Log in

View Full Version : Hvor skal folk med store musikk anlegg sitte, og hvor skal ddr maskinene stå?

Apocalypse Dude
07-03-2004, 22:13
Ikke alle liker alt for høy musikk rett ved siden av seg, og enda ferre liker å ha en ddr maskin som nabo. Da kan det være praktisk å vite hvor lyden kommer fra, så man kan seate seg lengst mulig unna. Hadde vært snilt hvis dere posta det her.

På forhånd takk.

Edit: Vet at det blir musikk uansett og syns personlig at dette bidrar til stemning, men det er alikevel dritt å ha lyden rett inn i øret når man gamer sånn som meg og mange andre.

Multiflex
07-03-2004, 22:20
Det ryktes at "DDR"-maskinene vil bli plassert i midten, muligens andre steder også.

Hvor personer med store anlegg vil sitte er umulig å forutsi, men du kan holde deg unna scenen og butikkene for å slippe støy fra disse, som etter alt å dømme vil spille musikk mer eller mindre hele tiden.

CEO
07-03-2004, 22:30
Sjekk min signatur ;)

EDIT: Jah, vi skal ha über-anlegg...

Multiflex
07-03-2004, 22:51
I en annen tråd her på forumet - jeg er ikke sikker på hvor, men uansett - står det at de vil plassere disse maskinene etter deltagernes ønsker, og ønskene går mye på å få de plassert i eget avlukke, i likhet med Xbox på TG'03.

Vi får se.. :)

magne
07-03-2004, 22:52
godt at du sitter langt unna meg.:(

[VK]Boogieman
07-03-2004, 23:55
[VK] Kommer til å ha med seg bra anlegg... Og vi sitter på rad 3 og 4, plass 49 til 55 eller no...

magne
08-03-2004, 09:48
plz a:D jeg sitte rpå rad 2, jeg vil ikke ha musikk rett i øret..

husk: dere har kun 200 W nananna :D

HaanZ
08-03-2004, 09:49
tek med meg anlegg. Sit midt i salen. hmm *sjekke* Seat 66 Row 34, kan endre seg litt.

Xell
08-03-2004, 11:14
Originally posted by magne
plz a:D jeg sitte rpå rad 2, jeg vil ikke ha musikk rett i øret..

Så nære scenen også liker du ikke å ha mye lyd rindt deg!? Du er feilplassert!

Djspritus
08-03-2004, 12:03
Seat 52og53 row61

Der blir det liv og røre :)

Skal ha med stort anlegg !!

HaanZ
08-03-2004, 12:20
Originally posted by Djspritus
Seat 52og53 row61

Der blir det liv og røre :)

Skal ha med stort anlegg !!

spesifikasjonar?

Mosy
08-03-2004, 20:14
Originally posted by magne
plz a:D jeg sitte rpå rad 2, jeg vil ikke ha musikk rett i øret.. Som sagt: du er feilplasert, men du kan jo fortsatt flytte på deg/dere:). Hvis det er et så stort problem, mener jeg. Personlig skjønner jeg ikke hva du klager over...

Djspritus
08-03-2004, 20:23
Originally posted by HaanZ
spesifikasjonar?

Vi, altså DjSpritus og DjAudunF skal ta med 4stk basskasser a`2*12" pluss 1par Dali 8008 , 1par Dali 5005 og 1par Paradigm Monitor 9

pluss at vi sitter en sånn 10-12stk som helt klart ikke klarer og holde kjeft og på toppen av det hele kommer den uber store hylla vår , så Gamere , hold dere unna !!!!:D

Mosy
08-03-2004, 20:25
Originally posted by Djspritus
Vi, altså DjSpritus og DjAudunF skal ta med 4stk basskasser a`2*12" pluss 1par Dali 8008 , 1par Dali 5005 og 1par paradigm

pluss at vi sitter en sånn 10-12stk som helt klart ikke klarer og holde kjeft og oppe det hele kommer den uber store hylla vår , så Gamere , hold dere unna !!!!:D YAY. That's the spirt. Er dere som holder TG fra å bli et simpelt LAN. Til alle dere som klager: Dra på Oslo-LAN.

CEO
08-03-2004, 21:21
Originally posted by Mosy
YAY. That's the spirt. Er dere som holder TG fra å bli et simpelt LAN. Til alle dere som klager: Dra på Oslo-LAN.

