Log in

View Full Version : Valg av seater på PTN!

phunkee
05-02-2004, 20:41
I fjor tok det *veldig* lang tid før man kunne velge seater på PTN, selv om vi maste og klagde. Derfor begynner jeg å mase allerede nå ;)

Dette er *ikke* for å få starta selve plassreserveringa, men bare et ønske om at det ikke tar så veldig lang tid før man kan velge seater.

For de som organiserer store grupper på 30-40 stk hvor folk kommer fra hele landet og noen selvsagt ikke har vært på TG og brukt PTN før så er det en fordel å raskest mulig kunne få orden på ting.

Jeg kan egentlig ikke se noen grunn til at man må drøye så veldig lenge med å få opp dette valget så hvorfor ikke få det opp med en gang? :)

Mosy
05-02-2004, 20:53
Originally posted by phunkee
I fjor tok det *veldig* lang tid før man kunne velge seater på PTN, selv om vi maste og klagde. Derfor begynner jeg å mase allerede nå ;)

Dette er *ikke* for å få starta selve plassreserveringa, men bare et ønske om at det ikke tar så veldig lang tid før man kan velge seater.

For de som organiserer store grupper på 30-40 stk hvor folk kommer fra hele landet og noen selvsagt ikke har vært på TG og brukt PTN før så er det en fordel å raskest mulig kunne få orden på ting.

Jeg kan egentlig ikke se noen grunn til at man må drøye så veldig lenge med å få opp dette valget så hvorfor ikke få det opp med en gang? :) Enig, burde være en del av bilett-infoen på lik linje som user og owner...

[VK]Boogieman
06-02-2004, 13:32
Hva er det som er problemet med å ha seater nå?? Det er jo bare for PTN folka å push the magic button så vi kan velge seatere... :)
FOLKET VIL HA SEATERE!!! :D

(Kanskje litt smartere å poste detta på deltagerombudet??)

Xell
06-02-2004, 14:24
I fjor kom det ikke opp før jeg sendte meil og forkynte at det ikke fantes grunn til at Seater-parameteren ikke var tilgjengelig helt fra begynnelsen. For de som organiserer større gruppe kan det være en del organisering til før seatingen starter. Jeg fikk raskt svar med at det hadde jeg jo helt rett i så kom seatinga opp rett etter på. I år sendte jeg den tilbakemeldingen dagen etter billett salget, men har enda ikke hørt noe. Jeg skjønner ikke for alt i verden hva som er poenget med at denne parameteren blir slått av og på på den måten.

[VK]Boogieman
06-02-2004, 14:35
Originally posted by Xell
I fjor kom det ikke opp før jeg sendte meil og forkynte at det ikke fantes grunn til at Seater-parameteren ikke var tilgjengelig helt fra begynnelsen. For de som organiserer større gruppe kan det være en del organisering til før seatingen starter. Jeg fikk raskt svar med at det hadde jeg jo helt rett i så kom seatinga opp rett etter på. I år sendte jeg den tilbakemeldingen dagen etter billett salget, men har enda ikke hørt noe. Jeg skjønner ikke for alt i verden hva som er poenget med at denne parameteren blir slått av og på på den måten.
Fortsett å mase... Funker alltid å mase (enten så går det, eller så blir de sinte..) snakker med stor erfaring fra tidligere i livet... :D

drbass
06-02-2004, 15:22
Burde kanskje vente til alle har fått bilett osv?

Mosy
06-02-2004, 15:50
Originally posted by drbass
Burde kanskje vente til alle har fått bilett osv? De siste får jo bilett et par dager før TG da..... Er jo alltid noen biletter som skifter eiere daglig fram til TG... Like greit å få det overstått, jo før jo heller.

-T-
06-02-2004, 18:48
Problemet med å sette seten nå er at det fortsatt står mange på venteliste ;)

Det og la det gå 2 uker før man kan bestemme setene er smart. Da blir det likt for alle :D

drbass
06-02-2004, 19:37
HAr ikke med plasser på tg å gjøre når man velger seater da. Har bare med hvem som velger plasser for deg

phunkee
06-02-2004, 19:47
Kan ikke stresse det nok, det er IKKE ønske om å starte plassreserveringa! Det er ønske om at man kan velger SEATER altså den personen som skal velge plass for deg når plassreserveringa engang begynner. Det at mange enda ikke har billett har derfor ingenting å si.

