Log in

View Full Version : Omvendt TG følelse

Breiker
29-02-2004, 10:48
Sitter her på et dataparty i Eidsvoll og her hadde vi tenkt til å skru opp "livet" litt. Så først smekka vi opp på storskjermen at folka måtte skru opp lyden litt.

Dette hjalp veldig lite..
Så da tenkte vi at vi skulle spille litt musikk.. Men nei.. så fort vi begynte og spille så begynte folk å pakke sammen..

På TG ville det vært omvendt!
Argh! småunger vet ikke hvordan det skal være på slike steder.. høy musikk er en fin bil!

HaanZ
29-02-2004, 10:59
Fy søren det var råtne folk! Tydeleg at dei kom for LAN-et og ikkje partyet. Kor mange folk var det totalt?

Badeballen
29-02-2004, 14:28
Originally posted by Breiker
Sitter her på et dataparty i Eidsvoll og her hadde vi tenkt til å skru opp "livet" litt. Så først smekka vi opp på storskjermen at folka måtte skru opp lyden litt.

Dette hjalp veldig lite..
Så da tenkte vi at vi skulle spille litt musikk.. Men nei.. så fort vi begynte og spille så begynte folk å pakke sammen..

På TG ville det vært omvendt!
Argh! småunger vet ikke hvordan det skal være på slike steder.. høy musikk er en fin bil!

Hmmm... Når noen av deltagerene kjørte opp noe musikk, så kom crew bort med engang.

"Skru ned lyden, eller så må vi fjerne anlegget".
Crew klaget også på bassen. Noe som var helt patetisk!

Jeg er fan av masse lyd og stemning! Men når det bare skal bli spilt høyt når crew ønsker det, så blir det bare helt feil!! =)

phunkee
29-02-2004, 15:48
Er derfor jeg styrer unna alle "partyer" i Norge utenom TG, 95% har jo headset only regel og de resterende er altfor strenge mtp hvor høyt du får spille. Har tenkt meg på OldisLAN i Sarpsborg en gang da, er vel neppe så høyt støynivå der, men folka er hvertfall over 12.

merilin
29-02-2004, 19:47
Jævlig teit at dem bare pakker sammen og drar under lanet. Det er forståelig hvis musikken var heltforjævlig etter dems oppfantning. Men, vi lever i 2004 og det fins MANGE modeller av hørselsvern og sov-i-ro propper!:)

HaanZ
29-02-2004, 20:04
Originally posted by tarie
Jævlig teit at dem bare pakker sammen og drar under lanet. Det er forståelig hvis musikken var heltforjævlig etter dems oppfantning. Men, vi lever i 2004 og det fins MANGE modeller av hørselsvern og sov-i-ro propper!:)

Enig, headsett er jo eit bra hørselvern :D

drbass
29-02-2004, 20:46
Er ofte slik på mindre lan,men jeg var på et lan i juleferien med 70deltakere eller noe. Hadde projektoren og 6 kanalern med. Satt å spillte mye musikk og spillte nfsu på storskjerm, lagde til og med en konkurranse i nfsu. Satt der og drakk og hadde det veldig skøy. Mindre lan kan også være kult. Skal også legges til at dette var et såkalt gamer lan

r-0X#Zapchud
29-02-2004, 22:12
Dersom deltakerne faktisk blir så plaget av musikken at de drar, er ikke det et mektig godt hint om at musikken faktisk ikke er ønsket?

Det er forjævlig om man må bruke hørselvern og andre antilydtiltak for å ha det bra.

Klarer dere ikke å ha det fett uten øredøvende musikk?ç

[VK]Boogieman
29-02-2004, 23:45
Hva er det å bli plaget av??? Jeg har da vært på TG i 3 år, og har ikke hatt noen problemer med å kommunisere, sove, spise, drite osv. pga. høy musikk... Det er da derfor TG er best tror jeg... :D

r-0X#Zapchud
01-03-2004, 10:24
Kanskje det har noe med at du faktisk ønsker denne støyen og synes det er herlig?

[VK]Boogieman
02-03-2004, 18:02
Originally posted by r-0X#Zapchud
Kanskje det har noe med at du faktisk ønsker denne støyen og synes det er herlig?
kanskje... men alikevel... Det er da det man må regne med når man er på LAN da...

drbass
02-03-2004, 18:47
Hvis alle sitter med headset, vil man høre slik viftestøy osv da... det er mykje værre

[VK]Boogieman
03-03-2004, 18:38
Originally posted by drbass
Hvis alle sitter med headset, vil man høre slik viftestøy osv da... det er mykje værre
Veldig godt poeng... Heller hamrende musikk enn viftestøy... :p

r-0X#Zapchud
03-03-2004, 19:18
Hva med å spille musikk fra høyttalere på et levelig nivå? Det fins en fin mellomting mellom headsett og horehøy musikk, og det er gjerne det aller beste alternativet.

phunkee
03-03-2004, 20:14
Har ikke vært så grusomt mye lyd de siste åra da, alle sier jo at det var vesentlig mer før. La oss nå få ETT party hvor vi som liker lyd får lov å spille. Det kan umulig være for mye å be om.

Iminzilion
03-03-2004, 20:34
dette temaet er alltid vanskeligt å diskutere.. noen vil ha låg lyd og noen vil ha høg lyd.. letteste måten er å spille låg lyd. helst med høyreklokke, men da blir lyden dårlig så lenge man ikke har noen dyre og kraftige.. Og man "deler"! ikke musikken med andre som kansje og vil være med og høre.

