Log in

View Full Version : Hva syntes du burde gjøres med soldatene som dreper hunder for gøy i Kosovo?

{Ajax}
21-02-2004, 13:57
Hva syntes du burde gjøres med soldatene som dreper hunder for gøy i Kosovo?

Masema
21-02-2004, 14:05
Originally posted by {Ajax}

De må jo ha noe og gjøre på da :p

{Ajax}
21-02-2004, 14:27
Jo, men å skyte valper, og skadeskyte hunder er ikke noe å gjøre, det er jo faen meg ren sadisme.:mad:

[VK]Boogieman
21-02-2004, 15:34
Jeg syns at thread-starteren her har tatt seg alt for liten tid til å finne på måter å straffe dem på... Her er mitt forslag for hva man burde gjøre, og jeg stemmer på den:

Binde dem fast til et hundehus, og smelte seigmenn i ørene dems, for å så ha et lite grillparty på huet dems. Så drar man ut alle neglene dems, og forer dem med dem. Så henter vi noen sultne hunder med rabies, som kan gnafse på beina dems, og når hundene er mettet, lar vi soldatene sitte fastbundet utenfor huset, til de dør av rabies.

Det er bare EXTREMT syke mennesker som har hjerte til å skyte fastbundne hunder, og synes det er gøy. De fortjener VIRKELIG å dø... Det er mitt syn på den saken...

{Ajax}
21-02-2004, 16:00
Du får virkelig unnskylde at jeg ikke tok meg tid til å tenke ut dette flotte alternativet.

CEO
21-02-2004, 17:20
Ville bare spørre om det er mange her som faktisk har vært inne til militærtjeneste? Og da mener jeg _IKKE_ en slik stab-sitte-på-ræva-gjennom-hele-militæret tjenste, men faktisk ute i "felten"!

Slike ting som dette skjer, og det er utrolig synd at noen går til dette skrittet for underholdning. Har selv kamerater som har vært i Bosnia og hørt om lignende historier, bare at da var det i selvforsvar.

Jeg forsvarer absolutt ikke det de gjorde, men alikevel... det skal litt til for å skyte en hund som er fastbundet... Sykt og utenkelig... En særdeles kraftig refs og hjemsendelse til Norge i vanære burde absolutt skje!

Breiker
21-02-2004, 22:10
jeg hadde sikkert skutt hunder jeg og.. ekke så ille det da..

du kan tenke deg at de hundene går rundt og biter unger.. de skal jo bli avlivet uansett!

du glemte av en valgmulighet: woho! bli med å skyte hundene

Tell
21-02-2004, 23:20
Originally posted by {Ajax}
Jeg avstår foreløpig fra å stemme, på grunnlag av de serdeles subjektive valgmulighetene i poll'en.

Det som er viktig å fokusere på her, er følgende:

Mange mennesker dør hver dag. Noen blir _drept_, andre dør av sykdom, og noen dør rett og slett fordi de er gamle. Men dette bryr vi oss ikke om. Om mennesker blir torturert hinsides denne verden, utsatt for urettferdigheter vi ikke kan sette navn på og undertrykkelse og vold så gjennomført at vi aldri har hørt maken, er det greit. Men om noen soldater får ordre om å avlive noen hunder som ellers ville gått en dyster fremtid i møte, blir det medieskrik. For all del, det er ingen OK affære å lage en "skrytevideo" av å ha tatt livet av noen uskyldige dyr, men er dette virkelig den værste forbrytelsen som finner sted i kriger? Er det dette vi ønsker å bry oss om? Er det dette vi vil sette fokus på? Nei, sier jeg.

Sett fokusen på den menneskelige. Når menneskene har det greit, når menneskene ikke lider lenger, når barna kan gå på skole, når de syke kan få hjelp, da, og bare da, skal vi bry oss om dyrene. Mener jeg.

aklla
22-02-2004, 00:37
Originally posted by powerbook
Sett fokusen på den menneskelige. Når menneskene har det greit, når menneskene ikke lider lenger, når barna kan gå på skole, når de syke kan få hjelp, da, og bare da, skal vi bry oss om dyrene. Mener jeg.

hvis vi ikke hadde tatt vare på dyrene, og jeg tenker på alle dyrene, ikke bare hunder, så hadde det ikke gått bra med denne planeten, de fleste hvalene hadde vært utryddet, og ført til en overflod av planton i havet, som igjen hadde ødelagt havbunnen, de hadde spist opp plantene, og det hadde gått ut over alt livet i havet...
og dette er hvis hvalene blir utryddet.

hvis vi bruker av havet, så må vi "vedlikeholde" det, jeg synes denne regelen gjelder på land også...

er enig med deg i at det var veldig overdrevet av mediene om de hundene...

aklla
22-02-2004, 00:47
Originally posted by djaudunf
Ville bare spørre om det er mange her som faktisk har vært inne til militærtjeneste? Og da mener jeg _IKKE_ en slik stab-sitte-på-ræva-gjennom-hele-militæret tjenste, men faktisk ute i "felten"!

Slike ting som dette skjer, og det er utrolig synd at noen går til dette skrittet for underholdning. Har selv kamerater som har vært i Bosnia og hørt om lignende historier, bare at da var det i selvforsvar.

