Log in

View Full Version : Transport fra Stavanger

BlackSlash
19-02-2005, 15:27
En kamerat og meg skal til TG i år. Siden jeg kan ha med 5 stk, er det 3 ledige plasser i bilen. Dere trenger ikke å være redd for at det blir trangt, det er en stor bil.

Info:

Oss: 2 gutter på 21 år. Hører nesten utelukkende på rock, men varierte undersjangrer. Begge røyker. Jeg har vært på TG 4 ganger, kameraten min 3.
Vi ser oss sjøl som hyggelige og omgåelige personer og er ikke vanskelige å bli kjent med. Vår stæsj er: 1 maxitower, 1 27" LCD-skjerm, 1 bærbar datamaskin, 2 små sett med høyttalere, 2 bagger og ellers noen småting.

Bilen:
Bilen det kjøres opp med er en Mercedes 307D, 5-seters. Det er masse plass og sofakrok bakerst i bilen som er lovlige sitteplasser under kjøring. Det er også kjøleskap, ovn og komfyr for å nevne noe. Bord er det selvfølgelig også, så det skal gå fint å nyte en pizza eller ei flaske øl under reisen. Røyking er tillatt og har vifte i taket om det skulle bli for mye røyk.
Det vil være et pluss om dere liker rock for det er det som vil bli spilt. Det vil absolutt ikke bli spilt tekno/rap/r 'n' b.
Vi er selv 21 år gamle og vi foretrekker reisefølge +/- 3 år begge veier, men ikke noe absolutt.
Vi foretrekker noen som skal bli med på tur/retur.
Dere må også opplyse hva dere skal ha med dere.
Ingen narkotika, hasj eller andre rusmidler foruten røyk og alkohol.

Turen:
Tidligere så har vi alltid pakket bilen dagen før avreise.
Siden vi er ukjente for dere, føler dere kanskje ikke at det er kjempekjekt å overlevere datautstyr for mange tusen kroner til oss.
Derfor starter vi tidlig på tirsdagen og kjører rundt til hver person og lesser inn. Det er derfor et must at alt er klart. Avreise senest 12.00 fra Stavanger.
Vi kjører E39/E18, da Suleskar er stengt. Vanligvis pleier vi å ta ferga fra Sandefjord over til Strømstad for å handle inn øl og røyk på taxfree og mat i Sverige. En slik handletur koster 200 - 300 kroner for bil og 5 personer, men tjenes inn på billige varer (ingen smugling, maks dobbel kvote). Vi får også 2,5 t pause i kjøringa. Dette kan vi avklare om vi skal gjøre på et senere tidspunkt.
Det er 75 mil en retning fra Stavanger til Hamar og bilen min er ingen sportsbil.
Turen vil derfor ta mellom 8 og 10 timer avhengig av reiserute og stopp.
Når vi kommer fram til Hamar, er det åpent for å lage noe mat i bilen eller ute med grill. Vi vil høyst sannsynlig ha med 5 fluktstoler og presenning slik vi får en form for halvtak forlenget fra bilens tak. Det ble konge i fjor og sikkert konge i år også. Dessverre så klagde noen på musikken da vi spilte for hele parkeringsplassen...

Pris:
400 kr per person tur/retur uten ferge, inklusiv bomavgifter.
500 kr per person tur/retur med ferge, inklusiv bomavgifter.
Hvis turen legges innom Sverige, må selvfølgelig alle være med å betale uansett innstilling til Sverigeturen.
Prisen forutsetter full bil (5 personer)
Halvparten betales en tid før turen (1-2 uker), resten betales senere. Må dessverre gjøre det slik da avmelding fører til ekstrautgifter.
Jeg er ingen bedrager.

Kontakt:
Reply gjerne på denne thread'en eller ta kontakt på leiv_kaare_larsen2@hotmail.com

Vi sees!

Trogdor
23-02-2005, 16:12
Aldersgrense?

BlackSlash
23-02-2005, 16:25
Ingen aldersgrense, men hadde jo vært kjekt med jevngamle folk... Hvor gammel er du?

Trogdor
23-02-2005, 16:40
16. :) Vil unødigt bruke mer penger enn nødvendig ettersom bussen jeg planlegger å ta koster 650kr.

BlackSlash
23-02-2005, 20:35
med andre ord er du lite keen på tur inn i sverige? blir 400 stvg-tg t/r

Trogdor
23-02-2005, 22:17
Hadde ikke nektet å være med til söta bror da. :)

Skal sikkert møte en liten gjeng på parkeringsplassen så det gjør sikkert ingenting.

Trogdor
23-02-2005, 22:35
Ah, er den Sverige-turen før eller etter vi har ankommet TG. (Noen *skuler på mor* vil heller at jeg tar buss til 650kr...)

BlackSlash
25-02-2005, 18:35
Sverige turen er på vei opp... Sånn at vi får kjøpt cola, mat og red bull billig, Har gjort det slik 4 år nå

Trogdor
25-02-2005, 20:57
Aah, tenkte det var noe "kjøpe 100kg røyk og smugle"-opplegg. Om det blir billig cola og red-bull chipper jeg seff inn 200kr ekstra. (Om dere lar en 16åring bli med) :)
Blir det mye røyking i bilen? Evnt er det bra ventilasjon?