Men musikk på lan BØR det være.. er jo en del av stemningen :D

Multiflex
07-03-2004, 22:37
Hehe, virker som dette er en utvikling som gjelder hele landet, datapartyer blir infisert med unge folk som ikke gjør annet enn å spille og kvine. Ingen av dem deler noe heller.

Virker og har virket som om TG er ett av de eneste hvor det faktisk er mulig å få noe utbytte av partyet, både sosialt og underholdningsmessig.

drbass
07-03-2004, 23:22
Man må ha litt liv også, tg er ikke bare data, tg er show lyd butikker samvære og mye mer

Breiker
07-03-2004, 23:23
det stemmer. orker ikke å sitte konstant i 5 døgn foran pc skjermen.. ekke snakk om

drbass
07-03-2004, 23:25
Nei ikke faen, maks 12 timer dagen foran pcen

Breiker
07-03-2004, 23:27
satt faktisk rekordlite foran pcn i fjor og gjorde viktige ting. ble litt spilling.. men det meste gikk i å prate med de rundt meg og spille musikk..

drbass
07-03-2004, 23:34
Thats the spirit;)

Breiker
07-03-2004, 23:40
det stemmer det.. veldig god spirit.. men spirit dør ut.. skal ikke i år ( som jeg har sagt x antall ganger.. ikke bra men slik er det.)

Multiflex
07-03-2004, 23:56
Helt enig i at man må finne på annet enn kun å sitte ved maskinen, men - det hjelper da pent lite om man i løpet av den tiden man sitter ved maskinen kun spiller spill, nekter å dele noe og så etterpå bare klager fordi det er så lite delt på nettverket. Og for å toppe det hele er det disse personene som stikker først fra partyene..

So.. :rolleyes:

drbass
08-03-2004, 00:03
Jeg spiller svært sjeldent, og deler iallefall det jeg har selv om det ikke er så mye

Mosy
08-03-2004, 00:13
Hvis jeg spiller er det vel mest for fun... Spill som er morsomme, men er ikke med i comp. Selv om jeg spiller endel BF og UT2003 også:p. (Liker dog UT best). Deler selvfølgelig ut det jeg har av ting og tang, er vel en rundt 150GB for tiden, resten ligger på CD/DVD. Men det jeg deler, deler jeg på en eller annen TG-nyannyan-hub som komemr opp. Windows netverket behøver vi ikke kommenter engang...

Iminzilion
08-03-2004, 10:50
å spille på lan er kjekt. men etter år så har jeg funnet ut at jeg ikke kan spille så mye på lan :/ jeg har desverre ikke råd til det.. fordi jeg har igjennomsnittet forbruk på 1tastatur og 1 mus i måneden.... har en tedens å bli EKSTREMT forbanna når jeg driter meg ut :P

Men å dele på nettverket er jo selvfølge :P share it :P

Tenk på opensource..
Viss folk hadde såde og skrevet alt og så holdt det hemmelig... ingen får nytte av noe da...

Tenk viss alle hadde delt masse hver :P

Er enig i det som stod tidligere... folk som whiner om lite delt og deler 0 selv er irriterende... jeg mener de må brenne i helvette... men som sagt.. det er jo min mening da.. ikkje en lov :P

HaanZ
08-03-2004, 11:20
kor på orstad bur du?

Det blir vel ein del kortare å køyre om vestlandet i staden for sørlandet?

Iminzilion
08-03-2004, 11:24
jeg?

Skal vi se... jeg bur med kiwien. i rekkehuset som har en hest og en mann lr noe hogt inn i muren og malt svart.. gult hus... er ekstremt vanskeligt å unngå det ifra kiwi

HaanZ
08-03-2004, 11:32
der Ken Arild bur/har budd?

Iminzilion
08-03-2004, 11:33
han bur der enda.. men han er vel i militæret nå. jeg bur i den andre rekkå. ligge 2 rekker med hus. med det er ca der ja.

Hvem er du?

HaanZ
08-03-2004, 12:13
Ukjent fyr. Har vore på Orstad ein del somrar. Dei fleste faktisk. Eg heiter til og med Orstad til etternamn.

Iminzilion
08-03-2004, 12:29
hvem kjenner du på orstad?

HaanZ
08-03-2004, 12:32
André Hauge. Vet kven Ken er. Ellers er det berre gamle folk og ungdomsskule og nedover.

Iminzilion
08-03-2004, 12:33
ah. er snart 20 jeg.. har gått i klassen med han på ungdoms skulen.

ehm. dette ble avsporing ja... sorry folkens. ja da folkens. mhm. kunne tatt en pm. men tenker ikke så langt av og til :P

håper dere kan tilgji meg

BurnArt
16-03-2004, 22:52
På LAN-Partyer så SKAL det være noe bakgrunns musikk,
det er en uskreven lov.:D

Madsy
22-03-2004, 23:53
Høy musikk på tg er ikke noe problem siden hallen er så stor. Men på mindre datapartys kan det fort bli for høyt. Liker gjerne å høre hva de andre sier under en samtale. På det andre siden, så hyler gamerne om at de ikke hører fotskrittene til motstanderne i spillet sitt, straks noen slår på en låt eller to.
DA har det gått for langt igjen :-P