Log in

View Full Version : Clean up after yourself!

The Gathering
10-04-2009, 17:50
We have noticed some rows are more messy than others, with garbage piling up. From now on, sitting in messy rows WILL get consequenses!

Les hele saken på gathering.org / Read the entire article at gathering.org. (http://www.gathering.org/tg09/no/news/130/65/Clean-up-after-yourself/)

ALS
10-04-2009, 18:06
Rart at jeg ikke hørte spesielt mange banneord når klokka var 17 :/

Det var heldigvis ikke hw-rekka som mista nettet :D

Estella
10-04-2009, 18:10
flott tiltak. enesten måten å få folkene til å reagere.
Nå MÅ seriøst folk skjerpe seg med ryddinga ellers ender vi kanskje opp med å ikke få noe tg mere

ChrisJSY
10-04-2009, 18:26
What if some skanky person decided to leave stuff on the left of my desk and behind me?

Alimustafa
10-04-2009, 19:17
then you make him clean it up :)

Evelen
10-04-2009, 19:23
var vist en som tapte 1000kr på nettpoker pga nettet ble tatt på ei rad, pwnd :P

Estella
10-04-2009, 19:24
var vist en som tapte 1000kr på nettpoker pga nettet ble tatt på ei rad, pwnd :P

karma slår til

NightMeister
10-04-2009, 19:28

snakk om tosk. Spille nettpoker på TG ffs

Evelen
10-04-2009, 19:31
ser ikke noe galt og spillenettpoker på TG da...

ChrisJSY
10-04-2009, 20:50
then you make him clean it up :)

Haha yeah I know but they do it when I go to the hotel so it's unknown! :)

Alimustafa
11-04-2009, 08:39
Haha yeah I know but they do it when I go to the hotel so it's unknown! :)

hmm.. Hidden Spycam? =D

GalFisk
12-04-2009, 10:50
What if some skanky person decided to leave stuff on the left of my desk and behind me?
Then you carry his stuff to Resirk and win great prizes!

FalconClaw
12-04-2009, 19:54

That r true! Det var kameraten min : ) Gjett om han vakta som tok nettet fikk høre det :D
Og btw, han som dro ut nettet blei demota til å stå dørvakt ><

EDIT: Det var en pot på $200^^

Estella
12-04-2009, 20:02
sånn er det når folk på raden ikke rydder. at folk spiller om penger på nette får så være. nette kunne for all det falt ned hos han mens han gjorde det.

sytes det er flott at de dro ut strømmen for det er eneste muligheten til at folk gidder å høre faktisk..jeg holdt på å tryne mnage ganger forde folk på radene ikke skjønner at de ikke kan ha alt mulig bak stolen

DrakeK
12-04-2009, 21:19
Det irriterte meg noe jævlig at folk ikke bare slang alt i noen poser og kasta det når de gikk ut en tur, det er så sykt lite arbeid for hver enkelt, istedenfor at de som må rydde opp får MASSE jobb, det må da gå an å tenke LITT!?!?

Selv etterlot jeg plassen min i ryddig stand, for jeg kasta alltid søpla mi underveis, så det tårna seg ikke opp heller :P

Crazy_Man
12-04-2009, 22:59
Jeg foreslår en ordning der man kan kjøpe eller skaffe søppelposer istedet for at crew skal gå i radene for å plukke søppel...

Estella
12-04-2009, 23:01
Jeg foreslår en ordning der man kan kjøpe eller skaffe søppelposer istedet for at crew skal gå i radene for å plukke søppel...

man fikk søpple poser i info desk :)

Evelen
12-04-2009, 23:08
sytes det er flott at de dro ut strømmen for det er eneste muligheten til at folk gidder å høre faktisk..jeg holdt på å tryne mnage ganger forde folk på radene ikke skjønner at de ikke kan ha alt mulig bak stolen
Nå kjenner ikke jeg til at det er tatt strøm på noen rader, men om det er tilfellet så er ikke det serlig bra, ettersom mye datautstyr kan gå i stykker ved at strømmen kuttes.

Ellers, hjalp ikke mye for min del og holde plassen min ryddig, andres søppel kom mer eller mindre veltene over på plassen min av en eller anna grunn.

Estella
12-04-2009, 23:09
Nå kjenner ikke jeg til at det er tatt strøm på noen rader, men om det er tilfellet så er ikke det serlig bra, ettersom mye datautstyr kan gå i stykker ved at strømmen kuttes.

Ellers, hjalp ikke mye for min del og holde plassen min ryddig, andres søppel kom mer eller mindre veltene over på plassen min av en eller anna grunn.

jeg mente nette.skrev litt feil. er litt i tåka..

Trlz
13-04-2009, 02:51
De tok nettet ja, og det kom temmelig fort på igjen hørte jeg, så effektivt var det ;D
Forøvrig røyk strømmen på raden min Evelen, noen som fkk beskjed av Sec om å mode litt på hylla si, og da klarte de å kortslutte en sikring på en eller annen måte. Tech folka kallte inn HOA folka, som sto med hjertet i halsen for hver pc som blei skrudd på etterpå.