Drar også med mixerracket, et par forsterkere, noen kofferter med cd'r og ymse annet som hører til :D

TG er årets desiderte største happening, og da er det klart at jeg skal ha med det stæsjet jeg trenger for å få den virkelige TG feelingen! :D

Mosy
08-03-2004, 23:21
Originally posted by djaudunf
Drar også med mixerracket, et par forsterkere, noen kofferter med cd'r og ymse annet som hører til :D

TG er årets desiderte største happening, og da er det klart at jeg skal ha med det stæsjet jeg trenger for å få den virkelige TG feelingen! :D Hmm, *tenke*. Mener å huske en som satt helt på enden av rekken, ved vestre langside av skipet (ca. ved partyshop, vapochil, rundt der), med stoore høytalere. Kan det ha vært deg?

CEO
08-03-2004, 23:44
Nop, ikke meg det nei... Sitter under et jovla svært banner "Syztech". Har sitti der vi sitter i noen år nå...

Mosy
08-03-2004, 23:50
Nop, ikke meg det nei... Sitter under et jovla svært banner "Syztech". Har sitti der vi sitter i noen år nå... Oki, dere er vel ikke de eneste med store høytalere;).

CEO
09-03-2004, 00:31
Originally posted by Mosy
Oki, dere er vel ikke de eneste med store høytalere;).

Nei, og de er ikke _så_ store... Ikke akkurat AL-1000, men litt lyd skal nok vi få til ja ;)

ZpiFF
09-03-2004, 06:04
Sitter på rad 27 plass 50! Der blir det liv ja =) Skal dra med et godt nok anlegg og har også tenkt å bruke det

:)

mkdir oslolan
move /lamers /oslolan

:)

Apocalypse Dude
09-03-2004, 12:32
Ja god ide. La oss hate hverandre. Vi starter en krig pga. folk ikke liker gamere. Tipper det hadde blitt bra døvt på tg uten musikk, men når man spiller må man kunne høre, og da er det ikke noe digg å ha disse riggene dere briefer med rett ved siden av seg, noe som er grunnen til at denne tråden ble opprettet. Da kan folk forhåpentligvis seate seg et sted hvor de ikke får lyden rett inn i øregangen, og alle får det fint på tg.

aklla
09-03-2004, 12:47
lyd hører til på tg, men bare ikke høyt og ved plassen min ;)
jeg hadde ikke orket å ha en av de størrste høytalerene ved siden av meg,

Xell
09-03-2004, 13:16
Originally posted by Apocalypse Dude
Vi starter en krig pga. folk ikke liker gamere.

er ikke det at jeg ikke liker gamere. Det er bare det at jeg ikke liker idioter. Og når det engang er slik at CS (spesielt) gjør det samme med gamere som russetida gjør med 18-19 åringer; de tror det er en unskyldning for å legge all form for folkeskikk på hylla, og da blir det fort krig. Er forsåvidt heller ikke for lydkrig, men hører heller på hva det enn er på full guffe enn å høre på en idiot (legg merke til jeg sier ikke gamer, men idiot) sitte å gaule ut noe som er totalt irrelevant for alle andre enn de som er med i spillet.

HaanZ
09-03-2004, 13:54
Det er 1000 idiotar rundt deg da, kven av dei skal du ta?

JohnMorten
11-03-2004, 16:30
Originally posted by Apocalypse Dude
Ja god ide. La oss hate hverandre. Vi starter en krig pga. folk ikke liker gamere.

Det er ikke annerledes på TG enn andre steder, det handler om en liten porsjon respekt for hverandre og en liten porsjon smidighet når man kontakter hverandre.

Klart at det skal være lyd på TG, massevis, men det er greit allikevel å holde et øye rundt seg for å se om folk blir for røde i toppen fordi du spiller den samme låta for n-ti-umpte gang, eller at de blir grønne fordi de begynner å bli syke av Sputnik eller hva du finner på å "kringkaste".

Så med litt hensyn til hverandre .......

