Log in

View Full Version : Gjengster musikk

ZpiFF
15-02-2002, 14:25
NEI! UFF! Husker folk dro sin kos når vaffel eller hva de kalte seg slepte seg inn på scenen i 01. Nei til gjengster musikk på gæddering!

Klovnen
16-02-2002, 17:08
ææææssjj
var det levende gangstere på tg01? huff
håper virkelig det ikke kommer sånne i år

[VK]Boogieman
16-02-2002, 21:19
Den ene rappen dem hadde var jo litt bra da... Ikke rytmen, men teksten...
Tråkig Pubbis... LOL

HaanZ
19-02-2002, 14:15
Ja kan vere artig med svensk rap, men helst Energetic Trance!!!!! :D

HaanZ
19-02-2002, 14:27
du kom på att nå Boogie

[VK]Boogieman
19-02-2002, 14:27
Originally posted by HaanZ
Ja kan vere artig med svensk rap, men helst Energetic Trance!!!!! :D
Jeg digga de folka... Er det noen som har noen av de låtene på Mp3?

HaanZ
19-02-2002, 14:36
Originally posted by [VK]Boogieman

veit ikkje kven de snakkar om ein gong eg...

NaTAs
19-02-2002, 14:59

Ble litt redd for deg nå boogieman, du ekke den typen som hører på (gudforby) tungtvann og sånne forkastelige saker oxo vel? :(

Da må jeg nok loffe deg littegranne på tg :)

[VK]Boogieman
19-02-2002, 17:04
Originally posted by NaTAs

Ble litt redd for deg nå boogieman, du ekke den typen som hører på (gudforby) tungtvann og sånne forkastelige saker oxo vel? :(

Da må jeg nok loffe deg littegranne på tg :)
Nei, nei, nei!!!
Jeg er ikke sånn.. Hater Tungtvann...
Men jeg likte bare teksten på låtene... Det hadde du visst hvis du hadde lest litt tilbake i threaden...

HaanZ
20-02-2002, 08:13

Nei, nei, nei!!!
Jeg er ikke sånn.. Hater Tungtvann...
Men jeg likte bare teksten på låtene... Det hadde du visst hvis du hadde lest litt tilbake i threaden...

kva høyrer du på da Boogie?

[VK]Boogieman
20-02-2002, 17:00

kva høyrer du på da Boogie?
Jeg hører på det meste... Akkurat nå har jeg et Green Day kick...
GREEN DAY RULER MAX!!!!

LocaZoR
21-02-2002, 00:34
Bare noe jeg lurer på...Var det noen som likte Crapnickle på NorthLAN 01?

Fått en følelse på at jeg satt sammen med 1499 gamere og var den eneste som verdsatte musikken.:)

kroz
21-02-2002, 01:40
Hva med å leie inn en dj som kan spille chiptunes 24/5??

HaanZ
21-02-2002, 11:27
Eller Ferry Corsten som kan spele Trance 24/0 :D

[VK]Boogieman
23-02-2002, 12:49
Hva med å bare ringe manageren til Green Day og be han dra inn Green Day fra Japan sånn at dem kan ha en liten konsert...
DET hadde vært no det...

Klovnen
23-02-2002, 23:53
ooojee... :)
men jeg har hørt at green day suger live rompe max..eller er det bare tull?

[VK]Boogieman
23-02-2002, 23:57
Originally posted by Klovnen
ooojee... :)
men jeg har hørt at green day suger live rompe max..eller er det bare tull?
Det er nok bare tull... Jeg har mange videoer med dem live, og de spiller drit bra.. Du kan høre at de spiller live, men det er konge bra!!!

RandomViolenze
24-02-2002, 03:57
Angående starten på tråden: Nå får du faenmeg skjerpe deg! Jeg hater gangster-drittunger mer enn de fleste andre her, men du får for hælvete ha en viss peil på hva det er du hater!

Hiphop har lite med gangster møkka å gjøre (så godt som ingenting), og visse mennesker kunne komme til å ta det som en personlig fornærmelse og bli mektig forbanna hvis du ikke lærer deg å skille! Jeg tolererer faen ikke at folk kobler folk som Tommy Tee og de andre ekte med noen jævla talentløse tapere som ikke klarer å skrive tekster om annet enn horer og dop! Pass deg!

