Log in

View Full Version : størrelse på plassen vår ???

Djspritus
13-03-2004, 22:57
Noen som vet hvor mange cm plass vi har i gangen mellom oss (fra sponplata og ut) og hvor langt det er mellom radene ?? :)

[VK]Boogieman
14-03-2004, 01:44
Originally posted by Djspritus
Noen som vet hvor mange cm plass vi har i gangen mellom oss (fra sponplata og ut) og hvor langt det er mellom radene ?? :)
Jeg har ikke et eksakt mål på dette, men det har vel pleid å være ca 2m tipper jeg...

el nico
14-03-2004, 01:46
det er god nok plass, men det er ikke lov å sove der.

[VK]Boogieman
14-03-2004, 01:49
Originally posted by el nico
det er god nok plass, men det er ikke lov å sove der.
Det er ingen regler som sier at man ikke kan sove der... Men man blir vekket hvis man hindrer fremkommeligheten. Eneste regelen er at man ikke kan sove under bordene... Jeg har sovet i gangen opptil flere ganger...

stidz
14-03-2004, 12:50
kompisen min ble vekket når han sov i stolen sin

Djspritus
14-03-2004, 16:20
Jeg driter i hvem som sover på plasse sin jeg lurte på noen mål...

:mad:

[VK]Boogieman
14-03-2004, 23:19
Originally posted by stidz
kompisen min ble vekket når han sov i stolen sin
Det kan de da ikke gjøre... Jeg har da sovet i stolen min opp til flere ganger... så lenge man ikke sover under bordene, så går det vel greit...

Duffy85
14-03-2004, 23:52
Veit ikke noe mål men mener det var en regel i fjor at du ikke kunne "utvide" plassen din mot "midtgangen" eller hva man skal kalle det. Du har i allefall goood plass til naboen bak deg.

[VK]Boogieman
15-03-2004, 06:43
Originally posted by Duffy85
Veit ikke noe mål men mener det var en regel i fjor at du ikke kunne "utvide" plassen din mot "midtgangen" eller hva man skal kalle det. Du har i allefall goood plass til naboen bak deg.
Den regelen står i år og... Man kan ikke bruke mer plass inn mot midtgangen, enn bordplaten.

Xell
15-03-2004, 09:40
Her kan det jo diskuteres hva som er å utvide mot midtgangen. I fjor hadde jeg sånn ekstra plate som gikk ut over bordkanten. Argumentet for at dette ikke var noen utvidelse var at jeg har normalt en bestemt avstand fra skjermen til hode mitt. Og det var den avstanden som bestemte hvor langt ut i midtgangen ryggen på stolen min rakk. Plata var bare for å legge tastaturet og håndleddene på, og medførte ikke at jeg satt lenger fra skjermen som var plassert maximalt langt bak på bordet. Sånn sett hadde det blitt for dumt å nekte noen å ha en ekstra plate som går 10-20 cm ut over bordplata når de tillater andre å ha stresslesser som bruker mye mer plass utover midtgangen.

Edit: enden på historien er vel at hvis crew kommer og mener at man sperrer for mye av midtgangen av sikkerhetsmessige årsaker har man ikke så mye man skulle ha sagt... uten å anke det opp til tg-sjefen sjøl ;)

|-LoX-|
15-03-2004, 13:47
Originally posted by Xell
Her kan det jo diskuteres hva som er å utvide mot midtgangen. Med brannsikkerhet i bakhodet, tror jeg jeg kan definere det ganske klart:

Ingen "fast installasjon" som fører til innskrenkelse av midtgangen tillates. Med "fast installasjon menes gjenstander som ved brann eller andre nødssituasjoner ikke med letthet kan fjernes fra evakueringsruten.

Dette er min tolkning og min formulering, men jeg tror ikke jeg er helt på jordet her...
Altså - om ikke hvem som helst kan dytte/løfte/kaste noe vekk i tilfelle brann tror jeg det er riktig å si at det ikke hører hjemme i midtgangen.

Xell
15-03-2004, 16:28
Originally posted by |-LoX-|
Ingen "fast installasjon" som fører til innskrenkelse av midtgangen tillates. Med "fast installasjon menes gjenstander som ved brann eller andre nødssituasjoner ikke med letthet kan fjernes fra evakueringsruten.