Xell
07-02-2004, 03:01
et aldri så lite poeng med å kunne velge seater i god tid før seatingen starter er at når skal være seater for en stor gruppe der mange aldri har brukt ptn før så er det vanskelig å forklare at de skal velge en ting så for den kommer opp for den kommer opp kun rett før seatinga starter :P For folk som ikke har vært med på seating/seater systemet er det ikke like lett å skjønne at det kommer et valg til på billetten. Det hadde da ikke gjort noe om det valget var der allerede nå!? Seater valget må jo komme opp før selve seatinga starter så hvorot ikke sette det opp tidlig (med en gnag) og gi folk en nubbsjans til å få organisert ting litt.

[VK]Boogieman
07-02-2004, 18:32
et aldri så lite poeng med å kunne velge seater i god tid før seatingen starter er at når skal være seater for en stor gruppe der mange aldri har brukt ptn før så er det vanskelig å forklare at de skal velge en ting så for den kommer opp for den kommer opp kun rett før seatinga starter :P For folk som ikke har vært med på seating/seater systemet er det ikke like lett å skjønne at det kommer et valg til på billetten. Det hadde da ikke gjort noe om det valget var der allerede nå!? Seater valget må jo komme opp før selve seatinga starter så hvorot ikke sette det opp tidlig (med en gnag) og gi folk en nubbsjans til å få organisert ting litt.
Sant, sant... Tok faktisk en liten stund første gang man brukte PTN å skjønne hvor denne seater greia var... Og det at den ikke er oppe fra dag en, skaper jo bare enda mer forvirring...

Fanden
10-02-2004, 11:12
Kanskje vi skal gå sammen om dette og sende hver sin mail til D'arcy & Per om de ikke kan åpne opp valg av seater-person snart?

Er en fordel å få ordnet opp i slikt hvis de planlegger å gjøre som i fjor med at de med fleste billetter (aka de største gruppene) får lovt til å velge plasser først.

HaanZ
10-02-2004, 11:21
hmm, god idé. Eg sender epost i kveld.

Neurook
10-02-2004, 14:11
Problemet er at når vi starter med seateinga vil det uansett lede til at plassreserveringa blir startet tidligere. Folk vil se på det som ett naturlig andre steg etter seater stresset.. drøy en måned med det hele.

Xell
10-02-2004, 14:41
det hadde ikke vært et naturlig andre steg, dersom parameteren allerede var der den dagen du kjøpt billetten. Det tar tid å få 20-30 mennesker å velge seater når ikke alle er på samme irc-kanal eller leser forum hele tiden. Mna trenger liksom litt mer enn et par dager til dette allene. Derfor hadde det vært bedre å fått lit tid på å få folk til å sette seater så hadde de kanskje kunne hatt litt hyppigere fremgang når selve seatinga startet i stede for å la den stå på 20-30 personer i over 1 uke med bare 2 grupper som registrerte seg. Dersom man gir folk tid til å organisere seg i god tid før selve seatinga starter trenger de ikke ha mer enn et par dager på hver før de teller seg nedover.

Jeg har sendt ny melding til ptn og kommer til å gjøre det med få dagers mellomrom til de tar hintet.

[VK]Boogieman
10-02-2004, 15:02
Jeg vil ikke se på det som et naturlig anre steg, siden ingen info angående når plassreserveringen er offentliggjort... Eneste effekten det evt kommer til å ha, er at folk kommer til å være mer hyppig inne på gathering.org for å se etter nyheter angående plassreserveringen... Og det er jo bra for alle... For da får faktisk folk med seg de fleste nyheter før det er for seint... Så jeg ser ingen andre enn positive grunner til å sette opp seater parameteren...

Xell
11-02-2004, 21:03
fikk dette svaret fra Flemming Frandsen (deler av min henvendelse er klipt vekk);

> As I see it there is non. The fact that the seating it self is weeks
> away is no reason. Large groups must be allowd time to organize
> themselves.

Yes, you are entirely correct.

så da er det bare å vente og håpe det skjer noe snart. I fjor tok det ikke så lang tid etter at jeg fikk positivt svar på mail.