LocaZoR
24-02-2002, 11:57
Originally posted by RandomViolenze
Angående starten på tråden: Nå får du faenmeg skjerpe deg! Jeg hater gangster-drittunger mer enn de fleste andre her, men du får for hælvete ha en viss peil på hva det er du hater!

Hiphop har lite med gangster møkka å gjøre (så godt som ingenting), og visse mennesker kunne komme til å ta det som en personlig fornærmelse og bli mektig forbanna hvis du ikke lærer deg å skille! Jeg tolererer faen ikke at folk kobler folk som Tommy Tee og de andre ekte med noen jævla talentløse tapere som ikke klarer å skrive tekster om annet enn horer og dop! Pass deg!

De fleste rap tekster er da ganske talentløse, uavhengig av artist.

[VK]Boogieman
24-02-2002, 12:37

Det finns da jævlig mange talentløse rappere da... Sånn som Tungtvann osv... Men uansett så har alle sammen hver sin musikksmak. Personlig syns jeg alle norske rappere suger max... (Untatt Klovner I Kamp, dem er helt OK)

RandomViolenze
24-02-2002, 18:59
Man kan synes hva pokker man vil, det er ikke dermed sagt at din mening er den eneste rette. Det meste er rimelig tåpelig hvis man ser på det fra rett perspektiv. Det er ofte en fordel å vite hva man snakker om før man åpner kjeften!

Hør på Boogieman, han har skjønt det - alt avhenger av personlig smak.

[VK]Boogieman
24-02-2002, 19:26
Man kan synes hva pokker man vil, det er ikke dermed sagt at din mening er den eneste rette. Det meste er rimelig tåpelig hvis man ser på det fra rett perspektiv. Det er ofte en fordel å vite hva man snakker om før man åpner kjeften!

Hør på Boogieman, han har skjønt det - alt avhenger av personlig smak.
Japp... alt avhenger av personlig smak... Untatt Cola og Djevelens Mannevann da... Der rule Cola MAX... Uansett...

Fanden
28-02-2002, 13:22

Japp... alt avhenger av personlig smak... Untatt Cola og Djevelens Mannevann da... Der rule Cola MAX... Uansett...

Du måtte innpå Cola VS Pepsi kampen en gang til, måtte du ikke?
Cola-fanatiker er du, med stor C&F. That's the spirit my boy, keep it up! ^_^

-Fanden

[VK]Boogieman
28-02-2002, 17:26
Originally posted by Fanden

Du måtte innpå Cola VS Pepsi kampen en gang til, måtte du ikke?
Cola-fanatiker er du, med stor C&F. That's the spirit my boy, keep it up! ^_^

-Fanden
Selvfølgelig... Det er ikke en person i verden som ville fått meg til å gi opp Cola... Sånn er det bare...

LocaZoR
28-02-2002, 17:35

Selvfølgelig... Det er ikke en person i verden som ville fått meg til å gi opp Cola... Sånn er det bare...

hva er holdningen til cola light da?

ZpiFF
01-03-2002, 08:43

Men du må jo innrømme at 99.9% av alle rappere prøver og fremstille seg selv som rulern av gata?

[VK]Boogieman
01-03-2002, 12:51
Originally posted by LocaZoR

hva er holdningen til cola light da?
Jeg drikker Cola Light hvis jeg ikke får fatt i vanlig Cola... Det er en liten, men verdig erstatter...

RandomViolenze
03-03-2002, 22:47
Zpiff:

Nei. Det er der folk som ikke kjenner miljøet driter seg ut. Dr. Dre er f.eks. ingen rapper, han er gangsta rapper, og det er en helt annen ting. En av tradisjonene i hiphop miljøet er (eller pleide i hvertfall å være) at man skal krype før man prøver å gå. Gangstere og en stor del av den nye rap-på-norsk generasjonen gir faen i tradisjonene og har ikke sans for skills i det hele tatt. Sett deg ned og hør på Warlocks tekstene en gang. Alt der har en mening, det er et poeng bak det hele.

