Log in

View Full Version : Seater

SnipeAlot
06-03-2004, 00:18
er nå satt opp på ptn :) Nå kan man velge seater

stidz
06-03-2004, 01:18
to stykker ++ som vil joine oss. så vi for seata på søndag. eneste grunnen er at vi er ti stykker siden tre av oss bare droppa ut sånn plutselig og vi skal bort heeele neste uke og vil gjerne ha en litt bra plass å sånt.

aklla
06-03-2004, 13:56
det er veldig mulig vi kan sette deg som seater, vi er 5 stk...

phunkee
06-03-2004, 13:59
Det der dere driver på med er fyfy :P Poenget er å hjelpe store grupper til å få seate seg! Ikke at folk skal slå seg sammen i større grupper for å få seata seg tidlig.

aklla
06-03-2004, 14:01
Originally posted by phunkee
Det der dere driver på med er fyfy :P Poenget er å hjelpe store grupper til å få seate seg! Ikke at folk skal slå seg sammen i større grupper for å få seata seg tidlig.

jeg kan ikke huske noen regler om dette, og vi blir jo en stor gruppe på 12 stk... :p

phunkee
06-03-2004, 14:33
Neida er ingen regler som forbyr det, men det er utnytting av systemet. Men men sålenge jeg får plassen min så er jeg fornøyd :)

Tor
06-03-2004, 15:27
Poenget er at grupper som er større enn 12 stk behøver stor plass, og om da to grupper slår seg sammen kan det fort bli sittende mange små grupper på noen personer her og der, så det ikke blir plass til de store gruppene som vil sitte sammen...

Derfor er det utnytting av systemet, og kan gjøre at noen av de større gruppene ikke får plass, noe som er helt imot hensikten med dette systemet...

stidz
06-03-2004, 15:29
og når vi da er en gruppe så blir vi kanskje lettere kjent i tillegg så er ikke det bra da. så neste år så kommer vi med enda større grupp. og sånn fortsetter det forhåppentligvis. om noen år kan vi seate først :P

tech
06-03-2004, 21:40
det er helt klart utnytting av systemet tho.. jeg skal ikke si mså mye sjøl, siden jeg har sjøl sagt ja til og seate ei annen gruppe fordi vi mangla 1 stk i gruppa vår :-P

Serqevx
07-03-2004, 09:48
Nei - ekke bra å utnytte systemet. Vi er 20 folk som skal sitte sammen faktisk... (fra litt rundt om i landet), og det blir ikke alltid lett å plassere hvis alle skal utnytte. Heldigvis er grensen på 12 folk såpass høy at det blir vanskelig å "jukse".

Xell
07-03-2004, 10:04
det er forsåvidt ikke å utnytte systemet hvi man faktisk seater sammen. Men hvis man er seater for mange grupper som man plasserer rundt om i salen blir det vanskelig for stor grupper å plassere seg siden det bare er bruddstykker med ledige plasser igjenn.

Serqevx
07-03-2004, 10:26
Der har du poenget, er helt greit å seate sammen, men når det blir grupper rundt omkring da er det bare tull! =)

divz0r
07-03-2004, 14:04
har stooore tvil på at det vil bli noe form for problemer for store grupper som er klar til å seate seg sammen idag pga. andre folk seater seg rundt om kring. er såpass mange plasser å velge mellom,og flesteparten av folkene kommer jo ikke til å seate seg idag uansett,så slapp av,det skal nok gå helt greit selv for dem med 50 personer å seate.

Xell
07-03-2004, 21:54
Vl si at det var overraskende stort pres på serveren kl 1800. Som seater for 32 billetter måtte jeg flytte ganger i startfasen fordi andre begynte å seate i nærheten på en sånn måte at jeg ikke ville fått plasssert alle mine. Vi hadde fått organisert gruppa godt på forhånd, slika t hvem som skulle sitte hvor i forhold til hverandre var bestemt. Da kunne det vært en relativt grei jobb å plassere alle sammen men når 30 gruper (eller der omkring) på 12-40 personer skal seate samtidig blir det ikke lett for de største gruppene. I fjor startet de jo på 50 og steppes smertefult nedover på lista (-5 hver 4de dag eller noe). De kunen jo tatt en mellomting. F.eks. startet på 40 og stepet -5 hver dag. Da hadde de største gruppene hatt en dag å ordne seg på i stede for 30 minutter.

