Log in

View Full Version : Poll: Plass eller verdens største dataparty?

Tell
16-01-2004, 21:52
Det var en request om dette, så det er vel like greit å ta dette først som sist.

Derfor spør jeg:

Hva er viktigst? Stor plass, eller å være med på verdens største dataparty?

Husk at crew prøver å imøtekomme begge deler; de gjør så godt deg går ann å gjøre!

Badeballen
16-01-2004, 23:46
Originally posted by powerbook
Det var en request om dette, så det er vel like greit å ta dette først som sist.

Derfor spør jeg:

Hva er viktigst? Stor plass, eller å være med på verdens største dataparty?

Husk at crew prøver å imøtekomme begge deler; de gjør så godt deg går ann å gjøre!

Synes det er viktigere at det fortsatt holder tronen som verdens største data party! Hadde 17'' CRT på TG i fjor, og det gikk bra. I år tar jeg med meg 17'' LCD skjerm. Skal bli digg! =)
Må også nevne at jeg har vært på partys med enda mindre plass, så dette burde de fleste klare.

Mosy
17-01-2004, 00:19
Jeg syntes tittelen som verdens største dataparty e viktigere. Enkelt og greit fordi jeg ikke trenger 21"CRT for å kunne spille CS hele TG....

[VK]Boogieman
18-01-2004, 03:08
Det er selphølgelig størrelsen på partyet som teller... Tenk så kjedelig det hadde vært hvis vi satt i vikingskipet en person på hver rad, og de bare solgte noen hundre billetter..
Jeg har fått fint plass til alle mine ting på alle tg'r jeg har vært på... man må bare være litt oppfinnsom, og gjerne bygge litt i høyden... :)

Tell
18-01-2004, 11:27
Originally posted by [VK]Boogieman
Det er selphølgelig størrelsen på partyet som teller...
Jo, men hadde man egentlig merket stor forskjell på om det var 5.500 mennesker i salen, enn 4.500? Jeg bare lurer!

Jeg synes at kreative metoder bør bli tatt i bruk for å løse dette "problemet" - men hva disse metodene skal være, vet jeg ikke.

evil_t
18-01-2004, 12:59
Enig med powerbook. Om du står på tribuna og ser utover så sier du "dæven det er mye folk her", og ikke "dæven det er 5132 pers. her"

[VK]Boogieman
19-01-2004, 00:06
Jo, men hadde man egentlig merket stor forskjell på om det var 5.500 mennesker i salen, enn 4.500? Jeg bare lurer!

Jeg synes at kreative metoder bør bli tatt i bruk for å løse dette "problemet" - men hva disse metodene skal være, vet jeg ikke.
Men alikevel... Jeg syns da at ryktet de har som verdens største party, burde være godt fortjent... Syns da at det hadde virket litt lamt å kalle det verdens største hvis de bare var en eller to deltagere mer enn verdens nest største... Syns ikke dere?

HellBoy
19-01-2004, 09:19
Er det virkelig et så stort problem med plassen man hadde i fjor? Synes det så ut som de fleste klarte seg greit, jeg..?

[VK]Boogieman
19-01-2004, 11:56
Originally posted by HellBoy
Er det virkelig et så stort problem med plassen man hadde i fjor? Synes det så ut som de fleste klarte seg greit, jeg..?
Jeg klarte meg helt perfekt... hadde til og med plass til overs jeg... Løsningen på det store "problemet" som alle maser om, er å gå på Clas Ohlson og kjøpe en Monitor Hylle (http://www.clasohlson.no/images/products/N/hi/B/HD4_321524A_hi_N.jpg) til usle 119kr... Og da kan man bygge i høyden... (Det står max 5 kilo, men den tåler MYE mer... )

El_Cid
19-01-2004, 16:41
Jeg klarte meg helt perfekt... hadde til og med plass til overs jeg... Løsningen på det store "problemet" som alle maser om, er å gå på Clas Ohlson og kjøpe en Monitor Hylle (http://www.clasohlson.no/images/products/N/hi/B/HD4_321524A_hi_N.jpg) til usle 119kr... Og da kan man bygge i høyden... (Det står max 5 kilo, men den tåler MYE mer... )

Den funker dårlig om du har flatskjerm da... =)

Mosy
19-01-2004, 16:53
Originally posted by El_Cid
Den funker dårlig om du har flatskjerm da... =) Har du flatskjerm har du også god plass til å lage hylle på andre måter. Personlig trenger jeg ikke hylle når jeg har LCD.

klette
19-01-2004, 19:50
tror jeg er en av de få som syntes man hadde overaskende god plass i fjor i forhold til oppstyret det lagde.

nå har nå jeg LCD skjerm, men dog...