Kenkenski
13-04-2009, 14:46
Vel, å ta nettet uforbredt er ikke bra. Det er personer som sitter med viktige ting, selv på The Gathering. Isåfall kan de si ifra, om 1 time tar vi nettet på radene som ser jævlig ut. Osv, da har de fått beskjed og ingen kan bli whinet på. imo.

KjellArne
13-04-2009, 14:50
Hadde The Gathering vart i noe særlig mer enn fem dager, frykter jeg at hele greia ville blitt stengt av Mattilsynet og/eller brannvernet. Det var nesten sjokkerende å se hvordan enkelte bare slengte alt av matrester/søppel rundt seg og lot det ligge og råtne.
At man ikke rydder hjemme hos seg selv er en sak, men når man sitter tett i tett sammen med tusenvis av andre mennesker bør man tenke litt på andre også!

kjeksomanen
13-04-2009, 18:51
Strengere rundt søppel! Var helt skummelt å se hvor mange slappiser som la igjen søppel etter seg den siste dagen og kun dro! Push på mic'n og infoscreen om at det var gratis poser (gaffateip + pose + ekstra stol = fin søppelbøtte!)

startin
14-04-2009, 10:11
hahaha.. EID han med nettpokeren.
Selv hadde jeg en kiwi pose jeg bare puttet søppelet mitt. og kastet i konteineren på søndagen. Vanskeligere er det virkelig ikke.
Men personen som satt forran meg, rota så jævlig, så alt kom over på min side. Så det var jo jævlig kjipt å rydde opp etter han hele tiden.

merilin
14-04-2009, 12:07
Synes at det så ut til å være mindre søppel liggende i gjen i år enn i fjor, men derimot flere hyller. Tror man kan vente med å planlegge hyller til TG2010.

Punti
14-04-2009, 12:17
Synes at det så ut til å være mindre søppel liggende i gjen i år enn i fjor, men derimot flere hyller. Tror man kan vente med å planlegge hyller til TG2010.

Hyllene syntes jeg nesten folk kan ta med ut, eventuelt legge de et sted som folk kan eventuelt ta med eller hive det.

Andreasftw
14-04-2009, 14:43
Et forslag hvis dere har sett at bare fler og fler hyller står igjen var at dere kunne leid inn in stor container som folk kunne kastet hyllene i? Tror du ikke folk hadde kastet hyllene da istedet for å la den stå igjen?:S

merilin
14-04-2009, 16:00
Et forslag hvis dere har sett at bare fler og fler hyller står igjen var at dere kunne leid inn in stor container som folk kunne kastet hyllene i? Tror du ikke folk hadde kastet hyllene da istedet for å la den stå igjen?:S

Det var mulig å demontere hylla og slenge oppi en av de store søppeldunkene. Det er en container på baksiden som presser igjen søpla..
Om man ikke får kastet det, så kan man i det minste demontere hylla. Uansett så skal man i utgangspunktet ikke ta med hylle med mindre man kan ta den med hjem igjen. Det samme gjelder stoler. Men man får evaluere TG09, og se om det endres på noe til neste gang :)

Evelen
14-04-2009, 17:11
var jo mange faktisik relatift ganske fine hyller som lå igjenn etter TG.

mboehn
15-04-2009, 16:59
Vel, å ta nettet uforbredt er ikke bra. Det er personer som sitter med viktige ting, selv på The Gathering. Isåfall kan de si ifra, om 1 time tar vi nettet på radene som ser jævlig ut. Osv, da har de fått beskjed og ingen kan bli whinet på. imo.
Da foreslår jeg samtidig at man innfører minst en times varsel på alle andre uforutsette hendelser. Strømbrudd, kabelbrudd, brann, orkan osv. må herved varsles Kenkenski en time før det kan skje. :-P

FalconClaw
15-04-2009, 22:18
sånn er det når folk på raden ikke rydder. at folk spiller om penger på nette får så være. nette kunne for all det falt ned hos han mens han gjorde det.

Greia her var at det var ÉN dude på raden som ikke hadde rydda, og han security-mannen visste ikke hvordan han tok nettet til kun én person, og det resulterte i at alle mista nettet. Og bare fordi han faktisk ikke GREIER og ta initativ til å GIDDE å tenke ut hvordan man skal fjerne en faens kabel fra en switch eller router eller hva fean det heter, så er det rart at folk må bøte med 1400 kr-_-

Evelen
15-04-2009, 22:40
FalconClaw har jo et poeng der.
Blir feil og fengsle 20 styker som er uskyldige om bare en har drept noen.