[VK]Boogieman
09-03-2004, 17:45
Originally posted by Xell
Vl si at det var overraskende stort pres på serveren kl 1800. Som seater for 32 billetter måtte jeg flytte ganger i startfasen fordi andre begynte å seate i nærheten på en sånn måte at jeg ikke ville fått plasssert alle mine. Vi hadde fått organisert gruppa godt på forhånd, slika t hvem som skulle sitte hvor i forhold til hverandre var bestemt. Da kunne det vært en relativt grei jobb å plassere alle sammen men når 30 gruper (eller der omkring) på 12-40 personer skal seate samtidig blir det ikke lett for de største gruppene. I fjor startet de jo på 50 og steppes smertefult nedover på lista (-5 hver 4de dag eller noe). De kunen jo tatt en mellomting. F.eks. startet på 40 og stepet -5 hver dag. Da hadde de største gruppene hatt en dag å ordne seg på i stede for 30 minutter.
Det er nok en god ide ja... Jeg seata for 26, og endte opp med å flytte på meg to ganger... Og det er en halvtime extra tid pga laggy server... :D

tech
09-03-2004, 20:38
Ja, enig serveren var laggy! Det kan da umulig være så stor trafikk på serveren da, når alle som seate måtte være over 12 og mange var mye over 12 også. Den burde greie såpass. Så vidt jeg husker tok det en halvtime før jeg var ferdig med de 12 jeg skulle seate. Velvel, jeg hadde ingen problemer med at noen begynte og seate der jeg skulle reservere, gikk helt fint, bortsett fra etter jeg var ferdig hadde jeg reservert en plass i mellom oss til en kamerat, så kom en fyr og tok den hehehe... Men han hadde sikkert bare glimsa litt og tatt den plassen uten om og sett at det var i mellom noen, han flytta seg uansett opp til gruppa si seinere så gikk fint :)

Alt gikk jo egentlig greit for meg da, men kunne tenke meg at de større gruppene kunne få litt problemer..

[VK]Boogieman
10-03-2004, 15:40
Fikk vite i går kveld at jeg måtte reservere for 11 til... Så nå har jeg reservert for 35 stykk, og jeg hadde flaks at ingen hadde satt seg rundt oss... :)

Mosy
10-03-2004, 17:20
Originally posted by [VK]Boogieman
Fikk vite i går kveld at jeg måtte reservere for 11 til... Så nå har jeg reservert for 35 stykk, og jeg hadde flaks at ingen hadde satt seg rundt oss... :) Du hadde mer flaks du fikk vite det før klokka 18:00 i dag... *grue-glede seg til klokka 6*

[VK]Boogieman
10-03-2004, 19:57
Originally posted by Mosy
Du hadde mer flaks du fikk vite det før klokka 18:00 i dag... *grue-glede seg til klokka 6*
Humm... begynner å se at det fyller seg opp jah... :)

Mosy
10-03-2004, 20:04
Humm... begynner å se at det fyller seg opp jah... :) Humm, ja, nå gikk det jo bra da:). Gikk bare litt tregt på siden, hadde fiksa 6 plasser kvart over 6:D.

[VK]Boogieman
10-03-2004, 22:22
Humm, ja, nå gikk det jo bra da:). Gikk bare litt tregt på siden, hadde fiksa 6 plasser kvart over 6:D.
Det er fortsatt fler enn det jeg hadde for 3 dager siden.. Da gikk reserveringen trigt da... huffameg...

Mosy
10-03-2004, 22:48
Det er fortsatt fler enn det jeg hadde for 3 dager siden.. Da gikk reserveringen trigt da... huffameg... Er ikke det litt rart? En skulle jo tro at de fleste måtte vente til i dag? Var jo ikke SÅ fullt i salen heller klokka 6 i dag...

[VK]Boogieman
10-03-2004, 22:52
Er ikke det litt rart? En skulle jo tro at de fleste måtte vente til i dag? Var jo ikke SÅ fullt i salen heller klokka 6 i dag...
Jeg veit ikke hva som skjedde jeg... Men jeg tror det kan ha noe med at de var så treige med å fikse seater valget på siden, at det var en del inne på PTN bare for å velge seater og...

Mosy
10-03-2004, 22:56
Jeg veit ikke hva som skjedde jeg... Men jeg tror det kan ha noe med at de var så treige med å fikse seater valget på siden, at det var en del inne på PTN bare for å velge seater og... Mulig, skal de noen gang lære? Er jo ikke alle som sitter på PCn 24/7.... Selv om vi gjør det:rolleyes:

[VK]Boogieman
11-03-2004, 06:44
Mulig, skal de noen gang lære? Er jo ikke alle som sitter på PCn 24/7.... Selv om vi gjør det:rolleyes:
Det er en del som sitter på PC'n 24/7... Bl.a. undertegnede... Men man må jo ta seg visse pauser for å gå på jobb, eller når dama begynner å klage... ;)