Log in

View Full Version : Komme seg fra togstasjon i hamar til vikingskipet?

klisteret
20-03-2012, 19:36
som tittelen sier, er det rutebusser, taxier eller hvordan kommer jeg og to kamerater oss av toget og bort til hallen.

i tilegg, viss noen har innspill. hvordan skal jeg få den tyngste datamaskinen noen gang fra sandnes stasjon på toget, dermed over til oslo S til hamartoget og igjen fra stasjonen til et eventuelt bussstop? kanskje en bag eller noe. er veldig få dealere på LAN-bags. og veldig lite informasjon om hvor store de er. kan ta dataen fra håndtakene men tror det blir vanskelig. det dreier seg om CM storm sniper. som er svær. og jeg er usikker på om de to håndtakene på toppen av pcen er brukbare? har funket før, men dem ser ut til og løsne. anyone?

(hvor langt er det fra togstasjonen til vikingskipet? i fjor fikk jeg inn i hode mitt det var 500meter, men ifølge andre er dette da feil. kanskje jeg missforsto.)

#PK
20-03-2012, 19:45
Skal man anta at ting blir som tidligere år, vil store deler av Hamar Taxi's bilflåte gå i "rute" mellom stasjonen og skipet.
Om du ønsker å gå, er det ca. 1.5km på beina (ref. en eller annen som skrev i en tråd på TG11-forumet!)

Og de av dere som ankommer i romferge må belage dere på å bli henvist til grusplassen neders på parkeringen, grunnet plassbehov!

Vetle
20-03-2012, 20:07
som tittelen sier, er det rutebusser, taxier eller hvordan kommer jeg og to kamerater oss av toget og bort til hallen.

i tilegg, viss noen har innspill. hvordan skal jeg få den tyngste datamaskinen noen gang fra sandnes stasjon på toget, dermed over til oslo S til hamartoget og igjen fra stasjonen til et eventuelt bussstop? kanskje en bag eller noe. er veldig få dealere på LAN-bags. og veldig lite informasjon om hvor store de er. kan ta dataen fra håndtakene men tror det blir vanskelig. det dreier seg om CM storm sniper. som er svær. og jeg er usikker på om de to håndtakene på toppen av pcen er brukbare? har funket før, men dem ser ut til og løsne. anyone?
Det er bagasjetraller på Oslo S, de står ikke nødvendigvis ved siden av toget, men siden drer drar tre personer sammen kan to bære bagasjen av toget mens en venter, hente tralle mens en venter og trille blide og fornøyde vidre mot neste tog.
I Hamar er drosje tingen. tipper det blir en 50-100 kroner per snute, maksimalt.

klisteret
20-03-2012, 20:18
ok, da blir det taxi da. regnte med det med trallene. men i følge systemet har jeg 14 minutt på meg til og hoppe av stavanger-oslo toget og hoppe på oslo-lillestrøm, noen som har erfaringer og har lyst og dele om det er mulig at noen av togene blir forsinka?
ser for meg dette er minimalt mulig ettersom jeg aldri har opplevd forsinkelse på tog før.

SvennO
20-03-2012, 21:36
ok, da blir det taxi da. regnte med det med trallene. men i følge systemet har jeg 14 minutt på meg til og hoppe av stavanger-oslo toget og hoppe på oslo-lillestrøm, noen som har erfaringer og har lyst og dele om det er mulig at noen av togene blir forsinka?
ser for meg dette er minimalt mulig ettersom jeg aldri har opplevd forsinkelse på tog før.

Hvis du har lite tid før neste tog, vær du banna bein på at toget går i tide.
Om jeg ikke tar feil så kommer dere på platform 12, og skal videre på plattform 11. (eller omvendt). Men klarer ikke å huske om det er samme perrong, eller om dere må bytte.
Hvis dette er tilfelle burde dere klare å bytte togsett, såfremt toget stavangertoget er i rute.

Vetle
20-03-2012, 22:36

Det virket som ekstremt lite, NSB krever at du har 60 min overgangstid på langruter (Oslo-Stavanger/Bergen/Trondheim) for at de skal ta "ansvar for deg", jeg vil egentlig anbefale deg å booke om til et senere tog.
Med det sagt har jeg opplevd at NSB ikke bare møter meg med en bagasjetralle, men også holder igjen nattoget til Bergen for at jeg skulle rekke det, til tross for at jeg hadde under 60 min overgang. Skulle dere bli forsinket på det første toget ville jeg tatt kontakt med konduktøren med det samme.

krage
20-03-2012, 23:55
Er enig i at det høres ut som svært lite tid, spesielt med tanke på mengden bagasje du har med deg.

Om det over stemmer, at togene kommer inn og går fra spor 11 og 12, har du forøvrig litt flaks. Siden disse er å samme perrong :)

theunknown
21-03-2012, 09:47

Skal selv dra med toget ifra Bryne, og jeg har også 14 minutter på meg til å bytte tog. Men vi fikk beskjed om at det var store muligheter for at vi ikke rakk å bytte, men at det gikk tog hver halv time så vi skulle bare gå å få endret bilettene våre til et senere tog.

klisteret
21-03-2012, 18:01
Skal selv dra med toget ifra Bryne, og jeg har også 14 minutter på meg til å bytte tog. Men vi fikk beskjed om at det var store muligheter for at vi ikke rakk å bytte, men at det gikk tog hver halv time så vi skulle bare gå å få endret bilettene våre til et senere tog.

dette er da ikke noe problem, ettersom jeg enda går på barnebilett :) noe som enkelt koster 27 kroner (ialleflall egersund-stavanger) som ikke blir et svært tap. det er jo lokaltog. så er ikke noe problem. også kjekt og høre kjente dialekter på TG :)

matti
24-03-2012, 22:58

jeg har selv tatt toget fra Stavanger til Hamar og de tar hensyn til de som skal på TG så toget fra Oslo til Hamar kommer på samme plattform:)

klisteret
30-03-2012, 16:00
jeg har selv tatt toget fra Stavanger til Hamar og de tar hensyn til de som skal på TG så toget fra Oslo til Hamar kommer på samme plattform:)
Rett og slett topp! da blir det enda enklere. gleder meg stort til og gå inn i hallen igjen nå! FAEN IKKE LENGE TIL! firsttimere må glede seg som bare det. er jo fantastisk følelse første gangen, som var ifjor for meg. og jeg har gledet meg helt siden november da jeg begynte og lete etter spor av tg12.

insertacoolname
01-04-2012, 13:25
Det vi har planlagt er å låne noen handlevogner fra Kiwi, legge alt i de også gå...

krage
01-04-2012, 13:41
Det vi har planlagt er å låne noen handlevogner fra Kiwi, legge alt i de også gå...

Ikke gjør det, det er ikke spesielt gøy for butikkene i Hamar å måtte dra opp til skipet for å hente vognene sine, og vi vil heller ikke ha en masse vogner stående rundt om på parkeringa...

marilla
01-04-2012, 15:00

Security vil antageligvis ikke slippe noen inn i hallen med handlevogner, såret er en dårlig plan. :)

Aga
02-04-2012, 02:50
Finn fram ''syden-baggane'' te familien!
Eg og Brakkenwall låne våras kofferta(harde kofferta sånn at maskinane er trygge), so har eg kjøpt ein bag frå Biltema på 110liter som eg pakker skjerm og alt anna oppi :)
Går akuratt, og me tar både kystbuss, tog og taxi :)

klisteret
02-04-2012, 23:29
har jo kjempestort kabinett. har prøvd de største koffortene i huset men pcen må bæres uten dem. dermed har jeg en bag til klær og pc utstyr. skal nokk gå bra.