Log in

View Full Version : Sitteplass-størrelse

sosohal
08-01-2004, 13:35
Jeg håper dere har tenkt å gi oss mer plass å bolte oss på i år? Var ille i fjor - spesielt for oss med 19" CRT, som det jo er en del av. Nytter ikke å game hell vøtt.

Tell
08-01-2004, 15:00
Ting&tang er oppe til diskusjon i crewet. Det er helt klart at alle vil ha større plass, men jeg tror vi skal vente med hoved-skyllebøtta til vi har hørt noen offisielle ord.

Skaff deg en SpaceSaver, du. Eller noe sånt noe.

While on the subject, det var spørsmål om hvordan SpaceSaveren så ut i det "gamle" forumet. Jeg skrev et reply, men når jeg trykket Submit, var forumet blitt stengt. So here goes:

Originally posted by HellBoy
Hvorvidt de faktisk får solgt dissa SpaceSaverene er noe jeg stiller et spørsmål ved, åssen ser saken ut forresten?
http://www.damsleth.com/ss1.jpg
http://www.damsleth.com/ss2.jpg
http://www.damsleth.com/ss3.jpg (keyboardet passer perfekt)
http://www.damsleth.com/ss4.jpg (featuring UnRealist, som ser litt sliten ut)

Disse bildene ble tatt under TG03.

Tenkte kanskje jeg skulle fikse dem med forskjellige farger... noen ønsker? Kan få den i postkasse-grønn :cool:

HellBoy
08-01-2004, 17:30
Nå tok vel The Gathering fra Dreamhack tittelen som "verdens største dataparty" i fjor (selv om DH fortsatt proklamerer seg som "Worlds biggest computer festival" på sine sider), og jeg tror neppe TG vil gi fra seg denne tittelen helt uten videre. Synes ikke det var noe grusomt stort problem i fjor, og synes det hele ble oppskrytt.
Ja, jeg hadde venner som ikke hadde LCD skjerm, de klarte seg utmerket de òg.

Man trenger ikke mer en bittelitt kreativitet, en neve spiker og noen sponplater for å gi seg selv mye bedre plass :)

Tor
08-01-2004, 18:19
Det jeg vil anbefale, er å ta med seg en mindre skjerm når man skal på TG... Hvis en måler med fjorårets standarder, var det 80x60 cm å boltre seg på. Jeg vet ikke helt hvor stor plass en 19" tar, men jeg husker at min 17" + tastatur ble litt over 65 cm i dybden. Derfor tilråder ikke jeg noen større skjerm i alle fall

phunkee
08-01-2004, 18:39
Originally posted by powerbook

http://www.damsleth.com/ss1.jpg

Er dette samme spacesaver som geekstuff.no selger for 1000 spenn? Er jo bare snakk om litt bøyd stål(alu?) :eek: Folk kan jo like greit ta av dekselet på et gammelt desktop kabinett. Alternativt kjøper du noen sponplater og litt spiker. 1000 kroner er hvertfall en helt sinnsyk pris på noe som kanskje koster 100 kroner å produsere.

Forøvrig, et annet alternativ er å ta med ei plate som du legger under skjermen din og som da også forlenger bordkanten med 10-20 cm. Det er ikke helt lovlig, men det funker :)

Tell
08-01-2004, 21:44
Originally posted by phunkee
Er dette samme spacesaver som geekstuff.no selger for 1000 spenn? Er jo bare snakk om litt bøyd stål(alu?) :eek: Folk kan jo like greit ta av dekselet på et gammelt desktop kabinett. Alternativt kjøper du noen sponplater og litt spiker. 1000 kroner er hvertfall en helt sinnsyk pris på noe som kanskje koster 100 kroner å produsere.
Det som er greia her, er at disse (nøyaktig disse!) solgte/selger jeg for 250 kr. Prislappen på 1.000 kroner er GeekStuff's idé. Det er ikke verdens avanse å selge denne for 250, men når GS bumper prisen til 1.000, ja, da drar de nok inn en god del på det.

Når det gjelder å bøye til et gammelt kabinett, så tror jeg du skal jobbe lenge for å finne et kabinett som har en tykkelse slik som denne her - og like dann å greie å bøye den. SpaceSaveren tåler at jeg står på den, og det er ikke akkurat lite å skryte av!

Den har også flere features å skryte av, nemlig at den er utformet med knekte kanter for å øke holdbarheten, både oppe og ved føttene (slik at den ikke kan skade underlaget), at den blir smalere bakover, og at den har noen virkelig morsomme hull på siden (sees på bilde "ss2"). Sistnevnte har vel ingen stor prakisk funksjon, med unntak av en&annen kabel.

|-LoX-|
09-01-2004, 01:42
Jeg synes plassen var lovlig liten i fjor, men jeg klarte meg så vidt!
Jeg skulle gjerne hatt med en annen skjerm, men har man 19", så har man 19", og man har gjerne ikke råd (evt. ønsker ikke å prioritere penger til) enda en skjerm.

Men jeg fant uansett en løsning som gir plass, samtidig som man får en mer ergonomisk sittestilling.
Jeg tror jeg repeterte dette en del ganger i fjorårets forum også...
Anyway - kjøp en god stol med armlener, og lag en plate av kryssfinér, som du finner en måte å feste til armlenene. Om armlenene er justert riktig, får du tastatur og mus i perfekt høyde.

