Log in

View Full Version : Trekke seg som crew

Mari3us
02-10-2013, 14:21
Hei!
Ser at crewsøknader har åpnet til TG14. Har tenkt siden i fjor at i år blir det crew. Men det jeg lurer på er kort og greit hvor tett opp mot partyet det er mulig å trekke seg som crew? Slik det ser ut nå vet jeg ikke om jeg skal være i Norge i påskeferien eller ikke men jeg har lyst til å søke crew :)

Vetle
02-10-2013, 15:01
Jeg aner faktisk ikke, den eneste som kan ha svar er crewombudet, som du treffer på co@gathering.org :)

Mari3us
02-10-2013, 18:16
Sender en epost, så håper jeg på svar! :) Hvis ikke crewombudet er aktive på forumet her?

Dranzar
02-10-2013, 19:07
Sender en epost, så håper jeg på svar! :) Hvis ikke crewombudet er aktive på forumet her?

Trur det er lettest å sende en mail for da kan du garantere at han får mailen :) så da får du nok svar etterhvert :)

madcow
07-10-2013, 00:59
Personlig så ville jeg heller venta med å søke frem til du var sikker på at du kan dedikere tid til å delta på TG. Om du (som usikker) tar opp en plass i crew og brått må avlyse nærmere TG, gjør det muligens at andre gode kandidater (som kanskje fikk avslag fordi du var en bedre kanditat) har lagt andre planer for påsken slik at de ikke kan hjelpe til heller.. Som igjen fører til at det crewet da får en færre person til disposisjon.

Viktig å tenke på andre enn seg selv også. Selv om crew er gøy er det mye ansvar.

Itspetter
07-10-2013, 20:57
Når er siste frist for å søke? :)

madcow
08-10-2013, 18:26
Itspetter: De ulike crewene avslutter opptaket sitt på ulike tidspunkt. Selve opptaket blir påvirket av blant annet hvor gode søkere det er, hvor mange som søker, hvor stort behovet er i forhold til søkere og så videre. :)

Itspetter
08-10-2013, 19:06
Hvor finnes info om dette?

madcow
08-10-2013, 19:28
Det som er av tilgjengelig informasjon rundt crewsøking ligger på http://wannabe.gathering.org/tg14/Crew/Description og http://www.gathering.org/tg14/no/tips-til-crewsoknaden/ . Når det kommer til opptak så vil jeg tilføye at det generelle opptaket ikke har startet enda selv om det er åpnet for søknader. Dette er (blant annet) fordi flest mulig skal ha mulighet til å søke før crewene fylles opp.

Erfaringsmessig så har noen av crewene hatt problemer med å få nok crewmedlemmer med kompetanse innenfor spesifike områder, dette er beklagelig men sånn er det til tider. Noen ganger hender det også at noen søker crew og trekker seg like før påsken. Dette skaper problemer og gjør jo noen ganger at vi kan ta opp noen i siste liten før påske, men ofte skaper det problemer da det er mye informasjon og sosialt man ikke får med seg før den tid.

Extreme_H_H_H
08-10-2013, 21:36
jeg slenger meg på det som er nevnt ovenfor. Vent til du er sikker på om du kan jobbe i crew eller ikke før du søker. jeg vet at b.annet Sec: sec gjerne sitter med problemer nærme påsken fordi folk melder avbrudd 1-2 uker før vi setter i gang.

_vix_
09-10-2013, 09:59
Hei!
Ser at crewsøknader har åpnet til TG14. Har tenkt siden i fjor at i år blir det crew. Men det jeg lurer på er kort og greit hvor tett opp mot partyet det er mulig å trekke seg som crew? Slik det ser ut nå vet jeg ikke om jeg skal være i Norge i påskeferien eller ikke men jeg har lyst til å søke crew :)

Hei Marius

Som så mange andre sier i tråden her, så er det absolutte beste at du avklarer om du har anledning til å være med på TG, før du sender en søknad. Veldig mange av crewene er satt sammen av folk som starter før TG med sitt arbeid, samt at når man er tatt opp i et crew så kommer det fortløpende informasjon, man blir kjent med folk og man blir en del av et team. Derfor er det vanskelig å finne gode erstattere hvis man melder frafall, etter at denne prosessen har startet og kommet godt i gang.

Noen crew budsjetterer også med frafall, slik at man tar inn litt flere enn det man trenger i utgangspunktet, nettopp for å dekke opp frafall og ha noen i reserver, dette gjelder kun noen få.

Så, finn ut hvor i verden du er før du søker.

Håper vi sees til påske!