Til tross for at Warlocks eier det norske miljøet hva salg anngår (Top Notch holder rekorden for mest solgte norske hiphop album med 40k solgte, mer enn noen av de kommersielle wannabe'ene), men de har aldri prøvd å utgi seg for å være kongene i gata - jeg møtte dem på Access To Par Thousand i Oslo 27 desember 1999, og de er dritgreie. Kjøp deg et nummer av Kingsize (selges for femti spenn i de fleste hiphop-relaterte forretninger) og les intervjuet med dem.

Det er derfor jeg misliker folk som preker dritt uten å vite hva de snakker om. Ikke bare driter de seg loddrett ut på alle punkter, de irriterer vettet av de som faktisk vet hva det snakkes om - folk som snakker om Klovner I Kamp og Pen Jakke som om de skulle vært identiske er minst like ille som de som snakker om CS-gamere og Scenefolk som om de skulle vært identiske (bortsett fra at Scenefolk vanligvis ikke kommer etter deg med balltrær...).

LocaZoR
04-03-2002, 09:40
Zpiff:

Nei. Det er der folk som ikke kjenner miljøet driter seg ut. Dr. Dre er f.eks. ingen rapper, han er gangsta rapper, og det er en helt annen ting. En av tradisjonene i hiphop miljøet er (eller pleide i hvertfall å være) at man skal krype før man prøver å gå. Gangstere og en stor del av den nye rap-på-norsk generasjonen gir faen i tradisjonene og har ikke sans for skills i det hele tatt. Sett deg ned og hør på Warlocks tekstene en gang. Alt der har en mening, det er et poeng bak det hele.

Til tross for at Warlocks eier det norske miljøet hva salg anngår (Top Notch holder rekorden for mest solgte norske hiphop album med 40k solgte, mer enn noen av de kommersielle wannabe'ene), men de har aldri prøvd å utgi seg for å være kongene i gata - jeg møtte dem på Access To Par Thousand i Oslo 27 desember 1999, og de er dritgreie. Kjøp deg et nummer av Kingsize (selges for femti spenn i de fleste hiphop-relaterte forretninger) og les intervjuet med dem.

Det er derfor jeg misliker folk som preker dritt uten å vite hva de snakker om. Ikke bare driter de seg loddrett ut på alle punkter, de irriterer vettet av de som faktisk vet hva det snakkes om - folk som snakker om Klovner I Kamp og Pen Jakke som om de skulle vært identiske er minst like ille som de som snakker om CS-gamere og Scenefolk som om de skulle vært identiske (bortsett fra at Scenefolk vanligvis ikke kommer etter deg med balltrær...).

Mener Fremdeles at det meste av tekstene suger hardt....Inkludert Warlocks

HaanZ
04-03-2002, 10:31

Mener Fremdeles at det meste av tekstene suger hardt....Inkludert Warlocks

Kva er ei bra tekst i dine auger da? ei tekst som tek opp samfunnsproblem? ei om kjærleik? om krig? om englar? Tekstane til gruppene angår forskjellige gruppar og miljø i samfunnet. Kanskje til og med mange av tekstane er på så høgt lyrisk plan at du ikkje forstår dei ein gong.

I botnen så er alt det der lyrikk... Få norsklæraren til å sjå på tekstane :D

[VK]Boogieman
04-03-2002, 10:39
Jeg driter egentlig i Dr. Dre, warlocks og alle de derre snakkerne... De som virkelig er de sanne kunstnerne i dagens samfunn, er de bandene som lager all musiken sin sjæl, uten hjelp av datamskiner osv...
Nesten alle kan spille ei plate og snakke inn i micen i rytme med musikken... Jeg syns det bare er tragisk jeg....

GREEN DAY 4 EVER!!!!

LocaZoR
04-03-2002, 15:48

Kva er ei bra tekst i dine auger da? ei tekst som tek opp samfunnsproblem? ei om kjærleik? om krig? om englar? Tekstane til gruppene angår forskjellige gruppar og miljø i samfunnet. Kanskje til og med mange av tekstane er på så høgt lyrisk plan at du ikkje forstår dei ein gong.

I botnen så er alt det der lyrikk... Få norsklæraren til å sjå på tekstane :D

Det meste av tekst suger egentlig når jeg tenker på det. Uavhengig av sjanger. Jeg mener da at metallica har ganske bra tekster.