Masema
19-01-2004, 22:17
Man må jo seff ha flere folk! og stort party! ellers blir det bare kjipa greier! men om man hadde tatt de vip plassene som ikke er i bruk og lager de til normale plasser så hadde det vært en helt annen sak ;)

[VK]Boogieman
20-01-2004, 12:10
Originally posted by El_Cid
Den funker dårlig om du har flatskjerm da... =)
Hvis man har flatskjerm, så trenger man i hvert fall ikke klage, for da har man jo VELDIG god plass til det meste...

HellBoy
20-01-2004, 19:57
Ja, klaging på plass er vel egentlig forbeholdt folk med CRT-skjermer, LCD går fint, som nevnt over og over og over igjen i denne tråden ;)

evil_t
20-01-2004, 20:48
Det fungerer helt greit med CRT også. Spørs hva du gjør ut av det.
Ting som kan gjøre at du "får" ekstra plass
-Mekk deg en spacesaver så har du plass til tastatur og mus under skjermen
-Sette kabinettet ditt oppå naboens
-Lage hylle til å ha over skjermen
-Rydde rundt deg så plassen i hvert fall ikke blir mindre.
-Og en ting som ingen har nevnt: passe på så naboen din ikke lurer til seg noen cm. (han som satt rett ovenfor meg prøvde seg på å stjele 10cm!)

[VK]Boogieman
21-01-2004, 14:02
Man må alltid prøve å lure til seg litt extra plass i alle retninger... For hvis naboene ikke reagerer og trenger den plassen, så kan jo like så godt du ta den... ;)

Mosy
21-01-2004, 14:52
Man må alltid prøve å lure til seg litt extra plass i alle retninger... For hvis naboene ikke reagerer og trenger den plassen, så kan jo like så godt du ta den... ;) Så lenge man beklager seg og flytter skjermen/utsyret så fort han reagerer...

Masema
21-01-2004, 16:03
Originally posted by Mosy
Så lenge man beklager seg og flytter skjermen/utsyret så fort han reagerer...

helt enig der :p

Tell
21-01-2004, 16:49
Man må alltid prøve å lure til seg litt extra plass i alle retninger... For hvis naboene ikke reagerer og trenger den plassen, så kan jo like så godt du ta den... ;)
Sakte men sikkert, that's the key. Særlig hvis du har hylle, er det lettere å stjele litt mer plass.

Og husk - jeg har aldri sagt dette ;)

monoïd
22-01-2004, 08:11
Plassene bortpå Q3-rekkene i fjor var helt forferdelige.
Og nei, vi har ikke no spesialutstyr som tar xtra plass :p.
Jeg og 4 kamerater satt opp sakene og venta på enda 2 til som skulle sitte mellom oss og noen andre. de andre hadde kommet allerede, så nå var det ca 50CM til begge de folka. i TILLEGG til at det lå et lass med cat5 og en diger switch der. Det var endel problemer som oppstod da kan man si. flere måtte også ha skjermen _HELT_ uti kanten på bordet med tastatur eller MUS på FANGET. Svært lite behagelig..

Jeg stemmer for mer plass etter fjorårets tg :p

[VK]Boogieman
22-01-2004, 17:29
Så lenge man beklager seg og flytter skjermen/utsyret så fort han reagerer...
Selvfølgelig... Da lager man en eller annen dum unskyldning og flytter på seg... Men hvis personen ikke reagerer, så trenger jo ikke den personen den plassen så da kan man jo bare beholde den... :)

magne
24-01-2004, 16:34
dere burde sakffe dere et slags "brett" til å ha oppå skjermen.. slik at man kan feks. sette alt mulig rot og sånn der :=) da får man utnytta plassen bedre :)

selges hos clas..

Mosy
25-01-2004, 16:51
Originally posted by magne
dere burde sakffe dere et slags "brett" til å ha oppå skjermen.. slik at man kan feks. sette alt mulig rot og sånn der :=) da får man utnytta plassen bedre :)

selges hos clas.. Litt slit for de med LCD da:p, men de har jo god plass uansett...

