Log in

View Full Version : Spillanbefalinger

Maiz96
02-11-2012, 22:51
Tråden for spill du anbefaler til andre.

Skriv litt om hva spillet handler om og hvorfor du synes det er bra. Ikke la innleggene bli for korte, må få litt forståelse i hva spillet går ut på.

G0ny
07-11-2012, 09:40
Retro city rampage!

En nytt 8bit spill. Det er veldig likt GTA 1og2, det er veldig mye video og spill referangser inne i spillet. Det er litt vanskelig og forklare. Kikk på trailer: http://www.youtube.com/watch?v=8pW3e7x2T3U

grebyl88
07-11-2012, 11:42
Dette er kanskje ikke det spillet så sinnsykt mange som henger her spiller, men Football Manager er et spill som jeg virkelig anbefaler. Det finnes mange versoner av Football Manager, 2010, 2011 osv. Det greieste er jo å ta den nyeste versjonen hvis man vil ha de nyeste lag-oppdateringene.
Dette spiller handler om akkurat det som tittelen sier, å være manager for et fotball-lag. Man får gjøre alt på et lag, ansette trenere, sparke trenere, kjøpe og selge spillere, bestemme taktikker osv. Alt som en manager gjør, får du gjøre på spillet(man kan til og med dra på ferie).

Hans
23-11-2012, 03:12
For tiden vil jeg virkelig anbefale The War Z!! :D Et herlig MMO zombie survival spill som fremdeles bare er i alpha versjon enda. Beta kommer i desember en gang!! Anbefales på det sterkeste!!

tigersager
02-12-2012, 22:48
Kan anbefale Farcry 3. Er mega bra grafikk, du får en stor frihet og virkelighetfølelse samt at d alltid har noe å gjøre :D

Et spill som dessverre havner lenger ned på min vurdeingsliste er Assasins Creed 3. Historien i seg selv er veldig bra, men det som gjør det hele dårlig er at det er mye bugs i spillet. Butikken er ikek merket opp så du gidder ikek gå rundt for å prøve å finne den, noe som fører til at du ikke kjøper nye våpen og slikt og heller ikke piler, noe som der igjen fører til at noe av det man bærer på deg blir bortkasta og meningsløst. Pga bugsene i spillet får du følelsen at at spillet er halvferdig, noe som ødelegger opplevelsen.

LoverBoy
03-12-2012, 02:48
Et spill som dessverre havner lenger ned på min vurdeingsliste er Assasins Creed 3. Historien i seg selv er veldig bra, men det som gjør det hele dårlig er at det er mye bugs i spillet. Butikken er ikek merket opp så du gidder ikek gå rundt for å prøve å finne den, noe som fører til at du ikke kjøper nye våpen og slikt og heller ikke piler, noe som der igjen fører til at noe av det man bærer på deg blir bortkasta og meningsløst. Pga bugsene i spillet får du følelsen at at spillet er halvferdig, noe som ødelegger opplevelsen.

For å ikke snakke om ending :P

madcow
03-12-2012, 14:57

Assassins Creed 3 er vel kort og greit søppel fra første stund. Man blir bombandert av cutscenes og en alt for lineær spillopplevelse i forhold til de tidligere spillene. I tillegg har de gjort et par endringer som tyder på at dette spillet er "markedsført" mot et yngre publikum enn de foregående spillene. For meg som elsket AC1,2 og brotherhood så var AC3 en gigantisk "turn-off", og jeg kommer ikke til å spille frem til slutten.

Jeg tar nok heller til takke med den "ny pc"-vennlige utgaven av Final Fantasy VII som har dukket opp hos Square-Enix (https://store.eu.square-enix.com/emea_europe/pc-windows-download/FINAL-FANTASY-VII.php). Det spillet er billig og fantastisk. Spillet er langt i fra eye-candy, men gameplay er fantastisk.

Creativity
04-12-2012, 13:23
Far Cry 3 så utroligt mye, dette er noe av det beste jeg har spilt på lenge!

Asplii
07-12-2012, 00:29
Det er vel ikke noen sjans for at GTA V har kommet til den tid er det vell? Isåfall hadde det vært utrolig rått!!

tigersager
06-03-2013, 18:53
Igjen så velger jeg å legge inn en anmeldelse for Far Cry 3. Sist jeg la inn en anmeldelse på dette spillet lengre opp i tråden så hadde jeg kun spilt single player, for det er det jeg vanligvis gjør når jeg gamer. FC3 online er veldig underholdene. Her er det bygget opp slik at hver gang du dreper en fiende så får du ulike XP, dette avhenger ossen du dreper fienden.

Etterhvert som du får XP går du også opp i lvl etterhvert og topp lvl i dette spillet er 75. Det som jeg syntes er kult i dette spillet er detaljene, hvordan spillet og banene er satt opp og ikke minst, grafikken i spillet! Det jeg syntes er et stort minus er at hvis noen spillere velger å leave så kan man risikere at alt stopper opp pga vert migrasjon eller hva det het (ja, jeg har det på Norsk). Det er også til tider lang loading.

Men alt i alt så er spillet fremdeles godt gjennomført selv om ubisoft fremdeles har noe å jobbe med i forhold til online løsningen. På Dette spillet holder jeg meg på en terningkast 5.

Tenke jeg skulle anmelde et annet spill som jeg gjennomførte natt til onsdag og som er veldig nytt, jeg snakker om Tomb Raider.

Dette spillet skuffet meg brutalt. Spillet har riktignok en grei grafikk, og opplevelsen når man dreper noen er morsom og dette er i mine øyne det ENESTE som jeg mener holder spillet oppe til å ikke kjøre det helt i grøfta. For spillet er ensformig. Det går ut på å klatre og drepe noen og det er det. Når jeg spilte det så fikk jeg en veldig ubehagelig innestengt følelse, nettopp forde det meste er satt opp fra før og du får ikke denne freeworld følelsen. Spillets lengde er også noe jeg trekker ned på, for den er altfor lang. De siste 2 timene jeg spilte dette så venta jeg bare på at det skulle bli ferdig for jeg var egentlig drit lei av hele opplegget.

Alt i alt så er det noen få ting som redder spillet fra "døden" men dessverre altfor mye som trekker ned. Jeg gir dette spillet terningkast 2.

Rubaduck
11-03-2013, 12:59
Path of exile: http://www.pathofexile.com/

Et hack n slash spill som promoterer hardcore gaming. Syntes du Diablo 3 var en flopp?? Jeg også. Dette er Diablo 2 på steroider! Et utrolig levende spill som baserer seg på trading, og som er innovativt ihht til hardcore gaming.

For og forklare hardcore gaming for dere som ikke har vært borti dette i Diablo 2 eller Diablo 3. Du har 1 liv. Dør du så mista du tradisjonelt karakteren din. Dette er det som er spennendes med hack n slash. Til slutt har du veldig bra gear som du ikke vil miste, så du spiller mer forsiktig og kalkulert. However, path of exile gjør ikke slik at du mister karakteren din, den flyttes bare over til softcore, hvor du bare mister XP når du dør.

Dette er et spill jeg kan anbefale hvis dere ønsker et nytt spill og sette dere inn i. Spillet er gratis, og kommer til og være gratis ved release da de satser på microtransactions.

solidmarius
11-03-2013, 23:02
SimCity "5" Er en stor slager i mine øyne :)
Det er timer med moro både alene og med andre

Derfor lurer jeg på om det er noen er på forumet som har lyst til og lage en "TG Region"
Isåfall hadde det vært drit fett! ;)

Kontakt meg på Origin hvis det høres bra ut : Solidsuiram
Eller send pm her på forumet :)