Log in

View Full Version : Show på TG - I've got all the answers!

womyn
03-02-2002, 16:30
Mail meg forslag og innspill! (womyn@gathering.org)

Hei!

Jeg har ansvar for liveshows på TG, har lest litt hva dere har skrevet, og kan svare dere på en del ting!

På TG i år blir det minst ett Liveshow hver dag.
Dette er fordi dere har godt av å få lea dere litt vekk fra pcen, og fordi veldig mange ønsker at det skal sje en del ting på TG=)

I tillegg så liker sponsorer å sponse liveshow=)
Og ja, TG _må_ være mer og mer kommerst, siden publikummet forandrer seg litt, og datainteressen har "rammet vanlig dødelige"..
Ingen tjener noe på å arrangere TG og sponsorer/kommersialitet er nødvendig for at arrangementet skal overleve.

Det er fryktelig vanskelig å finne underholdning som 5000 stk skal like..

Det vi prøver å gjøre er å bruke mest mulig av "våre egne", dvs folk fra datamiljøet.
De fleste som opptrer på TG er folk som også ville vært på TG uansett, og som sitter der hele tiden.

Det har vist seg at slik type underholdning har vært mer populært enn å dra inn "vanlige" artister.

I år er også artistene på TG folk som enten er der som vanlig deltakere eller i crew.

Mer om hvem som skal opptre kommer på websiden, når programmet er spikret.

Ang Wymen (som jeg eier/driver)
WymeN 00 bestod av meg og ei som heter Tone.
Wymen 01 bestod av meg, Daria og Maria.
WymeN 02 består av meg, Rina, Guri, Solveig og Trine.

Sannsynligvis blir den siste kombinasjonen permanent.
Dette fordi alle som nå er med bor i Oslo, vi får derfor mulighet til å øve en gang i uken sammen, i motsetning til til f.esk. 6 ganger i året med Daria og Maria, som bodde i Risør og Krsand.
I tillegg er alle som nå er med enige om hvordan det skal satses ++.
3 av 5 er proffe dansere, og det blir et betydelig høyere nivå på showet i år, da det er lagt mer vekt på både kostymer, musikk, koreografi, variasjon m.m

Å regne WymeN som kjendiser blir nok å ta litt hardt i, men innenfor miljøet er det mange som kjenner til WymeN og over 20 000 har hentet låta "Hold Me Tight" fra websiden vår. ( www.wymen.net )

"Hold Me Tight" ble jo laget til TG01, og har en data/humor tekst, som kommer av at jeg har vært på TG i mange år føst som deltaker og de to siste år som crew, og har vært i datamiljøet og på andre party i enda flere år, og er endel av miljøet.
Ny låt er under konstruksjon og får release på TG..

Så å si at WymeN ikke har noe på TG å gjøre er nok feil. Were nerds..just like you.=)

Hvis noen har ideer/ønsker/tips/ris/ros (både før og etter TG) så setter jeg STOOOR pris på om dere mailer meg på womyn@gathering.org da, jeg ikke har mulighet til å lese alle posts her i forumet...

Og husk...alt blir hva man gjør det til selv..have fun på TG!=)

Lene/WoMyN

womyn
03-02-2002, 20:25
Det er selvfølgelig greit å poste her også og ikke bare på mail..det er jo tross alt et diskusjonsforum=)

Lene/WoMyN

HellBoy
03-02-2002, 21:56
Originally posted by womyn

Det har vist seg at slik type underholdning har vært mer populært enn å dra inn "vanlige" artister.

off-topic, men jeg ønsker å kommentere - det som har vært at vanlige artister var vel Annè og Tess på TG00, som var en flopp av dimensjoner, med forsinkelser og det som værre var, og det har vel egentlig ikke vært noe annet av "vanlige" artister på TG...
Satcom101 var jo på TG i fjor, men disse var jo òg datamennesker...

KozmiC
03-02-2002, 22:16
Syntes underholdningen som var i fjor var ganske bra, ingen verdenskjente navn, men store deler var fra TG,og det er sånn jeg vil ha det, så lenge det finnes folk som er villige til å opptre. Håper at det kommer noe mer info om hvem andre enn WyMeN som skal opptre på tg i år.

