Log in

View Full Version : Kjølebag koblet til PC.

tanx
31-03-2007, 17:16
Hei!

Jeg vet at denne problemstillingen har vært oppe før. Jeg har nemlig et 12 volts uttak på PCen. Har kjøpt dette på microplex.no. Jeg var på HW-LAN og TG ifjor. Jeg har nemlig en bilkjølebag som jeg kobler til PCen, via 12 V uttaket. Denne drar 40 watt. Jeg fikk lov av elektrikerene på HW-LAN? Og av crewet på TG ifjor. Er denne løsningen "kompitabel" i år også tror dere?

Mvh TanX =)

Honda_Lover
31-03-2007, 17:19
Jeg spurte ei i crewet og fikk til svar att det ikke var lov...:(

tanx
31-03-2007, 17:23
Hmm, åja. Jeg prøver uansett, det gikk forbi mange crew members ifjor og sa at dette ikke var noe prob, men så kom det jo en fyr og sa at det ikke var lov. Men den drar ikke noe mere watt under starting, så det er ingen fare at kurser ryker pga den. Det er bare en vifte og et kjøle-element, en simpel elektromotor.

mdj
31-03-2007, 17:33
Ingen hvitevarer er på noen måte lov!

oleerik
31-03-2007, 17:41
Ikke lov. Så bare dropp det. Mye enklere om alle dropper det enn at noen få bare må prøve seg..

#PK
31-03-2007, 19:28
Ja, så enkelt er det - forbudt.

tanx
31-03-2007, 19:38
Hmm, javell. Får nok droppe det da. :|

#PK
31-03-2007, 19:52
Ja, du må nok det.. Hadde stooore planer sjøl, men vi får nok ta i bruk den gode, gamle metoden med kjøleelementer! :) ;)

^Bear
31-03-2007, 20:11
kan ikke skjønne å som er problemet med sånn kjølebag, pcen trekker ikke stort mer strøm, og du tar ikke opp en stikk kontakt ekstra, folk tar jo med anlegg som trekker mer strøm enn en ussel kjøleboks...

#PK
31-03-2007, 20:58
Ja, det er ikke strøm o.l. som er problemet, det er energiforbruket som er hele greia. Jeg gidder ikke å forklare det her, det finnes så uendelig mange poster om dette. (Ja, det tok meg litt tid å forstå :p)
Så alle sammen - BARE RESPEKTER REGLENE : INGEN BRUK AV NOEN SOM HELST FORM FOR HVITEVARER ETC.!

marilla
01-04-2007, 19:12
kan ikke skjønne å som er problemet med sånn kjølebag, pcen trekker ikke stort mer strøm, og du tar ikke opp en stikk kontakt ekstra, folk tar jo med anlegg som trekker mer strøm enn en ussel kjøleboks...

Skjønner at det er en frustrerende regel, men jeg forstår likevel at den er sånn. Det gjør det mye lettere for Security som håndhever disse reglene å ha et klart regelverk i ryggen. På den måten slipper vi x antall diskusjoner med deltagere om hvilke smutthull som finnes. Kjøleelementer og kjøleboks uten strøm funker helt fint. :)

f0cx
01-04-2007, 19:37
en kar som satt over meg fikk "mini-kjøleskapet" sitt konfiskert i fjor... De kappet over ledningen til den fordi den satt fast...de er strenge på dette, så ikke tøy grensene... INGEN hvitevarer whatsoever!

krypton
02-04-2007, 16:33
en kar som satt over meg fikk "mini-kjøleskapet" sitt konfiskert i fjor... De kappet over ledningen til den fordi den satt fast...de er strenge på dette, så ikke tøy grensene... INGEN hvitevarer whatsoever!

når du er så tett fortjener du det...

Stian0
02-04-2007, 16:55
En kamerat sin kamerat hadde med seg sitt kjøleskap i fjor (Mini of course), han klarte å holde den oppe i 2 dager før den ble sett, så måtte han koble den ut.

De hadde 3kg kyllingvinger oppi der, tror de ble passe mette den natta ;) (Tror ikke de klarte å spise opp alt tho ;o)

Alli
07-04-2007, 21:47
Det er jo litt tard da når folk får låv å ha på 15" Cerwin Vega høyttalere på max. men ikke en kjøleboks på 40W. Jeg mener å si at høyttalerene trekker mer

oleerik
07-04-2007, 21:55
Det er jo litt tard da når folk får låv å ha på 15" Cerwin Vega høyttalere på max. men ikke en kjøleboks på 40W. Jeg mener å si at høyttalerene trekker mer

Skjønner dette godt jeg. Vis folk absolutt har så store problemer med dette er det frivillig å komme.... :cool:

netrom2k
07-04-2007, 23:18
...Høytalerne skaper liv i hallen. blir det problemer med strømen, tar dem først lys, deretter lyd.

Honda_Lover
09-04-2007, 01:48
Hallo. Hvordan gikk det med kjølebag koblet til pcen?

CaZpeR
09-04-2007, 10:01

Skjønner ikke sammenlikningsgrunnlaget her.

I reglene står det at Hvitevarer ikke er lov. Enkelt og greit med et punktum bak seg. Ingen unntak. Det står ikke at høyttalere ikke er lov og da ser jeg virkelig ikke sammenlikningsgrunnlaget. :P