Log in

View Full Version : Hvordan kommer du deg til TG 2012?

Trapdoor
07-11-2011, 00:10
Da var det tid for den tradisjonelle "Hvordan kommer du deg til TG?"-tråden, fortell hvordan du kommer deg til TG 2012, kjøretøy, rute osv.

Jeg kommer mest sannsynlig til å starte turen tidlig (6-7 tiden) på tirsdag for å ankomme Hamar på kvelden.

Ruten blir E39 fra Stavanger til Kristiansand, E18 til Oslo også E6 til Hamar, turen vil teoretisk ta ca 10 timer men i 2010 tok turen 13 timer pga kraftig kø på E6.

Kjøretøyet blir min '04 BMW 530D, med mindre jeg presterer å stryke på førerprøven 12 mars, long story short så røk lappen 11 desember i fjor og kommer ikke til å se snurten av den før mars neste år.

Så.. hvordan kommer DU deg til TG 2012?

Irmiel
07-11-2011, 00:24
Planen her er å kjøre 5-6 på morgenen, ta E6 mot Oslo og videre mot Trondheim - gjennom Jessheim og Eidsvoll - en tur innom Espa for de berømte bollene ;) - og deretter straka vegen på E6 opp til Hamar :)

Ankommer Hamar alt mellom 08 og 09 om morgenen. Alt avhenger av dopauser og kø på Espa (noe det som regel er :) )

Kjøretøyet blir i år, som alle år, en Ford Transit varebil med mer enn nok plass til pc'er, stoler, madrasser og diverse.

Elsker stemningen så tidlig på morgenen, da de enda ikke har startet å slippe inn folk. Det er også magisk å se at vikingskipet sakte men sikkert fylles opp.
Jeg liker også den følelsen av total utmattelse blandet med "åh herregud dette er helt utrolig"-følelsen jeg alltid har første kveld i Vikingskipet.
Åh, som jeg gleder meg!

knuti95
07-11-2011, 01:58
Det blir nok å stå opp i 7 tiden og reise rundt 8 tiden. Kjøretøyet blir en Renault Espace som vanlig.

Kjører på Rv2 fra Kongsvinger til Skarnes, deretter Rv24 helt til Stange og så E6 til Hamar. Da er jeg der rundt 9:30.

SuperTeD
07-11-2011, 02:22
Primærplanen vår er å låne en sponset minibuss av varierende kvalitet og huke på en relativt stor henger. Kjøre fra Sunnmøre via Dombås til Hamar alt på mandagen for å rekke en tur innom nærmeste naboland før TG. :)

espen112
07-11-2011, 10:13
bil over stangebrua! done

Zarbon
07-11-2011, 11:49
Det blir nok tog fra Halden -> Oslo -> Hamar tidlig om morran igjen, med mindre jeg får sitte på med noen. :)

Atrius
07-11-2011, 15:57
Har en fancy smancy trampsykkel jeg har lyst å teste ut til neste år!
Har tilogmed fikset speedometer på den, så jeg kan følge med om det går for fort :-)

Fra spøk til revolver: Jeg og to andre skal ta den fine bilturen fra Trondheim og over dovrefjell! Superdigg tur.

Mosy
07-11-2011, 17:47
Blir vel to biler på oss i år også. Tilhenger må nok også med. Personlig kjører jeg min golf fra Oslo tidlig på morgenen. (Hvor tidlig? Hvem vet?).

Leste i dag at de hadde åpnet ny strekning med 4-felts motorvei på E6, så det blir bra :D.

krage
07-11-2011, 19:59
Regner med det blir ved hjelp av jernhesten til NSB i år også, som de fleste andre år*

Satser på å bli en del av info crew i år også, og da planlegger jeg å sette kursen mot Hamar på mandag etter jobb, slik at jeg er "klar for kamp" til tirsdags morgen :-)

Everest
07-11-2011, 20:00
Flyr vel oppover fra Tyskland:)

Vetle
07-11-2011, 21:53
Jeg vet sannelig ikke helt når jeg drar oppover mot skipet, men det kan se ut som mandag eller, worst case, søndag. Planen er tog fra Sarpsborg->Oslo->Hamar, så får vi se om jeg endelig klarer å planlegge så bra så det blir 13:37-toget fra Oslo.

Regner med det blir ved hjelp av jernhesten til NSB i år også, som de fleste andre år*

Løgn og fanteri, vi vet da alle du egentlig vil skaffe deg en drosje sammen med Quarryman.

