måtte man melde fra på partyticket at man trengte alle billettene til "big-rig" osv.

Det er lite sansynlig at alle kjøper 5 biletter. Så hvis man havner langt bak i køen, må man ikke gi bort. man fikk mail så fort man rykket framover i køen.
Det var stadig billetter igjen, hele veien frem mot TG, ettersom mange returnerer biletter av forskjelige årsaker..

Strike8
02-12-2005, 18:03
tror det han mener er at hvis alle 5 på gruppen kjøper en hver.

men det er som regel sånn at en eller kanskje to tar på seg ansvaret til å kjøpe inn biletter.

netrom2k
02-12-2005, 18:13
hvis alle 5 i gruppa kjøper 1 billet hver er ikke det noe problem.

når det gjelder seating, så får de største gruppene plassere seg først (20 eller mer osv).

hvis disse 5 personene nevnt over, velger en som seater. slik at denne personen styrer hvor dem skal plasseres. så er sjangsen stor for at gjengen får sitte sammen under arrangemanget

aviruse
02-12-2005, 20:23
bare lurer på de med seating, vi er 10 på grupen, kan vi fremdeles være gruper??

aviruse
02-12-2005, 20:25
hvordan fåregår det

Strike8
02-12-2005, 23:45
ikke no prob.. det er to eller fler som må handle biletter.. men kan sette samme seater :cool:

[VK]Boogieman
03-12-2005, 19:54
For noen år siden var jeg seater for 32 stk... så ja, dere kan ortsatt sitte sammen... :P

aviruse
04-12-2005, 12:36
jamen når men kjøper f.eks 5 bileter og det er 3 som gjør det er det bare å sette f.eks. meg som seater

netrom2k
04-12-2005, 13:19
ja, man kan sette hvem som helst som seater på de billettene man har..

aviruse
04-12-2005, 14:12
Je Ho ! ! ! !

Mutu
04-12-2005, 16:08
hvis alle 5 i gruppa kjøper 1 billet hver er ikke det noe problem.

når det gjelder seating, så får de største gruppene plassere seg først (20 eller mer osv).

hvis disse 5 personene nevnt over, velger en som seater. slik at denne personen styrer hvor dem skal plasseres. så er sjangsen stor for at gjengen får sitte sammen under arrangemanget

Vist dem er mange, feks. 20 --> så kan en sette sitt eget navn på plassene? Eller må han si ifra selv til Crew om hvor mange dem er, så ordner dem plass til det antalle?

netrom2k
04-12-2005, 16:15
hvis man f.eks. er en gruppe på 20 pers. og alle dem vil sitte sammen, velger alle samme person som seater. har dere blitt enige om hvordan dere skal sitte, er det bare å få seateren til å plassere dere i riktig rekkefølge.

Da seateren er ferdig med å reservere plass, vil navnene deres komme på de enkelte plassene.

Mutu
04-12-2005, 16:39
Så da vil det f.eks. stå på lappen at den personen sitter på antall plasser, eller kan en forandre det etter hvert, eller må jeg betale for antall personer, eller f.eks. jeg plasserer meg en plass, så reserverer jeg 20 seter på den første rekka og 20 seter på den neste

netrom2k
04-12-2005, 19:39
hvis du er seater, har du rettighetene til å velge hvor de personene som har satt deg som seater skal sitte.

per
06-12-2005, 13:39
En ting som er VIKTIG å huske på er følgende:

Når du har flere billetter på din bruker, så vil du begnne å få en del mase mails fra PTN når vi nærmer oss TG.

Hvis du registrer billettene som "bigRig" så vil de stå på DEG, dvs at når du er regga inn, så vil begge billett numra si "has arrived" hvis andre forsøker å komme inn med dem.

Alle som skal på TG må være registrert i PTN m/billett.

Så skal du kjøpe til buddies/clan/busstur så er det VIKTIG at du for overført billett nummer til hver enkelt, ellers så blir det morro i insjekkinga.

cruz
06-12-2005, 13:58
og de som lager kø i innsjekkinga er superduperpopulære.. *host*

Breiker
06-12-2005, 17:01
det stemmer cruz.. akkurat like populær som deg.. *knusekneskålpå*

cruz
06-12-2005, 17:16
EYH! au? var det sånn at du ikke hadde lyst til å dra på tg? eller vil du bare havne bakerst i køa hele tiden? :rolleyes:

temarka
06-12-2005, 17:20
og de som lager kø i innsjekkinga er superduperpopulære.. *host*

Hehe *Føler seg skyldig*

På TG03 hadde jeg kjøpt billett av en kamerat, men når jeg kom frem til innsjekkinga stod det at billetten min var i bruk. Tok meg 4 timer å få kontakt med kameraten min, så viste det seg at han hadde solgt en annen billett til en annen kamerat, men gitt han min ved en feil.

Gikk heldigvis i orden da han fikk satt over den andre, men kan tro jeg var populær der jeg stod å klødde meg i huet og okkuperte en luke i over et kvarter.