Neurook
25-01-2004, 17:21
Problemet kommer når han/hun ovenfor har en skjermdybde på to meter. Jeg fikk ikke plass til min vanlige 17 tommer i fjor.

Mosy
25-01-2004, 18:23
Originally posted by Neurook
Problemet kommer når han/hun ovenfor har en skjermdybde på to meter. Jeg fikk ikke plass til min vanlige 17 tommer i fjor. Det er da man skal spørre pent om personen venligst kan flytte utstyret sitt.

eirik
25-01-2004, 19:29
Jeg satt med 17" CRT i fjor og det fungerte fint. Burde vel legge til at personen som satt på andre siden av bordet hadde laptop.

Moralen her er: Plasser deg ovenfor en person med laptop...

I år har jeg faktisk laptop som jeg skal ta med meg. Det skal virkelig bli godt. Blir det en tur for å bære inn utstyret i forhold til de 2/3 turene årene før.

Det er jeg vil si er vel at det er ikke utstyret du tar med det står på, men humøret og innstillingen din. Du kommer vel ikke på TG for å sitte ved pcen vel? Vi møter jo opp for å treffe andre med felles interesser.

Tell
25-01-2004, 21:46
Originally posted by eirik
Du kommer vel ikke på TG for å sitte ved pcen vel?
Veeelll....

Det hadde vært koselig å være sammen med 5.000 andre mennesker i en uke, men (for min del i alle fall) bidrar nok datamaskinens tilstedeværelse en god del.

Oder was?

Mosy
25-01-2004, 22:40
Veeelll....

Det hadde vært koselig å være sammen med 5.000 andre mennesker i en uke, men (for min del i alle fall) bidrar nok datamaskinens tilstedeværelse en god del.

Oder was? Det er riktig, men jeg tror endel utenforstående (les: pressen) har bomma litt når det gjelder hva folk driver med på TG. Det sosiale er en viktig faktor på TG.

[VK]Boogieman
25-01-2004, 23:00
Det er riktig, men jeg tror endel utenforstående (les: pressen) har bomma litt når det gjelder hva folk driver med på TG. Det sosiale er en viktig faktor på TG.
Det er sant... har ikke peil på hvor mange jeg har hatt diskusjoner med om hvor kuli TG er, bare fordi de tror at alt vi gjør er å sitte foran PC'n i en uke og ingen kontakt med menneskene rundt...

OgnOmm
25-01-2004, 23:06
Eks. var jeg med på å kaste en fyr i en søpplecontainer i fjor.. Må gjøre det igjen i år da.. få det til å bli tradisjon :D

Anyway.. tg er mer enn 5 dager klæss foran pc'en...

Mosy
25-01-2004, 23:08
Det er sant... har ikke peil på hvor mange jeg har hatt diskusjoner med om hvor kuli TG er, bare fordi de tror at alt vi gjør er å sitte foran PC'n i en uke og ingen kontakt med menneskene rundt... Helt klart. Kjenner til det der ja. Media burde heller sende noen som er inni miljøet. Eventuelt kan de jo hyre in "insider" til å skrive en artikkel for et par lapper. Kan snu et par fordommer på den måten.

[VK]Boogieman
26-01-2004, 01:18
Helt klart. Kjenner til det der ja. Media burde heller sende noen som er inni miljøet. Eventuelt kan de jo hyre in "insider" til å skrive en artikkel for et par lapper. Kan snu et par fordommer på den måten.
Det er en veldig god ide... Så kan folk virkelig få vite hva TG egentlig er... Det er ikke mange som veit om hva som skjer av show, konkurranser ol...

aklla
26-01-2004, 09:39
synes vi bør få litt bedre plass, var litt liten plass i fjor, men det gikk jo, satt selv med 19" crt og stooooort tower

[VK]Boogieman
26-01-2004, 13:23
Originally posted by aklla
synes vi bør få litt bedre plass, var litt liten plass i fjor, men det gikk jo, satt selv med 19" crt og stooooort tower
Man klarer seg egentlig bra med den plassen man har... Man får veldig mye bedre plass om man samarbeider med personen som sitter på andre siden av bordet... som f.eks å flette skjermer eller sette tårnene oppå hverandre... Tenk kreativt!