Men i år blir det nok kun iBook med for min del. Det skal bli godt å ha god plass for en gangs skyld! :)

Onkel Ballong
09-01-2004, 03:23
Hva med å droppe 19" til fordel for en gammel 15" eller noe slikt under TG? En kamerat av meg gjør dette med stort hell på alle dataparties vi holder, og han blir spiller ikke noe dårligere av den grunn, heller tvert imot. ;)

Mosy
09-01-2004, 13:46
Originally posted by Onkel Ballong
Hva med å droppe 19" til fordel for en gammel 15" eller noe slikt under TG? En kamerat av meg gjør dette med stort hell på alle dataparties vi holder, og han blir spiller ikke noe dårligere av den grunn, heller tvert imot. ;) Kan bli litt lite for noen gamere, personlig hadde jeg 17"LCD med meg på TG03 som jeg fikk låne, tenker jeg tar med den i år også, hvis ikke jeg stepperopp til 19"LCD:D.

ZpiFF
11-01-2004, 11:22
Selv fikk jeg låne søstra mi sin 15" LCD noe som funka dritbra.

MEN som den stemningsnerden jeg er skulle jeg ha med to høytalere med litt størrelse, en forsterker, og en hel haug med andre ting jeg måtte ha plass til oppå bordet. løsningen ble da en hylle:

http://www.skrekkugle.net/gallery/tg03/DSCN1951

Funka dritfett :)

I år skal jeg nok ikke ta med meg like mye ettersom jeg kommer rett ra militæret til TG, men neste år igjen blir det sånn løsning.

BedLamP
11-01-2004, 11:35
bah screensaver er tull, jeg har laptop med meg, dog hvis jeg får tak i billetter samt fått fiksa laptopen som er død:(

Mosy
11-01-2004, 12:36
Originally posted by BedLamP
bah screensaver er tull, jeg har laptop med meg, dog hvis jeg får tak i billetter samt fått fiksa laptopen som er død:(
Screensaver? Mener kanskje space-saver?:P. Anyhwo, går jo greit med 60x80 og 19"CRT, reiste sammen med en som hadde det, funka greit nok.

Batman
11-01-2004, 21:05
Hm....hvem tenker du på nå mosy?:D :p

Mosy
11-01-2004, 22:19
Originally posted by Batman
Hm....hvem tenker du på nå mosy?:D :p Jeg tenker på Samwise aka. Jansen... Men i år forsvinner alle problemer, skaffer enten en 80x80 sponplate og tar med 19"CRT, eller så tar jeg med 19"LCD...:D

Batman
11-01-2004, 22:58
Hva for en genial løsning hadde Jansen??? Kan ikke helt huske hva det var....men jeg hadde jo med meg en 17` flatscreen...funket bikkje fett det!!!!

HellBoy
11-01-2004, 23:23
Hva for en genial løsning hadde Jansen??? Kan ikke helt huske hva det var....men jeg hadde jo med meg en 17` flatscreen...funket bikkje fett det!!!!

Selvfølgelig funker det fett med LCD-skjerm, problemet er jo for alle som har med CRT-skjermer med litt størrelse på (17" og oppover). Hadde alle som deltok på TG hatt LCD hadde jo ikke dette vært noe å diskutere, for da alle hadde vært fornøyde ;)

Mosy
11-01-2004, 23:35
Hva for en genial løsning hadde Jansen??? Kan ikke helt huske hva det var....men jeg hadde jo med meg en 17` flatscreen...funket bikkje fett det!!!! Både Jansen og Pion hadde 19"CRT, uten noe "løsning". De hadde ikke mer en 1-2cm fra keyboardet til kanten av bordet, men det var ikke noe astort problem. Og for de med LCD er livet et dans på roser...:)

Indrazor
12-01-2004, 12:23
LCD skjerm er definitift den beste (å dyreste løsningen)
Har selv en 17" lcd skjerm å den funket veldig bra i fjor. Kjøpte den for å ha den som LAN skjerm.
Vi var 2 som hadde LCD å satt ved siden av hverandre. Veldig god plass ble resultatet. Selvsagt de som satt på den andre siden av bordet ville ha litt av plassen vår siden vi hadde luksusen med LCD. Det fikk de seff ikke siden den største grunnen til å kjøpe LCD skjerm er å få bedre plass til tastatur/mus.

Men den space savern er veldig fin for de med CRT skjerm.

krage
12-01-2004, 15:06
En løsning som funker, den koster jo litt, men er vel billigere enn å kjøpe ny skjerm, nemmelig å kjøpe en ekstra plass, så har man dobbel plass i bredden.

I fjord var jeg heldig var nemmelig en plass mellom meg og han til høyre for meg, han i mellom oss kom nemmelig ikke, så vi var to stykker som da delte en ekstra plass, funker som snus det, i år kjøper jeg meg nokk to plasser alene :D

Blir billigere alikevel siden jeg nå bor i Oslo å slipper å kjøpe flybiletter fra Tromsø :D

Mosy
12-01-2004, 15:17
Originally posted by raud-fyr
En løsning som funker, den koster jo litt, men er vel billigere enn å kjøpe ny skjerm, nemmelig å kjøpe en ekstra plass, så har man dobbel plass i bredden.