Bra definisjo. Er så absolutt enig med den der. Så er spørsmålet; er en utslitt nerd som sover en fast installasjon? Faller i hvertfall fort under "gjenstander som ved brann eller andre nødssituasjoner ikke med letthet kan fjernes fra evakueringsruten"

Mosy
15-03-2004, 17:50
Originally posted by Xell
Bra definisjo. Er så absolutt enig med den der. Så er spørsmålet; er en utslitt nerd som sover en fast installasjon? Faller i hvertfall fort under "gjenstander som ved brann eller andre nødssituasjoner ikke med letthet kan fjernes fra evakueringsruten" En sovende person er ikke nødvendigvis en "fast instalasjon". Men en sovende nerd på TG er kanskje mer diskutabelt. En sovende person i midtgangen vil uansett ikke ha det veldig godt under en eventuel evakuering. Panikk kan fort ta overhånd over hvorvidt man bryr seg om andre under en nødsituasjon. Personlig syntes jeg ikke at man burde sove i midtgangen, siden det ofte er trangt nok fra før.... Like greit at det forbys...

[VK]Boogieman
15-03-2004, 23:02
Originally posted by Mosy
En sovende person er ikke nødvendigvis en "fast instalasjon". Men en sovende nerd på TG er kanskje mer diskutabelt. En sovende person i midtgangen vil uansett ikke ha det veldig godt under en eventuel evakuering. Panikk kan fort ta overhånd over hvorvidt man bryr seg om andre under en nødsituasjon. Personlig syntes jeg ikke at man burde sove i midtgangen, siden det ofte er trangt nok fra før.... Like greit at det forbys...
Det er sant... Men soving i stolene da? Det tar da ikke så mye mer plass om det er en person i stolen eller ikke...

Mosy
16-03-2004, 00:03
Originally posted by [VK]Boogieman
Det er sant... Men soving i stolene da? Det tar da ikke så mye mer plass om det er en person i stolen eller ikke... Det er riktig, sover hvertfall en natt i stolen hvert TG. (Oftest første natten jeg sover, siden da er jeg så trøtt at jeg ikke orker lete etter en plass.

[VK]Boogieman
16-03-2004, 06:46
Det er riktig, sover hvertfall en natt i stolen hvert TG. (Oftest første natten jeg sover, siden da er jeg så trøtt at jeg ikke orker lete etter en plass.
Jeg gjorde det før, men så fant jeg ut at det er 15 ganger deiligere å sove ute i bilen... :)

Mosy
16-03-2004, 15:33
Jeg gjorde det før, men så fant jeg ut at det er 15 ganger deiligere å sove ute i bilen... :) Vi har egen bil for første gang i år, hmm, får se hvor nerme vi får parkert den. Orker ikke gå helt til andre enden av grusplassen...

[VK]Boogieman
17-03-2004, 18:48
Vi har egen bil for første gang i år, hmm, får se hvor nerme vi får parkert den. Orker ikke gå helt til andre enden av grusplassen...
Det er ikke noe problem... Vi har hatt bil med oss 3 år på rad nå, og vi har alltid finni en plass ca ved reggeboden... Kan hende at det bare har vært flaks... Men vi fikk det i hvert fall...

Mosy
17-03-2004, 19:29
Det er ikke noe problem... Vi har hatt bil med oss 3 år på rad nå, og vi har alltid finni en plass ca ved reggeboden... Kan hende at det bare har vært flaks... Men vi fikk det i hvert fall... Høres bra ut:), får vel se på hvilken bil det er snakk om også. Kjører vi Ford Transitt 89' kan jeg vurdere hallen:p. Men en chil A4 er noe heelt annet. Er ennå usikekrt hva vi kjører.

[VK]Boogieman
17-03-2004, 22:53
Høres bra ut:), får vel se på hvilken bil det er snakk om også. Kjører vi Ford Transitt 89' kan jeg vurdere hallen:p. Men en chil A4 er noe heelt annet. Er ennå usikekrt hva vi kjører.
Transitt??? Der er det jo god plass da... Er jo ikke no problem å sove i en sånn en?