Men når alt kommer til stykket...Uten tekst er best! :D

Hør heller på litt Tijs Verwest.

[VK]Boogieman
04-03-2002, 17:06
Jeg digger all musikk som er laget av eget talent... Ikke no sånt data stuph... Det er jo bare tragisk, for det kan jo alle lage...

LocaZoR
04-03-2002, 17:10
Jeg digger all musikk som er laget av eget talent... Ikke no sånt data stuph... Det er jo bare tragisk, for det kan jo alle lage...

Det er bare sprøyt....rap kan alle lage. Der trenger man bare en bakgrunnsrytme.

Last ned Mario Lopez - The Sound Of Nature (Plug N Play RMX) og se om hvem som helst kan lage noe sånt.

NaTAs
04-03-2002, 17:40
Orntlig musikk består av: Gitar, Bass, Trommer og en vokalist... Data kan du holde unna musikk...

LocaZoR
04-03-2002, 21:31
Originally posted by NaTAs
Orntlig musikk består av: Gitar, Bass, Trommer og en vokalist... Data kan du holde unna musikk...

Music: The art of arranging sounds in time so as to produce a continuous, unified, and evocative composition, as through melody, harmony, rhythm, and timbre.

Står det noe om bruk av instrumenter her kanskje...??? :D

Dere må nok bare innse at Trance sjangeren (ikke det kommersielle trance mølet) er best! :D :D :D :D

RandomViolenze
05-03-2002, 21:12
Nå gir du deg før jeg blir virkelig forbanna (seriøst; jeg begynner å bli ganske irritert)! Det går ikke ann å si at en sjanger er best - jeg liker trance, hiphop, klassisk, techno, punk, heavy og nesten alt annet. Som jeg forklarte en kamerat av meg her om dagen, etter at han hadde bemerket (nettopp om en trance låt...) at det ikke var musikk, bare mas: All musikk har rytme, og all ekte musikk er kunst. Hvis du lærer deg å lytte (beste måten å gjøre dette på, er å laste mp3er helt tilfeldig på store LAN, og så legge inn alle i playlista uten å sortere dem - vær lat!), finner du ut at all ekte musikk (ikke den kommersielle dritten, den er lagd kun for å tjene penger, ikke for the love of it) er kunst. Uannsett hvilken sjanger.

Og anngående det du sier om hiphop: Det er litt mer komplisert enn å bare snakke inn i en mic. Band som f.eks. Warlocks lager alle beatsa sjæl (noen ganger med hjelp fra andre), men da står det i credits. De lager også tekstene sjæl, og det er alt annet enn lett å få det til å rime samtidig som at alt har en mening. Rap fokuserer mye mer på tekstene enn de fleste andre sjangere, så det er som regel ganske meningsfylt. Hvis ikke du skjønner det, er det på grunn av din begrensede intelligens eller sans for kunst.

P.S. Hold kjeft hvis du vet hva som er best for deg. Jeg begynner å ta drittslenginga personlig.

LocaZoR
05-03-2002, 22:21
ikke den kommersielle dritten, den er lagd kun for å tjene penger, ikke for the love of it

Helt enig med deg på det punktet. Kommersiell musikk er noe forbanna piss. Men det du sier om rap. At det er så utrolig vanskelig å få alt til å passe....har du noen gang hørt på en bra gjennomført trance sang? :confused: Ikke noe av den ensformige sorten, men en virkelig gjennomført trance sang??? De kan minne en god del om klassisk musikk faktisk (en utrolig bra sjanger det også) bare bruk av andre instrumenter og lyder. Du burde laste ned "The Quest - C sharp" og høre på den. Jeg vil si at det ligger uhyre mye mer talent bak å lage en slik sang enn den ensformige bakgrunnsrytmen ALLE rap sanger har. Selvfølgelig er det godt gjort å få alt sammen til å rime, men synes du innholdet virkelig er så bra? La meg bare vise deg et lite utdrag fra en av Puff Daddys tekster

My click is in it til it's over, never sober
Bustin over, lay in the lane with the 'caine in the Rover
Pray to Jehovah, for the nigga with the Ruger
The young Don, the Heron mover
You know my hustle, I bring the fo' pound to the tussle
Motherfuck your pit with no muzzle
So chill cuzo, let me blow for my niggaz
Runnin round, get down like motherfuckin gorillas

Sier ikke at dette representerer all rap, men....tror du forstår hva jeg mener.

