Log in

View Full Version : Tidligere democomporegler

G0NZO
15-02-2003, 11:17
Hallo!
Hvor kan jeg finne regler for diverse democompoer? Så vidt jeg forstår er det ikke laget noe for årets TG ennå, men lurte på hvordan det har vært tidligere år (tenker da spess på diverse fastmusic og tracked music comporegler). Har lett rundt på nettet, stort sett kommet til døde linker. Ville vært greit å vite hva man skal ta utgangspunkt i :P
På forhånd takker :)

deSilva
15-02-2003, 21:03
Det er ikke sikkert det blir det samme i år som det det var i fjor, men som et lite utgangspunkt kan jeg jo si at, tracked music compoen er max 4min, 2mb max load fra minnet, ikke copyrighta samples, ikke noe du har gitt ut før(som ligger allment tilgjengelig). basically that's it. noen flere regler som jeg ikke husker men det kommer sikkert på gathering sida litt seinere.

Fastmusic: Du får utlevert samples som skal brukes, det har vært fra 2-4 timer tidligere tracking tid. ikke lov til å forandre samplene med sample editor, bare tracker extensions. compoen foregår som regel MIDT på mørkeste natta! :)

Madsy
17-02-2003, 15:35
fastmusic compoen hørtes faktisk gøy ut

Horepatron
21-02-2003, 16:49
er nok rimelig ny på dette, men hva er tracka musikk*???

Madsy
22-02-2003, 02:19
Tracked musikk er moduler. Se for deg at du har masse samples, og at disse spilles av i en spiller. Det eneste du gjør, er å lage et pattern med 64 rows, der du skriver info om noten. (IT formatet støtter endring av antall rows.) Det vil si hvilken sampel som spilles av, volum, notehøyde og mix. Hvis man vil at flere samples skal spille samtidig, må man lage flere channels. 8, 12 og 16 er mest brukt så vidt jeg vet.

Feks kan en row være:
G#3 01 32 H45

Note + oktav Altså en Giss i 3 oktav
Sample nummer
Volum
Mix. 'H' i IT lager vibrato

Flere slike pattern med rows blir en sang. Det som er så genialt, er at patterns kan gjenbrukes, slik at sangen kan minskes ned på størrelse.
De mest kjente modulformatene er vel MOD, S3M, XM og IT. Hvilke man liker best å tracke til, er vel smak og behag. Selv bruker jeg alle untatt XM. Spørs hvilken type sang jeg skal lage. IT er vel best kvalitetsmessig, mens MOD er tøffest :D

kusma
23-02-2003, 19:43
MXM er tøffest.