Log in

View Full Version : Drepte 3, går fri.

Breiker
03-02-2004, 19:46
Som sikkert alle husker det som skjedde i påsken i fjor utenfor kløfta, Romerike. Da en 41åring dame kjørte mellom 10-15km fra gardermoen i feil retning på motorveien og drepte 3 stk.

Vel etter snart 1 år har rettsvesenet bestemt seg for å henlegge saken. Hørt no så idiotisk??!!??
Dette grunnet at damen ikke var psykisk tilregnelig i gjerningsøyeblikket. Vel jeg kan forstå at personen slipper fengselsstraff men hvorfor får hun ikke en straff som går på innleggelse på mental sykehus??!!

Dette skjedde på Gardermoen i følge vitner:

Den 42årige damen skal ha tømt bagasjerommet før hun har kastet kofferter og bager utover parkeringsplassen. Rasende satte hun seg i bilen og kjørte ut fra parkeringa retning Oslo men feil vei.

Det tok forresten 5 måneder før politiet kunne avhører damekreket grunnet mental helse. Kan skjønne at damen sliter og er glad for at hun sliter.

I senere tid har blodprøvene og vist at hun gikk på medikamenter men at disse ikke på noen måte kunne påvirke hennes beslutninger eller hennes kjøring.

Som avslutning..
Før tg skal jeg gå til legen. Få meg noen medikamenter. Låne en stor bil, chevrolet tahoo eller suburban, ta fart og kjøre full fart inn i køen på tg. Skikkelig rasende skal jeg være. Kun fordi jeg ikke fikk billett.. Noen som vil sitte på?? :D

[VK]Boogieman
03-02-2004, 19:55
Hehe... Skulle blitt med hvis jeg ikke hadde hatt billett, men desverre har jeg det... Så jeg prioriterer TG fremfor å drepe likesinnede... :)

merilin
03-02-2004, 20:06
herregud. det er blitt altfor enkelt å erklære seg i psysisk ubalanse! en fyr som var ute etter venninna mi erklærte seg det og slapp dermed 2-3 år fengsel. :mad:

Breiker
03-02-2004, 20:06
like før folket tar saken i egne hender.

HellBoy
03-02-2004, 20:50
Originally posted by Breiker
like før folket tar saken i egne hender.

Det er det jo flere som gjør, var jo biltyven som ble skutt ned og drept for litt siden.

Problemet med personer som er mentalt ustabile eller sinnsyke i gjerningsøyeblikket er tydeligvis at de ikke kan sone som vanlige mennesker, men at de blir tvangsinnlagt på en anstalt isteden.

Dersom noen hadde tatt å skutt ned og drept tre av mine gode venner ville jeg faktisk ikke hatt noen baktanke med å skutt vedkommende for så å sone noen år. La oss nå håpe jeg aldri faktisk kommer i en slik situasjon.

Breiker
03-02-2004, 22:59
Originally posted by HellBoy
Det er det jo flere som gjør, var jo biltyven som ble skutt ned og drept for litt siden.

Problemet med personer som er mentalt ustabile eller sinnsyke i gjerningsøyeblikket er tydeligvis at de ikke kan sone som vanlige mennesker, men at de blir tvangsinnlagt på en anstalt isteden.

Dersom noen hadde tatt å skutt ned og drept tre av mine gode venner ville jeg faktisk ikke hatt noen baktanke med å skutt vedkommende for så å sone noen år. La oss nå håpe jeg aldri faktisk kommer i en slik situasjon.

hva med kjøre over? Peke på post langt oppe!

Svedge
03-02-2004, 23:18
Breiker, trodde ikke du hadde råd til billett? Ombestemte du deg i siste liten? :p

Breiker
04-02-2004, 00:28
Originally posted by Svedge
Breiker, trodde ikke du hadde råd til billett? Ombestemte du deg i siste liten? :p

Skrevet av meg tidligere:

Skikkelig rasende skal jeg være. Kun fordi jeg ikke fikk billett

Vel var da gøy å bare prøve

HaanZ
04-02-2004, 07:51
Originally posted by Breiker
Vel var da gøy å bare prøve

det var "gøy" å prøve å bestille billettar??? Tenk over den ein gong til...

ZpiFF
04-02-2004, 09:58
Han prøvde å bestille for meg den søtingen ;) Du skulle jo hatt en til deg selv også da Breiker :) Sett deg på ventelista eller no

Breiker
04-02-2004, 10:07
er der allerede.. men jeg har uansett ingen å dra med-

Batman
04-02-2004, 14:58
Har du vel.... hvis ikke 5000 lykkelige nerdrer i TG rus kan holde deg med selvskap aner jeg ikke hva som kan...:p

drbass
04-02-2004, 22:01
Ikke vær sky:D