Log in

View Full Version : Big up til TG-Crewet...

divz0r
25-03-2004, 17:55
...som i år faktisk har orket å ta seg bryet med å lage hull i alle bordplatene for at man lettere skal kunne forbinde utstyr med maskinen mens den står på gulvet. Meget bra tiltak for plassparing :) "Kudos" som sikkert Arve ville ha sagt.

[VK]Boogieman
25-03-2004, 18:14
Originally posted by divz0r
...som i år faktisk har orket å ta seg bryet med å lage hull i alle bordplatene for at man lettere skal kunne forbinde utstyr med maskinen mens den står på gulvet. Meget bra tiltak for plassparing :) "Kudos" som sikkert Arve ville ha sagt.
Det er et meget bra tiltak... Men som desverre ikke kommer til å hjelpe siden kabinettet mitt er en av beina til hylla vår... Men det bli lettere å skjule kjøleren min da... :)

HaanZ
25-03-2004, 18:29
Ja, det var da svært, dette er jo kjempebra.

HellBoy
25-03-2004, 18:55
Originally posted by divz0r
Meget bra tiltak for plassparing :) "Kudos" som sikkert Arve ville ha sagt.

Joda, fint tiltak, jeg kommer dog ikke til å benytte meg av det, da jeg tar med Shuttle'n min, og hadde jeg ikke tørt å stolt på at personen på andre siden av bordet ikke plutselig strekker ut beina og velter pcen :p

ZpiFF
25-03-2004, 19:38
Jeg skal heller ikke ha pcn under bordet. Det er støvete å jævlig og min PC vil også bli et av hyllebeina som året før. Lurer da på om bordet vil tåle å ha pcn med hylle stående oppå og om det hullet er så stort at det skaper problemer for planleggingen med hylle.

Tenk også åssen oversiktsbilder kommer til å se ut hehe. Bare masse skjermer og ikkeno feite pcr med lys og jall.

Håper egentlig flertallet gjør det på den gode gamle måten =) Jeg personlig liker jaffal å ha pcn stående oppå bordet..

[VK]Boogieman
25-03-2004, 22:44
Originally posted by ZpiFF
Jeg skal heller ikke ha pcn under bordet. Det er støvete å jævlig og min PC vil også bli et av hyllebeina som året før. Lurer da på om bordet vil tåle å ha pcn med hylle stående oppå og om det hullet er så stort at det skaper problemer for planleggingen med hylle.

Tenk også åssen oversiktsbilder kommer til å se ut hehe. Bare masse skjermer og ikkeno feite pcr med lys og jall.

Håper egentlig flertallet gjør det på den gode gamle måten =) Jeg personlig liker jaffal å ha pcn stående oppå bordet..
Tror nok de fleste som ikke sliter med plassproblemer kommer til å bruke gode gamle måten... Det kommer jeg til i hvert fall... Er jo mye bedre å kunne strekke seg etter CD-rommen uten å måtte bøye og tøye... :)

stidz
25-03-2004, 22:50
nå har jeg gjort ferdig planene av hylla mi og den er designet for og få pc'en ved siden av meg og for to skjermer med et skap med tre hyller med lås på. skal lage hull der det skal stå stidz på siden av pc'en min så det lyser ut

OJe
25-03-2004, 22:58
Hvor fant man ut dette?

(uten å gidde å sjekke andre poster)...

Men det var jo fint tiltak!

Selv løste jeg problemet med en flatskjerm =D

OgnOmm
25-03-2004, 23:28
Selv vurderer jeg å "låne" strømper av muttern og lage filter (strømper skal visstnok være noe optimalt for slik) Hvertfall på de viftene som drar inn. På denne måten kan jeg ha toweret på gulvet, og ikke få 10 cm støv inni toweret.

Enten det eller ha det på hylla.. Får se hva det blir til.

Xell
26-03-2004, 08:25
Originally posted by OJe
Hvor fant man ut dette?

(uten å gidde å sjekke andre poster)...

Men det var jo fint tiltak!

Selv løste jeg problemet med en flatskjerm =D

Fra det eneste stedet der man kan lese offisiell informasjon (TG-siten):

The tables this year will have a hole to route your cables and wires through so that you can save space by keeping your computer under the table. We are also going to raise the table-switches to allow for more equipment on the tables.

Det eneste som bekymrer meg med dette er at om ett eller to år blir vel plassene redusert til 50 eller 60 cm bredde fordi vi ikke trenger mer; vi kan jo ha kabinettet på gulvet. mitt største problem i for var at det ikke var plass under bordet til å stue tech-bag, kles-bag, sovepose, liggeunderlag og litt nødproviant (les frokost-mat) og sammtidig ha plass igjenn til bena. lurer på om jeg skal lage hylle til å ha under bordet for å lettere kunne organisere ting i høyden også her. For ellers er jo alltid det man skal ha underst i haugen og lengst inn.

[VK]Boogieman
26-03-2004, 17:26
Originally posted by Xell

Det eneste som bekymrer meg med dette er at om ett eller to år blir vel plassene redusert til 50 eller 60 cm bredde fordi vi ikke trenger mer; vi kan jo ha kabinettet på gulvet. mitt største problem i for var at det ikke var plass under bordet til å stue tech-bag, kles-bag, sovepose, liggeunderlag og litt nødproviant (les frokost-mat) og sammtidig ha plass igjenn til bena. lurer på om jeg skal lage hylle til å ha under bordet for å lettere kunne organisere ting i høyden også her. For ellers er jo alltid det man skal ha underst i haugen og lengst inn.
Tror kanskje at dette kommer til å utvikle seg kraftig kommende år, så til slutt så tipper jeg at vi nesten ikke har plass over hodet... Men de kan jo nesten ikke kutte mer ned på bredden da, det er jo så vidt at man har plass til mus og tastatur ved siden av hverandre sånn som det er nå...

|-LoX-|
26-03-2004, 21:21
Folka som styrer er ikke tanketomme idioter. De er heller ikke griske folk som ser en anledning til å tjene penger rundt hvert hjørne.