WyMeN var nice i fjor det :D

thinktwo
04-02-2002, 02:44
Live entertainment er BRA, det skal SKJE noe på TG. Ikke bare endeløs knotting å nerding, det mener da ihvertfall jeg som liker å ha litt annen morro en digital morro.

lavizh
04-02-2002, 10:19
Det er selvfølgelig greit å poste her også og ikke bare på mail..det er jo tross alt et diskusjonsforum=)

Lene/WoMyN

Ehh, jeg håper ikke dere skal drive og danse i år også ?
Hva har skjedd med TG, altfor kommersielt...

womyn
04-02-2002, 11:08
Du bør nok sørge for å ikke være der evnt ikke se mot scenen kl 21 på fredagen om du ikke vil ha det med deg. Verre er det ikke=)

(showet er jo btw ikke "bare dansing", mye av musikken og koreografien er relatert til data, og showet lages spesielt for TG. Det er jo ikke noe "avslutning på danseskolen"-show..
Det blir også konkurranse, og apropos kjendiser som er en annen thread her så kan jeg røpe at det vil dukke opp en kjendis - og ja, vedkomne er selvfølgelig nerd=)...)

Som sagt over, TG _er_ ene og alene finansiert av sponsorer, det har det alltid vært. Dvs. TG har alltid vært et kommersielt arrangement, siden det er sponsorpenger som gjør at TG kan arrangeres.

At sponsorer retter seg mer mot sceneunderholdning og at det har blitt en større og større del av TG har med forandring i tiden og nye deltakere å gjøre.
Dette kan verken du eller jeg gjøre noe med..

Liveshows er dog max 1-2 timer pr dag, og man velger om man vil se på eller ikke, så et SÅ stort problem for de som ikke vil se er det nok ikke=)

Men folk liker forskjellige ting..på alle plan, that's life..

Lene/WoMyN

lavizh
04-02-2002, 11:15
Nerd kjendis ?? KOMMER DVD-JON OG SKAL DANSE !!!???
æsj :)

Jeg skal personlig sitte foran PCn med full gass på hodetelefonene og isolere meg helt fra "rundt omkring verden" når Womyn skal sprelle på scenen (no offenze!) ...

Jeg sier meninga mi rett ut og dette er seriøst ment !!!
(men det er ikke stygt ment ...)

HellBoy
04-02-2002, 11:42
Men folk liker forskjellige ting..på alle plan, that's life..

Joda, men det er alikevel ingen grunn for folk å disse mye av det som gjøres på scenen fordet, de færreste vet hvor mye arbeid som faktisk ligger bak...

det gjelder forøvrig hele TG, veldig få vet hvor utrolig mange timer som ligger bak...

lavizh
04-02-2002, 11:45
Det ligger jævlig mye tid bak det hele, men jeg sier det som det er, hva har Womyn danse greie der og gjøre ? - En gang i tiden
var TG kun en "scene del" men nå er alt borte, jeg savner den
gode gamle ...

lavizh
04-02-2002, 11:46
Jeg har blitt Boardwhore ... drit pent :)

imperium
04-02-2002, 11:56
Har ikke sett dere opptre før, jeg gleder meg allerede... :D

womyn
04-02-2002, 12:01
Gøy med board da=)

Genialt at man får mail når det blir svart på ting i alle fall=) Går jo an å følge med også da! Woohoo!

lavitz: WoMyN er meg, WymeN er gruppa..blir liksom litt feil når du sier "det WoMyN-greiene"=))

Hva har jeg på TG å gjøre:
Jeg kan mer om data en veldig mange gutter og jenter jeg vet om som er på TG, og jeg danser i tillegg. Når TG ønsker underholdning blir det da ganske naturlig at jeg lager en kombinasjon av "skillza" mine..
Dessuten er jo all musikken vår laget på data enten av oss eller av andre som er på TG eller har vært der.
Så du _kan_ ikke komme å si at "WoMyN-greiene" ikke har noenting på TG å gjøre.
"WoMyN-greiene" (les: WymeN) er et eksempel på kreativ bruk av data, og hvordan det kan integreres i andre bransjer...

Og så lenge du kan velge om du vil se på eller ikke så er det ingen grunn til å klage...