``Robin
07-11-2011, 22:08
Blir vel bil med henger (så sant kompisen min ikke får førerkortet og låner seg varebil i tillegg) mot Lillestrøm gjennom Indre Østfolds dype skoger. Derfra er det vel mulig å kaste seg ut på E6 og ankomme Hamar en gang på formiddagen.

jallamann
08-11-2011, 19:57
what TeD said, bare kanskje lastebil istedet for minibuss

EirikhO
08-11-2011, 23:17
Det blir vel minibuss som er omregistrert til personbil for å spare på årsavgiften og førerkortutgifter (type Toyota Hiace) fra Hønefoss onsdag morgen, litt sånn passe halvsent, halv åtte eller deromkring.

iSondre
09-11-2011, 12:29
Det blir vel tog fra Bjerka til Hamar, en 13-14 timers togtur med bytte i Trondheim. Chill. <3

krage
09-11-2011, 20:17
Løgn og fanteri, vi vet da alle du egentlig vil skaffe deg en drosje sammen med Quarryman.

Ja altså om NSB tenker å betale taxi også i år, så tar jeg naturligvis det :-)

mathicore
12-11-2011, 14:42
Jeg skal sykle ned først, så kommer foreldra mine med PCn etterpå om lappen ikke er i boks ^_^

tigersager
12-11-2011, 16:52
Litt usikkert enda, men enten så blir det mor eller bror eller tante som kjører meg og kompisen min oppover. Og da ser det ut som at vi drar oppover dagen før dagen, så blir det nok et lite oppvarmingslan på motellet før vi begynner å lempe inn i skipet

Noiram
18-11-2011, 14:11
Eg reknar med eg finn meg eit fly som går til Gardermoen på tysdag. Så vert det tog til Hamar og overnatting der til eg finn meg ei drosje til skipet ein gong mellom syv og åtte på morgonen. (Fordi ein må ha minst ein time venting før innslepp. :3)

B4ttery
20-11-2011, 18:51
Bor 15 minutter unna skipet, så tar vel bilen med nedover en gang på morgenen, skaffer bånd og slikt, og så henter jeg alt senere på dagen.

Creativity
21-11-2011, 21:08
Gutta som skal med meg kommer 2 dager i forveien. Mekker ferdig hylla og gjør "finishing touch", døgner, neste dag pakker vi alt klokka 18 og legger oss 19, så står vi opp 3, spiser, gjør oss klare, drar 5?
Er der i 7 tiden og chiller der framme til vi slepper inn.

- Så var det konkurransen om å ikke sovne først. Som alltid da det er LAN på 3 døgn eller mer.

saita
23-11-2011, 17:51
Avhengig av hvor jeg blir stasjonert i forsvaret, blir det nok bil/tog til Hamar - via en eller annen europavei. En søt, rød Hyundai Elantra 1.6l. Satser på å være crew i år også, så da blir det nok til at jeg møter opp relativt tidlig i uka :)

Rezident
24-11-2011, 02:27
Fyller endelig dette året 18. Så da blir det kjøring hele veien fra Larvik ;)

jaggis
28-11-2011, 15:48
Det vert bilkjøring med - ein rett og slett heilt maskin - bil: Citroën Berlingo! :D
Kjører får Bergen via Stord og Kongsberg, og så opp til Hamar. Eg tek ikkje sjansen på å kjøre over Vidda, så eg følger E134.

Paradoxo
29-11-2011, 17:51
Kjører nok selv ja : ) bil: Sølvgrå BMW 318 Stasjonsvogn : )

Chrozon
30-11-2011, 23:13
Kompisen min har endelig fått seg lappen, så det blir roadtrip med gutta! :D

extonia
01-12-2011, 23:23
5 minutter i bil

solbekk
02-12-2011, 21:34
Det blir nok roadtrip fra Kragerø til Hamar, via Svinesund som vanlig med min trofaste Volvo 745 GL -92. Siden jeg fikk lappen 10. November 2011, har kjørt 30.000 skadefrie kilometer og svidd altfor mange tusen i bensin, men slik går det når en er avhengig av bil for å komme seg på skolen et semester.

