Log in

View Full Version : hjelp- pc trøbbel før TG

stidz
30-03-2004, 19:12
jeg skrudde på pcen i sta, alt virket normalt og jeg bare satt og surfa litt og snakka med folk. plutselig henger musa seg litt opp. jeg trodde jeg bare hadde fått den utenfår matta men, det viste seg og være verre enn som så. hele pc'en min låste seg og jeg måtte restarte. når jeg kom inn på windows skjedde akkuratt det samme igjenn men bare med en gang jeg hadde tastet inn passord og trykka ok. jeg har prøvd og starte pc'en i siste fungerende tidspunkt. og prøvd system gjennopretting. men det funker ikke. det funker når jeg starter pc'en i sikkerhets modus. har tatt virus sjekk og ingen virus her. har heller ikke instalert no nytt i det siste.

pcen henger seg liksom opp rytmisk har jeg funnet utt. jeg beveger musa så skjer ingenting før etter en stund og da går den så langt som jeg beveget den.

har spurt på HW.no men har ikke fått noe svar som hyleper så jeg prøver lykken her

HellBoy
30-03-2004, 19:16
Ta å kjør CHKDSK på disken, og se om du finner noen feil på den - det enkleste er vel uansett å formatere disken, og så reinstalle Windows - det tar deg kanskje en time.

stidz
30-03-2004, 19:24
det tar meg kanskje en time og reinstalerre. men har masse på disken jeg ikke vil miste. masse jeg ikke har setup på.

men tror du det kan funke vis jeg reparerer windows? og hvordan gjør jeg det?

the-virus
30-03-2004, 19:29
tror du må formatere (må lære vettu har sikerhetskopi av ALT på en aen disk en der windows er jeg (men siden jeg formaterer pcen hver 3uke er det lurt))

stidz
30-03-2004, 19:31
jeg kommer inn i sikkerhets modus og for jo kopiert alt herifra. men er bare det at kopierer jeg så blir jo alt med over. men tenker på alle spilla mine foreksempel er ikke alle jeg har setup til. eller alle modene jeg har lastet ned, alle de fine brettene. alle redigeringsprogrammene og sånnt. snufs...:(

men har fortsatt ikke det viktigste på den disken da. det er på den andre disken min. men hvilke backup progs. er til og annbefale? kompisen min hadde ett dritt prog. som herpa pc'en hans to ganger

the-virus
30-03-2004, 19:36
hmm. når jeg tenker over det, nårdu putter in en windows cd så kan du velge mellom og instalere eller reparere er vert førsøke det siste. jeg har ikke noe peiling på backup program (siden jeg alltid tar 2 av alt hehe)

stidz
30-03-2004, 20:15
ok. nå har jeg fiksa det. og det funker. men bare et problem. oppløsninga mi er på laveste (4biter) og på 800 x 600 pixler. hvordan fixer jeg det. funker ikke på egenskaper

secret-access
30-03-2004, 20:43
sjekk også om skjermkortet fungerer som det skal i system, og se etter om det har funnet riktig skjermkort eller om det bare bruker et standard vga.

sjekk hvilket skjermkort du har og gå til produsenten og last ned drivere derfra. du kan også installere drivere hvis du har CDen som fulgte med dette kortet. ;)

stidz
30-03-2004, 20:47
har instalert drivere. men det var 16 kritiske oppdateringer så tester dem jeg

Djspritus
30-03-2004, 20:54
Format c: \q

stidz
30-03-2004, 21:11
nei ! men hvordan skal jeg sette tilbake til vanlig format da tro. dette er ikke no og leve med på tg ass. er som om jeg bruker den første versjonen av windows på en super pc

stidz
30-03-2004, 21:24
noen som greier og finne en ny driver til navida geforce4 ti8200se

stidz
30-03-2004, 21:49
ops det var vist 4200 men samma det har fixa problemet nå. TG here we come

drbass
31-03-2004, 22:42
Så fint da:D

stidz
31-03-2004, 22:56
jepp det er fint det. bortsett fra at driverne kommer og går akuratt som de selv vil da

wiak
03-04-2004, 21:39
Bare ta med PCen så får du nokk hjelp av noen Super PC fyrer :)
og trur du får kjøpt det du trenger på TG vis du mangler noe :D

stidz
03-04-2004, 23:52
pcen min funker bra gjenn nå da.