Log in

View Full Version : WLAN på TG07

saXin
05-04-2007, 17:02
Jeg tenkte på å ta med meg macbook'en opp på tribuna, og da er man jo nødt til å koble seg opp til et WLAN. Har sjekket, og det kommer opp ca. 15 WLAN. Hvilket WLAN bør jeg benytte? Er det noen som er satt opp av TG-crew? Liker ikke å koble meg til random WLAN.. Vet aldri hva folk kan finne på.. Sniffing av passord osv :)

Gilion
05-04-2007, 17:22
TG crew har ikke noe wlan nei...
Edit: sniffing av passord osv er ulovlig. just as you know

saXin
05-04-2007, 17:26
Det er jeg klar over. Men det er ikke sikkert det stopper folk i å sniffe passord alikevel ;)
Er det mulig å sette crew på saken? Eller blir det ikke prioritert? Er klar over at det kan oppstå mange problemer når flere WLAN kjøres på samme frekvens.

Hemo
09-04-2007, 23:29
Eit år var det nokon som satte opp eit gigantisk WLAN i heile skipet.
Trur det var mest for test og å skaffa seg erfaring med den type ting.

Elles har vel chilout eller hyperion hatt WLAN, eller?

I år var det fint lite, og vi får håpa det blir langt betre til neste år.
Min MacBook blei heller ikkje brukt, pga. at det ikkje var stabile WLAN å kopla seg på.

Eit par godt plasserte sendarar bør på plass til neste år, samt at auditoriet bør ha bra WLAN til dei som held foredrag og publikum.

2K3
10-04-2007, 02:56
Tidligere år så har WLAN'ets venner hatt jobben med det trådløse nettet. Dette er noe de har gjort frivillig så vidt jeg har forstått. Og har ikke noe med TG-crewet å gjøre.

De har hatt åpne nett som alle kan koble til, og var på TG04 den eneste måten å ha internett den første dagen :)

saXin
10-04-2007, 19:13
Synd det ikke var noe slikt opplegg på TG07. Det hadde vært veldig fint om noen hadde fått ansvar for å sette opp WLAN til TG08.

Foresten, velkommen tilbake 2K3 ;)

laaknor
10-04-2007, 20:43
WLANets Venner var tilstede på TG05 og TG06, men i år gadd vi rett å slett ikke, av flere grunner.

Det å sette opp WLAN i skipet er et stort problem, for det er så utrolig mye forstyrrelser ute å går. Folk i salen setter opp eget WLAN mellom sine egne maskiner, Det er et trådløst nett i taket som aldri har blitt skrudd av, etc.

TG05 hadde vi ganske masse fett WLAN-utstyr, og det trådløse nettet ble dønn stabilt (også fordi WLAN-utstyret hadde støtte for å sette opp effekten til noe over det som alle andre sendte med, slik at vi "vant" over lengre områder). Dette utstyret ble solgt rett etter TG, og vi fikk ikke tak i tilsvarende utstyr til TG06, i tillegg til at coreswitchen våre døde, slik at vi ikke fikk satt opp noe særlig fungerende WLAN da.

Satser på at Tech-crew får masse ledig tid til å planlegge WLAN på TG08 (forbeholdt at de får samme utstyret og stabilteten som i år). Det er en fordel å ha WLAN som en del av TGs infrastruktur, og ikke av eksterne som WLANets Venner (men hey, er nok noen av oss som søker crew dersom dere ønsker det ;)

Hemo
11-04-2007, 00:43
Vi som er brukarar av WLAN på The Gathering går såfall i lag og ønskjer at WLANets Venner søker seg inn i Tech Crew til TG08!

Marley
11-04-2007, 15:52
For surfing funker vel HOA (Hamar Olympiske Anlegg) sitt åpne nett?

Bare en tanke.

saXin
11-04-2007, 23:28
Jeg fikk koblet meg opp til dette WLAN'et, men det var ikke muligheter for Internett.

Marley
12-04-2007, 00:50
Det kan hende at de stenger av selve nettet akkurat under TG for å forhindre misbruk.

Egentlig er det ganske forståelig.

laaknor
23-04-2007, 23:22
Såvidt jeg har skjønt blir TP-kabelen nappet ut av ADSL-modemet (vi ville at de skulle skru av basestasjonene slik at de ikke forstyrret de fungerende WLANene...)