Log in

View Full Version : Tech Crew - Krav

Klovlid
25-09-2006, 12:41
Hei.

Lurer litt på kva kvalifikasjoner som trengs for å bli medlem i Tech Crew 2007.
Har tenkt å ta CCNA i Januar 2007, er dette nok?

Mvh
Karsten

Breiker
26-09-2006, 14:32
Tror ikke det hjelper å ha "skolen" hvis du ikke har forståelsen.
er det det eneste du har eller kan du mer? har du erfaring med det tidligere osv?

Klovlid
27-09-2006, 11:06
Tror ikke det hjelper å ha "skolen" hvis du ikke har forståelsen.
er det det eneste du har eller kan du mer? har du erfaring med det tidligere osv?

Har erfaring fra mindre LAN, der eg har satt opp systemet sjøl.
Men nettverk i stor samanheng har eg ikkje noko særlig erfaring med, har tenkt å søke meg til TechCrew i Bylan (Bergen) viss det er mulig.

Ellers prøvar eg å skaffe den erfaring eg kan.
Skal ta 3 årig utdanning nå som systemadministrator med spesialisering i digital sikkring og etteretning.

Men TG er kanskje å legge lista høgt?

2K3
27-09-2006, 12:58
Tror ikke jeg. Du taper ikke noe på å søke. Så jeg ville søkt, hvertfall vist du har tid og lyst!

simdal
27-09-2006, 17:48
Hva er det som er så spesielt med Tech Crew da? Er det de som setter opp alt av nettverk osv?

geek
27-09-2006, 20:21
Nå er ikke "Tech crew" bare ett crew da. På TG06 var dette delt inn i tre, nemlig Tech:Net, Tech:Support og Tech:Server. Disse crewene sorterer under en felles organizer (Marcus) som er ansvarlig for det tekniske på TG.

Tech:Net er de som planlegger og setter opp stamnettet, konfigurerer sentrale switcher osv. Tech:Support sørger for å hjelpe deltakerne med å komme seg på nett, bytte defekte bordswitcher og denslags. De hjelper også Tech:Net med å sette opp nettverket fysisk (kabling osv). Tech:Server setter opp servere, bl.a. for DHCP, DNS og SMTP.

lkarsten
02-11-2006, 21:44
Klovlid / Karsten: Om du har lyst, og ikke har gjort det enda, fyll ut en søknad. :)

saita
05-11-2006, 22:59
Når er siste frist for å søke?

cruz
06-11-2006, 00:07
Det vet vi ikke, det kommer på web når vi har et svar. :-)

Extreme_H_H_H
16-11-2006, 14:53
er det noen spesielle aldersgrense på å søke? jeg er 16, men har jækla lyst til å være tech:support, jeg skal ikke si at jeg er pro i å sette opp nettverk, men jeg kan en del om det, og det å sette opp andre folk sine dataer mot TG nettet bør ikke være noe problem, etter som jeg liker å hjelpe andre med det jeg kan... er dette f.eks nok til å søke tech:suport? eller må jeg lissom ha 3år utdanning vis ikke mer? bare lurer.... takk for svar på forhond =)

cruz
16-11-2006, 19:46
Det er jo en gang slik at du kommer iallfall ikke inn om du ikke søker. :-)
Du må skrive litt om hva du kan og om deg selv og fylle ut feltene i wannabe, og så ser vi på det fortløpende. Det er enda ikke kommet noen frist for når crewinntak skal være ferdig.

geek
18-11-2006, 00:45
er det noen spesielle aldersgrense på å søke?For å svare helt konkret så er det ingen spesiell aldersgrense i de aller fleste crew, med unntak av blant annet Security. For TG06 sin del så var de yngste personene i crew 15-16 år.

Darkz
19-11-2006, 15:37
Om du vet at linux ikke får sasser som en luring i tech crew 05 trodde, så synes jeg alle som oppfyller det kravet kan være det:D

Extreme_H_H_H
23-11-2006, 09:15
Kult... nå ble jeg litt glad.. fodi, det ville ha væri litt kult å skryti litt til kompiser også da :D hehe... kanskje jeg legger inn en søknad snart, hvis det ikke er for sent da =/

cruz
23-11-2006, 13:47
Det er ikke for sent enda, det er såvidt noen crew som har begynt å ta inn folk. Det er heller ikke satt noen frist for når crewinntak skal være ferdig enda, dette kommer til å bli postet på gathering.org også. :-)

Extreme_H_H_H
23-11-2006, 20:40
ok... nå har jeg søkt.. når er det jeg kan vente meg svar? bare veeeeeldig spent =) selvom jeg regner med at det kan bli ett fint "nei" :p

Extreme_H_H_H
30-11-2006, 10:53
BÆRSJ!!!!!! kom ikke inn i crew =/ oh well... venta det egentlig så.. er jo ikke noe å ære sur over =) kommer til TG alikevel =)

AKA_K:ulings
30-11-2006, 17:44
kom ikke inn jeg heller

saita
30-11-2006, 21:40
har ikke fått svar enda jeg :S

Quarryman
30-11-2006, 23:57
Er nå egentlig litt deilig å tenke på at jeg ikke skal være crew på TG07 ;-)

Extreme_H_H_H
02-12-2006, 03:30
litt comfy å tenke på å være crew, men jeg hadde egentlig gleda meg litt... for det å være crew ville være en utfordring som jeg gjerne ville prøvd meg på... men
jeg trur jeg stikker opp en dag før uansett, slækær`n utafor, på parkeringa der :D

Jaja, er vel bare å søke neste år da...

elcurry
04-12-2006, 11:06
Hmm.. har ikke fått noe svar på crewsøknaden jeg.

slappfisk
04-12-2006, 12:47
Svar kommer fortløpende så fort chiefs får gått igjennom søknadene :-)

cruz
04-12-2006, 13:17
Det er enda ikke satt noen dato for når crewinntaket skal være ferdig. Derfor kan det ta litt tid enda, web blir oppdatert. Har dere spørsmål dere mener burde vært besvart i FAQen på gathering.org er det fint om dere sender meg en mail på det. :-)
kjersti at gathering dot org

icebyte
31-12-2006, 11:41
Er det noen som vet noe ennå? Jeg har fått avslag fra et crew, men venter fortsatt på svar fra et annet. Hadde vært greit å vite om jeg kom med eller ikke, men siden det ikke er satt noen bestemt dato for crewinntak, så er det vel bare å vente? Slik jeg forsto det så er det ikke satt en bestemt dato for inntak, men at de aller fleste skulle være tatt inn innen desember, er det riktig?