Log in

View Full Version : Mekke på ein hylle

Iminzilion
03-03-2004, 20:16
Holder på nå å lage 2 hyller. en til meg og en til en venn av meg.

Den vil se noe slikt ut (se på vedlagt fil)
Den er tynnest mulig for å bruke minst mulig plass.
Er litt mellomrom på toppen slik skjermen får luft.

Har kant på sidene oppe slik at ting ikke detter ned på annet utstyr *eks åpnet cola*

Har og ei tynn plate nederst, slik at den ligger rundt skjermen og at skjermen holder stativet oppe med hjelp av tyngden..

Bilder vil komme senere når det begynne ta form :P

Djspritus
03-03-2004, 22:04
Synd at det allerede er startet en Tread som kalles : Hyller og andre Prosjekter

Litt Seint ute kansje ??

:)

Iminzilion
03-03-2004, 22:22
nja. seie noe der..

phunkee
03-03-2004, 23:47
Må bare si, det er en ting som skaper stabilitet sideveis og det avstivere som går på skrå, alternativt noen saftige vinkler.

Multiflex
07-03-2004, 23:28
Og disse hyllene er fullt lovlig å benytte? Hadde vært genialt med en aldri så liten hyllesak..
Vurderer absolutt å lage noe om det ikke er for strenge krav på utførelse. :D

phunkee
07-03-2004, 23:41
kravene:

- skal ikke være mer enn 80x60cm!
- skal være solid og stødig. Byggverk blir sjekka og mener security at det er for dårlig må du ta det ned/utbedre det.
- du har ikke lov å ødelegge bordplatene (f.eks spikre fast noe i bordet)

Men ja, det er lov å bygge i høyden :)

Multiflex
08-03-2004, 00:04
Originally posted by phunkee
kravene:

- skal ikke være mer enn 80x60cm!
- skal være solid og stødig. Byggverk blir sjekka og mener security at det er for dårlig må du ta det ned/utbedre det.
- du har ikke lov å ødelegge bordplatene (f.eks spikre fast noe i bordet)

Men ja, det er lov å bygge i høyden :)

Oki, hjertlig takk for informasjonen. :)

Iminzilion
08-03-2004, 10:19
har teiknet noen små oppdateringer til det jeg skal lage. men har litt igjen :P så nå skal det være stabilt.. ta like stor plass som skjermen bare litt høgere :P så DA skal colaen ifra sverige få god plass :P

HaanZ
08-03-2004, 10:33
den teikninga minnar meg om "skjem" teikningane i fjor, hehe.

Mariusk
08-03-2004, 10:41
Er det virkelig nødvendig med "spacesaver" mener får man ikke plass til tastaturet og skjermen innover ?

annet spørsmål er det mulig og ha pc"en (big tower) under bordet uten og sage hull til ledningene (ikke det at jeg får gjort det men)

Xell
08-03-2004, 11:17
Det kan jo tydelig vis ikke gjentaes for mange ganger Det er ikke lov å påføre bodrplatene noen som helst form for skade/endringer!. Disse platene eies av HOA og brukes til andre ting en tg, så at folk begynner å lage hull i de er nok lite populært.

Iminzilion
08-03-2004, 11:23
en grei løsning er vel at 2 venner har svært tower. legger en LANG plate over slik den kommer på begge towerene. og så teipes fast til toweret.. får jo og god plass da.

men siden mitt tower er lite så er det litt vanskeligt :/

phunkee
08-03-2004, 11:31
Er en grei løsning for alle som har to like towre ja. Kjørte den løsninga i fjor med to chieftecs.

[VK]Boogieman
09-03-2004, 17:43
Er en grei løsning for alle som har to like towre ja. Kjørte den løsninga i fjor med to chieftecs.
Big tower eller medium???

phunkee
09-03-2004, 18:25
Midi, men det burda da funke greit med to bigtowers også :) Er du redd for at det skal skli så finnes det jo sånne friksjonsbelegg som du kan feste på.