Ang. at trance bare er mas....:mad:

Det finnes jo selvfølgelig masse dritt innen Trance-sjangeren også, kompisen din har vel bare hørt på alt det kommersielle pisset. Gå inn på hysj hysj og se etter musikk fra Black Hole Recordings. Der får du ordentlig trance for pengene dine.

Forresten så burde du også prøve "Dutch Force - Deadline" bra sang det også.

NaTAs
06-03-2002, 00:31
hehe! Er du helt sikker på at du vil få noen sinte :) BEGYNN OG DISKUTER MUSIKK MED DE!

Samtlige klikker, jeg klarte og få en kamerat så sint at han nesten slo til meg..

Til alle, det går ikke ann og diskutere hva som er bra og dårlig musikk, det er et håpløst tema!

Fanden
06-03-2002, 01:01
Prøvde å få en kamerat til å innse at noe klassisk musikk er god, men han blånektet på at det var sant og sverget til listepop'n sin... :)
Han hører faktisk heller ikke på Metallica, selv ikke de bra sangene de har!
Men så er han en klassisk bonde også da... =)

-Fanden

[VK]Boogieman
06-03-2002, 08:04
Alt som ikke har med talent å gjøre har ikke noe i musikk-bransjen å gjøre... Alle de som leier folkk til å skrive tekster og bruker data til musikken suger BIG TIME!!!!
Se på Green Day! De har forstått det! Det er de som er kunstnerne i samfunnet vårt. Og de er drit gode til å synge live oxo! De RULER!!!!!

LocaZoR
06-03-2002, 14:28
Green Day er bra musikk det, men det slår nok aldri Ferry Corsten....

RandomViolenze
06-03-2002, 14:55
Locazor:

For siste gang, jeg liker trance. Jeg prøver ikke å overbevise deg om at hiphop erbedre enn trance, fordi er umulig å si at en sjanger er bedre ann andre - det er en smakssak. Jeg prøver bare å få deg til å slutte å disse hiphop.

Tekstene til den jævla bøgen pøff dæddi suger, men så er han oxo hatet intensivt i hele hiphop miljøet. Han er en jævla komersiell dritsekk som ingen liker, og representerer på ingen måte noe som helst som har med hiphop å gjøre i det hele tatt! Ingenting av musikken hans er original, alt er bare stjålet fra andre uansett.

Tekstene til ekte folk har en mening. Her er det første verset og refrenget fra For those who never saw this (Mic Knights, 1998):

I kill pretentious kids when my pencil hit the stencil
Cleans your lenses if you can't see my credentials
The initials TP initialize the essential
The tension's colossal and mad influential
I represent the maddest eventually the baddest
Rap savages with potential from the top notch and rhymes in foreign languages
Some can't hang with this
They link things links and things like cabbages
Please take this personal I'm partially pissed
Diss with no disruptions so we get no points missed
Disappointed cause you dissed?
My point of views beyond this your viewpoint is gutless
I'm like sonds in orbit
Round your frail fortress illuminating dark forces
Norse saucer croaking those who double-crosses
No remorse's I rejoice in all my choices
That's why my voice is smooth like Soya oil when I toss this
Come towards this in wars we never lost this
Karma hieroglyphs got y'all stiff like rigor mortis

REF. (x2)
For those who never saw this bootleg or record this
This be the orders of the ancient saucer siege'n your fortress
Rammin´ down your headquarters like a rhinoceros

Mulig at det er noen stavefeil, det er fra en uofisiell side (de er lei av bytere, så de skriver aldri ned tekstene sine slik at folk kan kopiere dem).

P.S. Ta en titt på http://www.hawkmanimportz.com/

LocaZoR
06-03-2002, 15:07
Du snakker som om Hiphop og rap er det samme. Det er ikke det, det er mye hiphop som er bra. Rap er bare en underkategori av Hiphop akkurat som Trance er en underkategori av Techno.

