Log in

View Full Version : Ekstremt stort armbånd problem

the-virus
30-03-2004, 01:58
ok nå har jeg 100% panikk her tror jeg har mista 1 av to armbånd (har leita mellom alle stedene i huset, i bilen, hele veien ned til bunnholderplassen, og skal ta bussen\skolen i morra (trodde jeg hadde putta det på et av de smarteste stedene jeg veit om jeg men der lå det IKKE)) hva skal jeg gjøre eller må jeg eventuelt glemme hele tg nå?

|-LoX-|
30-03-2004, 02:17
Etter hva jeg forstår vil det koste deg 570 kroner å få et nytt armbånd.
Ettersom man uansett må identifisere seg ved Vikingskipet for å få påsatt armbånd regner jeg med at det ikke innebærer altfor store problemer, men du må som sagt kjøpe et nytt armbånd.

Alt dette må du sikkert fikse når du ankommer Vikingskipet.

|nEmO|
30-03-2004, 07:25
Det var alvorlig til pris du skulle ta for armbåndene da.
De har selvfølgelig registrert alle som har betalt til TG, så jeg regner med at de skal klare å se at du faktisk har betalt for billetten og ikke behøver å betale full pris for et nytt armbånd. Men du må sikkert så i kø for å få et nytt...

|-LoX-|
30-03-2004, 07:54
Originally posted by |nEmO|
Det var alvorlig til pris du skulle ta for armbåndene da.
De har selvfølgelig registrert alle som har betalt til TG, så jeg regner med at de skal klare å se at du faktisk har betalt for billetten og ikke behøver å betale full pris for et nytt armbånd. Men du må sikkert så i kø for å få et nytt... Jeg beklager at jeg ikke kan poste bekreftende sitat, men jeg er så å si 100% sikker på at jeg har lest at "armbåndet er å betrakte som penger, og skal behandles som penger" og at om man mister armbåndet må man kjøpe nytt til full pris. Jeg er også like sikker på at det ble sagt av en "offisiell" person (Per, John Morten etc.).

Jeg har prøvd å søke etter det nå, men klarer ikke å finne det...

EDIT:
Jeg har bladd gjennom alle de sannsynlige foraene, men finner fremdeles ingenting. Jeg er fremdeles veldig sikker på at jeg har lest det, men dersom det var på TG-foraene er posten i så fall slettet. Om det er tilfelle kan det selvsagt være fordi informasjonen ikke var riktig, men det kan jeg ikke uttale meg om.

Man får avvente melding fra offisielt hold! :)

the-virus
30-03-2004, 08:21
From : Vegard Skjefstad via RT <PThelp@partyticket.net>
Reply-To : PThelp@partyticket.net
Sent : Tuesday, March 30, 2004 5:25:49 AM
To : bmy@email.com
Subject : Re: [Partyticket.net #6586]

| | | Inbox

Det vil koste deg 600,- for et nytt armbånd som
heltidsbesøkende.

Plassen din har du jo fra før, men båndet ditt må du jo ha
nytt for å bevise adgangen din.

må be kameraten min ta med pcen min å sette på plassen som jeg egentlig har (ingen andre kan vell ta den?) åsså etter det kommer jeg å bstyrer den funker det?

necron
30-03-2004, 09:00
600;-?

Det er jo blodpris. Kan noen forklare meg kort og enkelt hvorfor det skal koste deg en arm hvis du er så uheldig at du mister armbåndet?

leffa
30-03-2004, 09:18
hmm så lnge du har plassen så kan no du kjøpe dej ein ddr bilett. Den koster dej så fall bare 370 kroner. Så har du no spart noen kroner. Lurer på om tg kan forsvare ein pris på 600 kr bare for eit bånd.

|-LoX-|
30-03-2004, 09:59
Prisen på 600 kroner kan forsvares enkelt:
Skal man ha armbånd uten noen bordplass koster det også 600 kroner, og om folk med gyldig billett kunne skaffe seg nye armbånd billig kunne folk spekulere i å la andre "overta" armbåndene sine...

Jeg vet det kan høres hardt og ufølsomt ut, men det var gjort ganske klart på forhånd at om man bestilte armbåndene i posten, var billettene brukt, og man var selv ansvarlig for armbåndene, som man ville trenge for å komme inn.

the-virus
30-03-2004, 11:06
No som jeg fikk fra PTN

Sent : Tuesday, March 30, 2004 7:53:27 AM
To : my@mail.com

| | | Inbox

Nei. DDR billett gir deg kun adgang til DDR delen av TG,

Sent : Tuesday, March 30, 2004 7:52:59 AM

| | | Inbox

Nei.
Har du plass men har mistet båndet vil det jo funke sånn fordi
ingen andre kan kreve plassen din.

Ergo kan du fremdeles ta med deg PC.

Sent : Tuesday, March 30, 2004 7:03:44 AM

| | | Inbox

Hvis armbåndet er det som identifiserer deg for å komme inn på
TG må kostnaden for å skaffe et nytt være tilsvarende det
det koster for å komme inn på TG på vanlig måte.

Sent : Tuesday, March 30, 2004 5:25:49 AM

| | | Inbox

Det vil koste deg 600,- for et nytt armbånd som
heltidsbesøkende.

Plassen din har du jo fra før, men båndet ditt må du jo ha
nytt for å bevise adgangen din.

HellBoy
30-03-2004, 12:07
Originally posted by necron
600;-?

Det er jo blodpris. Kan noen forklare meg kort og enkelt hvorfor det skal koste deg en arm hvis du er så uheldig at du mister armbåndet?