[VK]Boogieman
09-03-2004, 18:31
Midi, men det burda da funke greit med to bigtowers også :) Er du redd for at det skal skli så finnes det jo sånne friksjonsbelegg som du kan feste på.
flotters... Jeg og brodern har begge miditowers... da funker jo det bra... :)

Djspritus
09-03-2004, 18:49
Det er bedre og lage en uber stor hylle istedefor :)
Litt plank . skruer og oppfinnsomhet ar alt som skal til...

Ps jeg har bare hammer og sag som hjelpemiddel.. !!

Serqevx
09-03-2004, 21:10
Kjører samme løsning som i fjor, lang plate slengt sammen over chieftecen til en venn. Oppå der kan vi sette alt av mat og diverse =)

[VK]Boogieman
10-03-2004, 15:38
Originally posted by Djspritus
Det er bedre og lage en uber stor hylle istedefor :)
Litt plank . skruer og oppfinnsomhet ar alt som skal til...

Ps jeg har bare hammer og sag som hjelpemiddel.. !!
Hvorfor er der bedre??? Når du bruker masse tid på å lage den überhylla, så henter jeg meg en planke, og Voila, så har jeg en stor hylle på null komma niks...

altax
10-03-2004, 15:43
er det best å lage hylla før du reiser?

Eller mekke hylla på tg? Da får du mer og bedre plass på veien opp.. så mekker du den bare når du kommer dit ;)

Serqevx
10-03-2004, 15:44
Du bør jo planlegge litt, ligger ikke planker der f eks ;D

CEO
10-03-2004, 15:58
Originally posted by [VK]Boogieman
Hvorfor er der bedre??? Når du bruker masse tid på å lage den überhylla, så henter jeg meg en planke, og Voila, så har jeg en stor hylle på null komma niks...

Vel! Det er vel en idé å skille mellom hylle og plankehaug syntes jeg. Ei hylle er et frittstående objekt og plankehaug er noe man putter oppå kabbinettet for å få en halv kvadrat ekstra...

Bedre med gjennomført hylle, enn en plankebetta fra Maxbo...

[VK]Boogieman
10-03-2004, 16:00
Originally posted by djaudunf
Vel! Det er vel en idé å skille mellom hylle og plankehaug syntes jeg. Ei hylle er et frittstående objekt og plankehaug er noe man putter oppå kabbinettet for å få en halv kvadrat ekstra...

Bedre med gjennomført hylle, enn en plankebetta fra Maxbo...
De fungerer jo på lik måte da... Eneste forskjell er jo at hylla står på egne bein... Men jeg har da ikke planer om å bære med meg kabinettet mitt hele tiden, så da funkerer jo kabinettet som bein, og da går det jo for det samme..

CEO
10-03-2004, 16:07
De fungerer jo på lik måte da... Eneste forskjell er jo at hylla står på egne bein... Men jeg har da ikke planer om å bære med meg kabinettet mitt hele tiden, så da funkerer jo kabinettet som bein, og da går det jo for det samme..

hehe, skal ha med meg kæbbisset hver gang jeg går på dass eller andre steder :D

Ellers kan man si seg enige der, utgangspunktet er vel at man skal ha litt bedre plass. Det eneste som skiller er hvordan man løser det :)

[VK]Boogieman
10-03-2004, 16:08
Originally posted by djaudunf
hehe, skal ha med meg kæbbisset hver gang jeg går på dass eller andre steder :D

Ellers kan man si seg enige der, utgangspunktet er vel at man skal ha litt bedre plass. Det eneste som skiller er hvordan man løser det :)
Det er sant... Begge deler er jo ganske flott... Ser vel litt bedre ut med en skikkelig hylle... Men da må man jo ofre litt mer tid og treverk...

phunkee
10-03-2004, 16:39
Synes nå dette avhenger litt av hvor mye ekstra plass man trenger. Trenger du bare en hyllerad så er det bare tull å begynne å lage egne bein til denne dersom du har to like høye kabinetter.

