Log in

View Full Version : Blir det noen demoer i år da?

datsua
07-03-2008, 00:38
Tipper/håper at kompilatorene rundt om i de tusen hjem begynner å kjenne at påsken nærmer seg.

Lurer derfor på om det er noen som skal levere demo, intro, HQ music, fast intro etc. i år?

Og,.. Helt til sist!
For de som ønsker å lære litt hvordan folk tegner/rasteriserer i software så blir det ett foredrag om dette på TG.

Mia
07-03-2008, 16:05
Når skal foredraget være? :) Skal du forelese om clipping også?

datsua
07-03-2008, 16:19
Hei,
Det finnes måter å unngå viewport klipping på, og det noe jeg skal snakke litt om.

Men rent generelt så finnes det mye informasjon om klipping på nettet, og da spesielt om Sutherland-Cohen siden den er enkel å gjøre om til en 3D klipper.

Og,.. Ja,..
Liang-Barsky er vel min favoritt nå om dagen, men den er litt(men ikke mye) vanskeligere å gjøre om til en 3D klipper.

For å slå ett slag for en knallbra bok om grafikk som er fylt til randen med god informasjon :)
Computer Graphics: Principles and Practice in C (2nd Edition)

Michael Abrash's "Graphics Programming Black Book" er også bra.

Mia
07-03-2008, 16:22
Takk for tips! ;) Du skal ikke se bort ifra at det kommer en liten software rendret demo fra meg :P

datsua
07-03-2008, 16:26
Det må du gjøre?!?!
Og trenger du hjelp så sitter vi ikke så langt unna tenker jeg.

Mia
07-03-2008, 16:30
Great :D Da har jeg noen å prikke på skulderen til om jeg sitter fast! Sitter på demosceneraden, så regner med du sitter i nærheten ja :)

Quarryman
09-03-2008, 15:09
Ikke demo i hvert fall, muligens en 4k hvis jeg føler jeg ikke vil utsette meg selv for smerten ved å se den på Breakpoint ;-)

vamecum
10-03-2008, 05:39
Om jeg blir ferdig, så blir det demo.. men det er litt jalla-demo atm, så vet ikke om jeg blir ferdig :p