Log in

View Full Version : Hjelp!!

Breiker
02-04-2004, 09:48
Ca rundt kl 23.55 1.april 2004 låste jeg maskina mi ( w2kpro ctrl-alt-del --> lock computer ) på vanlig måte før jeg gikk å la meg.

Så når jeg da stod opp kl 0545 2.april 2004 så fikk jeg et sjokk da jeg låste opp maskinen igjen.
Der får jeg se at jeg har fått en melding på msn. Der står det:

"Generated to send to the user so the user enters emoctioans"+smiley ( stod noe slikt ).

Vel. Hva dette gjorde var at msn automatisk gikk inn på siden og lastet ned alt av småprogrammer.

Det jeg merket først er at det ligger en bar øverst i høyrehjørnet på skjermen. pluss x antall snarveier som går rett mot internett.
Disse sletter jeg og får fjernet den lille baren..

Men så stikker jeg inn her på forumet og skal lese litt.

"Hva faen?!?!" der er det enda en searchbar. Denne gangen heter den "Roadcool". Og ikke nok med det. men alle linker jeg skriver går igjennom en side som heter omegasearch.c0m.

Begynner å banne litt til å kjører spybot. Den finner absolutt nada njet. Jeg sletter alt av cookies og går igjennom reg fila og fjerner alt som heter roadcool og omegasearch.
Men uansett så blir den jo ikke borte!! Hva må jeg gjøre.. noen som har vært borti det samme problemet?

CEO
02-04-2004, 10:10
Det høres ut som om du må ta deg en tur i registeret og rydde litt der, det har i alle fall funka før :)

Lykke til!

krage
02-04-2004, 10:46
prøv ad-aware også :)

Husk å kjør update, ellers kan et antivirus program gjøre nytten, f.eks. nortoen eller norman, de har begge gratis 30 dagers versjonr...

Swep
02-04-2004, 10:54
Ja jeg ville også prøvd ad-aware. Jeg synes dette er mye bedre enn spybot.

krage
02-04-2004, 10:58
Originally posted by Swep
Ja jeg ville også prøvd ad-aware. Jeg synes dette er mye bedre enn spybot.

Min erfaring er da at de utfyller hverandre ganske godt, opplever stadig vekk at det ene programmet ikke tar noe men at det andre gjør :P

Breiker
02-04-2004, 11:10
gah gah gah.

var inne i reg.. fjerna alt som gikk på omegasearch og roadcool..

har 2 x virusprogrammer som er uptodate når det gjelder definisjoner og oppdateringer.

når jeg kommer hjem skal jeg teste

- adaware
- hijacked
- The Cleaner
- og noen flere. den driten skal vekk!

Tjuls
02-04-2004, 11:46
jeg ville ha googlet litt etter roadcool / omegasearch + fix / remover eller noe i den duren.. har finni mye som fikser slikt der selv ;)

Breiker
02-04-2004, 11:59
jeg fant lite.. jeg spesifiserte søke litt for godt tenker jeg.

HellBoy
02-04-2004, 14:04
Husker jeg fant no slik drit på en maskin en gang, og da lå det utrolig nok et removal-program på sidene til folka som det kom fra.

HellBoy
02-04-2004, 21:01
Om ikke helt, så prøv denne siden: http://www.omegasearch.com/help.html#uninstall

stidz
02-04-2004, 23:30
jeg hadde også denne dritten, men jeg fikk fjerna den i legg til og fjern programmer

Breiker
02-04-2004, 23:55
hehe..arve.. SKRYT SKRYT!!!

du fant den til meg på irc.. og måtte skryte her.. hihi

krage
03-04-2004, 00:23
Originally posted by Breiker

Arve må være den største skrytepaven på hele forumet :)

HellBoy
03-04-2004, 01:48
Originally posted by Breiker

For å være nøyaktig, jeg postet den her før du fikk den på IRC ;)
Så teoretisk sett så er det bare du som ikke følger godt nok med her... nemlig! ;)

Oh well, jeg skal la det gå denne gangen, da du var så vennlig å minte meg på samtlige Team Antonsen episoder =)