John Morten

wiak
02-04-2004, 22:07
hvorfor anlegg? LOL er bare hull i hue og ta med seg
skaff deg headset ( Stereo ) så har du ikke noen VELDIG sure 'trøtte' typer ståene bak deg! :D

stidz
02-04-2004, 23:38
får du et stort fuckings anlegg ved der du sitter og det bare pumper ut med dritt musikk så bare si i fra. leste det et sted at du kan godt spille men må ta hensyn vis folk kommer og klager

Badeballen
03-04-2004, 00:22
Originally posted by wiak
hvorfor anlegg? LOL er bare hull i hue og ta med seg
skaff deg headset ( Stereo ) så har du ikke noen VELDIG sure 'trøtte' typer ståene bak deg! :D

Jeg synes det er meget bra at folk har med seg anlegg på TG!! Jeg vil ha mye _mye_mere lyd!! :D

[VK]Boogieman
04-04-2004, 00:11
Originally posted by Badeballen
Jeg synes det er meget bra at folk har med seg anlegg på TG!! Jeg vil ha mye _mye_mere lyd!! :D
Enig med han herre... Det er jo en skikkelig stor del av TG med masse lyd... Jeg savner lydkrigen jeg...

OgnOmm
04-04-2004, 00:46
Får håpe hifi klubben får rigga opp noe seriøse greier på scena, og utfordre deltakerene til litt ekte lydkrig. Det hadde vært genialt.. Så skal jeg sitte med mine dønn tette koss 3aat og bare kjenne bassen men ikke høre lyden :P

[VK]Boogieman
04-04-2004, 00:47
Originally posted by OgnOmm
Får håpe hifi klubben får rigga opp noe seriøse greier på scena, og utfordre deltakerene til litt ekte lydkrig. Det hadde vært genialt.. Så skal jeg sitte med mine dønn tette koss 3aat og bare kjenne bassen men ikke høre lyden :P
hehe... jah... Får håpe at det blir satt i gang noen skikkelig kule tiltak for å få opp lydstemningen i år...

r-0X#Zapchud
04-04-2004, 00:56
Helvete heller.

Lydkrig grenser til det aller mest irriterende som er på party.

Blir det lydkrig forlater jeg skipet til det roer seg. Jeg er neppe alene om det.

Totalt unødvendig.

Nei, jeg er ikke en gamer.

[VK]Boogieman
04-04-2004, 13:35
Originally posted by r-0X#Zapchud
Helvete heller.

Lydkrig grenser til det aller mest irriterende som er på party.

Blir det lydkrig forlater jeg skipet til det roer seg. Jeg er neppe alene om det.

Totalt unødvendig.

Nei, jeg er ikke en gamer.
Jaja... da får du bare gå deg en tur da... For jeg har virkelig lyst på en lydkrig igjen... syns det var ganske så kewl ja... :D

r-0X#Zapchud
04-04-2004, 15:07
Blir nok nødt til det.

Hensynsløsheten seirer vel atter.

Formosissima
04-04-2004, 15:15
Det er ikke så grusomt morsomt å sitte ved siden av noen som spyr ut listepop 24/5. Tenker aldri folk med gigantiske høyttalere på annet enn å briefe?
Det er forresten ikke -lov- med gigantiske høyttaler, ser at en del ikke tenker på det heller.

Jeg er ikke i mot lydkriger, men jeg synes folk kan ta hensyn. Gamer, lamer, scener, eller normal - hensyn kan alle ta. :)

EDIT::
(i 01 satt jeg rett bak noen som spilte Gorillaz - Clint Eastwood KONSTANT. Jævlig irriterende, særlig fordi de aldri fikk advarsler, mens noen i gjengen min fikk advarsel for å spille Postman Pat et par ganger, og da mener jeg faktisk et par ganger.)

CEO
04-04-2004, 20:05
Originally posted by Formosissima
Det er forresten ikke -lov- med gigantiske høyttaler, ser at en del ikke tenker på det heller.

Sorry, men det er feil... du kan ta med deg hva du vil (untatt hvitevarer) så lenge du ikke overskrider tillatt strømforbruk og ikke bruker mer plass enn det du har lov til.

Så ting stopper seg selv, men _lov_ er det...

Formosissima
05-04-2004, 00:15
Sorry, men det er feil... du kan ta med deg hva du vil (untatt hvitevarer) så lenge du ikke overskrider tillatt strømforbruk og ikke bruker mer plass enn det du har lov til.

Så ting stopper seg selv, men _lov_ er det...