Avstikker til Sverige har vært med helt siden første gang i 07, men i år er jeg noe skeptisk faktisk.

sh0rtie
03-12-2011, 00:17
Det blir vel tog fra Bjerka til Hamar, en 13-14 timers togtur med bytte i Trondheim. Chill. <3

^ this, faktisk.

vizlain
04-12-2011, 13:05
Setter meg i bilen klokka 07.00, og kjører ifrå sunnmøre tidleg på morgonen.
Satser på vere der i 4-5 tida.
Vist eg får råda so skal eg kjøpe ei campingvogn å reise ned dagen før.
(Bilen er en Audi 90 Quattro)
Og sidan eg har plass i bilen så tar eg med meg ein person eller to som betalar bensinen :D

MrTerje
05-12-2011, 09:18
Noen som har erfaring med å ha med mye PC-utstyr på toget? Dersom det er stress, blir jeg nødt å prøve å låne en bil av noen.. (drar fra Bergen)

OuccH
05-12-2011, 11:35
Minibuss fra halden, GOGO! :)) har plass til noen til eventuelt :D

Dj_Devil
05-12-2011, 12:38
kjører selv fra haugesund/karmøy

borbra
05-12-2011, 12:46
Fikk overaskende skaffet meg bil, så nå trenger jeg bare en jobb så jeg kan takle utgifter på den :D så da blir det å kjøre fra grimstad og oppover, og innom kongsvinger/drammen for å hente en kamerat.

Creativity
05-12-2011, 19:50
Mange som er fra Kongsvinger/Har kompiser fra Kongsvinger som de skal ha med.
Føler nesten at lille Kongsvinger er kjendis her. :cool:

Scampi
06-12-2011, 14:28
Samme som alltid, bil fra Mosseområdet...dog med en nyere BMW enn ifjor.
Kaster meg i bilen tidlig om morgenen på fredag, eventuelt lørdag...mye som skal rigges.

krage
06-12-2011, 20:43
Noen som har erfaring med å ha med mye PC-utstyr på toget? Dersom det er stress, blir jeg nødt å prøve å låne en bil av noen.. (drar fra Bergen)

Min erfaring sier at går dette helt fint :-)

Muckdumb
07-12-2011, 07:19
Kjører selv bil fra Kongsberg :) først opp til hamar med hund så jeg slipper det ansvaret !

Dj_Devil
08-12-2011, 14:14

Eg har tatt mye buss med fult PC utstyr. Å det har gått fint. Så rekner med at tåg går også fint.
Vil anbefale at du pakker såmye som mulig så fint som mulig i en bagg. Har du sterke armer så ta å knutt sjermen på kabinettet slik at du bærer begge tingene om gangen.
Har du noen med deg så er det enda bedre. Bærer du en bærbar datamaskin så er det ENDA bedre og lettere der igjen :)
Eg kjører til treffe fra haugesund denne gangen. Har du fult utstyr med deg så si fra. Så kan eg eventuelt kanskje møte deg på tåg stasjonen med bilen for å hjelpe :)
Hjelper gjerne :)

LoverBoy
08-12-2011, 21:24
Blir vell en stappfull passat stasjonsvogn som vanlig oppover fra lillestrøm og være i hamar litt over 8 tia ;)

Luriksen
09-12-2011, 05:49
Stockton (tog) -> Newcastle (fly, via Stavanger) -> Sandefjord (bil) -> Hamar. tror det blir noe slikt :P

StineJB
09-12-2011, 22:10
Jeg kommer nok til å bli kjørt i år også. Dette blir nok det siste året jeg blir kjørt fordi når det blir TG13, så har jeg antageligvis førerkort selv! :D

Helx
12-12-2011, 00:28
Buss Namsos - Trondheim så Trondheim - Hamar sammen med folka som har lagd en annen tråd :D

krage
12-12-2011, 01:04
Buss Namsos - Trondheim så Trondheim - Halden sammen med folka som har lagd en annen tråd :D

Jeg håper dette er en skrivefeil, og at du tenker å dra fra Trondheim til Hamar, eventuelt at du har noen kule ninjatriks som får deg raskt fra Halden til Hamar =)

Helx
12-12-2011, 08:04
Jeg håper dette er en skrivefeil, og at du tenker å dra fra Trondheim til Hamar, eventuelt at du har noen kule ninjatriks som får deg raskt fra Halden til Hamar =)

HAHAHAHAH xD Leste om så mye folk som dro fra Halden - Hamar, ble forvirret tror jeg xD Og jeg var sikkert utrolig trøtt ...