BlackSlash
26-02-2005, 07:59
Kompisen min og jeg røyker. Vi kommer til å sitte foran. Det er noen meter bak til sitteplassene bak, og det skal derfor litt til før røyken kommer bak dit. Vi har (selvfølgelig) vinduer på hver frontdør, takluke og vifte i taket som vil blåse røyken mot takluka og ut.

Det bør gå greit. Selv røyker jeg ikke mye, kanskje 1 i timen. Kompisen min røyker kanskje rundt 2 i timen.

Jeg har snakka med kameraten min og han syntes det var helt greit om du ville være med. Klarer vi å fylle bilen med 5 stk, blir det 500 kroner per person tur/retur inklusiv ferge over til sverige.

Du er fremdeles positiv til å være med? Du kan for øvrig si til mor di at vi er noen hyggelige gutter som sjelden finner på noe tull...

Vaden
26-02-2005, 09:02
Hey,

Eg er veldig intressert! Eg er 17 år men håper det ikkje blir noke problem!

Eg har sendt dere ein email, der eg forklarer det litt bedre.

Håper eg kan bli med på turen, detta skal bli gøy :D

BlackSlash
26-02-2005, 19:16
Har svart på mailen...

Trogdor
26-02-2005, 20:37
Ja, nå ble jeg mer interresert i å bli med. Tar kontakt via mail snart.

BlackSlash
27-02-2005, 17:40
Hei

Vi (kompisen og meg) har mest lyst å kjøre om natta, og tenkte derfor å forlate stavanger senest 24:00 natt til tirsdag. Da rekker vi Strømstad-ferga i Sandefjord klokka 10:00 tirsdags morgen.
Vi ankommer da Sverige/Strømstad kl 12:30.
Da får vi god tid til å handle og slik.
Fra Strømstad tar det så 5 timer opp til Hamar.
Vi er da oppe i Hamar ved Vikingskipet rundt 20:00 tirsdagskvelden og har god tid til å sjekke inn og får nok god parkeringsplass i tillegg

Priser er:
Drivstoff (1800 kr), ferge (500), bom (200)

Pris tur retur blir da:
1800 + 500 + 200 = 2500.

Det blir da 500 kr per hode

Husk at disse 125 kronene på ferge tjener dere fort inn på brus, snop og mat...
Det blir ikke billigere drivstoffsmessig å kjøre direkte opp til Hamar, det er snakk om 20 kilometer i forskjell...
Ferga ble dessverre dyrere enn jeg trodde, da bilen min er 2,6 meter høy og 5,4 meter lang. Vanligvis koster overfarten 300 kroner.

Jeg gir dere svar innen søndag neste uke om dere er med.
Høyst sannsynlig er dere altså det, men just in case

Dere kan selvfølgelig høre med en venn av dere om han vil være med, slik at vi får fylt opp bilen.

Trogdor
27-02-2005, 23:07
Ai, midnatt. Er dere i stand til å kjøre 13-14 timer midt om natta? Vil liksom ikke enda livet mitt i bunnen av Mjøsa eller hva den elva heter. :P

Jeg er fortsatt like interresert. Vil heller sitte i en bil med 4 andre enn i en buss med 50. :) Blir litt mer intimt, mer pratsomt.

BlackSlash
28-02-2005, 10:08
Ja vi klarer det meste..

Jeg har 80 000 km bak meg som erfaring fordelt på kun 2 år med lappen,
og blant annet en norgestur på 9850 km på 3 uker..

Mjøsa er en innsjø, norges største that is...

rustedrazor
01-03-2005, 16:34
hoi..
har dere ennå plass?
jeg kunne gjerne tenke meg å sitte på isåfall..
jeg blir 18 om kort tid, synes rock er riktig så fint og røyker.
har heller ingenting imot en tur innom sverige ^^

BlackSlash
02-03-2005, 21:56
Eg har ikkje plass t alle, derfor må eg ha endelig svar fra rustedrazor og trogdor. Kem av dok blir me? Neste uke, innen søndag 13. så må eg ha halvparten av turkostnadene som depositum, altså 250 kroner.
Settes inn på konto 3201 12 19968.
Merk det med fullt navn.
Hvis begge to e bestemte på å ver me så går eg ette kem eg får pengane av fysst..
De siste 250 mottas når me begynne turen..

BlackSlash
03-03-2005, 19:42
Då e bilen full... Sorry Trogdor, du ekje me...

arild
06-03-2005, 22:12
Til de som ikke fikk plass. Det er fremdeles et par ledige plasser i bussen vår. - www.pingtimeout.no :D

BlackSlash
10-03-2005, 10:11
Heisann! En har nå meldt avbud og det er derfor ledig plass.

Kun 500 kr tur retur..

Trogdor
10-03-2005, 14:36
Dang, har allerede betalt til pingtimeout bussen.

BlackSlash
11-03-2005, 14:52
Kjenner du noen andre som skal opp?