Log in

View Full Version : hmm?

KjetilV
13-01-2004, 22:13
Jeg er ny med TG. Seff har jeg hørt om det og sånn, men i år har jeg tenkt meg dit. Så jeg har noen spørsmål:

Jeg vet at man kjøper bliett mellom Partyticket, men hva skjer så? Og kan man kjøpe biletter til venner? Eller må alle kjøpe hver for seg?

Hva skal man gjøre med PCen mens man står i kø? Er det fare for at den kan bli stjålet?

Mosy
13-01-2004, 22:30
Originally posted by KjetilV
Jeg er ny med TG. Seff har jeg hørt om det og sånn, men i år har jeg tenkt meg dit. Så jeg har noen spørsmål:

Jeg vet at man kjøper bliett mellom Partyticket, men hva skjer så? Og kan man kjøpe biletter til venner? Eller må alle kjøpe hver for seg?

Hva skal man gjøre med PCen mens man står i kø? Er det fare for at den kan bli stjålet? Du kjøper en virtuel billett på party ticket, som registreres i dit navn, alt du trenger er legitimasjon. PC'n settes i et eget område som blir passet på av security crew mens du står i kø for armbånd. Så henter du PC'n fra dette området, og går inn i hallen. Er du tidlig ute, må du stå i kø for å slippe inn i hallen, men det er bare før ni, siden da åpner dørene. Du kan kjøpe så biletter til alle vennene dine, 5 av gangen bare, så du må gjennom alle stegene på PTN hvis du vil ha mer en det. Plassreserveringen ordnes senre, så du kan sitte med alle vennene dine også;).

krage
14-01-2004, 11:01
nå har jeg hørt det også, security som passer på utstyret.... LOL

For vekterne der vet jo hvem som eier utstyret.... og klarer å følge med på noen tusen PCer og at det er riktig eier som plukker det med seg.... jommen sa jeg smør!

ZpiFF
14-01-2004, 11:13
Det som lønner seg er å sette utstyret så du kan se det fra køen.

Med en gang noen i gruppa di har fått en billett går de til utstyret og passer på. Når dere skal begynne å bære inn, lønner det seg at en står å passer på stæsjet, mens de andre bærer inn også kan man da bytte på hvem som passer på.

Dette har funka for oss i 5(!) år, så det går nok fett. De fleste er ikke på tg for å stjele

Tell
14-01-2004, 15:54
Originally posted by ZpiFF
De fleste er ikke på tg for å stjele
Når det gjelder stjeling, har jeg erfaring med at det som blir stjålet gjerne er en av følgende:

- Mobiltelefoner

Folk tror de kan omsettes enkelt/at de kan bruke dem selv, men det går ikke lenger. Har selv blitt frastjålet telefonen min på større (>500) LAN, og det er ikke moro.

- Musematter

Mange glemmer! Musematten din forsvinner fort fra plassen sin.

- Annen småhardware som ligger ute i dagen

En 250 GB harddisk som ligger på plassen din blir fort borte. Dette er ikke noe som kan spores så veldig enkelt, så pass på.

Mosy
14-01-2004, 16:06
De fleste er ikke på tg for å stjele Jeg har aldri vært borti noen som stjeler på TG. Jeg er jo heller ikke fulstendig niv, og lar mobilen ligge på plassen når jeg går for å kjøpe meg en pølse. Det er også politi på TG, både i og uten uniform.

HellBoy
14-01-2004, 16:58
Originally posted by raud-fyr
nå har jeg hørt det også, security som passer på utstyret.... LOL

For vekterne der vet jo hvem som eier utstyret.... og klarer å følge med på noen tusen PCer og at det er riktig eier som plukker det med seg.... jommen sa jeg smør!

Vel, jeg liker nå å tro at folk er såpass ærlige at de ikke tar med seg andres utstyr inn i hallen - husk nå at det område avsatt til utstyr er sperret inne, så man får ikke tatt ustyr og gått avsted - om jeg husker rett. Man får lov til å gå inn i hallen, og dersom noen tar utstyret, og forsøker å gå tvers igjennom, tror jeg de blir stoppet ved utgangen.