Tjah, fikk nå streng beskjed i fjor om å rapportere alle som hadde med seg gigantiske høyttalere - og i fjor var jeg crew.

CEO
05-04-2004, 00:34
Originally posted by Formosissima
Tjah, fikk nå streng beskjed i fjor om å rapportere alle som hadde med seg gigantiske høyttalere - og i fjor var jeg crew.

Gigantiske? Hvis du prater om AL-1000 eller store PA høyttalere kan jeg skjønne hva du tenker på... Men som sagt, ting stopper seg selv etter hvert... Hvor skal man ha to store høyttalere på str. med Postgirobygget? Da kan jeg skjønne at crew burde bryte inn, for å ta vare på rettigheten til de andre deltagerne (m.t.p. plass og slikt).

Jeg syntes uansett at crew ikke burde blande seg inn før noen drar inn dritsvære høyttalere (og da må det være en klar definisjon på hva dritsvær er). Nå er det jo også slik at det ikke er høyttalerne som er det største problemet, men det som er i andre enden av kabeln... En enorm forsterker som tar knekken på strømkursen bare den lukter på linja...

Vel, har ingen intensjoner om å være vanskelig på dette området Formosissima, så lenge crew ikke kjefter på meg når sikringen går og de lenger ned på raden har leika seg med vannkokern... Been there, done that...

Snart TG, Kardemommeloven burde si seg selv. Vi ses!

Have a happy holiday!

Norsmurf
05-04-2004, 01:08
Vel, store høyttalere burde da være ok.. TG er et dataparty, ikke no gamerparty.. rett og slett.. men, om man skal spille musikk, og lage stemning, burde man bruke vett, og ha en playlist med mer enn tre sanger på.. hva slags musikk man spiller, burde få være opp til en selv, så lenge man ikke putter på noe man vet flesteparten syns er shait, og dytter sov-i-ro i øra bare for å annoye de rundt seg..

Jeg kommer til å spille høyt.. og jeg kommer til å skru opp et hakk for hver gang jeg ser en som kaster musa si et par rader fordi han blir fragga i CS elns.. :P

neida, kardemommeloven sier jeg også..

Xell
05-04-2004, 08:24
er veldig enig med norsmurfen her. (kardemommeloven gjelder da alltid gjør den ikke?) Med store høytalere følger et vist ansvar. Ja, masse lyd gir god stemning, men når man har stor høytalere må man tenke på at man skla lage god stemning for store deler av hallen, ikke forsure stemningen. Også var det dette med sov-i-ro/hørselsværn. Personlig synes jeg ikke at noen som har store høytalere på høyt volum burde stappe sov-i-ro i øra. man burde bare ha et likt volum man selv takler. På den måten spiller man ikke utålelig høyt over lengere tid, men demper seg når det blir for mye av det gode. Dersom man selv velger å beskytte seg mot et alt for høyt volum som man selv lager, tenk da hvordan han som sitter rett ved siden av har det? Demp deg så mye at du ikke føler du trenger å beskytte hørselen, eller del ut høy-kvalitets hørselsværn til alle i 20 meters omkrets (ca 250 stk) slik at folk kan beholde hørselen.

|nEmO|
05-04-2004, 13:03
Jeg har planer om å ha med de høytalerene jeg har.. dvs AL-1000.
MEN jeg har ingen planer om å spille ørene av andre. Jeg har planer om å respektere andre.

Et triks for å vite om man spiller høyt. vri høytalerene mot deg selv.
Et annet er å se på ansiktene til de som sitter i nærheten av deg.
{
if face = ":(" then volume_down ;
}

Sånn omtrentlig :)

Hadde vært fint om TG-crewet ikke bare "leste bokomslaget" for å si det sånn. ("Don't judge the book by it's cover..")

La folk få en sjangse til å bevise at de har god party-ånd.

[EDIT : Et annet triks for å vite om du spiller høy musikk : Hvis sikringen går hele tiden mens du spiller Bass test eller noe sånt, og det ikke finnes noen kaffekokere på raden. Da bør du skru ned litt...]

[VK]Boogieman
05-04-2004, 17:29
Originally posted by r-0X#Zapchud
Blir nok nødt til det.

Hensynsløsheten seirer vel atter.
Hensynsløsheten pleier som regel å være den seirende part i de fleste tvister... :D Man må bare leve med det... :)