Run DMC f.eks....dritkult! Det ville jeg ikke kalt vanlig rap, men det er fortsatt hiphop. musikk skal ha en fengende rytme (er da min mening) og det er vanlig rap totalt blottet for, ensformig piss...men dette er da min mening, kan dessverre ikke kontrollere andres smak. :)

men en annen ting også: ikke snakk som om rap er hiphop. Mange gjør den feilen ang. Trance/Techno også.

Når jeg også kommer på det, mange som tydeligvis klager over at trance ikke bruker "ekte" instrumenter....men når man tenker seg om så bruker ikke hiphop noen av disse instrumentene heller. Samplet musikk alt sammen.

ZpiFF
06-03-2002, 22:14
detta tar jo fullstendig av... så lenge jeg slipper å høre gjengster musikk så er det greit for meg, og Random Violenze: var inni miljøet for noen år siden og alt jeg hørt på var wolla wolla ;) er da ikke no og bli sinna for

NaTAs
07-03-2002, 04:42
Enig! Gjengster musikk er jeg ikke særlig glad i... Det klarer jeg meg GODT uten!

[VK]Boogieman
07-03-2002, 19:16
Jeg kan innrømme at jeg hørte på slik musikk for noen år siden... Da de skikkelige rapperne var på topp...
Snoop Doggi Dogg, Dr. Dre, Puff Daddy osv...
Men så kom de hvite wannabe-rapperne, og det var da jeg forstod at jeg ikke skulle høre på slik musikk igjen... Da hadde de gått for langt...

GREEN DAY 4 EVER!!!!

HaanZ
08-03-2002, 15:14
Jeg kan innrømme at jeg hørte på slik musikk for noen år siden... Da de skikkelige rapperne var på topp...
Snoop Doggi Dogg, Dr. Dre, Puff Daddy osv...
Men så kom de hvite wannabe-rapperne, og det var da jeg forstod at jeg ikke skulle høre på slik musikk igjen... Da hadde de gått for langt...

GREEN DAY 4 EVER!!!!

hmm, bare lurer på jeg, kan du like noe annet enn å være fanatisk opptatt av det? for en stund siden sa du at du likte det meste av musikk og at du for tiden hørte på Green Day... nå er det Green Day 4 EVAH! jeg tror det samme ligger bak Coca Cola jeg, jah, det er jeg overbevist om :p

[VK]Boogieman
08-03-2002, 17:29

hmm, bare lurer på jeg, kan du like noe annet enn å være fanatisk opptatt av det? for en stund siden sa du at du likte det meste av musikk og at du for tiden hørte på Green Day... nå er det Green Day 4 EVAH! jeg tror det samme ligger bak Coca Cola jeg, jah, det er jeg overbevist om :p
Trukke det ass... Musikksmak kan fort endres, men Cola-smaken er der for alltid... Jeg er sikker på at på TG er jeg lei av Green Day eller.no...
(selv om det er veldig tvilsomt)

RandomViolenze
08-03-2002, 18:46
Boogieman: Det du sier er helt bakvendt. Rap har ingenting med hudfarge å gjøre, det har med skillz. Puffy eier ikke talent eller lojalitet mot miljøet, han er en jævla hore som selger seg til alle som vil ha (aka popmusiker). Snoop er litt bedre, men han er fremdeles en gangster (fantasiløs idiot som bare tenker på dop, våpen og horer).

Locazor: Du forteller meg hva som er hva??? Jeg vet utmerket godt hva som er hva, jeg har tross alt drevet med dette noen år (og DU TAR FEIL). Rap er en type musikk. Det finnes andre typer hiphop musikk oxo, f.eks. breakbeats, men hiphop er en kultur, ikke en sjanger. Sitèrer The Source (november 1999, utgave #122) om The1999 MTV Video Music Awards:

Culture: The customary beliefs, social forms and material traits of a racial, religious or social group.
Appropriate: To take or make use of without authority or right.
Hip-hop: The urban culture that encompasses graffiti, b-boying, MCing and DJing (and derivatives such as beat-boxing, beat-making and spoken word).