I fjord var jeg heldig var nemmelig en plass mellom meg og han til høyre for meg, han i mellom oss kom nemmelig ikke, så vi var to stykker som da delte en ekstra plass, funker som snus det, i år kjøper jeg meg nokk to plasser alene :D

Blir billigere alikevel siden jeg nå bor i Oslo å slipper å kjøpe flybiletter fra Tromsø :D Er ikke litt usolidarisk ovenfor de som ikke får billett? Hvis flere gjør det blir det enda færre... og ikke minst frustrerende...

krage
12-01-2004, 15:27
Jo det er usolidarisk, faktisk veldig usolidarisk, men når plassene er så små som de er, og jeg _må_ ha med en stor skjerm fordi synet mitt ikke er spesielt bra, ja da blir man nødt, men om plassene blir større vurderer man å ikke gjøre det.

Forøvrig er det ikke så usolidarisk som den sniken som satt rett bak meg å hadde kjøpt seg _syv_ plasser det er kjipt det!

Mosy
12-01-2004, 15:32
Jo det er usolidarisk, faktisk veldig usolidarisk, men når plassene er så små som de er, og jeg _må_ ha med en stor skjerm fordi synet mitt ikke er spesielt bra, ja da blir man nødt, men om plassene blir større vurderer man å ikke gjøre det.

Forøvrig er det ikke så usolidarisk som den sniken som satt rett bak meg å hadde kjøpt seg _syv_ plasser det er kjipt det! Hmm, det er sånn ca. 5 hakk værre ja..., men et spørsmål; hvordan får du bedre plass til en 19"CRT i dypden med større bredde på plassen?

krage
12-01-2004, 16:29
Den kan settes på skrå bruke diogonalen bedre...

Nå har jeg ikke lenger en CRT skjerm, før hadde jeg en 21" CRT (den hadde ikke fått plass på TG). Nå har jeg heldigvis en 18" LCD.

Batman
12-01-2004, 16:31
Hm....det var en meget innteresang problemstilling! Dassen som satt ved siden av meg (leecha bare riktignok) hadde en 19` som stod på skrå med keyboardet i fanget....

HellBoy
12-01-2004, 16:34

17" går faktisk fint på en plass, og jeg tviler på at du faktisk trenger noe større. Uansett er LCD'er billige nå, kjøpte min for 4300,- for 1 år siden, og da er det noe rundt 16ms responstid på pixelene.

Batman
12-01-2004, 16:35
Fikk låne min lixm....trokke jeg hadde giddet å punge ut med 4,5k for en skjerm som jeg bare bruker på TG! Dessuten har jeg heller en "widesceen" skjerm her hjemme....:p

Masema
12-01-2004, 22:01
Er det slik som i fjor at man har lov til og bygge på plassen så lenge man ikke slår spikre ol i platen?

Jeg klarte meg helt fint med 19" + tastatur.

Mosy
12-01-2004, 22:05
Originally posted by Masema
Er det slik som i fjor at man har lov til og bygge på plassen så lenge man ikke slår spikre ol i platen?

Jeg klarte meg helt fint med 19" + tastatur. Tror ikke du har lov til å bygge i noe annet en høyden, og ikke lov til å slå spikere. Tror dog ikke du blir hivi ut om du legger en 80x80-plate på plassen din og setter alt utstyret opp den...

Mr_Skull
13-01-2004, 00:23
Jeg hadde ingen problemer med 21" CRT'n min + tastatur.. ensteste som tok mer plass en den burde gjøre var det møkkete toweret jeg hadde. Det var en Dell Optiplex 150 Dekstop PC. Møkka hadde kapasitet til å holde skjermen min og jeg måtte sette den ett anna sted.. Den datt hele tia hvis jeg prøvde å ha den på sia, så den måtte ligge. Fikk smelt deg imellom meg og naboen på høykant etter hvert men den var en plage.. ;p

Men uansett....

Synes det var god plass på TG i fjor, har vært på LAN med mye mindre plass.

Indrazor
13-01-2004, 09:19
Originally posted by HellBoy
17" går faktisk fint på en plass, og jeg tviler på at du faktisk trenger noe større. Uansett er LCD'er billige nå, kjøpte min for 4300,- for 1 år siden, og da er det noe rundt 16ms responstid på pixelene.

Regner med at du har noe noe alla LCD skjermen min da. Kosta 4300 for rundt et år siden ja. 16 ms forsinkelse osv. Funker fett til spilling å annen bruk å man får så utrolig mye bedre plass.
Hadde plass til tastatur og mus med funk matta mi og hadde enda veldig god plass igjen i dybden.

Splinter
13-01-2004, 09:45
Aah, jeg gleder meg virkelig til å benytte min 18.1" LCD-skjerm! :D

Tell
13-01-2004, 10:07
Originally posted by Splinter
Aah, jeg gleder meg virkelig til å benytte min 18.1" LCD-skjerm! :D
Aah, jeg gleder meg virkelig til å benytte min 23" LCD-skjerm! :D

ZpiFF
13-01-2004, 12:09
Ahh, jeg gleder meg virkelig til å benytte meg av min nye 19" lcd skjerm :)

Hvis den kommer that is. Når jeg kommer hjem skal jeg reposte mine flotte tegninger og løsninger på hvordan dere loffer med store crt skjermer kan få en bedre tilværelse på the gathering 2004. Gled dere som faen

evil_t
13-01-2004, 17:19
Er ikke noe prob. med plass. Snekra noe lignende spacesaver på 10min. Kabinettet satte jeg oppå naboens og sparte 15cm i bredden.

sosohal
13-01-2004, 18:32
Originally posted by ZpiFF
Ahh, jeg gleder meg virkelig til å benytte meg av min nye 19" lcd skjerm :)

Hvis den kommer that is. Når jeg kommer hjem skal jeg reposte mine flotte tegninger og løsninger på hvordan dere loffer med store crt skjermer kan få en bedre tilværelse på the gathering 2004. Gled dere som faen
Ai, den var smart. Plassen i bredden var uansett mitt største problem, ettersom jeg kommer til å kjøpe med en LCD snart, regner jeg med. Verre for gamere som meg som trenger litt plass til musa. :)

Tell
13-01-2004, 21:19
Originally posted by evil_t
Kabinettet satte jeg oppå naboens og sparte 15cm i bredden.
Ikke dumt, ikke dumt!

