Log in

View Full Version : PTN og PTN-avgift

krikkit
03-02-2004, 00:33
Jeg lurer på hvorfor vi betaler PTN avgift på 28 kr. PTN leverer en tjeneste som overhode ikke holder mål, og de krever penger for dette. Jeg synes det er latterlig og urimelig! 28 kr x 4500 deltagere = 126000 kr. Det er en del penger og man BØR kunne kreve en bedre tjenste enn det som blir levert nå. Jeg er ikke sikker på hvor mange billetter som er solgt hittil, men det er ikke spesielt mange skal jeg tro de andre postene som er lagt ut på dette forumet. Hvis det stemmer det som Mosy har sagt i en post her: kl 23:45 var det igjen 3875. Det vil si fantastiske 40 billetter pr time! Det er nesten så håpløst at jeg med mine middelmådige datakunskaper kunne laget et bedre system, og hosta det på en ISDN linje. (Det siste var kanskje en overdrivelse, men ikke langt unna sannheten.)

Vel hovedpoenget mitt er at jeg mener at PTN tar seg for godt betalt på for dårlig tjeneste. Noen burde ta tak i dette, f.eks deltakerombudet eller ledelsen, og sørge for at dette ikke gjentar seg og at vi får refundert de 28 kronene! Ikke at jeg vil merke det så godt i lommeboka mi, men det vil nok svi for PTN. Og jeg vil at PTN skal forstå vår frustrasjon (alle kan SI: "ja vi skjønner at det var kjedelig å sitte i kø i 6 timer, men det fiksa seg jo til slutt da", men når de TAPER penger på dette, det er da de SKJØNNER at dette må det gjøres noe med).

Edit: I min frustrasjon i går kveld glemte jeg å takke D'Arcy, C|hris og de andre OPene på #tg for sin stå-så-vilje og sin innsats for at dette TG'et også skal bli bra. Ikke la vår syting om PTN gå utover deres motivasjon og innsatsvilje, for vår krittikk er ikke rettet mot dere!

- Martin (litt irritert og litt trøtt)
aka Krikkit

xrr
03-02-2004, 00:40
Dette er det latterligste jeg har vært med på. ventet i 6 timer og 37 minutter nå. DETTE ER GRUNN TIL FRUSTRASJON. PTN kan brenne i innerste %&#!"%#!"%!"% !" !" irriterer meg så sinnsykt at det er vanskelig å beskrive med ord. OG BETALE FOR TORTUR, når i %#!%#%" var det en god idè?

OgnOmm
03-02-2004, 00:42
Nå har jeg skaffa biletter, så jeg skal ikke whine fælt mye, men lell!

Systemet dems er så rottent at det ikke skulle vært lov.. Hadde bare flaks at vi kom inn..

Tilogmed systemet i fjor var bedre, enda da datt serveren ned i over en time...

jh_
03-02-2004, 00:43
ja! ja! ja! 100% enig!! PTN er labert! Det hadde vært greit om det var lang kø, og at det kunne ta tid osv, men dette er jo random queue, som har blitt påvist flere steder på forum og irc!
Når du har ventet i 6 timer, og har hoppet fra 260 til 1500, deretter ned til 6, så har du hoppet opp på 800 igjen.. Så er du tilslutt rimelig frustrert og lei!
Her er det mange som har ventet fra salget startet, men 9x% av de har ikke fått billett, mens det kan komme en inn kl. 23:00 og få billett så å si med en gang! Det har vært tilfeller av dette, det finnes ikke noe system over dette idetheletatt!

cRAZY^
03-02-2004, 00:48
Ja, sitti her ganske lenge nå... Byner å bli ganske lei den ptn greia. Byner å bli trøtt...
Så man kan si at ptn har foreløpig har ødelakt en dag for meg, og jeg kommer ikke til å orke å følge med på skolen i morgen. Er egentlig litt lei Ptn. Og at vi payer dem er jo egentlig litt latterlig... Lenge leve et nytt ptn system :S

Scirre
03-02-2004, 00:49
Jeg syns hele opplegget med kø og den slags hørtes fint ut i starten, men selvfølgelig....

Greit nok at dere har stor pågang på serveren, men at køen skal gå baklengs av den grunn finner jeg litt rart. Og når en kompis av meg først får seg inn i køen, kom han inn på nr. 600-og noe, ca 500 plasser foran meg som hadde sitti pal foran pc'n i litt over 2 timer! urettferdig!

Enig om at ptn-gebyret må ned! jeg regner med at dette systemet forbedrer seg betraktelig til neste år, med tanke på at dette er først året med kø-systemet, regner med dere lærer noe...

Bakke
03-02-2004, 00:49
Er forbanna lei selv nå, ventet 9 timer nå, og nå er jeg oppe i 84. Er det noe som kødder seg opp nå så vil jeg nesten vurdere søksmål mot partyticket.net :mad: .