OgnOmm
14-01-2004, 19:04
Hva med campingvogn?? Det funker veldig bra på TG.. Da kan dataen stå innelåst under registrering, du får sove rolig, lage litt enkel mat og ikke minst ha et kjøleskap for den dyrebare kalde pepsien :D

Masema
14-01-2004, 21:47
Originally posted by OgnOmm
Hva med campingvogn?? Det funker veldig bra på TG.. Da kan dataen stå innelåst under registrering, du får sove rolig, lage litt enkel mat og ikke minst ha et kjøleskap for den dyrebare kalde pepsien :D

Campingvogn hva skal man med det? man trenger jo bare en bil eller no :)
Eh?? pepsi?? :P haha!

Mosy
14-01-2004, 22:59
Originally posted by Masema
Eh?? pepsi?? :P haha! Her er det cola som gjelder. Mye diggere...

OgnOmm
14-01-2004, 23:36
Originally posted by Masema
Campingvogn hva skal man med det? man trenger jo bare en bil eller no :)
Eh?? pepsi?? :P haha!

Som sagt, jeg får kjøleskap.. Det er verd det bittevesle bryet med å dra med seg vogna. Dessuten blir det svært klamt i biler.

Og pepsi er best! (ikke som blandevann da :D )

KjetilV
15-01-2004, 11:29
Hm...Hva vis det er flere enn 5 som skal? Og er det vansklig og få tak i biletter? Hvor fort blir det utsolgt?

Mosy
15-01-2004, 11:58
Originally posted by KjetilV
Hm...Hva vis det er flere enn 5 som skal? Og er det vansklig og få tak i biletter? Hvor fort blir det utsolgt? Blir vel utsolgt på noen timer...

Tor
15-01-2004, 17:07
Om jeg ikke husker feil ble bilettene lagt ut til salg klokken 19:00 på kvelden, og allerede kl 03:00 på natta mener jeg å huske at det var utsolgt...

Og det til tross for at det var alt for mange som prøvde å komme inn på systemet, så det gikk tregt som bare det.

boja
15-01-2004, 17:14
PTN-serveren får store problemer når tusner av nerder spretter inn får å skaffe seg en tg-ticket :)

Det er et kjempeminus........Slet veldig i fjord med å komme inn.

Blir nervevrak når salget starter: "Tenk om jeg ikke får plass?!?!?!" ;)

Mosy
15-01-2004, 18:58
Originally posted by boja
PTN-serveren får store problemer når tusner av nerder spretter inn får å skaffe seg en tg-ticket :)

Det er et kjempeminus........Slet veldig i fjord med å komme inn.

Blir nervevrak når salget starter: "Tenk om jeg ikke får plass?!?!?!" ;) Jepp, er like kjipt hvert år, men det har liksom blit tradisjon det også.

boja
15-01-2004, 19:58
hehe... ;)

Masema
15-01-2004, 22:06
jepp.. tradisjon å slite seg gjennom og få seg noen biletter..... :) nervevrak eller ikke :p

OgnOmm
15-01-2004, 22:24
Det er sikkert.. Bare å være klar med kald pepsi sitte i intens spenning for å se når det går.

Masema
15-01-2004, 23:55
Originally posted by OgnOmm
Det er sikkert.. Bare å være klar med kald pepsi sitte i intens spenning for å se når det går.

Du liker den derre derre pepsien du :confused: huffameg........

ZpiFF
16-01-2004, 10:56
Pepsi er dritdigg det. Syntes det er like godt som cola, men det kommer litt an på anledningen..

Får da som regel tak i billetter hvis man virkelig vil.. Mange som selger svart etterpå også, så det skal være gode muligheter for å få seg billett. Seff sitter jeg klar en time før det åpner =)

Mosy
16-01-2004, 14:23
Pepsi er dritdigg det. Syntes det er like godt som cola, men det kommer litt an på anledningen..