I tillegg, som jeg nevnte i en annen thread, var det snakk om offisielle hull i bordplata, som skulle la alle som ville plassere kabinettene sine på gulvet. For de som vil. Ja.

sosohal
13-01-2004, 21:28
I tillegg, som jeg nevnte i en annen thread, var det snakk om offisielle hull i bordplata, som skulle la alle som ville plassere kabinettene sine på gulvet. For de som vil. Ja.
Høres herlig ut - da kan vi ha beina oppå også. :]

Mosy
13-01-2004, 22:12
I tillegg, som jeg nevnte i en annen thread, var det snakk om offisielle hull i bordplata, som skulle la alle som ville plassere kabinettene sine på gulvet. For de som vil. Ja. Hmm, tror i første omgang at jeg heller ville hatt kabinettet på bordet, sikkert bare en vanesak, men hadde følt meg litt tryggere, på gulvet er det så rotet og fult, tomgods, kjølebag, tralle, cola, etc...

Tell
13-01-2004, 23:30
Originally posted by Mosy
Hmm, tror i første omgang at jeg heller ville hatt kabinettet på bordet, sikkert bare en vanesak, men hadde følt meg litt tryggere, på gulvet er det så rotet og fult, tomgods, kjølebag, tralle, cola, etc...
Helt enig, men det er kjekt å ha muligheten. Sub'en ville vurdere å sette på gulvet, selv om dette dreper litt av bassen.

Dog hvis du finner ut hvor høye bordene skal bli og lager en løftedings som løfter kabinettet oppunder bordplata, kunne det jo være et alternativ...

Kanskje vi skulle sette skjermen under bordet? Sparer masse plass da... god natt!

phunkee
14-01-2004, 12:04
Bordene er 80cm høye (iom at de bruker europaller som bordbein).

OgnOmm
14-01-2004, 21:53
Jeg skal hvertfall ha kabbiset under bordet!

Fordeler:
Bedre kjøling (det ER kaldere på betonggulvet, og viftene mine kan dra kjølig god luft inn i systemet)
Bedre plass på bordet.

Ulemper:
Ikke så lettvint om en må bytte ut noe.

Er det slik at det blir laget x antall hull i bordene, og en bare må håpe på å komme på rett plass, eller er det bare å ta med drill med hullsag?

evil_t
14-01-2004, 22:10
Flere ulemper:
-Viftene dine kommer til å suge inn ca tusen med betongstøv. Gå i sokkelesten i fem min og se under.(eller tråkket jeg i noe spes?)
-Vanskeligere å holde kontroll over div. som kan dette opp i kabb.
-Må under bordet for å starte på nytt om strømmen går

Mosy
14-01-2004, 23:02
Originally posted by OgnOmm
Er det slik at det blir laget x antall hull i bordene, og en bare må håpe på å komme på rett plass, eller er det bare å ta med drill med hullsag? Er jo fortsatt bare et forslag som er oppe til diskusjon, ikke noe er bestemt enda.

OgnOmm
14-01-2004, 23:42
Originally posted by evil_t
Flere ulemper:
-Viftene dine kommer til å suge inn ca tusen med betongstøv. Gå i sokkelesten i fem min og se under.(eller tråkket jeg i noe spes?)
-Vanskeligere å holde kontroll over div. som kan dette opp i kabb.
-Må under bordet for å starte på nytt om strømmen går

Bare å "låne" ei strømpe av muttern og dekke viftene. Det funker faktisk veldig bra sier folk.

Når kabbiset står under bordene er det vel ikke så mye som kan dette nedi er det det?

Tell
14-01-2004, 23:55
Som Mosy sier, er det viktig at vi husker at dette kun er et forslag som har vært oppe til diskusjon. Men det hadde vært fint å hatt muligheten til å sette noe på gulvet.

Om strømmen går, kan man jo sette opp automatisk restart ved power failure (blir vel et kraftig hit på nettet hvis alle gjør dette), men det fungerer. Jeg har alltid kjørt dette hjemme, og det er kjempefint om du bruker noen serverfunksjoner.

Hvis man har "tak" på datamaskinen sin, så er vel ikke risikoen for at noe skal dette "nedi" så veldig stor.

Personlig ville jeg uten å blunke satt PC-kabinettet på gulvet, kanskje med en lite støvfilter foran inntaker, kanskje ikke (må jo rense snart uansert). Mac-kabinettet derimot... :p

Masema
15-01-2004, 08:55
Hvem bryr seg om at kabinettet kan dra inn litt kaldere luft..:confused:
Ja Evil Twin har riktig se under sokkene dine når du går på gulvet. og det er en del folk som bare har kabinett "døren" åpen:)

OgnOmm
15-01-2004, 11:02
Jeg har som regel døra mi oppe på lan's jeg og, men ikke på tg..

Uansett.. vi får se hva som skjer, om det i det hele tatt blir lov.. Jeg tar gjerne med drill om det blir lov hvertfall.