Jeg forsvarer absolutt ikke det de gjorde, men alikevel... det skal litt til for å skyte en hund som er fastbundet... Sykt og utenkelig... En særdeles kraftig refs og hjemsendelse til Norge i vanære burde absolutt skje!

det er ikke det at de har skutt hunder som mediene reagerer på, de har faktisk oppdrag som går ut på å skyte hunder, løshunder...
det er det at de har laget film om det, at de lo når de skøyt, og musikken de la til som mediene reagerer på...

CEO
22-02-2004, 01:55
Originally posted by aklla
det er ikke det at de har skutt hunder som mediene reagerer på, de har faktisk oppdrag som går ut på å skyte hunder, løshunder...
det er det at de har laget film om det, at de lo når de skøyt, og musikken de la til som mediene reagerer på...

Jeg har ikke fått med meg innholdet i filmen og antok de skøyt uten ordre og kun for moro skyld.

Hvis de har fått i oppdrag å skyte løshunder for alles sikkerhet kan jeg forstå det, men nødvendigheten av en skrytevideo stiller jeg et spørsmålstegn ved da...

Breiker
22-02-2004, 02:16
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=215838

skulle vi gjort slik for hver fisk vi tok livet av i havet? eller hver flue som flyr mot lyset?

HellBoy
22-02-2004, 19:43
Er det bare jeg som ikke synes dette er så utrolig grusomt som alle skal ha det til? Saken er jo fra 2001, og det var jo for det meste løshunder som ble skutt.

Har selv en bekjent som måtte trekke Glock på en bikkje mens han var der nede, ettersom den faktisk angrep han.

Dette er kanskje hva dagens sammfunn gjør med èn, i motsetning til veldig mye annet som blir skrevet er ikke dette like ille. Det faktum at når par-hundre mennesker dør på en fergeulykke nede i India får de et lite bilde og noen få linjer på toppen av en bortgjemt side i avisen - mens det at noen hunder blir skudd er forside og utrolig forferdelig...

Breiker
22-02-2004, 20:15
media overdramatiserer slike små-ting.. men hva med de andre landene sine soldater? gjør de ikke no galt de?

HellBoy
22-02-2004, 20:21
Originally posted by Breiker
media overdramatiserer slike små-ting.. men hva med de andre landene sine soldater? gjør de ikke no galt de?

Nei. Amerikanere holder seg til å droppe bomber på barn og andre uskyldige.
Altså, det at noen skyter noen hunder istedet er jo regelrett forkastelig og grusomt...

Breiker
22-02-2004, 23:05
jupp det stemmer.. var det korea eller kina som gassa sine egne fanger eller no med stridsgass..

det finnes ting som er verre enn et par hunder.. f.eks leken: hoppe ut foran passerende biler slik som skjer hele tiden
den leken som krevde et liv i helga og skada to..

og på toppen av det hele.. sjåføren ble banket og opp prøvd knivstukket.

per
23-02-2004, 09:49
Det er ikke lenger "Survival of the fittest"
Men "Survival of the Cutest"

HellBoy
23-02-2004, 16:24
Originally posted by per
Det er ikke lenger "Survival of the fittest"
Men "Survival of the Cutest"

Tror det var en eller annen standup-kar som nevnte det, vi er kun interessert i å verne de dyra som faktisk er søte, alt annet kan drite å dra.

(Tror det var Seinfeld faktisk)

Breiker
23-02-2004, 16:44
hehe. med andre ord så overlever jeg fordi jeg er søtest!!! :D :cool:

HellBoy
23-02-2004, 19:35
Originally posted by Breiker
hehe. med andre ord så overlever jeg fordi jeg er søtest!!! :D :cool:

Nah, det er mer en pity-ting ;)

phunkee
23-02-2004, 20:51
Originally posted by HellBoy
Tror det var en eller annen standup-kar som nevnte det, vi er kun interessert i å verne de dyra som faktisk er søte, alt annet kan drite å dra.

(Tror det var Seinfeld faktisk)

Å skape medlidenhet er en styrke ;) Men jungelloven vil vi da ikke at skal gjelde, eller? (filmtips: Battle Royale)

Denne diskusjonen er forøvrig noe av det mest tragiske jeg har sett her på forumet.

Breiker
24-02-2004, 12:18
den er latterlig ja! og nå for å sette inn nådestøtet!

jeg vil at du ajax skal se denne filmen og dra slutninger om hva er verst! hadde du laget en tread om denne filmen hadde jeg vært med.. men ikke på no sånt som topic i denne treaden!

http://www.indymedia.no/usermedia/video/12/TakeNoPrisoners.wmv

hvis du lurer på hva som er grotesk så kan jeg si deg at det der er det! Ikke kom å si at Norske soldater er idioter som dreper hunder. De er ikke så langt nær ille som disse folka her.

Dere andre kan se og..
Hellboy stenger du tread? tror vi er ferdig nå

phunkee
24-02-2004, 12:28
Breiker, så det er fritt fram for å gjøre hva man vil sålenge det finnes noen som har gjort noe værre? Selvsagt ikke!

Og det var ikke selve avlivinga av hunder som blir tatt opp og kritisert. Det som blir tatt opp er at noen soldater går langt utover det de har fått ordre om.

Breiker
24-02-2004, 12:38
hører du at soldatene jubler? det gjør de på den samme filmen av de norske soldatene. det er gøy.. det er det som er topic

men hva vet vel jeg