Fordi armbåndet er det samme som billetten din.

stidz
30-03-2004, 19:22
syntes prisen skulle ligge på ca halvparten. dette er jo utnytting av stakkarslige dataintreserte

merilin
30-03-2004, 20:47
the-virus:
tror du må punge ut med 600 spenn. veldig kjipt at dette skjedde men sånn er det, du får la det bli en lærepenge :) armbåndene mine ligger trygt sammen med passet mitt ;p ja. dette er jo verdifulle saker vi snakker om ;)

the-virus
30-03-2004, 21:09
jaja 600 spenn samme det bare jeg er garantert og komme in sammen med pcen min å har en plass så bryr jeg meg egentlig ikke så mye om de 600 (får bare dårligere råd under tg)

the-virus
30-03-2004, 23:00
lær av meg IKKE mist ditt armbånd det har jeg finni ut atte er ekstremt dumt

r-0X#Zapchud
30-03-2004, 23:06
Originally posted by stidz
syntes prisen skulle ligge på ca halvparten. dette er jo utnytting av stakkarslige dataintreserte

Som tidligere nevnt, armbåndet er å regne som penger. Det er billetten din for å komme inn på TG.

Om du mister 600 spenn på gata, så kan du ikke gå til en bank og få nye 600kr ved å lange dem 300 raske. Henviser til |-LoX-|' poster om det er uklart på noen måte. :-)

magne
31-03-2004, 15:25
kan man ikke bare skrive ut pappirbillett a?

stidz
31-03-2004, 16:53
ikke vis du har mista armbånd.

men armbånd ER ikke penger. og det koster jo ikke ber enn noen kr. og få laget. hadde jeg mista mitt så hadde jeg sikkert laget et jeg. hadde jo hatt de papirene på at jeg har bestilt armånd og har legg. men jeg har ikke bestilt jeg. så jeg er imun

Ch1p
31-03-2004, 17:04
fikk bare 1 armbAnd i posten jeg...h0rte jeg riktig om at det skulle vaere 2?

fikk egentlig 3 da, siden 2 andre ogsA har bestilt....

Ch1p
31-03-2004, 17:05
ble visst litt mange *fikk* der hehe :P

Mosy
31-03-2004, 17:34
Originally posted by Ch1p
fikk bare 1 armbAnd i posten jeg...h0rte jeg riktig om at det skulle vaere 2?

fikk egentlig 3 da, siden 2 andre ogsA har bestilt.... Skal bare ha ett armbånd pr. pers...

the-virus
31-03-2004, 17:51
jeg fikk åsså to men det er siden jeg er owner av 2 billeter det er bare det ene som er borte (begge lå i samme lomme) har klart å rote fram 600 spenn (lånt litt her å der leita neddi sofan osv) så kommer nokk på tg uansett :D

wiak
31-03-2004, 17:53
PTN kort er alt du trenger er det ikke? :rolleyes:
det står det på PartyTicket.net så det så :D

wiak
31-03-2004, 17:55
og man får da armbånd ved inngangen for å komme inn det fikk jeg i fjor :confused: fikk PTN kort også hehe :cool:

the-virus
31-03-2004, 17:56
måtte vise billeten og (ålltså armbåndet) får å komme in (i hvertfall etter alle mailene fra ptn)

Xell
01-04-2004, 08:07
Originally posted by the-virus
jeg fikk åsså to men det er siden jeg er owner av 2 billeter det er bare det ene som er borte

Hvem er user av den andre billetten? Hvis du står som user på den andre billetten er problemet ditt løst, du trenger jo bare ett for å komme inn. Men dersom du kjøpte billett for en annen er du like langt siden du som owner har fått tilsendt begge båndene og det er ditt ansvar å få levert til andre user(s) av billetter du står som owner til.

CEO
01-04-2004, 11:43
Originally posted by Mosy
Skal bare ha ett armbånd pr. pers...

Det er et armbånd per plass, den som har to plasser får da to armbånd :)

Mosy
01-04-2004, 12:12
Originally posted by djaudunf
Det er et armbånd per plass, den som har to plasser får da to armbånd :) I stand corrected;)

the-virus
01-04-2004, 16:01
jeg er ikke user av den andre billeten den var til kameraten min

Xell
01-04-2004, 16:10
Da må enten du eller kammeraten din ut med full pris for ny billett :( Hvem av dere det blir får dere sloss om :p

Mosy
01-04-2004, 16:55
Originally posted by Xell
Da må enten du eller kammeraten din ut med full pris for ny billett :( Hvem av dere det blir får dere sloss om :p Elle så kan de spleise:p.

|nEmO|
01-04-2004, 18:01
Heldigvis har ikke jeg mistet båndet mitt,
men jeg må si det at dette med å sende bånde i posten er noe ordentlig tull som PTN ikke burde satt igang.

Det er sikkert mange som føler at de slipper unna kø o.l med å få tilsendt båndet i posten, men problemet kommer da man mister det og PTN kan kreve inn nye 600 spenn for en papirlapp til 3 kroner. Jeg vet at de mener at båndet er å regne som en billett, men alikevel.

Jeg syntes at til neste år burde de dele ut båndene på TG. Ikke sende de til folk slik at de har mulighet til å miste dem/ikke motta dem i posten osv...

stidz
01-04-2004, 19:35
er jo nesten det samme som papirbilletten du printer ut. mister du den er det bare og printe ut en ny. du trenger ikke betale 600 for det.

the-virus
01-04-2004, 21:29
tror det må blid meg siden det var jeg som rota det bort :P