Log in

View Full Version : Musikkcompoflashback

HaanZ
27-01-2004, 09:51
Dei som styrer musikkcompo må klare å vere objektive og ikkje gje etter for press etterpå. Det vart ein litt subjektiv utvelgingsprosess i fjor (som han sa sjøl) og det vart klager etterpå (alle i denne delen av forumet kjenner jo historia). Slikt bør ikkje gjenta seg, menier nå eg. Ein regel bør vere: Ansvarleg for musikkcompo sitt objektive ord er di lov.

lavizh
29-01-2004, 01:49
En ting jeg reagerer på er folk som går rundt og sier STEM PÅ MEG!!

Folk må da få lov til å stemme på dem de vil. Men venner og bedkjente føler seg en smule tvinget til å stemme på den personen, og da blir hele compoen feil.

Jeg sier at vi heller burde ha et dommer panel i år, og ikke stemmer fra folk i salen.

Dommere som tar hensyn til :

* Kvalitet
* Produskjonsmessig
* Innhold
* Originalitet

Da selvfølgelig dommere som klarer å høre på ALLE sjangere og ikke kun dømmer etter det de selv liker, gjerne også dommere som har en fot innenfor musikkbransjen, også musikere som har drevet på et par år.

HaanZ
29-01-2004, 07:37
Vel, det er sikkert litt seint med dette nå, sidan søknader til crew er over, men det kan hende at noko let seg gjere.

Men når eg tenkjer litt så treng ikkje dommarpanelet vere noko crew =]

CEO
29-01-2004, 11:02
Hva med å dra inn Rockagill og likesinnede... Han var jo der i fjor, og jeg regner med at han ikke har så mye imot å stille opp i år også =)

|-LoX-|
29-01-2004, 14:16
Jeg er helt enig med lavizh!
Få inn en jury utenfra til å kåre en vinner i denne compoen, det har blitt bevist år etter år at systemet med avstemming blant samtlige deltakere er litt for sårbart for musikkcompoen, selv om fjoråret ble noe ekstraordinært...

OptimizE
01-02-2004, 23:07
Jeg er nok en gang ansvarlig for musikk-compoene i år. La meg til å begynne med si at jeg var helt fersk i fjor, og lærte _mye_ av de situasjonene som oppstod, samt de feilene jeg gjorde. Jeg ser at fjorårets "stem-på-alle"-opplegg gikk særdeles dårlig, og dette vil _ikke_ bli gjennomført i år, no matter what. Når det gjelder muligheten for en juryutvelgelse, er dette noe vi ser på om dagen. Noe spesifikt er ikke enda foreslått, men det diskuteres.

Mitt foreløpige ståsted er at stemminga i all hovedsak bør ligge hos deltakerene. Jeg ser altså for eksempel for meg en jury som velger ut hvilke låter som går til finalen.

Meeen, som sagt, dette er ikke avgjort enda. Fint å få litt meninger fra dere her :)

|-LoX-|
01-02-2004, 23:29
Originally posted by OptimizE
Mitt foreløpige ståsted er at stemminga i all hovedsak bør ligge hos deltakerene. Jeg ser altså for eksempel for meg en jury som velger ut hvilke låter som går til finalen. Hva med f.eks. å prøve et system der stemmene fra deltakerne og stemmene fra en jury begge teller en viss prosentandel?

OptimizE
01-02-2004, 23:31
Originally posted by |-LoX-|
Hva med f.eks. å prøve et system der stemmene fra deltakerne og stemmene fra en jury begge teller en viss prosentandel? Det er i aller høyeste grad et av alternativene :)

kusma
02-02-2004, 17:42
Originally posted by lavizh
En ting jeg reagerer på er folk som går rundt og sier STEM PÅ

Enig, det er lite vits at folk går rundt og sanker stemmer for deg, du taper uansett.

lug00ber
02-02-2004, 18:13
vel.. la oss se etter om noen har det som skal til for å battle Kvasigen Voting Division.
Bring 'em on!

HellBoy
02-02-2004, 18:44
Originally posted by kusma
Enig, det er lite vits at folk går rundt og sanker stemmer for deg, du taper uansett.

Trying is the first step towards failing.

HaanZ
28-02-2004, 15:55
Originally posted by lug00ber
vel.. la oss se etter om noen har det som skal til for å battle Kvasigen Voting Division.
Bring 'em on!

På TG02 vart eg utsett for denne grusomme undergrunnsorganisasjonen. Eg vart torturert og lemlesta og måtte til slutt gje tapt og stemme på demoen deira. Denne opplevinga er noko eg ikkje vil sjå fleire gå gjennom, så få endring på systemet! :(

lavizh
28-02-2004, 16:33
Originally posted by OptimizE
Det er i aller høyeste grad et av alternativene :)

Jau.

HaanZ
28-02-2004, 16:41

Var det kusma du skulle quote?

Der kom det, ja. Det virkar på meg som om kusma berre tek det ein god del mindre seriøst enn lavizh...

lavizh
28-02-2004, 16:42
Originally posted by kusma

edit : blabla! ... den kan tolkes på 2 måter kusma.

lavizh
28-02-2004, 16:49
Originally posted by HaanZ
Var det kusma du skulle quote?

Der kom det, ja. Det virkar på meg som om kusma berre tek det ein god del mindre seriøst enn lavizh...

seriøst og seriøst. jeg bare sier at det normale systemet ikke funker bra nok og at det trengs en revisjon :)

HaanZ
28-02-2004, 17:04
seriøst og seriøst. jeg bare sier at det normale systemet ikke funker bra nok og at det trengs en revisjon :)

Ja nå har du endra att så da. Eg seier berre at kusma kjem med eit uinteressant innlegg ein kan ignorere i denne samanhengen ;)