Log in

View Full Version : Kaffe på TG?

Creativity
31-03-2014, 22:57
Noen som veit om de selger kaffe i kantina inne i skipet?

EDIT: Fikk noen svar ved å google, så fjerna de spørsmåla.

krage
31-03-2014, 23:14
Jeg tok et raskt sjekk via kartsøket til google (street view), er to bensinstasjoner ganske nært en oppe med CC-martin (som jeg ikke helt fikk med navnet på men ikke statoil), også er det en none hundre meter sør-vest for skipet, en Shell-stasjon. Om kafeteriaen nordre sving, selger kaffe kan jeg ikke svare for.

Men core: crewcare pleier å ha god sterk svart kaffe :-)

Creativity
31-03-2014, 23:16
Jeg tok et raskt sjekk via kartsøket til google (street view), er to bensinstasjoner ganske nært en oppe med CC-martin (som jeg ikke helt fikk med navnet på men ikke statoil), også er det en none hundre meter sør-vest for skipet, en Shell-stasjon. Om kafeteriaen nordre sving, selger kaffe kan jeg ikke svare for.

Men core: crewcare pleier å ha god sterk svart kaffe :-)

Takker, veit det skal være en Statoil litt overfor CC'n der og en Shell ikke så langt unnav.
Mulig jeg kan komme og stjele litt hos crewcare? :D

Stranded
31-03-2014, 23:16
Selv veier jeg alltid opp nok poser med 55gram kaffe som jeg trakter selv. Har med filter og filterholder. Koker vann på vannkokerene og trakter der.

Mari3us
31-03-2014, 23:58
Kjøp deg et glass med pulverkaffe! :) Er noen veldig gode alternativer der ute!

Vetle
01-04-2014, 01:03
Presskanne stort sett det beste alternativet, uavhengig av om du er crew eller deltager.

Mulig jeg kan komme og stjele litt hos crewcare? :D
Nei, altså... Bare nei, det er et fristed! :)

Creativity
01-04-2014, 08:51
Presskanne stort sett det beste alternativet, uavhengig av om du er crew eller deltager.

Nei, altså... Bare nei, det er et fristed! :)

Ålreit altså, ålreit. :mad:

F4celess
01-04-2014, 16:27
De selger kaffe i svingen ja, Ikke særlig sterk. Men god og varm, det er den.

Daniel
01-04-2014, 23:47
Selv veier jeg alltid opp nok poser med 55gram kaffe som jeg trakter selv. Har med filter og filterholder. Koker vann på vannkokerene og trakter der.

^ this. Ellers kan jeg anbefale en presskanne-kopp, veldig hendig når man skal lage en servering :)
Nordre sving har lite hyggelige priser, så det er ikke en god løsning hvis du skal ha flere kopper med sort gull i løpet av TG, uten at jeg vet om de serverer kaffe i det hele tatt.

Dukie
06-04-2014, 12:36
Mitt problem er at jeg *elsker* melk i kaffen men har tidligere løst dette med å kjøpe kaffemelk som tåler romtemperatur. Vurderer å ta med egen da jeg er glad i filterkaffe, men blir tiltak å vaske/rense den etter hver bruk.

Daniel
06-04-2014, 13:23
Hvis det er egen trakter du mener, så vil jeg fraråde deg det (du risikerer at hele raden din mister strøm, og du blir fort uvenner med Security). Løsningen til Stranded virker veldig god, hvor man trakter kaffe med vann fra vannkokerene som allerede står utplassert i skipet rett i koppen med en filterholder (http://www.clasohlson.com/no/Kaffefilterholder/Pr346392000). Ellers får du jo kjøpt 0.25-liters kartonger med kaffemelk som jeg vil tro klarer seg helt fint gjennom TG om du setter den på gulvet.

Bjotte
09-04-2014, 21:46
En ting å tenke på er at mange bensinstasjoner lar deg fylle en termos om du har en slik kopp som gir deg gratis kaffe i ett år. nå vet jeg ikke med hverken shell/7-11 eller statoilen i hamar da jeg alderig før har hatt dette behovet i hamar. men jeg har brukt dette på flere bensinstasjoner både shell/7-11 og statoil før de få som ikke tillot fylling i termos var man så frekk at men gikk inn flere ganger med koppen gikk ut å fylte termosen ute. kaffe avtalene er jo gratis kaffe i ett år og det er ikke noen grense på mengde opplyst noen plass jeg har sett.

forslag til neste år er jo å ha noen kapsel maskiner stående sammen med mikroene slik at folk kan kjøpe kapsler i butikken og slippe å drikke pulver kaffe ol.

Creativity
09-04-2014, 21:51
En ting å tenke på er at mange bensinstasjoner lar deg fylle en termos om du har en slik kopp som gir deg gratis kaffe i ett år. nå vet jeg ikke med hverken shell/7-11 eller statoilen i hamar da jeg alderig før har hatt dette behovet i hamar. men jeg har brukt dette på flere bensinstasjoner både shell/7-11 og statoil før de få som ikke tillot fylling i termos var man så frekk at men gikk inn flere ganger med koppen gikk ut å fylte termosen ute. kaffe avtalene er jo gratis kaffe i ett år og det er ikke noen grense på mengde opplyst noen plass jeg har sett.

forslag til neste år er jo å ha noen kapsel maskiner stående sammen med mikroene slik at folk kan kjøpe kapsler i butikken og slippe å drikke pulver kaffe ol.

Har kopp hos Statoil så får vell rusle en tur opp og prøve å fylle en termos. De kan jo ikke nekte deg å gjøre det.

BluSnake
09-04-2014, 22:45
Har ikke noe særlig erfaring med Shell/7-11, men jeg kan garantere at Statoil her på Hamar lar deg fylle all den kaffen det måtte passe deg, stort sett også uten kaffeavtale! ;)

Mari3us
10-04-2014, 13:17
Jobba med Shell/7-eleven i 3 år. De kan ikke nekte deg å bruke kaffekoppen til å fylle en termos. Men kan garantere at du blir en snakkis på bakrommet :p
Men om det ikke bryr deg så er det jo greit :D