Gakks
03-02-2004, 00:52
Jeg er veldig enig, dette er totalt uakseptabelt. Krikkit skal på jobb klokken 08:00 i morgen, klokken er nå 00:50. Dette går ut over jobben hans. Jeg skal på skolen 08:30, men slik det ser ut nå så sovner jeg ikke ett minutt engang før den tid. Hvorfor har ikke Partyticket innsett at når 5000 "nerder(inner)" skal ha billetter så fører det til kaos? Er det ikke bedre å slippe billettene litt etter litt f.eks.? (Kanskje ikke så bra forslag, men men, prøver bare å være konstruktiv her.) Saken er at Partyticket profiterer på en vare vi som forbrukere definitivt ikke er fornøyd med, og som i tillegg går utover våre dagligliv. Dette virker uomtvistelig urettferdig for min del. Kan ikke noen i TG-crewet ta tak i dette og kontakte Partyticket?

xrr
03-02-2004, 01:08
Dra de ansvarlige for ptn inn i en mørk skog,
henge dem i et høyt tre,
sette opp et helvetes lærret,
smekke opp en passende prosjektor,
lage et system av en annen dimensjon ( noe de har gjort ( http://home.no.net/dufferz/PTN_4D.jpg ) kan godt kjøre systemet i 5D ),
låse øynene deres ( så de alltid er åpne ( shining prinsippet ) ),
de er nå nr. 25053 i køen,
de må klare å komme igjennom om ikke blir de spist av mutante nerder som springer vilt under treèt ( mutert pga. av PTN systemet ),
sette server på en 14,4k linje,
på sydpolen,

om de er heldige og kommer igjennom ( la oss si innen 10 t x 4500 = 45 000t ) så starter vi på nytt. helt til retferdigheten seierer og PTN bestemmer seg for å TILBY NOE BEDRE EN DET ##!€!#"€ CRAPET HER
KOS :€

ahmuma
03-02-2004, 01:16
helt enig!!

PTN system er noe dritt!! tok 7 timer for å bestille billetter og da var det fortsatt 3600+ billetter igjen!!
for en rask system!! f*** PTN!

Breiker
03-02-2004, 06:18
helt på trynet.. selv satt jeg 6 timer i kø.. kom ikke nærmere enn 1500 før jeg ga faen. ( skal ikke men prøvde å skaffe billetter til en annen kar )

Jeg var på 1800, 1400, 400, 300 og tilslutt 1500.. UTEN Å TRYKKE REFRESH EN GANG ( for dette skulle jo flytte deg 15min tilbake i køen!!! )

idioti! noen som har nret til han som lagde "køen"??? vil gjerne prate men han om det systemet hans og si hva jeg mener om det!

Gakks
03-02-2004, 10:26
Jeg tror ikke spørsmålet lengre er om vi har noe å klage over, eller hva vi klager på. Spørsmålet nå er hva Partyticket kommer til å gjøre i retning oss. 5000 misfornøyde brukere må de da ta hensyn til?

[VK]Boogieman
03-02-2004, 16:23
BillettService ROXXXXXXXOR!!!!

ZpiFF
03-02-2004, 16:44
SYSTEMET var bra og det så dere jo selv etter 2 om natta. Det er bare hvordan det virker i praksis som sucker.

Les på gathering.org så får vi håpe at dette systemet (som såvidt jeg vet aldri har blitt skikkelig testet) fungerer til neste år når disse bugsene nå er fikset.

Fikk billett klokka 22:54 :)

Onkel Ballong
03-02-2004, 16:58
Jeg personlig satt oppe til nesten klokka 3 og ventet på billetter, fikk etterhvert karret til meg 5 stykker, men pga. at jeg ikke fikk lagt meg før halv 4, klarte jeg rett og slett ikke gå på jobb, var simpelten for trøtt.

9 timers ventetid er uakseptabelt lenge. 1 time venting blir jo sett på som uakseptabelt lenge og vente i dagens samfunn.

Dette er vel 3. året på rad dette systemet funker, og hvert år har vi fått presentert følgende melding:

"Denne gangen FUNKER det.

Vel, dette er tredje gang ting har gått skeis, og de aller fleste begynner vel bli mektig lei. Alle stresstester og slik dere utfører kan ALDRI engang begynne og etterligne det stresset som påføres servere/linje under billettsalget.
Er det ikke på tide og begynne å se etter andre salgsmetoder, eventuelt gå tilbake til Billettservice?

Merk: Dette er ikke rettet til TG-crew, de gjorde en fremragende jobb med å informere folk på IRC og Web igår. Stor takk til dem, som faktisk brukte av fritiden sin til å svare på teite spørsmål.

Formosissima
03-02-2004, 17:28
Dette er det verste jeg har vært med på. Satt pal i kø fra 18.00 -> 02.30, dvs 8 1/2 time. (Ikke medregnet det faktum at jeg logget inn en god stund før salget begynte).

Dette er for dårlig.
Kom inn som nummer 531. Etter 2 1/2 time var jeg 521. Rett etter ble jeg 2675. Så hoppet jeg ned til 34 etter en 10-minutters tid.
...For så å fyke opp til 756, og være stuck der til i to tiden.

[VK]Boogieman
03-02-2004, 17:43
Originally posted by Formosissima
Dette er det verste jeg har vært med på. Satt pal i kø fra 18.00 -> 02.30, dvs 8 1/2 time. (Ikke medregnet det faktum at jeg logget inn en god stund før salget begynte).

Dette er for dårlig.
Kom inn som nummer 531. Etter 2 1/2 time var jeg 521. Rett etter ble jeg 2675. Så hoppet jeg ned til 34 etter en 10-minutters tid.
...For så å fyke opp til 756, og være stuck der til i to tiden.
Det er jo bare helt topp da... :) Jeg var oxo en av de... Jeg satt fra kl 17:00 jeg, og når jeg endelig kom inn i køen i 19:00 tiden gikk jeg opp og ned som en jojo... :)