Jumbojetist
13-12-2011, 20:10
i år tenker jeg å kjøre nedover med min volvo v40 sammen med to andre biler fra ørlandet, og ta turen igjennom sverige for billig beiken og snus før vi kommer til vikingskipet :P

Platec
14-12-2011, 10:37
Bor på et boligfelt kalt Ingeberg 5 min utenfor Hamar sentrum, så blir ikke lange veien akkurat :D Kjører ned alle sakene på onsdag morgen, og henter ting jeg evt var glemt utover dagen :D

sebbern
16-12-2011, 21:37
Tenker å sitte på med et par venner fra Oslo.
Ca. 3-4 timer...

Daniel
16-12-2011, 21:50
Kjører du utenom E6 da? Det tar ikke mer enn to timer fra Oslo til Hamar

Vetle
17-12-2011, 13:44
Kjører du utenom E6 da? Det tar ikke mer enn to timer fra Oslo til Hamar
Sja, det kan være gode mengder kø på E6, dessuten er jo ikke Oslo nødvendigvis et gitt punkt på E6, man må gjerne komme seg ut på veien og.
I 2006 brukte jeg like i overkant av 4 timer fra Oslo S (med bil, min mor måtte innom Forex), til Hamar. Dette avhenger noe latterlig av når på døgnet man drar, utover ettermiddagen kan det virkelig hope seg opp med skitrafikk på veiene.

jaggis
17-12-2011, 13:48
Sja, det kan være gode mengder kø på E6, dessuten er jo ikke Oslo nødvendigvis et gitt punkt på E6, man må gjerne komme seg ut på veien og.
I 2006 brukte jeg like i overkant av 4 timer fra Oslo S (med bil, min mor måtte innom Forex), til Hamar. Dette avhenger noe latterlig av når på døgnet man drar, utover ettermiddagen kan det virkelig hope seg opp med skitrafikk på veiene.

Då antar eg at eg var Særs heldig i 2010! brukte 1 time frå oslo til hamar!

tgdaniel
19-12-2011, 21:28
Fatter'n kjører, like allways ;D

exiptez
20-12-2011, 00:08
Blir vel 2-3 biler og ein svær henger som kjører fra kvinnherad, over hardangervidda :)

[TFA]Gadreel
27-12-2011, 05:29
det blir nok kl 3-4 om morgnen fra tønsberg E18 og E6 opp med min trofaste Ford Connect 2008 er vel der oppe 6-7 så håper jeg at crewet serverer kaffe i år også :P

har foreløbig plass til 1 ekstra persjon

Suppemannen
03-01-2012, 03:57
Far som kjører. Ikke noe å si på det. En enkel og grei tur til Hamar halv 7 om morgenen, for å være sikker på at man er der en stund før tg åpner!

Estella
04-01-2012, 18:10
Tror det plutselig blir tog på meg i år jeg:D

Meinstad
04-01-2012, 20:14
Onkel som kjører :) Pappa opptil onkel og videre derfra til Hamar...

Mosy
04-01-2012, 21:04
Huff. Kjører fra Oslo selv i 8-tiden, og pleier å bruke ikke så håpløst lang tid. Er litt kø der det går fra 4-felts motorvei til 2-felts "motorvei" klasse B, eller hva de kaller det :p. Også vanlig trafikk etter det. Gleder meg til den dagen de fullfører motorveien helt til Hamar:D.

grebyl88
15-01-2012, 14:50
Jeg og 7 andre fra det kalde nord skal reise med fly tirsdag den 3. april, så skal vi være i Oslo over natten til 4. april for så å reise med tog fra Oslo til Hamar :)

NeydoN
15-01-2012, 20:29
Jeg og mine venner, reiser i en trang bil på kvelden fra Ålesund. Stapper bilen full med alt vi trenger, så kommer noen andre venner fra Larvik på dagen da TG starter :)

Vil ca si at vi er framme ved skipet rundt 6 om morgenen, så det kan bli noen kalde timer å vente! Men uansett, hvem vil ikke fryse litt for å vere tidlig ute for den morsomste uken i året?!