I år skjedde det jo også masse rart med bracelet'sa, ettersom mange av de som hadde lokalt postkontor på butikk, hadde ikke fått bracelettene i tide. Måtte stå i Spesial kø å greier :rolleyes:

2K3
06-12-2005, 19:42
skaff dere PTN kort og få armåndene i tide, så er det null stress å komme inn :D Pluss er bare chill og sitte og vente i kø ;)

Breiker
06-12-2005, 20:42
EYH! au? var det sånn at du ikke hadde lyst til å dra på tg? eller vil du bare havne bakerst i køa hele tiden? :rolleyes:

hehe.. vet ikke enda. kommer sikkert til å kjøpe en billett så får vi se

cruz
07-12-2005, 02:22
vi får se ja *hrmf*

krage
07-12-2005, 03:02
bare å mimre til denne tråden :D
http://forums.gathering.org/showthread.php?t=1804&page=1&pp=15&highlight=test

2K3
07-12-2005, 06:42
hehehe.....genial tråd! :D

[VK]Boogieman
07-12-2005, 15:52
men bare for å si ifra... Sånn at ikke forumet blir renna ned av spørsmål når den tid kommer... Man pleier å ikke få sette seater, før litt nærmere TG... ;)

krage
07-12-2005, 15:54
og du tror at det ikke kommer spørsmål om det alikevel?

[VK]Boogieman
07-12-2005, 15:57
Egentlig ikke... var vel bare et vagt håp tror jeg... :D

Neurook
07-12-2005, 16:01
Svarte noen I det hele tatt på det originale spørsmålet?

Det virker jo som at man får en temmelig stor fordel på lotteriet hvis alle i gruppen kjøper maks med billetter.

Si en gruppe på 5 vanligvis har latt Mr. Lol kjøpe billetter for dem.

Nå kan de kjøpe en billett selv og stå i risiko for at bare halve gruppen får dra. (ikke veldig populært)
Satse alle kortene på Mr. Lol som vanlig. (enten får alle det ellers får ingen)

Eller:

Alle setter seg i lotteriet og kjøper maks, plutselig øker sjansene for å få billett med 5. Billettene som ikke brukes kan bare bli solgt tilbake til systemet.

[VK]Boogieman
07-12-2005, 16:10
Der er grunnen til at det alltid er billetter igjen... :P Fordi folk hamstrer billetter som de selger tilbake til systemet... Og da gidder ikke folk, som har sett at billettene er utsolgt, å sjekke systemet seinere for å kjøpe restbilletter... :D

ZiaX
07-12-2005, 17:03
Hey
skjønner ikke helt det dere med bilettsalget
Det er første gang jeg skal gjøre det i år og håper noen kan hjelpe meg =)

MoMan
07-12-2005, 17:04
Vi er sånn mange mennesker... alle står i kø! også kjøper de som blir trukket ut 5 og 5 billetter ;) :D

Mutu
07-12-2005, 17:50
Når det er flere som vil sitte sammen på TG, da må alle registrere seg som "buyer" og når etterhvert når alle har gjort det, da vil dem få tilgang hvor dem vil sitte osv, da skal han ene finne en plass, så velger dem andre han som "seather" også må en være registrert på partyticket.net slik som jeg forstår det?

mariuso
07-12-2005, 19:14
Blir vel ganske likt systemet i fjor?

Det er vel en maksgrense på 5 billetter per buyer?

Mutu
07-12-2005, 20:54
Regner med det, pluss at alle som vil sitte sammen, må registrere seg som "buyer" tror jeg.

krage
07-12-2005, 21:26
Nei det må de ikke, men alle som vil sitte sammen bør velge en i gruppa som seater for sin bilett, slik at en person får ansvaret for å plassere alle sammen.

Mutu
07-12-2005, 22:02
Ja, og det fikser man på partyticket, og velger big rik eller hva det heter

Npx
08-12-2005, 02:58
Gruer meg lit til bilett slaget ^^ *tenk vis jeg ikke får bilett* hehe Jeg skal sitte klar med snusboxen og et par flasker cola og Vente på det åpner.. Så blir det forhåpentligvis tg06 og :D

Ickz
08-12-2005, 07:40
jeg skal til tg for første gang i 06 har jeg tenkt og da skal jeg dit med 6-8 venner (5 av dem er 100% sikre på at dem skal dit så vi er 6 hittil og blir kanskje 2 til) og etter å ha lest denne tråden har jeg skjønt d sånn at 2 av oss må regge oss som buyer siden jeg selv bare kan bestille 5 billetter? lurte bare på hvis noen kunne ta seg bryet å fortelle meg litt nåyaktig hvordan jeg skal gjøre dette...

krage
08-12-2005, 10:31
Vel først av alt følg med på gathering.org så du vet når bilettslippet er.

Nå tar vi utgangspunkt i at partyticet.net(ptn) blir brukt som "salgskanal" for bilettene i år slik som tidligere år.

Da må du registrere deg på ptn, når bilettsalget begynner logger du deg på siden og sier fra at "hei jeg vil kjøpe bilett" så får du et kø nr. også er det bare å vente til du får en e-post om at det er din tur å kjøpe bilett. Da logger du deg på siden og bestiller så mange biletter som du skal ha (tidligere år har det vært maks 5 stykker om gangen).

Er dere flere som skal ha biletter må dere være to stykker som kjøper biletter eller du må gjennom "mølla" to ganger.

Når bilettene er sikret (bestilt og betalt), må alle ha en konto hos PTN slik at den som har kjøpt bilettene kan sette de som skal ha bilett som "user" av biletten.
Så velger alle en og samme "seater" som gir folk en plass og sitte.

Edit: Tar forbehold om at de ikke har endra for mye siden i fjor...

[VK]Boogieman
08-12-2005, 11:52
Hey
skjønner ikke helt det dere med bilettsalget
Det er første gang jeg skal gjøre det i år og håper noen kan hjelpe meg =)
Vi kan danne en slags "helpdesk" på IRC QNet på salgsdagen, så skal vi lose deg igjennom det lille som skjer den dagen...

Ickz
08-12-2005, 13:48
takk for hjelpen raud-fyr, det hjalp veldig