- du sparer plass i bilen (ikke alle har med seg tilhenger)
- du trenger bare å finne en passende plate (som du kan få kjøpt i riktig størrelse hos maxbo osv). Veldig kjekt for dem som bor i leilighet i Oslo etc og ikke har særlig med verktøy.

Skal du ha noe med 3-4 hyllerader slik de to dj'ene våre har blir jo saken en helt annen. Da *må* du begynne å snekre.

altax
10-03-2004, 18:00
Originally posted by Serqevx
Du bør jo planlegge litt, ligger ikke planker der f eks ;D

doh, du tar jo med deg hammer/spiker/planker osv

så mekker du den der

Djspritus
10-03-2004, 18:09
Vi har laget et slags bygge sett bestående av moduler som vi setter sammen på Tg, Alt skrues sammen med drill , fort gjort.

:D

CEO
10-03-2004, 18:23
Originally posted by Djspritus
Vi har laget et slags bygge sett bestående av moduler som vi setter sammen på Tg, Alt skrues sammen med drill , fort gjort.
:D

Og med tanke på at vi har et par låver og masser av plass/verktøy og boltre oss på/med er ikke snekkring og lagring noe problem... *glede seg til tg*

[VK]Boogieman
10-03-2004, 19:53
Jeg der i mot, som ikke bor på landet, og som ikke har ubegrenset tilgang på treverk, og steder å snekre, så tror jeg at jeg går for en enkel planke... Tror nok at det skal fungere veldig bra...

Mosy
10-03-2004, 20:06
Jeg der i mot, som ikke bor på landet, og som ikke har ubegrenset tilgang på treverk, og steder å snekre, så tror jeg at jeg går for en enkel planke... Tror nok at det skal fungere veldig bra... Så lenge du tilfredsstiller crewets krav om stabilitet, så ikke overdriv;), siden du først bare har en planke mener jeg.

[VK]Boogieman
10-03-2004, 22:21
Originally posted by Mosy
Så lenge du tilfredsstiller crewets krav om stabilitet, så ikke overdriv;), siden du først bare har en planke mener jeg.
Det er da sant... Hadde jo selvfølgelig vært fint med en hylle som er litt mer stabil... Humm... Kanskje jeg skal starte prosjekt hylle... :D

JohnMorten
11-03-2004, 16:13
Jeg har fått en del henvendelser om hyller, og det morsomme er at noen av de mailene som har kommet inn ikke vil motta svar, så jeg tenkte jeg kunne legge inn noen ord her.

Som det har vært sagt, konstruksjoner som finnes å være ustabile må enten utbedres eller tas ned. Det har med sikkerhet for liv og helse å gjøre, og er egentlig ikke noe diskusjonstema.

Dere kan ikke bruke mer plass enn det som hører til den eller de plassene som er tildelt. Går dere ut over det, og noen klager må konstruksjonene enten endres eller tas ned.

Det har kommet spørsmål om det er mulig å få sette opp hyller som går over gangene mellom to rader (eller midtgangen). Svaret på det er: Nei, det kommer ikke til å bli tillatt. Mao. det som bygges må passe på den bordraden du sitter ved.

Ingen skruing, spikring, stifting, saging eller annet i platene!

For å feste ting er tvinger en utmerket ide.

Noen har sendt med tegninger på ting de ønsker å bygge. Det går an å gi generelle kommentarer, men det gis ikke forhåndstilsagn på noe som helst ettersom vi må se hvordan det fungerer/ikke fungerer i praksis.

Mer om hyller, tårn og greier?? Tja, var det noe mer så kan dere vel slenge over en mail.

John Morten

Thunderdahl
12-03-2004, 03:39
Bruk ei plate mellom to towers eller med støtteben ,hvem vil vel bruke en halv dag på å mekke sammen ei svær hylle.
Det er jo Dataparty og ikke tresløyd .:D

{Ajax}
12-03-2004, 08:06
Min går ferdig montert inn bak i bilen den.

