Log in

View Full Version : TCPA & Palladium

Batman
16-02-2004, 22:19
http://www.againsttcpa.com/tcpa-faq-no.html (Link)

Les dette....kommer dette pisset ut blir Gates herre over alt eletronisk og vi har en verdenn grusomt lignende Matrix. Respekt til alle hackere og AMD sier jeg!

Må helt klart lære meg linux ASAP!:(

[VK]Boogieman
16-02-2004, 22:52
for dem som ikke får opp linken kan jeg kanskje hjelpe... :D

http://www.againsttcpa.com/tcpa-faq-no.html

Og dette er absolutt fy-fy av Intel og Microsoft... :mad:

HellBoy
17-02-2004, 06:25
Batman, lær deg å bruke vB-codes skikkelig, du har dretet deg ut på samtlige linker. Dersom du trykker på den http://-knappen på over her, så skal du først skrive inn hva linken skal hete, så linken etterpå.

Batman
17-02-2004, 10:28
Hehe...sorry....må få orden på det der ja...:D

[VK]Boogieman
17-02-2004, 12:39
Originally posted by Batman
Hehe...sorry....må få orden på det der ja...:D
Er ikke så lett, eller hva??? :D

Batman
17-02-2004, 16:43
Nope....tydligvis ikke...

Mosy
17-02-2004, 17:31
Bah, orket bare å lese starten, men det var igrunn nok.... TCPA høres kjipt nok ut, men jeg har hørt så mye, at jeg har sluttet å umiddelbart tro på alt jeg leser på nettet. Dessuten, hvis dette skulle bli en realitet tror jeg man fortsatt vil kunne hacke seg gjennom, selv det nok vil bli vanskeligere. La oss ikke glemme de berømte ordene fra Bill Gates om 64kb minne..., man kan ikke alltid vite hvordan PC-fremtiden skal bli....

Andhrim
17-02-2004, 18:04
Du mener vel 640 kB minne...

"640kB of memory ought to be enough for everyone" -Bill Gates

(1MB minne på 286/386-maskiner minus 384kB reservert til systemet=640kB)

Mosy
17-02-2004, 18:13
Originally posted by razor84
Du mener vel 640 kB minne...

"640kB of memory ought to be enough for everyone" -Bill Gates

(1MB minne på 286/386-maskiner minus 384kB reservert til systemet=640kB) Hmmm, jeg mente faktisk 64, da har jeg isåfall gått rundt å trodd feil i alle tider....

Andhrim
17-02-2004, 18:25
Jepp, da har du nok trodd feil ja. 640kB er som kjent maks størrelse på ledig basis-minne i DOS, uansett hvor mye RAM du faktisk har i maskinen. Det var tider det :D

Mosy
17-02-2004, 18:30
Originally posted by razor84
Jepp, da har du nok trodd feil ja. 640kB er som kjent maks størrelse på ledig basis-minne i DOS, uansett hvor mye RAM du faktisk har i maskinen. Det var tider det :D BAH, ja det var tider det... husker meldinger som "You do not have enough free memory to run this program. It requires at least xxxkb free RAM. Jeg satt der med "masse MB" med RAM og rev meg i håret.... Ahh, the memories..

[VK]Boogieman
18-02-2004, 01:03
Originally posted by Mosy
BAH, ja det var tider det... husker meldinger som "You do not have enough free memory to run this program. It requires at least xxxkb free RAM. Jeg satt der med "masse MB" med RAM og rev meg i håret.... Ahh, the memories..
Jah... Husker det jah... Måtte avslutte haugevis med programmer bare for å starte opp et nytt et... :D Er glad den tiden er over... Hvis man får den meldingen nå, så sier man bare:
"WTF?? Hvordan kan maskinen min spise opp 1GB minne??? Jaja, får gå å kjøpe en til da... :p "

Mosy
18-02-2004, 14:15
Originally posted by [VK]Boogieman
Jah... Husker det jah... Måtte avslutte haugevis med programmer bare for å starte opp et nytt et... :D Er glad den tiden er over... Hvis man får den meldingen nå, så sier man bare:
"WTF?? Hvordan kan maskinen min spise opp 1GB minne??? Jaja, får gå å kjøpe en til da... :p " Joa, har vært borti at explorer spiser opp 265MB minne.... Nå har jeg riktignok "bare" 512, men allikavel... Burde holde litt til...