#PK
16-01-2012, 19:48
Kjører vel over i min noe slitne, men trofaste Mitsubishi L300 (kassebil med 7 seter), forhåpentligvis mandag el tirsdag :-)

tigersager
19-01-2012, 18:05
Da er planen at min mor kjører jeg oppover på tirsdagen drit tidlig om morran. da er det å få tingene inn i motellet/skipet og gjøre meg klar til første arbeidsdag i Security :D

Madquist
20-01-2012, 14:53
Det vert bilkjøring med - ein rett og slett heilt maskin - bil: Citroën Berlingo! :D
Kjører får Bergen via Stord og Kongsberg, og så opp til Hamar. Eg tek ikkje sjansen på å kjøre over Vidda, så eg følger E134.

hvorfor kjøre den veien? er vidden så ille i april?
jeg hadde planer om å kjøre vidden (om jeg kommer inn som crew) men må revurdere den saken om det er såpass ille though.

Aga
23-01-2012, 01:04
hvorfor kjøre den veien? er vidden så ille i april?
jeg hadde planer om å kjøre vidden (om jeg kommer inn som crew) men må revurdere den saken om det er såpass ille though.
Viddo kan lett bli skummel rondt den tio ;)

Madquist
23-01-2012, 11:33
Viddo kan lett bli skummel rondt den tio ;)
ser den, får nesten se litt reisetid og sjekke opp hvordan vidden ser ut når det nærmer seg, så får jeg ha E134 i bakhodet istedet :P (må først bli tatt med i crew though, ellers så får jeg bare tenke på ting til neste år :P)

jaggis
23-01-2012, 17:01
Ein bruker ca halvannan/to (?) timar ekstra om ein kjører utanom Vidda:) Så det er vel ikkje det verste ein kan betale for å kjøre safe?

Madquist
24-01-2012, 14:47
Ein bruker ca halvannan/to (?) timar ekstra om ein kjører utanom Vidda:) Så det er vel ikkje det verste ein kan betale for å kjøre safe?

det er sant det :P bedre det enn å sitte fast på vidden

tigersager
24-01-2012, 17:27
da ble det en liten forandring i planene gitt, skal sitte på med min kollega opp til Hamar dette året! Dranzar som han heter her inne

Kitchun
26-01-2012, 20:03
Jeg og kjæresten min tar toget direkte fra Sandefjord til TG om morgenen tenker jeg, også vurderer vi å ta taxi videre opp til Vikingskipet.
Har aldri vært på TG før, så jeg lurte på om noen vet hvor god måte dette er? Kan man få tak i taxi til tross for alle de andre som også skal frem?

Trapdoor
26-01-2012, 20:08
Jepp Kitchun, taxiene i Hamar går nærmest i shuttletrafikk mellom togstasjonen og Vikingskipet, så du vil ikke ha noe problemer med å skaffe Taxi på togstasjonen.

krage
26-01-2012, 22:24
Jeg og kjæresten min tar toget direkte fra Sandefjord til TG om morgenen tenker jeg, også vurderer vi å ta taxi videre opp til Vikingskipet.
Har aldri vært på TG før, så jeg lurte på om noen vet hvor god måte dette er? Kan man få tak i taxi til tross for alle de andre som også skal frem?

Den måten har jeg brukt stort sett alltid, både som deltager og crew :-)
Taxituren er ikke kjempedyr heller :)

Eneste året jeg ikke gjorde det slik, var når NSB sponsa taxi :-)

SkateChater
28-01-2012, 16:36
Moren min kjører meg ti TG fra Oslo :D vet ikke hvor lang tid det tar, 2-3 timer? :P men, kan noen si meg når man kan begynne å gå inn i skipet og hvor lang køen for å komme inn er? :S

krage
28-01-2012, 17:15
Moren min kjører meg ti TG fra Oslo :D vet ikke hvor lang tid det tar, 2-3 timer? :P men, kan noen si meg når man kan begynne å gå inn i skipet og hvor lang køen for å komme inn er? :S

Selve køen for å bære inn utstyr og slikt i skipet, er ikke veldig lang. Men klart det tar gjerne litt tid, siden det er et lite stykke å gå, og at du må finne plassen din osv.

Ellers er det gjerne litt kø, for innsjekking. Altså at crew validerer billetten din og at du får festet bånd rundt armen din som viser at du er deltager på TG. Mitt inntrykk er at denne ikke har vært veldig lang de siste årene, men det kan nok de som faktisk har stått i køen skrive mer om :-)

For å sikre at køen går så raskt som mulig, er det fint om alle sørger for at:
1. De har med seg billetten sin!
2. Har med seg ID-kort.

Er urovekkende mange, som finner ut at billett/id-kort ligger i bilen/hjemme, først når de kommer fremst i køen. Så altså :-) husk billett og id-kort (nei et pass som gikk ut for fire år siden er ikke gyldig).