Mosy
15-01-2004, 12:01
Uansett.. vi får se hva som skjer, om det i det hele tatt blir lov.. Jeg tar gjerne med drill om det blir lov hvertfall. Enten så lager de noen "ofesielle hull", eller så blir det ulovlig å bore i dem. Hvis alle skal lage nye hull hvert år som er spesialtilpaset sitt oppsett, blir det ikke mye igjen av de stakkers platene etterhvert...

OgnOmm
15-01-2004, 12:08
Det vil ta dem utrolig lang tid å lage hull i platene, så jeg er ikke helt sikker på om de gidder det.

ZpiFF
15-01-2004, 12:43
Tilbake til topic:

JEG VIL HA 120x80! :)

Selv om det GIKK å komme seg inn på den lille plassen ifjor var det ikke GØY. Hvor mange ekstra deltakere ble det plass til? Er det verdt det i forhold til den digge plassen vi hadde før?

|-LoX-|
15-01-2004, 14:23
Tilbake til topic:

JEG VIL HA 120x80! :)

Selv om det GIKK å komme seg inn på den lille plassen ifjor var det ikke GØY. Hvor mange ekstra deltakere ble det plass til? Er det verdt det i forhold til den digge plassen vi hadde før?
Det finnes i det minste én fordel med mindre plass pr. deltaker:
"The world's largest computer party!"

Mosy
15-01-2004, 14:28
Originally posted by |-LoX-|
Det finnes i det minste én fordel med mindre plass pr. deltaker:
"The world's largest computer party!" Så absolutt. Syntes heller vi kunne godsnakke litt med Hamar branvesen om å få invilget er par cm mindre mellom radene, mye mer å spare der tror jeg...

sosohal
15-01-2004, 16:46
Liksom, det bar mye ledig plass i hallen i fjor, vel? (For) god plass ute ved sidene, mellom et par rader, lite brukte VIP-plasser, og for ikke å snakke om endene av hallen?

Masema
15-01-2004, 17:30
Jeg har som regel døra mi oppe på lan's jeg og, men ikke på tg..

Uansett.. vi får se hva som skjer, om det i det hele tatt blir lov.. Jeg tar gjerne med drill om det blir lov hvertfall.

Det blir neppe lov.... de bruker de jo på nytt og på nytt de platene.

OgnOmm
15-01-2004, 17:33
Originally posted by Masema
Det blir neppe lov.... de bruker de jo på nytt og på nytt de platene.

Vet ikke om du har lest hele tråden, men det var en eller annen som sa at det var opp til vurdering om det skulle bli tillat med hull i platene.. Jeg har ikke veldig stor tro på at det kommer gjennom, men jeg håper...

Masema
15-01-2004, 17:40
Vet ikke om du har lest hele tråden, men det var en eller annen som sa at det var opp til vurdering om det skulle bli tillat med hull i platene.. Jeg har ikke veldig stor tro på at det kommer gjennom, men jeg håper...

alltids lov og håpe.. :p men tror de har nok og gjøre på.

Tell
15-01-2004, 18:24
Det som det var snakk, var IKKE at man selv kunne lage hull, men at det skulle komme "offisielle" hull i platene. Jeg ser dette som lite sannsynlig, tatt i betraktning mengden organisering dette vil kreve. ("Keep it simple, stupid!")

Ville heller satset på å finne en måte å øke bordplassen på.

Masema
15-01-2004, 19:11
Det som det var snakk, var IKKE at man selv kunne lage hull, men at det skulle komme "offisielle" hull i platene. Jeg ser dette som lite sannsynlig, tatt i betraktning mengden organisering dette vil kreve. ("Keep it simple, stupid!")

Ville heller satset på å finne en måte å øke bordplassen på.

Ja, heller stress litt med og finne ut hvordan vi kan få litt større plass enn og stresse med og lage 5000++ hull :D

OgnOmm
15-01-2004, 19:13
Nå tviler jeg på at alle på død og liv skal lage sitt eget hull... Det er ikke akkurat mange som har med seg utstyr til å lage hull i sponplater på TG..

Det er jo også flere her som sier de mye heller vil ha dataen på bordet. Hvis bare crew gir klart lys her, skal ikke jeg plapre til alle :P

Tell
16-01-2004, 15:17
Det er ikke akkurat mange som har med seg utstyr til å lage hull i sponplater på TG..
Nei, men den ene drillen noen tar med, vil få j****g mye trim! :D

ZpiFF
16-01-2004, 16:18
Har ikke fulgt med på hull-diskusjonen deres.. Går det ut på å sage hull i platene så dere kan ha kabinettet på gulvet?

Hvis dere ikke har det fra en offisiell kilde tror jeg dere bare kan glemme det. Og det var ikke OK å lage hull i plata selv heller ifjor.. Funker da fett å ha kabinettet på bordet?

Heller større plass..

Tell
16-01-2004, 16:21
Hvis dere ikke har det fra en offisiell kilde tror jeg dere bare kan glemme det.
Du traff spikeren på hodet.

That's the case. Det har vært prat om det fra crew'ets side, men jeg tviler på at det blir noe av. Som sagt blir det nok for stor jobb, det er bedre å konse på en måte å få en stor, deilig mengde plass til hver deltaker.

