Log in

View Full Version : Travelling by train?

The Gathering
18-02-2009, 11:50
We've got some information from NSB (Norwegian railway company) and if you're travelling to The Gathering by train to/from Oslo and back again you should read this.

Les hele saken på gathering.org / Read the entire article at gathering.org. (http://www.gathering.org/tg09/no/news/33/65/Travelling-by-train/)

TheCursedMuffin
18-02-2009, 13:47
Og dette vil koste...?

merilin
18-02-2009, 14:04
Og dette vil koste...?
Øh, dette varierer jo? Prisene må man sjekke selv på nsb.no når man bestiller. Det er dog best å bestille tidlig som mulig. NSB har ikke eget pristilbud knyttet til TG. Dette er kun en anbefaling på hvilke avganger man bør ta.

TheCursedMuffin
18-02-2009, 14:36
Tenkte kanskje dere hadde en egen avtale med NSB. :)

marilla
18-02-2009, 15:35
Tenkte kanskje dere hadde en egen avtale med NSB. :)

Vi har dessverre ikke det. Konseptet med NSB er uansett - desto fortere jo bedre, de billige billettene forsvinner fort.

Buskmann
19-02-2009, 23:47
NSB recommend that you are ready for the train 30 min before departure. Then you'll have the best possibility to get a seat. NSB will try to have a bus in readiness if the train is filled up.

Betyr dette at man kan risikere å ikke få plass selv med billett?

Chiobe
19-02-2009, 23:55

Hvis jeg ikke husker feil, så har de en plass garanti. Så det er vel derfor de setter opp buss i tillegg.

merilin
20-02-2009, 00:08

Har du billett hvor du har reservert sete så er den seten din. Men dersom det er avgang UTEN plassreservering så må de nok hente inn buss hvis det er fullt. Akkurat det har TG ikke noe med å gjøre. Det er flere avganger enn de to som er anbefalt, men om de er med plassreservering eller ikke må man nok sjekke på nsb.no (rutesøk).

Det har skjedd før at tog fra Trondheim til Røros eller noe sånt har kjørt forbi feks Heimdal (en av hovedstasjonene) fordi de er fulle. På Heimdal stod det personer med billett og alt. Ganske uprofft av NSB, men det er sånt som skjer. Jeg har ikke hørt noe om at det har vært et problem etter TG så jeg satser på at det går bra i år også :)