Får da som regel tak i billetter hvis man virkelig vil.. Mange som selger svart etterpå også, så det skal være gode muligheter for å få seg billett. Seff sitter jeg klar en time før det åpner =) Er igrunn enig i det. Er bare å følge med på gathering.org. Så sitter man klar, med alt i orden på ptn, så blir det TG på deg i år også skal du se;).

Tell
16-01-2004, 15:12
Gleder meg til ticketslippet, men det er nok en liten stund til vi ser den. Sjansene for at PTN-serverne klarer stresset noe bedre er små. Etter hva jeg har skjønt, er det ikke servernes båndbredde (til internet) det går på, men noe rundt databasetilknytningene som forårsaker forsinkelsene.

Pepsi er best - rett og slett fordi de skal gi bort 3.000.000 gratis sanger fra iTunes i samarbeid med Apple! Håper bare at det kommer her hjemme også... kanskje...

Pigg_power
17-01-2004, 19:30
Hello allesammen, jeg er ny i TG men jeg har hørt at det er drit fett... så jeg lurte på når dem begynnte å selge billetter i fjor..

gleder meg no sinnsykt:D :D :D :D :D

phunkee
17-01-2004, 20:16
I fjor ble billettene lagt ut 12. februar. I 2002 ble dem lagt ut i slutten av januar.

Pigg_power
17-01-2004, 21:34
Tusen takk for opplysningen phunkee:D ;)

[VK]Boogieman
18-01-2004, 03:11
Jeg hadde tenkt meg til Sveits i fjor, bare for å prøve noe annet, men jeg endte opp med et skadet kne (tok det som et tegn fra oven) og ville på tg i stedet... eneste problemet var at jeg ikke hadde noen billett, og det var bare 2 uker til TG begynnte... Men etter en liten leite stund endte jeg faktisk opp med 3 stykker som solgte billett til samme pris som de kjøpte.. Så fortvil ikke hvis dere ikke får billett i første omgang... Bare å vente littt, for det er alltsi en hel haug med folk som plutselig ikke kan alikevel...

KjetilV
22-01-2004, 16:49
På PTN, din konto, så går det an å registrere PTN kort. Må jeg gjøre det? Før jeg kan dra?

Tor
22-01-2004, 17:03
Hvis det er på samme måte som i fjor, kan du enten registrere f.eks. Visa kortet ditt som PTN-kort, eller du kan skrive ut biletten og ta med deg den. Du behøver altså ikke å hat et PTN-kort, men den køen du kan stille deg i om du har PTN-kort, var i alle fall i fjor mye kortere enn den for folk uten :D

Peat
25-01-2004, 01:39
Originally posted by Tor
...kan skrive ut biletten og ta med deg den. Du behøver altså ikke å hat et PTN-kort, men den køen du kan stille deg i om du har PTN-kort, var i alle fall i fjor mye kortere enn den for folk uten :D

det kan JEG banne på - stod søren meg 4 timer i kø :mad:
..men det var verdt det :D så absolutt! (første gang på TG ifjor forresten..) ser fram til årets!

-Peat

[VK]Boogieman
25-01-2004, 11:48
Originally posted by Peat
det kan JEG banne på - stod søren meg 4 timer i kø :mad:
..men det var verdt det :D så absolutt! (første gang på TG ifjor forresten..) ser fram til årets!

-Peat
TG er alltid verdt køen... Dette blir mitt 4. TG og ved hjelp av litt smart tenking, så har jeg slippi unna den verste køen... Stå opp tidlig folkens... Det er verdt det! :D

KAAN
25-01-2004, 11:53
Man kan registrere VISA/Mastercard hos PTN og bruke de som PTN kort. Da trenger man ikke noen papir billett og kan stå i køen for kort. Men husk legitimasjon dersom man registrerer VISA eller Mastercard da de som regel ikke er gyldig som legitimasjon. Da tenker jeg spesielt på Mastercard med bilde og "ekte" VISA med bilde, de er ugyldige som legg.