Log in

View Full Version : W3C Validation

CEO
06-02-2004, 09:42
I min søken etter å få validert sidene mine med w3c sin html validator får jeg noen problemer.

Jeg er glad i frames og har enda ikke funnet noen gode alternativer. Det er nemlig slik at siden jeg jobber med nå må ha framespacing = 0 slik at det ikke blir glipper mellom rammene.

Nå viser det seg at hverken frameborder, border, eller framespacing er tillatt brukt i HTML 4.01. Er det noen der ute som vet om en god måte å gjøre dette på da? Jeg må kunne ha muligheten til å ha forskjellige elementer med 0px mellomrom...

På forhånd takk!

klette
06-02-2004, 14:26
Sett deg inn i CSS, tar bare en time+

Bedre design muligheter, raskere load tider og smooth validert kode :)

eivind
07-02-2004, 15:23
hvorfor frames ? dette er jo helt bak mål :D bruk heller CSS positioning eller tables.. frames er ute :D

krage
07-02-2004, 23:15
som sagt så ligger svaret i CSS
Husk også at du må bruke frameset og ikke strict eller traditional som dtd

Tell
08-02-2004, 22:06
Jeg valgte å gå med XHTML 1.0 på min side... ikke vurdert å rekode hele greia i XHTML 1.0 Frameset?

krage
08-02-2004, 22:08
Originally posted by powerbook
Jeg valgte å gå med XHTML 1.0 på min side... ikke vurdert å rekode hele greia i XHTML 1.0 Frameset?

Finnes bare en type koding når ting skal gjøres riktig :)

XHTML 1.0 strict

CEO
08-02-2004, 22:18
Originally posted by eivind
hvorfor frames ? dette er jo helt bak mål :D bruk heller CSS positioning eller tables.. frames er ute :D

Hvis du har en grei måte å hindre at hver gang du klikker på no nytt på ei side så blir hele sia lasta på nytt, så kan jeg droppe frames, men inntil videre...

Ang. CSS... Noen som har noen gode sider å henvise til?

Takk for all feedback hittil =)

krage
08-02-2004, 22:20
tja, du har jo www.htmlhelp.com www.w3.org og så var det vel www.w3school.com eller no slikt...

Du kan jo bruke php for å slippe å skrive inn menyen og alt sammen for hver side.... men ellers vet jeg ikke..

CEO
08-02-2004, 22:34
Originally posted by raud-fyr
tja, du har jo www.htmlhelp.com www.w3.org og så var det vel www.w3school.com eller no slikt...

Du kan jo bruke php for å slippe å skrive inn menyen og alt sammen for hver side.... men ellers vet jeg ikke..

Jeg har ikke no problem med å kjøre asp på siden, uansett om det er til meny eller ikke...

W3C er jeg hyppig innom ja... Skal se hva jeg finner, men det folk mener er at alle tabellene og slikt skal lages i CSS?

krage
08-02-2004, 22:36
Alt av bredder, høyder, farger, tekst størrelser, tekst typer, fonter, plassering av layers osv. skal plasseres i CSS alt av formatering skal settes i CSS :)

CEO
08-02-2004, 22:41
Originally posted by raud-fyr
Alt av bredder, høyder, farger, tekst størrelser, tekst typer, fonter, plassering av layers osv. skal plasseres i CSS alt av formatering skal settes i CSS :)

Jada, har alt av det vanlige stæsjet henvist til CSS, men har enda ikke prøvd å sette str. på tabeller og slikt....

krage
08-02-2004, 22:57
tabeller er like enkelt som alt annet :P

eivind
09-02-2004, 07:27
Hvis du har en grei måte å hindre at hver gang du klikker på no nytt på ei side så blir hele sia lasta på nytt, så kan jeg droppe frames, men inntil videre... Ang. CSS... Noen som har noen gode sider å henvise til? Takk for all feedback hittil =)

Altså, det skal ikke lille kodebiten i PHP til for å ordne en enkel include-setning. Da laster du kun tekstinnholdet på nytt, inni en hovedramme du selv har satt :) Bruker dette selv og det funker helt fint.

CEO
09-02-2004, 10:32
Originally posted by eivind
Altså, det skal ikke lille kodebiten i PHP til for å ordne en enkel include-setning. Da laster du kun tekstinnholdet på nytt, inni en hovedramme du selv har satt :) Bruker dette selv og det funker helt fint.

slik som <!--#include file="../include/main_top.inc"--> ? (ASP)

Oki, da er det løst, men jeg sliter fortsatt med framespacing=0...