Estella
15-04-2009, 22:54
FalconClaw har jo et poeng der.
Blir feil og fengsle 20 styker som er uskyldige om bare en har drept noen.

noen ganger må man samarbeide . hadde ikke vært verre om noen snakket til han eller i verstefall fikk noen i crewet til å gjøre det

man må noen ganger gjøre drastiske ting for å få folk til å reagere

Evelen
15-04-2009, 23:02
Regner med crew hadde snakket til han før dem tok nettet?
Om ikke det er tilfellet er dfet ihvertfal forkastelig.

Wishy
15-04-2009, 23:05
Det var mulig å demontere hylla og slenge oppi en av de store søppeldunkene.

Godt å høre!
Vi gjorde nemlig dette, men var usikker på om det egentlig var lov :rolleyes:

FalconClaw
16-04-2009, 23:27
Regner med crew hadde snakket til han før dem tok nettet?
Om ikke det er tilfellet er dfet ihvertfal forkastelig.

Ja de snakket til han, og han sa "JAMMEN DET ER IKKE MITT!".
Den personen kjenner jeg sånn nogenlunde og jeg veit at han er en giddaslaus jævel rettogslett:P Men vi visste alle at det var hans.
Men jeg står fortsatt på mitt; Rart at alle må svi fordi kun én person driter i alle.

Sorcerer
17-04-2009, 08:58
That r true! Det var kameraten min : ) Gjett om han vakta som tok nettet fikk høre det :D

Dette er jo rent BS :)

Nettet til raden ble tatt etter beskjed fra Core. Og TG har ikke dedikerte "dørvakter" dette er noe medlemmene av Security rulerer på.

Desuten er netpoker ulovlig i Norge :)

Og Nå så jo hele raden grusom ut.... så.. lær å rydd så slipper man slikt senere :)

oleerik
17-04-2009, 09:17

Når nett ble tatt hadde radene fått beskjed gjentatte ganger og nektet å gjøre noe med det, om dette var en eller flere personer vet jeg ikke, alt jeg vet er man må samarbeide ;)

Synes det var bra at nett ble tatt når ikke raden var bra nok. Ser ut som det var en effektiv vekker for flere også.

Takk for et flott TG. Håper folk blir enda flinkere neste år :)

marilla
17-04-2009, 09:17

Som Sorcerer sier: Nettet ble tatt etter en avgjørelse fra Core, det var Tech:Net som stod for den praktiske utførelsen, og Security som fikk ansvar for å overlevere budskapet og se til at ryddingen ble utført.

I security har man endel forskjellige poster, som å gå rundt i skipet, sitte i nordporten, sitte i resepsjonen osv. ALLE rulerer på disse, så ingen blir "demota" til noe som helst.

Fint om dere lar være å sette ut falske rykter om dette.

Ang potten - personen selv klagde og sa $140, dette tallet har økt hver gang det har blitt nevnt siden da.

Det er klart det er kjipt å miste penger på sånt, men det er også veldig lite lurt å sitte med noe man kan tape penger på dersom man mister nett, i en hall der hvem som helst kan komme borti tp-kabelen sånn at den faller ut, nettet kan falle ut av andre årsaker osv.

Evelen
17-04-2009, 10:01
Men i dette tilfellet ble nettet tatt bevist, og ikke grunnet et uhell eller feil.

Sorcerer
17-04-2009, 10:03
Men i dette tilfellet ble nettet tatt bevist, og ikke grunnet et uhell eller feil.

Det er jo det jeg og Marilla har sagt, Nettet ble tatt etter avgjørelse av Core.

marilla
17-04-2009, 10:12

Jeg er fullt klar over det, men uhell kan fortsatt skje, og da er det dumt å drive med aktiviteter som gjør at du risikerer store tap.

Evelen
17-04-2009, 10:20
La os si det slik, det er dumt og bllansere på en line mellom to høye bygninger, for du kan dette ned.
Om en person dytter deg av linen med vilje er ikke det "care" bare pga det var en rissikosport i utgangspungtet.

marilla
17-04-2009, 10:28
La os si det slik, det er dumt og bllansere på en line mellom to høye bygninger, for du kan dette ned.
Om en person dytter deg av linen med vilje er ikke det "care" bare pga det var en rissikosport i utgangspungtet.

Nei, men det er uansett ikke relevant her. Jeg sier ikke at det er "care", men at det er dumt å gjøre det, da vi ikke kan garantere at nettet er oppe til enhver tid.

Gravizt
17-04-2009, 23:58
er jo et flott tilltak, men som de som leser tg magazine vet var TS-rekka veldig rydige (jeg satt der) og mista også nettet på grunn av at de to den på raden rett ovger for meg, som hadde samme switch som jeg var på. flott tiltak, usette konsekvenser.

bepe86
19-04-2009, 00:49
Det får jeg ikke helt til å stemme, når skjedde det? Jeg sjekket nemlig loggene lørdags ettermiddag, og til da hadde vi kun stengt ned nett på rad 69/70. Så med mindre Security fysisk drog ut uplink-kabelen, tror jeg det må ha vært pga. noe annet.