Log in

View Full Version : Tørris på TG?

Hayabuuza
12-12-2013, 11:41
Lurte på om man kan bruke tørris på tg for å kjøle ned brus og sånn? :)

Mosy
12-12-2013, 13:22
Har sett noen gjøre dette, bl.a. de gutta her (http://www.gathering.org/tg08/video_464) (med den grønne hylla), men regler kan endre seg (dette var i 2008), så ville sjekket med security først. Regner også med at det vil være krav om sikker oppbevaring og trolig også hvor mye dere får lov til å ha.

Chiobe
12-12-2013, 13:37
Mener jeg spurte om det tidligere og fikk avslag, grunnet risiko for frost skader. Men send en melding til "konstruksjon at gathering dot org", så får du svar.

Creativity
12-12-2013, 16:14
Hvis du får noe svar, publiser det her, er litt intr. i å vite hva svaret ble :)

tigersager
12-12-2013, 16:18
Mener jeg spurte om det tidligere og fikk avslag, grunnet risiko for frost skader. Men send en melding til "konstruksjon at gathering dot org", så får du svar.

Jeg har samme erfaring.

killin1
12-12-2013, 21:13

Om du kan dokumentere på en god måte at det vil bli fullført tiltak for trygg oppbevaring og håndtering av tørrisen så tror ikke jeg at det er noe problem.

krage
12-12-2013, 22:27
Tørris kan fort gi brannskader dersom det blir behandlet feil, og du vil nok trenge ganske store mengder for å holde gjennom hele påsken. Det gir også en del røyk/damp. Dette er grunner til at man nok vil være skeptisk til tørris i skipet. Men her er ikke min vurdering noen regel, dette er nok noe som det er best å stille spørsmål om til deltagerombudet som er rett person til å gi et kvalitetssikret svar.

do krøllalfa gathering.org

_vix_
16-12-2013, 17:25
Lurte på om man kan bruke tørris på tg for å kjøle ned brus og sånn? :)

Hei alle!

Det er ikke tillatt å bringe med seg tørris inn på TG.
2 hovegrunner til det;

1) Tørris er meget kaldt, rundt -78 grader, og det kan føre til frostskader på hud, samt om noen skulle finne på å putte dette i munnen etter 72 timer uten søvn, så vil det gjøre skader på munn og svelg.

2) Her er det tenkt brukt som kjøling, noe som jeg tolker at det vil bli oppbevart i en lukket beholder. Tørris fordamper, og danner CO2 i prosessen. 1 kg tørris tilsvarer rundt 0,5 kubikk med gass. Dette kan føre til stort trykk i beholderen man oppbevarer dette, og man kan risikerer at dette rett og slett sprenger. Da kan folk bli skadet av splinter og rester av tørris. I tillegg, så kan man risikere en "utblåsning" når man lukker opp for å hente seg en cola om trykket er stort.

Ser at dette er et punkt som ikke har kommet med i våre sikkerhetsregler, det vil bli lagt til i løpet av kort tid.

Når det gjelder kjøling, så pleier det å være ganske kaldt nede på gulvet (husk gode sokker) så tror det skal gå greit.

Vi sees!

Dranzar
17-12-2013, 13:49
Hei alle!

Når det gjelder kjøling, så pleier det å være ganske kaldt nede på gulvet (husk gode sokker) så tror det skal gå greit.

ja jeg har da alltids hatt drikka mi på gulvet som deltager og den har ikke vært varm når jeg skulle ha den :) er ganske så kjølig på gulvet :P