Og de sa Chevy Suburban var for stor......:D

phunkee
12-03-2004, 12:39
Arg, savner chevy'n nå. Utvilsomt en grombil du har der ja Ajax. Trenger liksom ikke pakke med en suburban, bare hive alt du trenger inn i bilen :D Desverre så sørger jo V8'eren for at den er prisa helt #€%& i Norge :mad: Her skal biler prises slik at om det var dyrt for en vanlig mann normalt så skal hvertfall avgiftene sørge for at drømmen går helt i knus.

wiak
13-03-2004, 07:54
funker det med en 19 tommer? hehe :confused:
nice poeng da :D

Mariusk
21-03-2004, 12:24
da har jeg bestemt meg iallefall :) jeg og to andre venner har alle bigtower`s en fin lang treplate over alle tre towerene burde gi tilstrekkelig ekstra plass (tror jeg da:p )

[VK]Boogieman
21-03-2004, 21:31
Originally posted by Mariusk
da har jeg bestemt meg iallefall :) jeg og to andre venner har alle bigtower`s en fin lang treplate over alle tre towerene burde gi tilstrekkelig ekstra plass (tror jeg da:p )
Det er nok det vi og kommer til å gjøre... :) Tror nok det skal holde i massevis...

ZpiFF
22-03-2004, 14:55
Å dæven nå er det snart to uker til TG og jeg mangler alle deler til hylle. Etter å ha kjøpt spon og sånt har jeg ikke mye penger igjen til TG hehe. Frakter alt i tilhenger dratt av en bitteliten Fiat Punto

=)

Batman
22-03-2004, 15:02
Originally posted by wiak
funker det med en 19 tommer? hehe :confused:
nice poeng da :D

Tviiiiiler på at du får plass til en 19 og i tilleg får plass til keyboardet....

....satt en fyr ved siden av meg på tg ifjor med 19 og han slet værre....monitoren sto på skrå for å få plass og han måtte ha keyboardet i fanget...men så satt han og leecha og sov mesteparten av tiden oxo da...:rolleyes:

Mosy
22-03-2004, 18:30
Originally posted by Batman
Tviiiiiler på at du får plass til en 19 og i tilleg får plass til keyboardet....

....satt en fyr ved siden av meg på tg ifjor med 19 og han slet værre....monitoren sto på skrå for å få plass og han måtte ha keyboardet i fanget...men så satt han og leecha og sov mesteparten av tiden oxo da...:rolleyes: Uff, jaja, er ikke akkurat det jeg skal gjøre på TG:p. Sove altså. Blir vel endel leeching, men det er heller ikke kanskje det rette ordet. Jeg deler da også det jeg har av brukanes ting;).

[VK]Boogieman
22-03-2004, 19:25

....satt en fyr ved siden av meg på tg ifjor med 19 og han slet værre....monitoren sto på skrå for å få plass og han måtte ha keyboardet i fanget...men så satt han og leecha og sov mesteparten av tiden oxo da...:rolleyes:
Er da fullt mulig å sitte med en 19"... Man må bare ha den rette skjermen, som ikke er altifr dyp. For det er jo det som er problemet...

Batman
22-03-2004, 21:04
Vell....litt av problemet med 19 tommiser er at de nettopp ER dype..:p

[VK]Boogieman
22-03-2004, 22:25
Vell....litt av problemet med 19 tommiser er at de nettopp ER dype..:p
Ikke hvis du har en som er litt smådyr osv... :) Og det er heller ikke noe problem hvis man samarbeider med personen som sitter på andre siden av bordet, sånn at dere "fletter" skjermer... På den måten får begge bedre plass til skjerm og tastatur. Jeg har en veldig dyp skjerm, og den løsningen har hjulpet meg år etter år... :)

Swep
22-03-2004, 22:34
Eller så kan man jo mekke seg en space saver;)
Det skal jeg gjøre iaf :D

[VK]Boogieman
22-03-2004, 22:57
Originally posted by Swep
Eller så kan man jo mekke seg en space saver;)
Det skal jeg gjøre iaf :D
Det er jo oxo en måte å fikse det på... Eneste problemet med dem, er at jeg syns man kommer plagsomt nærme skjermen...