[VK]Boogieman
18-02-2004, 16:18
Joa, har vært borti at explorer spiser opp 265MB minne.... Nå har jeg riktignok "bare" 512, men allikavel... Burde holde litt til...
Det er derfor man har slike programmer som f.eks MemTurbo... Kjører det i bakgrunnen, og har aldri mindre enn 200MB minne ledig... Og jeg sitter "bare" på 512 jeg oxo... :D

Batman
18-02-2004, 19:20
"Sitter" på 640 jeg!:p

[VK]Boogieman
18-02-2004, 19:56
Originally posted by Batman
"Sitter" på 640 jeg!:p
oooooooohhhhhh... you lucky pig... Du har vel stor glede av dem tror jeg... :D

HellBoy
18-02-2004, 20:10
Jeg har 1024MB, og det holder som regel, eneste som pleier å spise opp mye er Premiere :p

[VK]Boogieman
18-02-2004, 21:07
Originally posted by HellBoy
Jeg har 1024MB, og det holder som regel, eneste som pleier å spise opp mye er Premiere :p
Men det progget er jo LAGD for å spise minne da... :D

Tell
20-02-2004, 21:10
Joa, har vært borti at explorer spiser opp 265MB minne....
På windoze-boksen min pleier explorer å allokere 2.2 GB virtuelt minne, helt uten videre. Og legge seg på 100% CPU load. Frem med resetknappen.

MacOS X's minnehåndtering er simpelthen genial... jeg kjørte en 20-talls programmer i forbindelse med en DVD-produksjon i går (Final Cut Pro, DVD Studio Pro, Adobe PhotoShop, Illustrator, Indesign, Golive, ProTools, XCode, QuickTime Broadcaster og en god del utilities) og alt går like fort uansett. De ikke-aktive programmene bare legger seg og hviler når jeg bruker et annet program.

BTW (i forbindelse med denne DVD-prosuksjonen), er det noen som får inn TVRomerike? Ringer "TørnÅnn" en bjelle?

Mosy
20-02-2004, 23:52
Originally posted by powerbook
Og legge seg på 100% CPU load. Frem med resetknappen. Det samme skjer med meg, når jeg går inn i mappen med alle DivX-filmene mine... Fryktelig irriterende... Velger bare "End Process" jeg, også "new task".... Slipper å restarte i tide og utide.

Tell
21-02-2004, 23:33
Det samme skjer med meg, når jeg går inn i mappen med alle DivX-filmene mine... Fryktelig irriterende... Velger bare "End Process" jeg, også "new task".... Slipper å restarte i tide og utide.
Aha! Denne har jeg sett før (dette problemet hadde jeg, det jeg har nå er ikke relatert til dette).

Grunnen til at du opplever denne feilen, er at Explorer prøver å laste alle dimensjonene og lengden for visning i listen over filene. Hvis du har én eller flere filer som er korrupte, eller veldig mange filer, kan Explorer bli FUBAR'et.

For å løse dette problemet (og hvis du IKKE har dette problemet, bør du fortsatt gjøre det - ingen liker vel at Explorer aksesserer filene våre uten videre?):

1. Start->Run->"regedit"
2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shel lex\PropertyHandler
3. Slett "Default" verdien, som burde være "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" (FØR du sletter den).

Case closed, problem solved. Perhaps.

Mosy
22-02-2004, 19:19
Originally posted by powerbook
Aha! Denne har jeg sett før (dette problemet hadde jeg, det jeg har nå er ikke relatert til dette).

Grunnen til at du opplever denne feilen, er at Explorer prøver å laste alle dimensjonene og lengden for visning i listen over filene. Hvis du har én eller flere filer som er korrupte, eller veldig mange filer, kan Explorer bli FUBAR'et.

For å løse dette problemet (og hvis du IKKE har dette problemet, bør du fortsatt gjøre det - ingen liker vel at Explorer aksesserer filene våre uten videre?):

1. Start->Run->"regedit"
2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shel lex\PropertyHandler
3. Slett "Default" verdien, som burde være "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" (FØR du sletter den).

Case closed, problem solved. Perhaps.
Ahhhh. Noe så chil. Har slitt med det der helt siden TG03... *Takker Powerbook dypt*. Tusen Takk.

Tell
23-02-2004, 15:03
Ahhhh. Noe så chil. Har slitt med det der helt siden TG03... *Takker Powerbook dypt*. Tusen Takk.
Ingen hårsmak.

Jeg er så lei av den ubeskrivelige frustrasjonen som oppstår når noe slikt skjer, da du skulle ønske du bare kunne be Explorer reise til ****, og lengselen etter varme sommerdager med en kald pils på Aker Brygge blir så stor at du vurderer å gjemme deg under sengen til termometeret viser >20 igjen og værmelderene på NRK faktisk smiler når de omtaler Osloværet.

Egentlig et ganske bra bilde på ting, det der.

(Kanskje vi skulle ta en titt på Explorer-kildekoden, og kompilere vår egen Explorer uten alle disse SNAFU'ene, og med en skikkelig hastighetsforbedring?)

HaanZ
27-02-2004, 01:21
TCPA stinkar lang veg, men det er jo ikkje noko oppsiktsvekkande å seie.

Intetanande folk vil jo berre følgje med. Dei kunne umogleg gjennomført noko slik om alle veit alt om kva dei gjer og kan gjere?