sosohal
31-01-2004, 01:54
Hva med oss som ikke tør å snakke til fremmede? :S

[VK]Boogieman
31-01-2004, 14:55
Originally posted by sosohal
Hva med oss som ikke tør å snakke til fremmede? :S Da er det deres problem... Da får du bare innrette deg etter det... Er da ikke så vanskelig å snakke med fremmede vel??

sosohal
31-01-2004, 15:14
Det er jo litt skummeld da. Jeg synes det er skummelt. :(

HaanZ
31-01-2004, 15:53
kanskje han tek deg med heim og gjer fæle ting. Eller fine, ettersom ein ser det.

Mosy
31-01-2004, 17:18
Det er jo litt skummeld da. Jeg synes det er skummelt. :( Ta med deg en god venn da vel:). Er ikke så skummelt når man er to;)

phunkee
31-01-2004, 18:05
Hva med oss som ikke tør å snakke til fremmede? :S

Da går du bort til #hw.no gjengen og henter mamma (Xell) som passer på alle barna (dvs deg) så kan ho ordne dette for deg.

:p

HaanZ
31-01-2004, 18:58
vel, enn så lenge så er vel ho framand ho og?

[VK]Boogieman
31-01-2004, 20:16
Men jeg er ingen fremmed, så da kan du jo bare ta kontakt med meg?? Så skal nok jeg ta vare på lille deg jeg... :D

Nevrosert
01-02-2004, 00:19
eller hvis du vil finne ut av ting på egen hånd kan du bare stable alt opp midlertidig så tar du deg en tur rundt i hallen og ser på alle de rare tingene folk finner på for å få plass til alt de har tatt med seg... det pleier å funke brille.... har sett mange rare idéer... men de mer farlige løsningene varer ikke lenge, grunnet vårt kjære ansvarlige crew (phew jeg får ihvertfall ikke en kaffetrakter i hodet i år heller tenker jeg...)

[VK]Boogieman
01-02-2004, 01:14
Originally posted by Nevrosert
eller hvis du vil finne ut av ting på egen hånd kan du bare stable alt opp midlertidig så tar du deg en tur rundt i hallen og ser på alle de rare tingene folk finner på for å få plass til alt de har tatt med seg... det pleier å funke brille.... har sett mange rare idéer... men de mer farlige løsningene varer ikke lenge, grunnet vårt kjære ansvarlige crew (phew jeg får ihvertfall ikke en kaffetrakter i hodet i år heller tenker jeg...)
Er vel litt seint å finne ut av løsninger når man allerede er der... Kan ikke akkurat lage seg en hylle til npr man er i hallen??

Moneyman
01-02-2004, 06:41
Tenker tilbake til den gangen vi hadde plass... ikke som i fjor når man ikke hadde støtte til hendene foran tastaturet. Jeg er absolutt for litt ferre deltakere til fordel for komfort.
I fjor hadde jeg med plate som jeg forlenget bordet med, til den ene naboens fortvilelse. Kan nok ikke det i år ( desverre ).
Ikke bare bredden som er problem ( den har vel vært det samme de siste årene (?)). For meg, og mange andre er problemet dybden. Til de lager en flatskjerm som er like rask som en crt-skjerm, så er det ikke noe alternativ for meg som gamer.

[VK]Boogieman
01-02-2004, 10:37
Originally posted by Moneyman
Tenker tilbake til den gangen vi hadde plass... ikke som i fjor når man ikke hadde støtte til hendene foran tastaturet. Jeg er absolutt for litt ferre deltakere til fordel for komfort.
I fjor hadde jeg med plate som jeg forlenget bordet med, til den ene naboens fortvilelse. Kan nok ikke det i år ( desverre ).
Ikke bare bredden som er problem ( den har vel vært det samme de siste årene (?)). For meg, og mange andre er problemet dybden. Til de lager en flatskjerm som er like rask som en crt-skjerm, så er det ikke noe alternativ for meg som gamer.
Jeg har en GIGANTISK CRT-skjerm som jeg fikk god plass med... Man må bare avtale litt med personen som sitter på andre siden av bordet for deg... Så kan dere "flette" skjermer... Jeg gjorde det og hadde da baksiden av skjermen min nesten ved bordenden av personen som satt foran meg... Og det funket veldig bra...