MOzzaD
24-03-2004, 01:10
selv lager jeg en spacesaver. har bare en genial løsning. jeg sitter her med en 19 tommer og fulltower Lian li. så plassen er noe jeg trenger.

stidz
24-03-2004, 16:38
nå er planene klare og hylla skal lages til helgen. jeg kan legge ut tegning av den senere vis noen skal se. den er laget for og få plass til to lcd skjermer, en oppe og en nede. skal kanskje fikse litt på den for og få plass til høytalerne. men er ikke sikker på om disse skal med. hylla er 30cm i dybden. 80cm i bredden og 55cm på det høyeste. og 45 på det laveste
..__..............___
.|__|______|.....|
.|__|..................|
.|__|..................|
.|__|..................|

til venstre er det hyller. i midten ser du den plata som skjerm nr.2 skal stå på. og til høre er der pcen skal være. så pcen er med og holde oppe resten. (mye mer på den men gidder ikke lage alt)

punktumene er der bare for og få det hele fra hverandre. (funka ikke med mellomrom)

Jg.a
24-03-2004, 16:53
er det noen som bor i nærheten av hamar som kan ta med seg extra planker til hylle?

HaanZ
24-03-2004, 17:26
.................................................. .........
..............................................____ ___
.............................................|#### #|
.....................Omtrentleg........|#####|
.....................Høgtalarstr.........|#####|
_________Hylleplate____________|#####|
.....................|_______|............|#####|
.....________....|_______|............|#####|
.....|.Skjerm|...|.......o.|............|#####|
.....|...........|...|Maskin|............|#####|
.....|_______|...|..........|............|#####|
..______||_____|_______|............|#####|
..|.............................|............|#### #|
..|..TTTTTTTTT...mmm|............|_______|

Oj, den skjermen ser ut som 10" eller noko :rolleyes:

stidz
24-03-2004, 18:24
hehe tror den hylla de ble litt rar. eller er det bare min oppløsning på skjermen? jeg har en 15(hysj) og en 17 begge lcd

[VK]Boogieman
24-03-2004, 18:30
Originally posted by HaanZ
.................................................. .........
..............................................____ ___
.....................Omtrentleg........|#####|
.....................Høgtalarstr.........|#####|
_________Hylleplate____________|#####|
.....________....|_______|............|#####|
.....|.Skjerm|...|.......o.|............|#####|
.....|...........|...|Maskin|............|#####|
.....|_______|...|..........|............|#####|
..______||_____|_______|............|#####|
..|.............................|............|#### #|
..|..TTTTTTTTT...mmm|............|_______|

Oj, den skjermen ser ut som 10" eller noko :rolleyes:
hehe... Veldig bra tegnet... Tror jeg bare tar en planke jeg... (gidder ikke å tegne opp hvordan en planke ser ut..)

{Ajax}
24-03-2004, 20:11
Skulle gjerne tegnet mitt verk, men det blir litt vanskelig.....

Der får nok bare vente og se! Men la meg si det sånn: dere skjønner hvilken som er min :D Så kom bort og hils da vel.:cool:

[VK]Boogieman
25-03-2004, 17:52
Originally posted by {Ajax}
Skulle gjerne tegnet mitt verk, men det blir litt vanskelig.....