[VK]Boogieman
11-02-2004, 21:24
fikk dette svaret fra Flemming Frandsen (deler av min henvendelse er klipt vekk);

så da er det bare å vente og håpe det skjer noe snart. I fjor tok det ikke så lang tid etter at jeg fikk positivt svar på mail.
YAY! Det er bra... Hadde vært fint å få den i gang så fort som mulig...

phunkee
16-02-2004, 19:21
Ser ikke ut som de vil la større grupper få organisere seg :\ Får vel mase litt mer på dem via det kontaktskjemaet da.

Mosy
17-02-2004, 17:32
Originally posted by phunkee
Ser ikke ut som de vil la større grupper få organisere seg :\ Får vel mase litt mer på dem via det kontaktskjemaet da. Foreløpig ser det ut til å være eneste utvei ja, bortsett fra å vente da:p.

[VK]Boogieman
18-02-2004, 00:51
Originally posted by Mosy
Foreløpig ser det ut til å være eneste utvei ja, bortsett fra å vente da:p.
Har vi ikke gjort begge deler i noen uker allerede?? :D

Mosy
18-02-2004, 14:12
Originally posted by [VK]Boogieman
Har vi ikke gjort begge deler i noen uker allerede?? :D Jepp, men du vet jo hvordan det er.... akkurat som i forcen; venting og masing....

[VK]Boogieman
18-02-2004, 16:06
Originally posted by Mosy
Jepp, men du vet jo hvordan det er.... akkurat som i forcen; venting og masing....
Humm... Jah.. Jeg er drit lei av det... Nettopp ferdig i forcen... Vil ikke vente mer!!! :mad: :D

Nevrosert
19-02-2004, 12:17
info om setereservering kommer snart nok...

[VK]Boogieman
19-02-2004, 19:22
Originally posted by Nevrosert
info om setereservering kommer snart nok...
Det er ikke infoen jeg vil ha... Det er muligheten til å velge seater jeg vil ha... Jeg vil organisere hele gjenget før plassreserveringa begynner...

Xell
21-02-2004, 08:55
Da var nok en mail sent til ptn. Hvis jeg får enda et svar med "ja vi er enige" uten at det skjer noe blir jeg smått forbannet.

[VK]Boogieman
21-02-2004, 15:20
Da var nok en mail sent til ptn. Hvis jeg får enda et svar med "ja vi er enige" uten at det skjer noe blir jeg smått forbannet.
Hvor mange sånne svar har du fått hittil???

Xell
04-03-2004, 06:50
Seat reservation | 03.03.04
The seat reservations will be available the 7th of March for groups larger than 12. They will have three days before we open the seat reservations for everyone.
If you're in a large group, make sure you've all picked a seater before the 7th.

jamen så se i hælvete å gi oss mulighet til å velge seater da! Det vil ikke eksistere noen grupper på 12 eller mer hvis ingen kan være seater for flere enn de bilettene man har kjøpt! Vi er en gruppe på 25 men slik det ligger ann nå tviler jeg sterkt på at vi kommer til å få seata oss i den første gruppa.

divz0r
04-03-2004, 10:09
er så fullstendig enig. er småhåpløst å gi folk 2-3 dager på å organisere alt som har med seating å gjøre. dette er litt småuproft

krage
04-03-2004, 11:27
mener å huske det var noe snakk om at seatingen ble missbrukt i fjord, og at flere mindre grupper slo seg sammen til en større gruppe for å kunne registrere tidlig, og ikke satte seg samla. Så f.eks. tre grupper på 5 slo seg samme ble en gruppe på 15 og fikk registrere tidligere, så ble disse spredd til tre forskjellige plasser i hallen, og det ble derfor vanskligere for store grupper å få sitte samla....

Løsningen er jo dog ikke å vente lenge med å velge seater, men at man _må_ sitte så samla som mulig....

ZpiFF
04-03-2004, 11:56
7. Mars skjer det. Grupper på 12 kan regge seg da. Men kan vi velge seater nå? NEI hihi

per
04-03-2004, 13:49
burde vært oppe..skal komme opp..jobber med saken.

(ekke koder på systemet, kanke fikse det sjæl:rolleyes: )

Mosy
04-03-2004, 14:28
Originally posted by per
(ekke koder på systemet, kanke fikse det sjæl:rolleyes: ) Så, hva hindrer deg? Gjør det for TG:D

phunkee
04-03-2004, 14:43
Da kan vi endelig velge seater :)

Mosy
04-03-2004, 15:26
Det var da enda godt. Nå er det fiksa for vår del:).