OgnOmm
17-03-2004, 22:56
Høres bra ut:), får vel se på hvilken bil det er snakk om også. Kjører vi Ford Transitt 89' kan jeg vurdere hallen:p. Men en chil A4 er noe heelt annet. Er ennå usikekrt hva vi kjører.

Kjører du transit er det bare å legge noen skumplast madrasser i bunnen.. Da har du bedre seng enn du kan skaffe deg i hallen.. Dessuten blir det klamt i en mindre bil.

[VK]Boogieman
18-03-2004, 06:43
Originally posted by OgnOmm
Kjører du transit er det bare å legge noen skumplast madrasser i bunnen.. Da har du bedre seng enn du kan skaffe deg i hallen.. Dessuten blir det klamt i en mindre bil.
Hvis du lufte blir det ikke så ille... Men jeg husker fortsatt at det var helt vått på innsiden av rutene i mercedesen i fjor... :D

Mosy
18-03-2004, 11:21
Originally posted by OgnOmm
Kjører du transit er det bare å legge noen skumplast madrasser i bunnen.. Da har du bedre seng enn du kan skaffe deg i hallen.. Dessuten blir det klamt i en mindre bil. I transitten har vi faktisk parkett:p. Joa, er vel riktig at det er bedre plass i en transitt, men den har ikke alverdens med isolasjon. Skal jeg sove der får jeg nesten da med en varmere sovepose.

[VK]Boogieman
18-03-2004, 18:46
I transitten har vi faktisk parkett:p. Joa, er vel riktig at det er bedre plass i en transitt, men den har ikke alverdens med isolasjon. Skal jeg sove der får jeg nesten da med en varmere sovepose.
Trenger ikke isolasjon... Jeg sovi bilen med vinduene åpne, og jeg frøys aldri...

Duffy85
18-03-2004, 18:54
*gleder seg til å sove i sin "isolerte" campingvogn med varmeanlegg* :D

edit: skriveleif

altax
18-03-2004, 23:23
hvorfor ikke bo på hotell? Iallefall når foreldra betaler. :D

På hotell får du jo også Frokost og du har en egen dusj :P

Duffy85
18-03-2004, 23:27
Originally posted by altax

Tror det eller ei, men ikke alle er like bortskjemt som deg! Jeg ville ikke bodd på hotell allikevel, er på TG for det sosiale og campingvogn med 4 gutter er MYE mer sosialt, synes jeg. Slipper å gå/kjøre så langt å...slit

Duffy85
18-03-2004, 23:32
Ok, mat er det mer enn nok av i vogna, klarte så vidt å spise halvparten av det vi handla i fjor, og litt av sjarmen med er jo å vasse i 3cm med sokkelo i dusjen mens 5 overkåte nerder nistirrer på deg i et håp om at såpa skal falle. Flytende såpe sier bare jeg.

edit: og hvis jeg har gitt inntrykk av at jeg er homo, så er jeg ikke det.

[VK]Boogieman
19-03-2004, 06:46

Da sier du takk, takk til foreldrene dine, og tar smilende i mot pengene, så sover du i skipet og bruker pengene på HW eller no... :)

altax
19-03-2004, 09:35
Da sier du takk, takk til foreldrene dine, og tar smilende i mot pengene, så sover du i skipet og bruker pengene på HW eller no... :)

hehe, nah. er litt seint nå uansett :P

men hotel er jo konge! :D

Originally posted by Duffy85
Tror det eller ei, men ikke alle er like bortskjemt som deg! Jeg ville ikke bodd på hotell allikevel, er på TG for det sosiale og campingvogn med 4 gutter er MYE mer sosialt, synes jeg. Slipper å gå/kjøre så langt å...slit

det tar 5 min å gå til hotellet... den lille biten med frisk luft trenger jeg ;)
Dessuten har jeg ikke leid en mannsrom, så det skal nok bli sosialt ja.

[VK]Boogieman
19-03-2004, 18:45
hehe, nah. er litt seint nå uansett :P

men hotel er jo konge! :D

Fullt mulig å avbestille... :D

Mosy
19-03-2004, 22:54
Fullt mulig å avbestille... :D Sikkert en god del som er interesert i det rommet;).