Woodhead
14-02-2012, 20:59
Jeg og mine 3 kompiser skal kjøre en VW Passat med stor tilhenger!
Kjører fra Trondheim så tar vel en 5 timer ++

Bilturen i seg selv blir vel epiiic med externt anlegg og MYE Stemning! :D

petterroea
14-02-2012, 21:10
Jeg og fetteren min blir kjørt av mor opp dit. Går nok Til Oslo->Hamar. Husker ikke nøyaktige rute

tgdaniel
15-02-2012, 22:54
Øvelses kjører med fatteeeern, full bil og pumpa stemning! (litt lamt at fattern sitter der, men men)

Teekay
18-02-2012, 02:51
Blir vel samme som vanlig!
Opplasting av utstyr i 4-5 tida, kjøre innom en kompis også ta 5 minuttersturen ned til Skipet for å rekke åpningen!! ELSKER å bo i Hamar :D

Crow
18-02-2012, 12:05
Man benytter seg av Norske StatsBaner sitt herlige -90% tilbud for folk i militær uniform!

Aga
18-02-2012, 22:31
Man benytter seg av Norske StatsBaner sitt herlige -90% tilbud for folk i militær uniform!
Hvis den hadde vore for folk i Røde Kors Hjelpekorps uniform og hadde da vore digg :D

Madquist
24-02-2012, 00:33

sjekk om de må ha forsvarbeviset ditt også og gi meg tilbakemelding :P

Øvelses kjører med fatteeeern, full bil og pumpa stemning! (litt lamt at fattern sitter der, men men)

være glad at faren din orker å være med på TG for din del, er sikkert mange der ute som bare: meh, finn deg tur bort der selv. og du får god erfaring med landeveikjøring

hvis noen leste tidligere ang kjørerute fra bergen, så var det snakk om å kjøre vidden til TG, men E16 er raskere og bedre å kjøre enn vidden, så der har vi the way to go, rundt 7 timers kjøretur. sees på TG folkens ;)

Trapdoor
24-02-2012, 11:42
Welp, ser ikke ut som om trådstarter kommer seg til TG i det hele tatt..
21 dagers soning med fotlenke started 19 mars. :(

isi
26-02-2012, 17:07
Nei det gjelder å være snill gutt.
Selv så kjører jeg og en kamerat E39 til kristiansand, E18 til oslo og E6 til Hamar. Bil blir nok en Toyota Hi-Lux, (god plass både inni og utafor bilen). Hiver nok PC/skjerm o.l inn i bilen, og slenger hylla osv på planet og hiver over en pressenning :p

SuperTeD
27-02-2012, 14:51
sjekk om de m� ha forsvarbeviset ditt ogs� og gi meg tilbakemelding :P
90% rabatt gjelder for soldater i uniform med tjenestebevis
50%rabatt om du bare har tjenestebeivis og ingen uniform
om de sjekker utløpsdatoen på tjenestebeviset aner jeg ikke :)

Madquist
28-02-2012, 03:23
90% rabatt gjelder for soldater i uniform med tjenestebevis
50%rabatt om du bare har tjenestebeivis og ingen uniform
om de sjekker utløpsdatoen på tjenestebeviset aner jeg ikke :)

er det du må sjekke for meg :P for jeg har enda uniform (en liten stund siden jeg var i militæret nå though)

SuperTeD
29-02-2012, 22:05
Jeg har da overhodet ingen forutsetning for å sjekke det :P men jeg fikk brukt tjenestebeviset mitt 6mnd etter dimmitering på en strekning hvor de aldri hadde sett sånt før, og jeg måtte forklare hvordan det fungerte :P

TaterKjell
02-03-2012, 12:14
Hoppe på scooteren og ta den 5 min lange turen ned! :D

sebomstian
03-03-2012, 19:48
2010: Leide vi buss som gikk direkte
2011: Samme som 2010 bare at vi leide minibuss
2012: Jeg kjører selv i kolonne med en annen venn, vi blir 5 stk i 2 biler :)

Athidi
07-03-2012, 13:50
Viss det er noen som har plass i bilen fra Oslo til TG og motsatt, gjerne ta kontakt med meg :) Jeg og en kompiss trenger kjøretur til og fra. oberget@gmail.com

Selfcontrol
20-03-2012, 16:26
Jeg har plass i bilen til en ekstra person fra Bergen til TG. Jeg blir å kjøre i 2-3 tiden, da jeg har halv dag på jobb.

