Log in

View Full Version : Få mest mulig utnyttelse av plassen.

magne
28-02-2004, 21:54
Hmm jeg vet at det er ganske trangt på slike LAN, men ideer om hvordan man kan få best utnyttelse av plassen sin har en 15", 17" og en 19" CRT, og en 18" lcd, trur jeg tar med 19" crt, og så har jeg anskaffet ett bitte lite qtec kabinettet for at pcen ikke skal ta så mye plass. Og så har jeg og han som skal sitte ved siden av meg plalangt å lage hylle, hvor lang bør den være da for at den skal passe for 2 plasser? andre gode ideer vil helst sitte med skjermen på skrått og så tastatur og mus foran der.. :P, skal modde qtecen så jeg må nok sette den på hylla, bordet elelr på gulvet (..) alle vet at det ikke er noe gøy viss man har moddet og stått på :P

HaanZ
28-02-2004, 23:27
trur djaudunf er den beste å prate med om hylle. Dei har nokre giga-greier. Om ikkje tera.

Tor
29-02-2004, 11:46
Hver plass er på 80*60 cm, så jeg vet ikke om jeg ville ha tatt med meg 19" hvis jeg var deg...

For at hyllen din skal passe over to plasser må den nødvendigvis være 160cm bred.

CEO
29-02-2004, 15:08
Originally posted by magne
Hmm jeg vet at det er ganske trangt på slike LAN, men ideer om hvordan man kan få best utnyttelse av plassen sin har en 15", 17" og en 19" CRT, og en 18" lcd, trur jeg tar med 19" crt, og så har jeg anskaffet ett bitte lite qtec kabinettet for at pcen ikke skal ta så mye plass. Og så har jeg og han som skal sitte ved siden av meg plalangt å lage hylle, hvor lang bør den være da for at den skal passe for 2 plasser? andre gode ideer vil helst sitte med skjermen på skrått og så tastatur og mus foran der.. :P, skal modde qtecen så jeg må nok sette den på hylla, bordet elelr på gulvet (..) alle vet at det ikke er noe gøy viss man har moddet og stått på :P

Hvis ikke du er avhengig av å ha en skjerm som tar stoooor plass ville jeg helt klart gått for 18" LCD :D

19" tar såpass stor plass i bredde og dybde at du ikke vil få plass til stort annet.

Når det gjelder hylle så må den som sagt ikke bli lenger enn den totale lengden av plassene deres. I tillegg må hylla være mulig å få festet til bordet _UTEN_ skruing, for dette er som sagt ikke lov.

Lykke til!

magne
29-02-2004, 19:54
hmm vil egentlig ikke ha LCD, syns det er noe onkli søppel :P da tar jeg heller med meg 17" eller 15" :)

HaanZ
29-02-2004, 20:08
hmm vil egentlig ikke ha LCD, syns det er noe onkli søppel :P da tar jeg heller med meg 17" eller 15" :)

15''??? <--- WTF is up with that? LOL!

Verkeleg? Det er da ikkje så stor forskjell på LCD og CRT biletmessig i dag, i mine auger. Brukar 3 forskjellige 19" og ein 17" LCD og alle er veldig gode.

OgnOmm
29-02-2004, 20:18
19" CRT og chieftech bigtower funker!

Vurderer og mekke hylle i år da.. ble lite plass til noe anna enn skjerm, tower, tastatur og mus kan du si..

CEO
29-02-2004, 20:19

Hvis du vil ta vare på øya dine en stund til vil jeg absolutt anbefale deg å bytte til LCD. Det er ikke bare det at den tar liten plass, men så vannvittig mye bedre å se på, altså mer behagelig for øyenene!

Noen LCD skjermer har tendens til å være uskarpe og jævlige, men så fort du legger inn orntli drivere, så årner det seg som oftest =)

Men smaken er som baken ;)

magne
29-02-2004, 21:18
ja, eller HZ står på 60, da blir lcd'en mmin graut, funker bedre på 75.. er sånn vanlig VGA, men jeg syns det "lagger" i spill, at skjermbildet bare blir en kaka oppå verandre og de er kjipt, samt at jeg har en god crt skjerm med flate trinitron billedrør som er nok så gode å se på. ;) Men hylle skal jeg ha, med julelys på :) tryr jeg setter den lille pcen min på gulvet, elle rpå hylla, bordet skal bestå av tastatur, skjerm, mus og søppel (knis) :D:D

OgnOmm
29-02-2004, 23:16
Originally posted by djaudunf
Hvis du vil ta vare på øya dine en stund til vil jeg absolutt anbefale deg å bytte til LCD. Det er ikke bare det at den tar liten plass, men så vannvittig mye bedre å se på, altså mer behagelig for øyenene!

Noen LCD skjermer har tendens til å være uskarpe og jævlige, men så fort du legger inn orntli drivere, så årner det seg som oftest =)

Men smaken er som baken ;)

Hvis du har en crt og kjører den på 85Hz og over er det veldig bra. Da vil du ikke merke flimmring, som føles som om huet blir grilla.

Men hadde jeg hatt råd til en 20" lcd med native oppløsning på 1600x1200 som ikke ghosta i spill, og hadde veldig bra fargegjengivning, hadde jeg ikke nølt med å skaffe det.

magne
29-02-2004, 23:29
min skjerm kjører på 115 HZ @ 1024*768 , kjøer 1280*960 med 93 HZ.. evig digg skjerm.. :D 60 hz, da får jeg huepine, og vondt i aua.

jeg kommer til å ta med amiga'n min også, bare for å få litt avveksling fra datan. :) Håper det er noen som dlere amiga spill...

[VK]Boogieman
29-02-2004, 23:31
Sett deg på 1. eller siste raden slik at du har ubegrenset plass bak deg... Da kan du ha med deg et extra bord som du kan sette tastatur, mus osv på, så kan du bruke plassen du får på TG til skjermen... :) Og da kan du ta med deg den største CRT skjermen uten noen problemer... :)

magne
29-02-2004, 23:32
mener du at ejg skal sette meg på en av endene på bordet eller? slik at jeg sitter heeelt på enden og setter et bord ved siden av meg, er det plass til det? Trudde det var et evig kaos av switcher der jeg ... Kommer the crew til å klikke da ?:confused:

[VK]Boogieman
29-02-2004, 23:37
mener du at ejg skal sette meg på en av endene på bordet eller? slik at jeg sitter heeelt på enden og setter et bord ved siden av meg, er det plass til det? Trudde det var et evig kaos av switcher der jeg ... Kommer the crew til å klikke da ?:confused:
Jeg mente 1. eller siste raden... Humm... La meg illustrere... Eller prøve i hvert fall... :)

-> | | | | | | | | | | | | | | <-

Get my drift??

magne
01-03-2004, 00:10
jepp :P ;)

evil_t
01-03-2004, 17:44
min skjerm kjører på 115 HZ @ 1024*768 , kjøer 1280*960 med 93 HZ.. evig digg skjerm.. :D 60 hz, da får jeg huepine, og vondt i aua. Åssen skjerm har du?

magne
01-03-2004, 18:25
Dell p791. Ganske god skjerm (har seff IKKE dell maskin da :P)