Horepatron
16-01-2004, 19:44
men anyways, blekk opp en poll for å sjekke hva som er viktigst; 120x80 eller tittelen verdens største LAN

MOzzaD
16-01-2004, 21:55
jeg stemer på 120x80 siden jeg har lian li fulltower og 19 crt

Tell
16-01-2004, 21:56
Originally posted by Horepatron
men anyways, blekk opp en poll for å sjekke hva som er viktigst; 120x80 eller tittelen verdens største LAN
Done.

http://forums.gathering.org/showthread.php?s=&threadid=1720

phunkee
16-01-2004, 22:16
Kan vel gi opp å få 120x80cm plassene. Det gikk jo uten så alt for store problemer i fjor og det blir bare flere og flere som har LCD skjerm og da er 120cm dybde strengt tatt unødvendig. Selv ville jeg heller hatt litt mere plass i bredden

sosohal
16-01-2004, 22:56
10-15 cm begge veier hadde hjulpet betraktelig!

Xell
19-01-2004, 11:49
Et problem her er at det tar tid før noe er offisielt. Hadde vært greit å fått ting bekreftet litt tidligere slik at man kan planlegge en løsning. I fjor mekka jeg hylle, og jeg hadde aldri i verden klart meg uten (kjekt å stable i høyden :) ), men det var ikke avklart før siste uka eller noe om det var noe poeng å drasse den meg seg.

En annen ting var switchene. Det ble sagt før partiet i fjor at det var ikke noe problem, det skulle settes av plass. Vel, allyse som satt ved siden av meg, hadde så vidt plass til laptopen fordi switch og lednindskaos veltet inn over plassen hans. Det hadde kanskje vært greit om crew fant en bedre løsning på dette i år. Ikke bare si at de har det ;)

Masema
19-01-2004, 12:16
Originally posted by sosohal
10-15 cm begge veier hadde hjulpet betraktelig!

Eh.... 10-15cm?? det er masse! :confused:

|-LoX-|
19-01-2004, 23:10
En økning til 70-75 cm i dybden hadde virkelig gjort seg, men det kommer nok ikke til å skje.

Hvorfor?
Fordi bordplatene måler 120x240 cm, og da er det ikke så mange kombinasjonsmuligheter i dybden, uten at det medfører et enormt ekstraarbeid i form av kapping av plater.

Tell
20-01-2004, 10:24
Originally posted by |-LoX-|
En økning til 70-75 cm i dybden hadde virkelig gjort seg, men det kommer nok ikke til å skje.

Hvorfor?
Fordi bordplatene måler 120x240 cm, og da er det ikke så mange kombinasjonsmuligheter i dybden, uten at det medfører et enormt ekstraarbeid i form av kapping av plater.
Exactly. Det som er viktig å huske, er at man må holde seg til en kombinasjon av plater i forskjellige retninger; det går ikke ann å kappe opp plater etc. fordi det vil ta for mye tid.

Med andre ord må den endelige bordløsningen gå opp i målene på platene.

Xell
21-01-2004, 12:54
behøver strengt talt ikke gå opp i lengderetningen, bare det går opp me hvor lang raden er.

Tell
21-01-2004, 16:41
Originally posted by Xell
behøver strengt talt ikke gå opp i lengderetningen, bare det går opp me hvor lang raden er.
Jeg tror ikke det hadde gjort så mye om lengden på selve raden varierte med 1-2 meter, men platene kan ikke bli kappet, derfor må bordløsningen være en kombinasjon av plater i forskjellige retninger.

Fanden
21-01-2004, 20:15
Plassen vi får utdelt i år blir vel 80x60cm, som i fjor. Helt greit for meg i fjor, selv om det var litt trangt av og til (19"CRT).
Men jeg hadde en konge-stol (http://home.online.no/~hemmingb/tg/Godstolen-TG03.jpg) på TG03 så jeg satt med tastaturet i fanget mesteparten av tiden.
Skal kanskje lage en slik "hylle" til skjermen min for å få litt bedre plass til ting i år.
Vurderer også å kanskje lage et lite 8mm hull i sponplata slik at ledningen til sub'en skal rekke fram. (måtte ha den på siden av meg i fjor)

Tell
21-01-2004, 21:09
Originally posted by Fanden
Vurderer også å kanskje lage et lite 8mm hull i sponplata slik at ledningen til sub'en skal rekke fram. (måtte ha den på siden av meg i fjor)
Pass på - crew kommer og tar deg!

Mosy
21-01-2004, 22:30
Originally posted by Fanden
Vurderer også å kanskje lage et lite 8mm hull i sponplata slik at ledningen til sub'en skal rekke fram. (måtte ha den på siden av meg i fjor) Hva med å la subben stå hjemme? Jeg har 4.1 som står hjemme pga. plass. Tar isteden med noe små PC-speakers også noen headsets. Er nok av folk som blaster høy musikk uansett.

El_Cid
21-01-2004, 22:32
Fatter ikke at folk må ta med seg så store høytalere... Ufattelig irriterende for alle de andre.... :/

CEO
22-01-2004, 00:38
Skal man på TG må man ha med seg litt stæsj for at det skal bli kozy vettu... Jeg for min egen del tømmer rommet for stuff, slenger det på hengern og kjører det opp til Hamar :D

Små fisle Logitech og andre 4.1,5.1 er faktisk for puslete på tg, holder sikkert greit hjemme for de som liker det, men store eventer krever litt mer... Nå må dere ikke tro at jeg er en av de idiotene som spiller møkkhøyt hele tia og plager ræva av mine naboer... Selv om jeg har 4x12" under bordet og 4x8" oppå bordet, så er det ikke dermed sagt jeg er der for å bråke...