A bizarre thing happened at the 1999 MTV Video Music Awards: The station that broke the news of Britney Spears' knee injury decided to define hip-hop. And had the nerve to get it f#@ked up.
Anyone aware of the culture (see Webster's definition above) wouldn't nominate TLC, Lauryn, Busta and The Beastie Boys for Best Hip Hop Video - then put Jay-Z, Nas, DMX and 2Pac in the running for Best Rap Video.
Who won those awards (The Beastie Boys for "Intergalactic" and Jay for "Can I Get A...") is incidental in this context. In varying degrees, each nominee has a stake in hip-hop.
What is important is that a major media outlet that profits from hip-hop on the daily went out like Elvis (see above definition of the verb "appropriate"). Hip-hop is the "music that is rap-based, but with heavy R&B, soul or rock influences," award show executive producer Dave Sirulnick told Entertainment Weekly. (He was unavailable for comment when I called...)
But instead of getting pissed with that confusion, I'll just humbly offer the above definition of hip-hop. Now let's see if MTV f#@ks it up in 2000.

-Akiba Solomon

As you see, du gjør samme feilen som MTV folka. Tenk over det.

[VK]Boogieman
08-03-2002, 18:52
RandomViolenze:
Det er sant... Det har ikke så mye med hudfarge å gjøre, men jeg må nok innrømme at de hvite rapperne ikke er så gode som de mørke... Jeg veit ikke hvorfor, det kan hende at det bare er meg, men det er i hvert fall det jeg syns...

LocaZoR
08-03-2002, 20:18
Boogieman: Det du sier er helt bakvendt. Rap har ingenting med hudfarge å gjøre, det har med skillz. Puffy eier ikke talent eller lojalitet mot miljøet, han er en jævla hore som selger seg til alle som vil ha (aka popmusiker). Snoop er litt bedre, men han er fremdeles en gangster (fantasiløs idiot som bare tenker på dop, våpen og horer).

Locazor: Du forteller meg hva som er hva??? Jeg vet utmerket godt hva som er hva, jeg har tross alt drevet med dette noen år (og DU TAR FEIL). Rap er en type musikk. Det finnes andre typer hiphop musikk oxo, f.eks. breakbeats, men hiphop er en kultur, ikke en sjanger. Sitèrer The Source (november 1999, utgave #122) om The1999 MTV Video Music Awards:

As you see, du gjør samme feilen som MTV folka. Tenk over det.

Har ikke begått noen feil....jeg bare sa at Hip-hop er en musikk sjanger (noe det definitivt er) og at rap er en underkategori av dette igjen...hva er galt med det? Hip-hop er kanskje en kultur, men det er jo for pokker meg en musikk stilart også...!:mad:

har da aldri prøvd å definere det. :mad:

[VK]Boogieman
08-03-2002, 21:49

Har ikke begått noen feil....jeg bare sa at Hip-hop er en musikk sjanger (noe det definitivt er) og at rap er en underkategori av dette igjen...hva er galt med det? Hip-hop er kanskje en kultur, men det er jo for pokker meg en musikk stilart også...!:mad:

har da aldri prøvd å definere det. :mad:
Jeg er ganske enig med denna kar'n her...
Men uansett er jeg drit lei av hele Rap-miljøet, så egentlig gir jeg beng i alt sammen...

RandomViolenze
09-03-2002, 09:27
For siste gang: Hiphop er ingen musikksjanger! Bare godta det. Jeg vet jeg har rett, og hvis du er for tykkhodet til å innse det så er det ditt problem. Jeg har vært into hiphop de siste fire - fem åra, jeg vet hva jeg snakker om. Hvordan vet du så mye om hiphop? *riste på hodet* Bare gi opp, vær så snill.

Denne diskusjonen er over hva meg anngår. Jeg vet jeg har rett, men det er umulig å vinne en diskusjon mot noen som nekter å høre og bare gjentar seg selv om igjen og om igjen selv etter at han har tapt.

The end.

LocaZoR
09-03-2002, 10:33

Jeg er ganske enig med denna kar'n her...
Men uansett er jeg drit lei av hele Rap-miljøet, så egentlig gir jeg beng i alt sammen...

Begynner å få samme instilling, det er noe forbanna piss uansett, begriper ikke at folk kan høre på det.