Kjører en varebil, så det skal være mer enn nok med plass:)

Send meg en PM, eller mail (Christianmordalandersen@gmail (dot) com)

Det er alltid dritt å kjøre alene.

klisteret
20-03-2012, 20:21
ender opp i en 10timers lang togtur til hamar fra sandnes(stavanger), funker flott tilbake, da man får god tid og sove på :)

Tr4p
21-03-2012, 12:25
Kjører bil fra lillestrøm ^^

G0ny
21-03-2012, 21:39
Kjøre bil, håper på kolonne kjøring i fra Liertoppen :D

Knut A Knudsen
21-03-2012, 23:15
04:37 toget fra Fredrikstad, togbytte i Oslo, fremme i Hamar 08:00 før vi hopper på en Taxi som tar oss bort til skipet. :)

Marsipangris
22-03-2012, 09:50
Kjører fra Nesodden rundt 07.00, håper å ankomme skipet mellom 9 og 9.30

tigersager
27-03-2012, 21:24
da blir avreisen min på mandag;)

Trlz
27-03-2012, 21:46
Vi er 3 stykk som kjører fra Stavanger på tirsdag, planen er å komme seg over til Nordby før kjøpesenteret der stenger, men dette avhenger av om jeg får fri fra jobb eller ikke. Overnatting i Halden, og så oppover til Hamar onsdags morgen (via nordby om det blir for sent på tirsdag). Good times!

mrwqbc
27-03-2012, 22:19
blir nok fattern's varebil med hylle og pc. Kløfta --> Hamar også innom espa ofc.

Aga
28-03-2012, 02:11
Vell, eg og ein kompis reise ner

Frå Stord te Bergen med Kystbuss kl.19:40-21:45
Frå Bergen te Oslo med Tog(sovekupe? trenge mest muligt FØR TG) kl.22:58-06:26
Frå Oslo te Hamar med tog kl.07:37-09:03
Frå Hamar togstasjon te Vikingskipet med taxi

So e da samma ruto heim, berre med to kompisa som tar bil te TG, og tog heim ;)

Thetsar68
28-03-2012, 19:03
Blir å sette meg inn i min "nye" bil i sandefjord/Larvik, ned til Sandfjord sentrum og på ferga til Strømstad. Videre til Noirby kjøpesenter eller Svinesund. derfra går ferden til Frdrikstad for en kort stopp før middagen inntas hos min bror i Mosseskogene. Sent på kvelden starter vi siste etape opp til skipet, riksvei 22 til Lillestrøm og derfra E6, og regne rmed å være fremm mellom 24:00 og 01:00.
Samme rute som ifjor (med untakk av Fredrikstad stoppen) og det funker veldig bra. Noen som skal kjøre samme rute?

_vix_
29-03-2012, 12:11
Det blir nok å stå opp i 7 tiden og reise rundt 8 tiden. Kjøretøyet blir en Renault Espace som vanlig.

Kjører på Rv2 fra Kongsvinger til Skarnes, deretter Rv24 helt til Stange og så E6 til Hamar. Da er jeg der rundt 9:30.

Vil anbefale deg, (og alle andre som kommer sørfra med buss/bil) om å følge med på gathering.org, og sjekke den før dere setter kursen nordover. Det vil komme kjørebeskrivelser og anbefalinger til hvilke veier man kan ta, for å unngå å stå i kø på E6.

Gleder meg til å se dere alle!

Oxarix_ffs
02-04-2012, 16:49
Lillehammer-Hamar, avreise 08.00-09.00
I en slik en
http://dayerses.com/data_images/posts/peugeot-j5-car/peugeot-j5-car-03.jpg

Crow
02-04-2012, 19:20
Kolonne med Bl.a. G0ny, klokka drittidlig på onsdag!

http://www.volkswagencolors.info/wp-content/uploads/2011/05/2008-Volkswagen-Passat-Sedan-Turbo-2.jpg
I denne...

borbra
03-04-2012, 00:52
Da var alt av hyller pakket ferdig i tilhengeren :D sitter atm å venter på at vaskemaskinen med tøy skal bli ferdig :P så blir det pakking av ALT i morgen, og forhåpentligvis være på veien før kl 09:30

etse
03-04-2012, 14:55
Fly fra tromsø til gardemoen, for så å fortsette med toget fra gardemoen til Hamar.