La oss vise forståelse for våre naboer, og la dette bli det beste TG ever!!

phunkee
22-01-2004, 00:43
Originally posted by El_Cid
Fatter ikke at folk må ta med seg så store høytalere... Ufattelig irriterende for alle de andre.... :/

Er da nok av av "headset only" partyer og de pleier å være direkte kjedelige. Er ikke noe morro når det er musestille i salen. Må være litt lyd for å få den rette stemmningen. Vil du ha det stille så kan du dra på et gamerlan som f.eks gamesphere.

Masema
22-01-2004, 10:58
Er da nok av av "headset only" partyer og de pleier å være direkte kjedelige. Er ikke noe morro når det er musestille i salen. Må være litt lyd for å få den rette stemmningen. Vil du ha det stille så kan du dra på et gamerlan som f.eks gamesphere.

Det er digg med litt støy! morro og vekke folk med stooooore høytalere:D spesielt når de er teipet til soveposen :p HAHA! *glede seg til TG*

Tell
22-01-2004, 11:03
Originally posted by djaudunf
Små fisle Logitech og andre 4.1,5.1 er faktisk for puslete på tg
Logitech Z-680?

Har lyst på Harman/Kardon-reciever eller et heftig Yamaha-anlegg med 1KW-suben.

El_Cid
22-01-2004, 14:09

Er ikke så artig om naboen din slår anlegget på maks og spyr ut musikk som du HATER... =)

Tell
22-01-2004, 14:35
Originally posted by El_Cid
Er ikke så artig om naboen din slår anlegget på maks og spyr ut musikk som du HATER... =)
Da sier du fra!

Alle bør respektere en anmoding om å senke volumet/skru av/bytte musikk.

Evt. kontakt crew for å "klippe kabler" hvis vedkommende ikke gir seg etter gjentatte anmodninger.

JohnMorten
24-01-2004, 17:42
Prøver meg på en oppsummering her:

Plassene blir samme størrelse som i fjor. 80*60 cm.

Det er trangt, men det burde heller ikke være noe problem. Bruk høyden hvis dere trenger det, og forsøk å samarbeide kreativt med dem som sitter rundt dere.

For dem som ikke har spesielt behov for å "flashe" med selve PC-dunken er det et tips å sette den ned på gulvet under bordet. Det gir mye plass til å veive rundt med mus (og kanskje også litt til overs for et par høyttalere og noe drikke?). Det er forlengerkabler for skjerm, mus, tastatur å få kjøpt.

------------------------------

Nei, ingen får lov til å bore, snekre, lime etc. i bordplatene. De tilhører HOA (Hamar Olympiske Anlegg) (http://www.hoa.no) og vi leier dem. Skal det lages hull så blir det som en del av av en avtale mellom HOA og TG.

------------------------------
For dem som vil bygge i høyden gjelder at konstruksjonene må være stabile, men dere må altså finne på noe annet enn skruer og spiker for å få satt dem på plass. (Tvinger er fine oppfinnelser)

-----------------------------
Det er høyt til tak på TG (bokstavelig talt), og det blir vist stor toleranse rundt dette med lyd. Det er ikke bare å løpe til noen i Crew fordi du ikke liker at naboen bare spiller "Nøtteliten" med Alf Prøysen mens du egentlig bare vil høre "Renegade" med Hammerfall. TG er lyd, lys, liv og røre. Hvis Crew skulle begynne med muskksensur ville vi få det som på DH, og det regner jeg ikke med at noen vil.

Det viktigste med lyd er at man viser hensyn, og at både den som spiller musikk og de som sitter i nærheten kan samarbeide uten å måtte blande inn folk fra Crew. Noen ganger er det like mye at noen er trøtte/slitne som at det spilles for mye eller "feil" musikk. Så, når musikken begynner å gå deg på nervene så kan det jo tenkes at det er på tide å gå ut og få litt frisk luft, eller kanskje legge seg nedpå et par timer.

-------------------------------

Var det noe mer da? Tja, dere får skrive til meg om både dette og andre ting. Det går an å sende private meldinger til meg, og jeg har taushetsplikt.

John Morten

ZpiFF
26-01-2004, 21:34
Originally posted by JohnMorten
Det er høyt til tak på TG (bokstavelig talt), og det blir vist stor toleranse rundt dette med lyd. Det er ikke bare å løpe til noen i Crew fordi du ikke liker at naboen bare spiller "Nøtteliten" med Alf Prøysen mens du egentlig bare vil høre "Renegade" med Hammerfall. TG er lyd, lys, liv og røre. Hvis Crew skulle begynne med muskksensur ville vi få det som på DH, og det regner jeg ikke med at noen vil.

Det viktigste med lyd er at man viser hensyn, og at både den som spiller musikk og de som sitter i nærheten kan samarbeide uten å måtte blande inn folk fra Crew. Noen ganger er det like mye at noen er trøtte/slitne som at det spilles for mye eller "feil" musikk. Så, når musikken begynner å gå deg på nervene så kan det jo tenkes at det er på tide å gå ut og få litt frisk luft, eller kanskje legge seg nedpå et par timer.

John Morten

Er du en engel sendt fra himmelen? :) Fint å høre noen insidere røpe litt angående lyd og sånt. Man er liksom aldri helt sikker på hva man egentlig skal fikse før de legger ut reglene to dager før TG.

Det du sier kan nesten regnes som offisiell info, eller regnes det som det uansett?