Nevrosert
01-02-2004, 15:37
:D :D slipper hvertfall å være urolig, får tatt med meg LCD-skjerm jeg, så da er det vel litt mer plass å stash'e candy o.l. :P

[VK]Boogieman
01-02-2004, 19:51
Originally posted by Nevrosert
:D :D slipper hvertfall å være urolig, får tatt med meg LCD-skjerm jeg, så da er det vel litt mer plass å stash'e candy o.l. :P
LCd skjerm er for pingler... Man får jo ingen utfordring hvis man ikke har med seg en CRT skjerm da... :D

OgnOmm
01-02-2004, 20:56
LCd skjerm er for pingler... Man får jo ingen utfordring hvis man ikke har med seg en CRT skjerm da... :D

WORD! :D

19" CRT er tingen!

HaanZ
01-02-2004, 20:59
Originally posted by OgnOmm
WORD! :D

19" CRT er tingen!

Ja, men den står på Dovre... Og det er langt dit.

[VK]Boogieman
02-02-2004, 16:13
Originally posted by HaanZ
Ja, men den står på Dovre... Og det er langt dit.
Det er verdt det... Ingenting kan måle seg med å stå på TG og fundere over hvordan man skal få plass til alt... For å så få seg en skikkelig selvtillitt-boost av å finne ut at man faktisk kommer opp med en grei løsning... :D

zyc
03-02-2004, 21:12
Wee.. 19" Samsung SyncMaster :D, har armbånd, så jeg regner med at jeg kommer før stakkaren på andre siden av bordet :cool:

eivind
03-02-2004, 21:30
Jeg savner et alternativ der det står begge deler, eller noe slikt. Men jeg har egentlig ikke noe imot plassene, men med en 19" CRT kan det bli litt trangt etterhvert :D men skitt-au, alt ordner seg uansett.. Det er TG det er snakk om, den feteste eventen i året :D

[VK]Boogieman
04-02-2004, 16:16
Originally posted by eivind
Jeg savner et alternativ der det står begge deler, eller noe slikt. Men jeg har egentlig ikke noe imot plassene, men med en 19" CRT kan det bli litt trangt etterhvert :D men skitt-au, alt ordner seg uansett.. Det er TG det er snakk om, den feteste eventen i året :D
Det er sant det... Man får ALLTID plass... :) Gleder meg skikkelig til TG assa... :)

Andhrim
04-02-2004, 16:24
Gjør som jeg gjorde på TG03: 1: Stikk til Elkjøp, kjøp en stk. LCD-skjerm (med skadeforsikring). 2: Sitt på TG og kos deg med god plass. 3: Stikk tilbake til Elkjøp dagen etter TG og returner hele skiten, du får tilogmed tilbake penga du brukte på forsikringa :D No qustions asked

[VK]Boogieman
04-02-2004, 16:53
Originally posted by razor84
Gjør som jeg gjorde på TG03: 1: Stikk til Elkjøp, kjøp en stk. LCD-skjerm (med skadeforsikring). 2: Sitt på TG og kos deg med god plass. 3: Stikk tilbake til Elkjøp dagen etter TG og returner hele skiten, du får tilogmed tilbake penga du brukte på forsikringa :D No qustions asked
Særiøst??? Dæven... Hadde vært morro da... Men hva hvis detskjer noe med skjermen?? Tror heller at jeg tar med meg gode gamle CRT'n og koser meg med den... :)

Andhrim
04-02-2004, 18:46
... Men hva hvis detskjer noe med skjermen??

Det var derfor jeg inkluderte skadeforsikringen. Jeg kunne levert den tilbake i småbiter om jeg ville :D

Men det må jo være på Elkjøp da. Har ikke hørt om noen andre som har slik 30 dagers full retur-rett slik som de. (Men i år fikser jeg LCD via en bekjent da...)

[VK]Boogieman
04-02-2004, 18:50
Originally posted by razor84
Det var derfor jeg inkluderte skadeforsikringen. Jeg kunne levert den tilbake i småbiter om jeg ville :D

Men det må jo være på Elkjøp da. Har ikke hørt om noen andre som har slik 30 dagers full retur-rett slik som de. (Men i år fikser jeg LCD via en bekjent da...)
Hummelumm... Det er jo ganske greit da... :) Humm.. Vurderer det... :)