Log in

View Full Version : Spørsmål om bruk av trådløst utstyr og signalstøy

Thor
12-04-2014, 21:05
Hei. Har lurket endel på forumet siste uka og holder på med planlegging av en hylle selv om det er et helt år til jeg skal delta (skissenivå). Dette blir min første gang på TG, med nærmeste erfaring fra et lan med 300-400 deltakere som jeg har aktivt deltatt på en 15 ganger.

Uansett. Har både headsett og trådløs Sub som jeg tenkte å ta med. Og i en så stor mengde med teknologi regner jeg med det blir endel støy i lufta. Er det noen som har erfaringer med bruk av trådløst utstyr i en slik hall og hvor bra det fungerer?

SvennO
13-04-2014, 00:00
Hei.

Min erfaring den gang jeg var deltaker var at trådløs mus/tastatur var null stress.

Når det kommer til sub og slikt, så fant jeg ikke mye bruk for det, med mindre du har FETTTTT anlegg da det helt sikkert er nok folk rundt som spiller høyere enn deg. Så sats heller på headset :-D
Men det er nå min mening da.

Ekvivokk
13-04-2014, 00:12
Litt stress med trådløst pga. nett nå, men skal funke sånn halvveis, men jeg ville gått for noe med tråd.

Thor
13-04-2014, 11:09
Tanken var å ta med en lydplanke til eget bruk, ikke for å lage konsert rundt meg, så sub er egentlig ikke nødvendig, bare en bonus ;).
Headsettet jeg har vet jeg har fungert med en rekkevidde på 10 meter på mindre lan, med litt støy etter 5 meter så denne er neppe noe problem så lenge senderen er strategisk plassert.

LoverBoy
13-04-2014, 12:08
Hvis du sitter i partysonen kan du like greit bare droppe lydplanken med mindre den er relativt heftig. Målte støygulvet på tg i fjor og det ligger på mellom 90-100db i partysonen når ingen av de store anleggene spilte.. i stille og gamersonen fungerer den nok fint :) burde ikke være noe problem med det trådløse signalet uansett mtp signalstøy rundt.
En god anbefaling er et godt lukka headset, gjerne med ørepropper inni headsettet :)

Thor
13-04-2014, 14:17
90-100 decibel er litt mye. Får skaffe meg skikkelige propper og gå for stillesonen. Hvor store høyttalere er det lov å bruke der? Tenker bare å spille slik at jeg selv hører.

rune69
13-04-2014, 14:28
Hvor store høyttalere er det lov å bruke der? Tenker bare å spille slik at jeg selv hører.

Da er det jo perfekt med headset ;)

krage
13-04-2014, 14:47
90-100 decibel er litt mye. Får skaffe meg skikkelige propper og gå for stillesonen. Hvor store høyttalere er det lov å bruke der? Tenker bare å spille slik at jeg selv hører.

Små høyttalere bør gå greit, men dersom de du sitter på siden av deg, klager må du dempe. Stillesonen er ikke stedet å sitte om du vil ha høy musikk. Om du lurer på om de du har er for store, er de nok det :-)