I fjor fikk jeg kun en request om å skru ned litt og jeg gjorde selvfølgelig det, og alle ble glade :) Vis hensyn, både som lydtrøkker og lydlei. Ingen blir glad hvis folk blir sure på hverandre

Neurook
26-01-2004, 22:16
Det finnes da grenser.. Bare nevne Norske Nerder fra 02.

Mosy
26-01-2004, 22:27
Originally posted by Neurook
Det finnes da grenser.. Bare nevne Norske Nerder fra 02. Greit nok at NN bråkte, men fy så gøy det var med dem på TG. Få NN tilbake på TG!

CEO
26-01-2004, 22:30
Greit nok at NN bråkte, men fy så gøy det var med dem på TG. Få NN tilbake på TG!

Det var jaggu meg ikke mye morro... Med humoren midt i ryggen og et anlegg som bråkte like mye som resten av skipet tilsammen kan de holde seg borte.

Mosy
26-01-2004, 22:32
Det var jaggu meg ikke mye morro... Med humoren midt i ryggen og et anlegg som bråkte like mye som resten av skipet tilsammen kan de holde seg borte. Hva om de kommer tilbake, mot at de demper støyen?

CEO
26-01-2004, 22:40
Hva om de kommer tilbake, mot at de demper støyen?

Det er selvfølgelig en mulighet, men de skal være underlagt samme regler som oss andre... Hvis jeg ikke husker feil fyrte de opp anlegget klokka 8 om morgenen da det var sagt klart ifra at det ikke skulle spilleshøyt før etter 10-11 tia...

|-LoX-|
26-01-2004, 22:43
Det er selvfølgelig en mulighet, men de skal være underlagt samme regler som oss andre... Hvis jeg ikke husker feil fyrte de opp anlegget klokka 8 om morgenen da det var sagt klart ifra at det ikke skulle spilleshøyt før etter 10-11 tia... Norske Nerder fikk jo forsåvidt høre det fra crewet...
Jeg husker at det kom en ganske klar melding over høyttaleranlegget om lydnivå. :rolleyes:

NaTAs
28-01-2004, 13:39
Pssh, skamm at Tg har blitt til et regulerings party hvor man ikke kan spille musikk før kl 11 osv osv, gjør meg vondt faktisk.

Tell
28-01-2004, 15:38
Originally posted by NaTAs
Pssh, skamm at Tg har blitt til et regulerings party hvor man ikke kan spille musikk før kl 11 osv osv, gjør meg vondt faktisk.
Nååå, litt hensyn synes jeg at man skulle måtte ta. Mitt på dagen derimot, eller etter f. eks. 10, synes jeg at det skal være +/- fritt frem.

Høretelefoner?

HaanZ
28-01-2004, 15:44
eg sov heilt fint om dagen sjøl om dei spelte høg musikk. Ingen problem er det!

Eh, str på sitjeplassen er heilt fin.

Mosy
28-01-2004, 15:57
Burde ikke være noe lydrestriksjoner på TG. "På TG går ikke tiden, den bare er". Det vil si at dag og natt går i ett osv. Uten lyd blir det liksom ikke TG, og dessten: Enten sover du på tribunene, langt(?) unna lyden. Sover du på plassen din, er du sansynligvis så trøtt at du sovner uansett hvor mye lyd det er rundt deg uansett...

HaanZ
28-01-2004, 17:37
det hjelp ikkje å "worde" deg sjøl mosy :p

Mosy
28-01-2004, 17:46
Originally posted by HaanZ
det hjelp ikkje å "worde" deg sjøl mosy :p Vææææ? Hvordan i all verdens land og rike skjedde det der?? Jaja, post slettet uansett..:rolleyes:

Nevrosert
01-02-2004, 00:39
lydrestriksjoner er jo greit å ha siden folk kanskje ikke vil ha musikk dundrende rundtomkring og Arne-rop her og der når de prøver å konse på CS-compo.... men headphones er en grei ting å ha... sånne svære måne-ting som ingen kan rope seg gjennom.. og KOMFORTABLE!! den feilen gjorde jeg i fjor og hadde konstant ømme ører.... hehe streetphones er ingen god løsning... ikke billige sådan hvertfall

HaanZ
01-02-2004, 10:38
dei som skal spele compo MÅ ha lukka øreklokker. Det må da vere eit krav, ellers klagar dei på alt og alle når dei bommar for 12345215'te gong...

Nevrosert
01-02-2004, 15:40
hmm ja de har det med å finne på de mest utrolige unnskyldninger for at de bommer på fienden...

"Åh faen jeg følte på meg at bestefar fikk hjerteinfarkt, derfor ble jeg litt ukonsentrert...!!!"

Neurook
01-02-2004, 22:53
For ikke å snakke om klassikeren "Musa mi lagga!"

HaanZ
02-02-2004, 07:23
Eg har ombestemt meg, eg vil ha fleire folk, for da er det færre som blir frustrert av å ikkje få tak i billettar. Ein ekstra på kvar rad blir ganske mange =]

phunkee
02-02-2004, 10:23
Idiotisk at TG skal ta så utrolig hensyn til gamerfolket. Det er kanskje 500 folk som deltar på gamecompo. Hva da med alle oss 4500 andre? Skal vi sitte og kjede oss bare fordi en totalt fremmed skal klare å få et headshot i et SPILL? Det er snakk om SPILL folkens, du dør ikke selv om du taper. Det finnes mange hundre dataparties rundt omkring i Norge. Da kan man da hvertfall ha ett (TG) hvor det er lov med lyd? Jo mer lyd jo bedre :D