Lene/WoMyN
*stille seg på pulten til lavitz og danse*;p

lavizh
04-02-2002, 12:02
eehh :o

lavizh
04-02-2002, 12:09
for det første, hvem er lavitz ?
og nei, ikke dans på bordet der jeg skal sitte, glem det, jeg skal
sitte i fred ...

Ang wymeN ?? ... hva folk gjør på scena der, samma om det er ren
dansing eller fising, ler jeg langt av, jeg skal kun sitte der når
hoved-delen kommer, nemlig compo delen ... ellers skal jeg sitte
og stirre i skjermen min ...

Men lykke tæl ...

womyn
04-02-2002, 12:10
Imperium:

Hihi, ingen har sett oss opptre, siden det er 4 nye jenter jeg har tatt med meg i år..=)

lavizh
04-02-2002, 12:12
Jeg har blitt Boardwhore ... faen og pent :)

imperium
04-02-2002, 12:16
hihi, du forstod vel hva jeg mente ;)

womyn
04-02-2002, 12:16
lavizh:

Hihi, beklager feilstaving av nick...
Jeg skal også se på compodelen da!
Jeg er i visioncrew og det er vi som sender alt som går på storskjermer og sånn..

Hmm.jeg har irc-forbud pga senebetennelse, men dette boardet redder jo ikke akkurat helsa mi=)

Men moro er det!=)

lavizh
04-02-2002, 12:19
Eg veit ...
Vi er jo ikke helt fjerne liksom ...
Er ikke lenge til TG nå folkens, gleder meg som en liten unge :)

thinktwo
04-02-2002, 14:36
Gøy med board da=)

Genialt at man får mail når det blir svart på ting i alle fall=) Går jo an å følge med også da! Woohoo!

lavitz: WoMyN er meg, WymeN er gruppa..blir liksom litt feil når du sier "det WoMyN-greiene"=))

Hva har jeg på TG å gjøre:
Jeg kan mer om data en veldig mange gutter og jenter jeg vet om som er på TG, og jeg danser i tillegg. Når TG ønsker underholdning blir det da ganske naturlig at jeg lager en kombinasjon av "skillza" mine..
Dessuten er jo all musikken vår laget på data enten av oss eller av andre som er på TG eller har vært der.
Så du _kan_ ikke komme å si at "WoMyN-greiene" ikke har noenting på TG å gjøre.
"WoMyN-greiene" (les: WymeN) er et eksempel på kreativ bruk av data, og hvordan det kan integreres i andre bransjer...

Og så lenge du kan velge om du vil se på eller ikke så er det ingen grunn til å klage...

Lene/WoMyN
*stille seg på pulten til lavitz og danse*;p

Det blir HELVETES mange mailer da, ihvertfall for meg så jeg har skrudd det av. Men det strømmer fortsatt inn fordi det gjelder tydeligvis ikke for poster jeg har gjort FØR jeg skrudde det av :)

lavizh
04-02-2002, 14:37
Så send meldingene til en bogus mailkonto istedet da ! :=)

lavizh
04-02-2002, 14:39
Jeg hadde 50 stykker i mailboxen i dag tidlig

[VK]Nexius
04-02-2002, 21:58
hvorfor slutta Didi ????

HerMelin
04-02-2002, 22:20
Hmm hadde vært fint hvis Zeromancer kunne komme iår som de ikke gjorde sistgang, for en skuffelse det var.

womyn
04-02-2002, 22:24
Hei, hvis du ser på den første posten jeg har postet her på denne threaden så står det litt der.

Daria bor i Krsand, jeg i Oslo, det er derfor praktisk umulig mht øving.

Dessuten var det en rekke andre faktorer som spilte inn, og en del uenigheter osv.
Så det er altså mange grunner til at det ikke var interessant å fortsette et samarbeid med Daria.

Hvis du er _veldig_ interessert så send meg en mail så kan jeg maile deg den offisielle mailen som ble sendt ut til alle samarbeidspartnere da hun ikke var med mer.

I år er de som er med, noe eldre, men utrolig dyktige dansere. Så showet i vil bli av en del høyere standard en i fjor.

Lene/WoMyN

womyn
04-02-2002, 22:26
Det ble forsøkt et samarbeid med Zeromancer i fjor, men det var dessverre ikke mulig å gjennomføre med de ressurser TG har.