* LocaZoR is listening to Green Day - Basket Case (b:192kbps, s:44100hz, l:03:00)

Er det noen som det ikke går an å argumentere mot så er det Randomviolence. :rolleyes: Si hva du vil, hip-hop er en musikk sjanger.

http://genres.mp3.com/music/hip_hop_rap/

Legg merke til "genres"

n3c
09-03-2002, 12:59
Hmm de burde kjøre .MOD og .XM traxx på
anlegget deres 24t døgnet .. det hadde tatt av :)

:)))))

n3c

[VK]Boogieman
09-03-2002, 14:44

Begynner å få samme instilling, det er noe forbanna piss uansett, begriper ikke at folk kan høre på det.

* LocaZoR is listening to Green Day - Basket Case (b:192kbps, s:44100hz, l:03:00)

Er det noen som det ikke går an å argumentere mot så er det Randomviolence. :rolleyes: Si hva du vil, hip-hop er en musikk sjanger.

http://genres.mp3.com/music/hip_hop_rap/

Legg merke til "genres"
Detta er en kar som veit hva han snakker om ja... Særlig Green Day tingen...
Og til deg RandomViolenze:
Hip Hop er en sjanger og har alltid vært det...

RandomViolenze
09-03-2002, 16:07
*Gir opp*

Tro hva dere vil... om dere tror at Mp3.com har bedre peil på hiphop enn The Source, så greit for meg. Jeg går ut fra at man må kjenne kulturen for å forstå det.

[VK]Boogieman
09-03-2002, 16:22
*Gir opp*

Tro hva dere vil... om dere tror at Mp3.com har bedre peil på hiphop enn The Source, så greit for meg. Jeg går ut fra at man må kjenne kulturen for å forstå det.
Kanskje det... Men i hvert fall... Detta var en skikkelig dum diskusjon...

HerMelin
14-03-2002, 16:48
¨Ja faen kunne da værtfall sendt noen artister som spiller instrumenter hvertfall å ikke slike komplette idioter som mekker et album på pcen sin på en uke.
Faen for no dritt blodsugere som sitter å lurer alle fjortisser
å bruke penger på møkk de ikke engang lagd selv og.
Og disse rapperne som ser ut som aper når de driver å vifter med
arma kan bare ta å skyte seg selve.

Musikk skal det være!!! for en gangs skyld vær så snill!!!!!

[VK]Boogieman
16-03-2002, 10:38
Originally posted by HerMelin
¨Ja faen kunne da værtfall sendt noen artister som spiller instrumenter hvertfall å ikke slike komplette idioter som mekker et album på pcen sin på en uke.
Faen for no dritt blodsugere som sitter å lurer alle fjortisser
å bruke penger på møkk de ikke engang lagd selv og.
Og disse rapperne som ser ut som aper når de driver å vifter med
arma kan bare ta å skyte seg selve.

Musikk skal det være!!! for en gangs skyld vær så snill!!!!!
ENIG!!!!
Det er akkurat derfor Green Day er og blir best!
:D

Neurook
18-03-2002, 21:00
Reglene er enkle. Ingenting som har vært på top 20, gått på ztv, eller gått på mtv før 3. INGEN RAP, INGEN POP, INGEN PUDDELROCK

[VK]Boogieman
18-03-2002, 21:05
Originally posted by Neurook
Reglene er enkle. Ingenting som har vært på top 20, gått på ztv, eller gått på mtv før 3. INGEN RAP, INGEN POP, INGEN PUDDELROCK
EY!!!!! Green day har blitt vist på ZTV....
:mad:

Neurook
19-03-2002, 15:52
Da er greenday høys sannsynlig noe jevlig skit (IMO)

verminator
20-03-2002, 07:06
Rap er bare en underkategori av Hiphop akkurat som Trance er en underkategori av Techno.

øh???

iq up :)

trance og techno er to helt forskjellige sjangre

ingen av de er en underkategori til noen av de

men
hvis det er så mange som vil ha trance/techno osv, mas på scene sjef, og be om at dj subsoniq skal få spille mer enn bare en time på onsdag :)

så har dere noe å glede dere til og :D :D

[VK]Boogieman
25-03-2002, 01:18
Originally posted by Neurook
Da er greenday høys sannsynlig noe jevlig skit (IMO)
Du er klar over at du kommer til å bli loffa av nesten hele [VK] nå??? Green Day er våre guder!!!!