Der får nok bare vente og se! Men la meg si det sånn: dere skjønner hvilken som er min :D Så kom bort og hils da vel.:cool:
Humm... Kanskje det kommer en med fetere hylle enn deg, så kommer han til å bli plaga hele lanet med folk som spør om han er Ajax... :)

stidz
25-03-2004, 22:31
lol. boogieman vi tar og fikser den konge hylla bare for og irritere og ta æren :P

(nei da. stakkars :P)

[VK]Boogieman
25-03-2004, 22:40
Originally posted by stidz
lol. boogieman vi tar og fikser den konge hylla bare for og irritere og ta æren :P

(nei da. stakkars :P)
Hehe... Det er jo en god ide... :) Da får vi mye besøk da... :D

Mosy
25-03-2004, 23:12
Hehe... Det er jo en god ide... :) Da får vi mye besøk da... :D Det får man gjerne uansett hvis man har fet hylle med lys og slikt...

[VK]Boogieman
26-03-2004, 17:29
Originally posted by Mosy
Det får man gjerne uansett hvis man har fet hylle med lys og slikt...
Det er da sant... Vi skal få masse oppmerksomhet... Vi skal lage STOOOOORT banner med flotte lys osv.. (hvis en i klanen er med på det da... :) )

{Ajax}
27-03-2004, 00:41
For å si det sånn....

Lys er nok ikke det som drar.

men du skjønner hvem som er {Ajax}

Tro meg....:D

[VK]Boogieman
27-03-2004, 12:28
For å si det sånn....

Lys er nok ikke det som drar.

men du skjønner hvem som er {Ajax}

Tro meg....:D
Gi meg et lite hint da...

{Ajax}
27-03-2004, 20:31
av den grunnen at den er så genial, kommer jeg ikke til å si noe om den før det er for sent å lage en kopi.:rolleyes:

HaanZ
27-03-2004, 20:35
av den grunnen at den er så genial, kommer jeg ikke til å si noe om den før det er for sent å lage en kopi.:rolleyes:

Argh! Nå er det for seint å lage kopi, gje hint da :|

{Ajax}
28-03-2004, 01:00
Er det ikke bedre å få overaskelsen?

Skal gi hint.... neste søndag.:cool:

HaanZ
28-03-2004, 01:02
men da er det jo for seint å la... :D hei, tenk om det er mislykka og alle ler av deg. Du er veldig høg på pæra nå :p

stidz
28-03-2004, 12:15
hehe. det hadde hvert gøy :P

{Ajax}
28-03-2004, 12:41
Sier ikke jeg er høy på pæra.....

Men den er grønn.........

HaanZ
28-03-2004, 16:44
Sier ikke jeg er høy på pæra.....

Men den er grønn.........

:| Grøn? Du skal ha eit grønt monster. Monsters Inc? Rex? Shrek?
Du skal ha gassballong!

[VK]Boogieman
28-03-2004, 19:57
Kom igjen da... Alle veit nå at du har ideen, så ingen kommer til å kopiere deg, for det er bare lame... Si det da!! :mad:

HaanZ
28-03-2004, 21:06
Det er gassballong. Eg veit det. Er heilt sikker!

[VK]Boogieman
28-03-2004, 21:57
Det er gassballong. Eg veit det. Er heilt sikker!
Hvis det er en gassballong, så er den ideen tatt for lenge siden... Den ble tatt på TG01 av Bermuda klanen...

HaanZ
28-03-2004, 22:05
Hvis det er en gassballong, så er den ideen tatt for lenge siden... Den ble tatt på TG01 av Bermuda klanen...

ARRR >_< too much pressure!

:|

[VK]Boogieman
28-03-2004, 22:21
ARRR >_< too much pressure!

hehe... Havin a nervous breakdown?? :D

HaanZ
28-03-2004, 22:49
hehe... Havin a nervous breakdown?? :D

:| :|

Robbern
29-03-2004, 22:34
Denne hylla har jeg mekka for et par dager siden, Er den ikke fin
:)
men jeg har tenkt til å fjerne spikerne og finne en anen måte å feste høytalerne på, men er den grei, funker den?
http://server5.uploadit.org/files/Robbern-Hylle.JPG