Lene/WoMyN

[VK]Nexius
04-02-2002, 22:27
I see, det blir sikkertfett vettu.

womyn
04-02-2002, 22:30
=)

[VK]Nexius
04-02-2002, 22:44
for å være erlig så må jeg si at jeg gleder meg litt.

Slem
05-02-2002, 05:20
Womyn womyn womyn womyn!!! *Trampeklapp*

:D

- Slem

(Vedder for at lavitz står å trampeklapper også, han vil bare prøve å være så hardcore |337 som mulig :p )

sexom
06-02-2002, 08:59
hmmmmm, kan faktisk ikke huskke noen jenter som danset på scenen i fjor. Må ha vært litt i ørska.....:)

lavizh
06-02-2002, 09:14
Ehm! Lavizh om jeg får be, hvem i pokker er Lavitz ??? :-)

Jada slem ... men jeg ska no sitta i "scene area", og der ska eg sitta heile tio !!

pcBaktus
06-02-2002, 10:02
Originally posted by sexom
hmmmmm, kan faktisk ikke huskke noen jenter som danset på scenen i fjor. Må ha vært litt i ørska.....:)

jeg så noe folk som hoppa å dansa.. fint å se på igrunn:) håper på noe sånnt i år oxo... eller så må jeg kle meg ut som jente å danse...(noe som sannsynligvis ikke blir like elegant)

[VK]Nexius
06-02-2002, 22:04
Nei plz ikke kledeg utsom en kvinne. Det var noen sopper (gutter) som prøvde på å bli miss Tg (siden de sikkert ikke ble mr. TG) i fjor, og jeg skal love deg at det var ikke et vakkert syn å se de kara på scenen.Snakk om EKKELT.

[VK]Boogieman
07-02-2002, 16:56
Det er sant... Jeg så det ikke live, men det var ikke akkurat pene bilder etterpå heller...

Slem
07-02-2002, 17:02
Det var jo fordi det nesten ikke var noen kjerringer som ville værra med, om jeg husker rett.

- Slem

[VK]Boogieman
07-02-2002, 17:11
Originally posted by Slem
Det var jo fordi det nesten ikke var noen kjerringer som ville værra med, om jeg husker rett.

- Slem
Det var jo noen da... Bl.a DiDi fra Wymen...
Husker det som det var i fjor...
Vent litt... Det var i fjor... hehe...

NaTAs
07-02-2002, 17:42
Rart ingen jenter vil være med da :) Står bare 4000 nerder og sikler på gulvet :) Ville jo oversvømt vikingeskipet !
Mjøsa hadde steget en meter! :)

Volkov
07-02-2002, 19:41
rart noen gutter vil være med spør du meg.. stå der å drite seg ut forran 4000 male nerder...

Fanden
07-02-2002, 20:07
Volkov : De var sikkert sånne transeksuell-exsjobinist typer...
:D
(bare et dumt forslag)

-Fanden

Slem
07-02-2002, 21:28
Kompisen min syns liksom det var en ære å bli utplukket, jeg syns bare det var sykt pinlig på hans vegne. Hvertfall når de skulle danse, ugh.

- Slem

[VK]Nexius
08-02-2002, 14:51
Originally posted by Slem
Kompisen min syns liksom det var en ære å bli utplukket, jeg syns bare det var sykt pinlig på hans vegne. Hvertfall når de skulle danse, ugh.

- Slem

Ohhh plz ikke minn meg om danse delen. Det var kreit å se damene danse. men når jeg så de gutta der oppe på scenen så vurderte jeg å ta TP kabelen og slenge den over en stang i taket og henge meg med den.

HaanZ
21-02-2002, 19:20
Originally posted by [VK]Nexius

Ohhh plz ikke minn meg om danse delen. Det var kreit å se damene danse. men når jeg så de gutta der oppe på scenen så vurderte jeg å ta TP kabelen og slenge den over en stang i taket og henge meg med den.

kvifor skulle du hengt deg?

cato`
22-02-2002, 11:57
Bare jeg slipper å være en millionerd på scenen som ikke kan svarene på noen spørsmål så går alt bra!

Ta å vrikk litt på rompa og løft på puppene så er det greit for meg Womyn :)