Fornuft tilsier at plassen ikke kan kuttes vesentlig. Det vil rett og slett bli for trangt.
Og ettersom det drives av en nullprofittorganisasjon er den eneste motivasjonen for å tjene mer penger å skape et bedre tilbud.
Skaper man et bedre tilbud ved å stue folk sammen?

Jeg frykter ingen videre innskrenkinger av plassen vår...

Xell
27-03-2004, 09:23
poenget med å gjøre plassene mindere er jo ikke å tjene mer penger, men at flere får være emd på "morroa".

Breiker
27-03-2004, 11:42
for å si det sånn folkens. ingen normal kar setter kassa si under bordet hvis personen har vært på tg tidligere. for så mye cola og anna møkk som flyter der nede vil komme til å grise ned hele toweret.

Ikke nok med det. Men når man lager hull i ei plate svekker man bæreevnen til plata. dette med kompenseres ( hmm sånn det skrives tro? ) med flere paller.

Med andre ord. jeg støtter ikke hull i bordplatene.
en ting til. Er det ikke feil sted å posten denne treaden?

[VK]Boogieman
27-03-2004, 12:26
Originally posted by Breiker
for å si det sånn folkens. ingen normal kar setter kassa si under bordet hvis personen har vært på tg tidligere. for så mye cola og anna møkk som flyter der nede vil komme til å grise ned hele toweret.

Ikke nok med det. Men når man lager hull i ei plate svekker man bæreevnen til plata. dette med kompenseres ( hmm sånn det skrives tro? ) med flere paller.

Med andre ord. jeg støtter ikke hull i bordplatene.
en ting til. Er det ikke feil sted å posten denne treaden?
Jeg tror at de hullene som det er snakk om er såpass små at det ikke kommer til å utgjøre noen vesentlig forskjell... Så jeg tror ikke at vi har noe å frykte...

JohnMorten
28-03-2004, 20:58
Originally posted by Xell
Det eneste som bekymrer meg med dette er at om ett eller to år blir vel plassene redusert til 50 eller 60 cm bredde fordi vi ikke trenger mer;

Tror jeg ikke du trenger å bekymre deg så veldig mye for. Plassene er nemlig basert på standardmålene på sponplater slik de selges fra trelastforhandlere. (240 *120 cm)

Utfra dette kan vi velge hvor mange man setter i bredden på ei sånn plate. Det er ikke aktuelt å lage plasser som går over en plateskjøt.
To plasser gir hver en plass på 120 bredde og samme dybden som nå. 3 gir nok plass (80 cm) men ikke noe mer, mens 4 blir for trangt.
I år har vi altså tatt på oss jobben med å bore huller for kabelgjennomføring for dem som vil ha det (vi har noen som ikke gleder seg til den jobben der, det blir noen timer med drill og hullsagbor nemlig), men jeg tror ikke vi kommer til å ta jobben med å kappe sponplater til "ikke standardiserte mål".

John Morten

[VK]Boogieman
28-03-2004, 22:00
Originally posted by JohnMorten
Tror jeg ikke du trenger å bekymre deg så veldig mye for. Plassene er nemlig basert på standardmålene på sponplater slik de selges fra trelastforhandlere. (240 *120 cm)

Utfra dette kan vi velge hvor mange man setter i bredden på ei sånn plate. Det er ikke aktuelt å lage plasser som går over en plateskjøt.
To plasser gir hver en plass på 120 bredde og samme dybden som nå. 3 gir nok plass (80 cm) men ikke noe mer, mens 4 blir for trangt.
I år har vi altså tatt på oss jobben med å bore huller for kabelgjennomføring for dem som vil ha det (vi har noen som ikke gleder seg til den jobben der, det blir noen timer med drill og hullsagbor nemlig), men jeg tror ikke vi kommer til å ta jobben med å kappe sponplater til "ikke standardiserte mål".

John Morten
I fjor var sponplatene satt opp sånn i forhold ti leuropallene at noen fikk bedre plass til beinene enn andre... Hvordan er dette løst i år?

Masema
29-03-2004, 11:43
Originally posted by JohnMorten

John Morten

Hvor store kommer de hullene til og bli? det er sikkert ikke bare jeg som lurer på akkurat dette...

ZpiFF
29-03-2004, 16:04
Du sier "for de som vil det" (angående hull), betyr det at vi skal velge det selv? Når vi kommer dit da eller? Ble litt forvirra jeg nå.

Switchene skal heves også med noen "metallstøtter" som setter switchen på høykant litt opp i lufta. Håper bare ikke vi har en sånn på midten av hylla hihi, tror jeg må ta med sag..

|-LoX-|
29-03-2004, 16:37
Originally posted by ZpiFF
Du sier "for de som vil det" (angående hull), betyr det at vi skal velge det selv? Når vi kommer dit da eller? Ble litt forvirra jeg nå. Slik jeg leser det betyr det bare at du selv velger om du vil bruke hullene eller ikke! :)