Log in

View Full Version : Store grupper og etikk

OJe
06-02-2006, 17:15
Hvorfor er det slik at når store grupper får velge plasser først, som jeg synes er helt greit, så passer de alltid på å ha en og anna plass ledig midt inni gruppa. Ser bare på seatmap akkurat nuh: http://partyticket.net/tg06/seatmap

Hvorfor kan det ikke være slik at grupper av en viss størrelse MÅ velge plasser ved siden av hverandre? Hvorfor gjøres det ingenting for å forhindre at slike ting skjer?

Hvis du er seater for fx 2 eller 3 stk. Har du da veldig lyst til å sette deg midt inne blant en stor gruppe som med vilje og viten har latt det være 2 eller 3 plasser ledig midt inni den klynga med plasser de har satt av til seg?

Er ikke det at jeg har problem med å få meg plass, men reagerer litt på at folk bevist forsøker å få en ekstra plass eller hva de nå vil. Selv om alle billettene er solgt så kan man alltid være sikker på at enkelte ikke møter opp. I fjor var det flere ledige plasser også på seatmap'en...

Så altså, noen reaksjon fra organiseringa på dette? Er det slik vi vil ha det, er det bare jeg som synes det er rart? ... Synes hvertfall det er uetisk

Strike8
06-02-2006, 17:49
enig enig, det er skjennerelt mye egoisme i det norske samfunnet i dag. desverre er det ikke så mye å få gjort!

geek
06-02-2006, 18:04
Jeg tror ikke folk gjør dette for å ha ekstra plass, siden man faktisk risikerer å få et fremmed menneske midt inni "gjengen". Grunnen til at man sparer noen huller her og der i første omgang, er gjerne at man "holder av" plass til noen som ikke har fått billett ennå, eller som ikke har fått satt seater, for eksempel. Dette kommer til å bedre seg etterhvert, så er ingen vits i å miste motet riktig ennå :)

2K3
06-02-2006, 19:45
Er helt enig med Oje på at det er dårlig gjort, _vist_ det er meningen!

Ta meg for eksempel, jeg seated for 15 stk, også var det en som ennå ikke hadde klart å få billett! Da lagde jeg en plass mellom oss, til når han da endelig får billett..så kan han sitte ved siden av oss!

evil_t
06-02-2006, 23:20
Enig med OJe. Vet at det finnes folk som gjør dette med vilje for å få en ekstra plass.

geek
07-02-2006, 00:03
Enig med OJe. Vet at det finnes folk som gjør dette med vilje for å få en ekstra plass.Men blir det utsolgt (og det er det store sjanser for at det blir til slutt), så ender man altså ikke opp med en ekstra plass, men en vilt fremmed midt i rekka. Moralen er altså å ikke spekulere i dette, det lønner seg neppe.

OJe
07-02-2006, 10:07
Tenker du på sånn som i fjor da det var flere plasser som aldri ble besatt? Ikke for å virke slem eller noe sånn, men synes problemet usynliggjøres litt her.

Ja så klart finnes det folk som "tar av" plass til andre. Og det er jo ok, men jeg ønsker en diskusjon rundt problematikken som dette medfører.

Hvis jeg forstår 2K3 så har han "holdt av" en plass til en som ennå ikke har fått billett, men jeg har en magefølelse på at det finnes mange andre som har laget tomrom av helt andre grunner...

btw, jeg har fått de 4 plasene jeg ønska meg, så jeg er ikke bitter =D

2K3
07-02-2006, 14:52
Nå har jeg tettet igjen hullet! Han fikk tak i billett! Det de kunne gjort, var å trykke folk sammen si for eksempel tre uker før TG. For har man ikke billett da, så er det kjipt :p Hehe...kanskje litt slemt, men det er alltid noen som må lide!